София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден

Планира се догодина да се изгради един цял лъч велоалея
30 апр 2017 10:22,
134
София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден
Снимка: архив Булфото

Столицата ни "отеснява" все повече. Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно. Какво предвиждат от Столичната община, за да ограничат регистрацията на автомобили и трафика разказва Боряна Благоева.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

Към момента общия брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", разказа пред БНТ Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г" по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин", обясни Здравко Здравков, главният архитект на София.

"През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч", обясни архитектът.

"Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", категоричен е Здравков.

А докато Столичната община успее да накара повече софиянци да слязат от колите и да използват велосипеди или градски транспорт, броят на автомобилите в София ще продължи да расте с около 600 всеки ден.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От тези 739 хиляди МПС-та регистрирани в София, по улиците на София се движат най-много 30-35 хиляди едновременно. Към тях като прибавим и още 5-6 хиляди коли от провинцията и това е. Иначе числото 739 хиляди звучи страшно, но е за да се плашат гаргите.
93
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тук е пълно с едни, които сякаш не са живяли в София, но коментират ли коментират как е било в София и как е сега. Давам пример: панелните комплекси в София бяха проектирани и изградени по начин осигуряващ открити паркинги, например Дружба, Младост, ...които бяха пълни с коли. Нямаше недостиг на паркоместа, но паркингите си бяха пълни. От същите тези паркинги сега са останали по-малко от половината паркоместа, построиха нови жил.сгради и заведения без паркоместа и някои не схващат защо няма къде
92
2
 
32
 
! Отговори
Краси преди 6 години
Огромен е броят на колите, които не са в движение от години и стоят по улиците и междублоковите пространства !!
91
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите не са много. Проблемът е, че все повече пада пропусквателната способност на улиците и булевардите по ред причини, които могат да се обобщят като лоша организация на движението. Примерно, когато преди 30 години, максимално разрешената скорост по бул. Цариградско шосе беше 100 км/час, за единица време минаваха повече коли, отколкото сега в общия случай. По бул. А.Малинов в Младост преминаваха 5-10 пъти повече коли в сравнение с сега за единица време и т.н. и т.н.
90
10
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не виждам кой ще предпочете велосипеда пред личния автомобил в София. София няма релефа и климата на Амстердам, например и по "безопасните велоалеи" на Фандъкова и този Здравков, я минат 2 велосипеда на час, я не и то само при хубаво време. През половината време на годината велоалеите в България са неизползваеми В случая имаме велосипедистите или пешеходците и засега пешеходците губят и вървят по улциите, за да има място на тротоарите за колелетата, които очевдино трябва да се забтанят в София.
89
12
 
17
 
! Отговори
пацо преди 6 години
Ами администрацията ни е виновна. Щото са шубета, да не ги махнат. Най лесно е да се вдигнат данъците спрямо евронормата, както е навсякъде в белите държави. Неможе 15г голф с изрязан катализатор да плаща 12лв данък и да очаквате всичко да е ОК. Данък под 300лв не трябва да има, колкото ти е по стара и замърсяваща бангията по-висок данък. Хем ще се събират повече пари за ремонти, хем ще се изчисти от бараки спиращи по градинките, ама демокрацията я разбираме като свободия и всеки иска всичко.
88
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредната статия пълна с истинноподобни писания, които се възприемат като истина от повечето хора, което е жалко разбира се. Основният проблем е все по-лошата организация на движението в София, но за него няма нито дума. Да, ще има задръствания и все по-големи ще стават, при все по-лошата организация на движението. Броя на колите все още не е проблем. За метрото - пише за Левски Г, но примерно от блока на един познат до най-близката метростанция е 20-25 минути, като няма и нормални тротоари.
87
12
 
20
 
! Отговори
Коренак Софиянец преди 6 години
Най големият проблем са наглите провинциалисти
86
6
 
