София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден

Планира се догодина да се изгради един цял лъч велоалея
30 апр 2017 10:22,
134
София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден
Снимка: архив Булфото

Столицата ни "отеснява" все повече. Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно. Какво предвиждат от Столичната община, за да ограничат регистрацията на автомобили и трафика разказва Боряна Благоева.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

Към момента общия брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", разказа пред БНТ Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г" по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин", обясни Здравко Здравков, главният архитект на София.

"През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч", обясни архитектът.

"Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", категоричен е Здравков.

А докато Столичната община успее да накара повече софиянци да слязат от колите и да използват велосипеди или градски транспорт, броят на автомобилите в София ще продължи да расте с около 600 всеки ден.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Факт е,че София е задръстена и пренаселена,но както беше вече отбелязано там бе концентрирана цялата държава-институции,университети,а провинцията оставена като ***.Да погледнат архитектите,кметовете на общини и власт имащите какво е направил като преустройство на Париж барон Осман през 19в.Париж е създаден в сегашният си облик за 20г.,но с далновидност и мисъл за бъдещето!София е типична пост социалистическа столица-архитектурни недомислия и липса на адекватно планиране.
73
0
 
9
 
! Отговори
снайпера преди 6 години
Сп???нс, не знам кво се смъква от отчет.Ама е видимо и за незрящите че ври от тенекета.
72
1
 
26
 
! Отговори
До един там преди 6 години
"Да вземат да преместят поне 1-2 университета и няколко медии от София например в Стара Загора или в Плевен..."Нали си даваш сметка, че отдавна студентите не идват НА София за да учат? "Университети" в провинцията има колкото щеш, но Студентски град и богати чичковци има само НА София. Та не разчитай на това.
71
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До МирославНещо не се връзва - в София час пик е целодневно, което ме навежда на мисълта, че тук под работа се разбира въртене на геврека - после заплатите били малки. А дали са малки всчки заведния са пълни пак целодневно!
70
5
 
16
 
! Отговори
Сп???нс преди 6 години
евтини провокации , след като си направихте труда да идете до кат за да проверите колко таралясника се регистрират , защо пък не попитахте колко се смъкват от отчет , тъй де , нали сте сериозна медия и все ОБЕКТИВНО дезинформирате - извинетИ - информирате исках да кажа
69
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Баце направи метрото до летището, щото към полето се копа лесно, сиреч евтино.Ползват го персонала, чистачките и рецепционистките.Отдавна трябваше да има лъч към Студентски град, хем се избиват парите, хем е функционално.София освен, че е най-мръсното място в северното полу-кълбо с разбити улици, плюещи плочки, несветещи чисто нови лампи, ами и ще забавляваме евро-гостите ни с уникалните каруци по улиците!Благодаря Фандък, ти си най-голямата от село!
68
9
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разлика има от живеещите в София и придошлите. Разликата е в мисленето. София не ни прави повече от хората в провинцията, но София те кара да мислиш и съобразяваш с околните. Как караш колата, как паркираш, как се отнасяш към останалите. Повечето от Прованс усещат разликата и заговаря Комплекса за малоценност. Карат като Фитипалди, Андрешковски хитрини за да показват "превъзходството си". За съжаление това ги прави още по-големи пейзани и от тук идва подигравателното отношение, което е логично.
67
9
 
26
 
! Отговори
рак-щрак! преди 6 години
Над 600 коли се регистрират на ден! И ВСИЧКИТЕ ВЕХТИ ТРОШКИ НА ПО 20-30 ГОДИНИ. А някога се чакаше 10-15 години за кола (все пак единствено ние от соцлагера не произвеждахме коли), НО НОВИ. Носехме дрехи, НО НОВИ! Нямаше магазини втора употреба. Купувахме обувки, НО НОВИ. И то от кожа, телешки бокс и гьон, а не от пластмаси и гума. Имаше по-малко коли в София, затова пък дишахме чист въздух. Имаше развит обществен транспорт, екологичен. Усещахме мирисът на треви и цветя. Сега дишаме канцерогени.
66
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И по-зле ще става, защото амалгамата от неадекватни институции, остаряла нормативна уредба и широка обществена търпимост към този проблем правят София най-доброто място за покупка, експлоатация и стопанисване на автомобил, особено втора (трата и т.н.) употреба: 1) Данъците са мизерни (около 50 лв за под 100 к.с. за автомобил над 14 г.; 2) "Проформа" технически контрол; 3) В града да се паркира безнаказано навсякъде, където има място; 4) Общината не се интересува дали и къде ще паркираш колата
65
1
 
21
 
! Отговори
X,Y,Z преди 6 години
Столицата отеснява заради ,,евтиното,, билетче на Бойко и Фандъкова!!!!!
64
6
 
21
 
! Отговори
Мирослав преди 6 години
Иначе хората нямали пари... Сутрин и вечер в час пик, гледам всеки се качил на колата. Всеки втори говори по телефона за 1000-1500лв докато кара. Заведенията от кварталното кафе до най-лъскавия ресторант се пръскат по шевовете. Всеки качва във фейса снимки на скъпи стоки, екскурзии и т.н. Иначе няма пари....
63
1
 
14
 
! Отговори
един там преди 6 години
До анонимен 67,То не само, че сравняват София с Амстердам, ами и направиха здравната реформа по холандски модел! Хубаво, ама Холандия е равна като тава и малките населени места са в непосредствена близост до по-големи такива! България пък, от своя страна, колкото и да не им се варва, има предостатъчно планини по-ниски и по високи, които многократно усложняват транспорта! Има и отдалечени градчета и села, които се намират на около 2 часа път от най-близката болница!
62
11
 
5
 
! Отговори
ми, това е! преди 6 години
вижда се, че Борисов е бил точен, когато каза: българинът се видя с пари! Това не може да идва от заплати, които, според общото мнение, са незначителни идва. Изглежда забогатяването идва от ровенето из кофите за бо'***, което, според соц-другарите, се прави за да се нахранят хората, то виж какво било! За да се купуват автомобили на поразия!
61
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами хората на запад одавна са се сблъскали с този проблем и са взели мерки. Една прилична такса за притежание и паркиране на коли по големите градове, плюс билети за престой и паркиране на "гостите" на градовете и те нещата сами ще се разрешат.
60
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имам съсед от "След Околовръстното". Издържа се с дотации от село. Обаче е набил на паркинга четири вехти Ауди. По цял ден нещо ги "ремонтира". Както е казал древния мъдрец - Две неща са безкрайни. Човешката глупост и ремонтите на Ауди-то !
59
0
 
21
 
! Отговори
един там преди 6 години
Те наврели всички институции, повече от половината университети, всички медии и телевизии в София и се питат защо същата се презастроявала и задръствала!Да вземат да преместят поне 1-2 университета и няколко медии от София например в Стара Загора или в Плевен, да видим дали тази мярка няма да се отрази добре на София!
58
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това да си роден в София нещо като благородник ли те прави,синя кръв ли имат родените в София или с раждането получават IQ на гении?Никой не избира къде да се роди,а София е колкото ваша,толкова и на останалите българи!Защо няма такова недоволство към мигрантите,които завземат централна част на неприкосновената ви София?София не е проектирана да има голямо население и съответно много автомобили,а явно преди преди 100г и вашите баби -селянки са отишли там за навалица,но този факт се забравя!
57
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Между Амстердам и София има огромна разлика и в климата и в релефа. А това е от съществено значение за карането на колело. Я на напичащо българско слънце се качете в София от центъра до Семинарията с колело! В Амстердам няма никакви баири и е облачно и хладно, в пъти по-подходящо за колело. Защо не дадете идея на Осло да се придвижват със скутери като в Неапол?
56
7
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да ходиш с колело на работа е добра идея. Но кой ще работи с теб когато дойдеш целия в пот и мръсотия? Трябва да има баня и чисти дрехи в офиса или където и да е, защото и едвам да натискаш ***, потта си казва своето. Да не говорим, че София е опасна за велосипеди. От друга страна тези които ги ползват карат като Свободни електрони. И те само бели докарват на водачите на МПС. Да се забранят велосипедите в София е най-доброто.
55
3
 
26
 
! Отговори
Ели преди 6 години
За да накарат софиянци да ползват градски транспорт, вдигнаха билетчето на 1,60 лв. Умно...