5
 
! Отговори
снайпера преди 6 години
Добре сме нaгли, ама що сме Tъпи
85
0
 
8
 
! Отговори
Ели преди 6 години
Смятам и сметката в аптеката като ме накихат няколко сополивци.
84
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре че всичкото провинциалист дойде в София, за да ни казва какви й били проблемите
83
4
 
4
 
! Отговори
снайпера преди 6 години
Ели, да не смяташ само горивото в 4-те лева?
82
5
 
18
 
! Отговори
Романтика преди 6 години
Вместо да мислят как да изградят вътрешно квартални подземни и наземни паркинги те простотии правят. Няма ли да има скоро кметски избори?
81
5
 
30
 
! Отговори
Ели до снайпера преди 6 години
Ами в доста случаи ми е и по-изгодно, и по-конфортно. Градският транспорт е скъп, бавен и смърди! Защо да го ползвам? *** пример- 2ма отиваме до Икея, от дома ми трябва да се сменят 2 превозни средства - в двете посоки 6.40 лв, с моята кола е 4 лв. Как ме стимулират да се кача в рейс?
80
8
 
3
 
! Отговори
ЯБ преди 6 години
Чета ви коментарийте....и се смея.София ..това....София онова..... Нема да се оттървете. Ще стават още повече задръствания...и още повече ,,тапи". Проблемчето е не политическо, а градско. Никой кмет не може да изкорени този проблем а големите градове. Може временно да намали.....Като корупцията е бе , другари....Само може да се намали....Останалото е ЛЪЖИ-Ментраджийство на полтичета
79
9
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До рак-щрак!Абе смотан, каква нова кола си карал, какви нови дрехи и обувки си носил? Новите дрехи и обувки се пускаха веднъж годишно - за учениците в началото на септември и за всички останали около нова година. През останалото време магазините бяха празни като главата ти.И какъв екологичен транспорт е имало в София?Икарусите дето горяха 80 на сто или Чавдарките които бяха толкова шумни и раздрънкани, че единственото им хубаво нещо беше, че не се чуваха псувните на шофьора.
78
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българинът кат цяло Е беден. Трошките и екскурзиите са на кредит, телефоните на лизинг. У дома се ядат кебапчета от Билла за 20 стотинки и бурканите на мама за да се избият по-горните. Живеят по 4-5 души в един апартамент, но пред блока има 5-6 коли, защото манталитетът е такъв, че бангията е символ на просперитет. Равносметката - 740 хиляди коли+поне още 200 хил. постоянно от провинцията+поне още 100-тина хил. ежедневно пътуващи. Не град, а автоморга...Но бизнес интересите са най-важни
77
1
 
23
 
! Отговори
49408 преди 6 години
По-рентабилно ще бъде национално отговорният капитал да изнася поетапно прозводството и офисите си в други градове.Така ще бъде спряно прииждането в София на хора без препитание в провинцията. Да се забранят партийни назначения в администрацията на провинциалисти, които след падането на покровителя не се връщат обратно. Става дума за утвърдената практика управляващите да си осигуряват административен вот на гърба на държавата, което е купуване на гласове, т.е. престъпление.
76
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
К'во ревете от придошлите!?!? Спрете да си купувате коли, след като няма къде да ги паркирате и карате! А ако не искате, просто се разширявайте към полето и в посока нагоре. Никой от големите мегаполиси не е останал в рамките на това което бил преди 100 години. Ако не ви се разширява настрани, стройте си небостъргачи, тогава ревете за гледката към Витоша. Всъщност знаете ли какво искате!?!? Ако си тръгнат селяните, ще сте досущ като малък провинциален град. Това ли искате?
75
4
 
12
 
! Отговори
До Анонимен 81 преди 6 години
не те знам от кое село са баба ти и дядо ти но да ти кажа едно ! По-големи селяни и нагли типове от такива където се мислят за Софиянци няма ! Разликата между такива като мен които са раждани на пъпа на София както и майка и баба и т.н. е ,че нашите ниви които бяха сега са блокове и кооперации и т.н. имамте достатъчно пари за разлика от такива като теб на който нивата е в маломирово и нямате пари и си избивате комплексите като си мислите за граждани !