Разширяват "Зелена зона" в София, гражданите: "За"

Важно е да се въведе ред, убедени са от общината
12 май 2017 09:37, Мария Захариева
115

9135 гледания   |  Още видео

Зелената зона, с решение на Столичния общински съвет, се очаква да бъде разширена през лятото на 2017 г. Причината е, че в момента квартал "Лозенец" е доста населен и жителите му не могат да намират паркоместа.

Кметът на район "Лозенец" Любомир Дреков коментира пред Bulgaria ON AIR, че през 2014 година е започнала информационна кампания, с която да се установи какво смятат жителите за въвеждането на платено почасово паркиране.

Тази кампания показва, че по-голямата част от тях са "За" осъществяването на този проект, защото въвеждането на зелена зона ще спре паркирането по тротоарите и ще могат те да бъдат ползвани от пешеходците по предназначение.

Планът е да бъдат въведени 3500 паркоместа, обозначени със съответната маркировка, които да улеснят гражданите, уточни кметът на "Лозенец".

"Важно е да се въведе ред и да се спре безразборното паркиране, което пречи на гражданите и разрушава тротоарите. Особено голям е проблемът в Долен Лозенец", допълни още Любомир Дреков.

За последните 15 години повече от 600 млн. лева са били акумулирани за извършване на ремонтни дейности и въвеждане на нови подземни и надземни паркинги, смятя от своя страна арх. Димитър Димитров от "Граждани за София".

Не е ясно обаче къде са отишли тези средства, тъй като положението с паркоместата в столичния район "Лозенец" остава непроменено.


115
Още по темата: Лозенецзелена зона
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
111
0
 
0
 
! Отговори
Светослав Иванов преди 1 година
До Край
Това се казва полет на мисълта.
110
0
 
1
 
! Отговори
Светослав Иванов преди 1 година
До столичанин
Като нямаш кола защо се вълнуваш по темата?
Яд те е че не можеш да си позволиш или че не можеш да караш?
109
3
 
1
 
! Отговори
Мария преди 1 година
Да има зелена зона за Лозенец!
108
2
 
3
 
! Отговори
Лозар преди 1 година
Проблема с паркирането е заради липсващи достатъчно паркоместа.
Те няма да се появят ако започнат да плащат живущите по 150лв годишно за автомобил.
Само че е далеч по изгодно да се даде терен за МОЛ или да се пусне строеж без съответстващи парко места от колкото да се построи многоетажен паркинг да паркират муньовците колите си в него. Всичко е пари, а общинарите много добре го знаят. Иначе кой би се отказъл от няколко хиляди паркоместа х 1/час + 150 лв на автомобил годишно за жувущите?
107
0
 
2
 
! Отговори
До 105 преди 1 година
Поредният неразбрал.
Да питат експертите.
106
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма статистика колко коли са в движение по улиците на София и колко коли са паркирани на обществени места. Няма я, защото тогава съвсем ще лъсне некадърността на общината - колите в София са в пъти по-малко от колите в подобни на София градове, но там нямат проблеми с движението и паркирането, а в София има и то големи.
105
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много неща могат да се направят за паркирането в София, но мафията не иска, защото няма да може да краде толкова много, колкото е свикнала. Примерно, може да се извадят от архивите плановете от соц.време за строежа на подземни паркинги в Центъра на София и да се намерят начини те да се направят. Може да се забрани продажбата на общинска земя и на общинска земя да се строят паркинги. Може да сложат съвсем други норми за паркоместа при строежа на нови сгради. Забрана за високо строителство и т.н.
104
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Голяма част от колите в София се шофират рядко. Голяма част от колите в София имат или имаха паркоместа - двор, подземен гараж, ... Голяма част от колите водещи се, че са в София, не се използват в София - става дума най-вече за фирмените коли, но не само те. Сравнено с други подобни градове по света, колите в София са малко, но някои едно си знаят, едно си баят.
103
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен
700 коли/1000човека не са много според тебе?!?
102
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Стар софиянец

И какво предлагаш?
101
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колите в София не са много, много са некадърниците, които управляват в Столичната община.
100
3
 
8
 
! Отговори
Стар софиянец преди 1 година
Синята и зелената зони трябва да се премахнат.
На този етап не е това начина да се управлява паркирането в София.
Съвсем други неща трябват и експертите ги знаят, но експертите никой не ги пита. Решават поредните Калинки в общината.
99
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всъщност трябва да се поощрява ползването на колите, но на някои им липсва онова между ушите и първосигнално искат хората да не ползват коли. Да се върнем в пещерите ли искате?
98
5
 
4
 
! Отговори
столичанин преди 1 година
Денонощна платена синя и зелена зона!Само това е изхода.Някой го беше написал,напълно съм съгласен.Това ще накара много хора да не тръгват с колите,а да търсят алтернативни начини за придвижване!
97
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Уф, няма ли Край за Край!
Хайде стига с тормоза, превръщаш форума в ад, а то явно си щастлив, но не бих кказал, че е народопсихология. Българите сме почти всичките свестни хора. Е, в някой Край има изключения.
96
7
 
3
 
! Отговори
Край преди 1 година
Да"КАРА" за българчето е радост неземна. То не контролира почти нищо в живота си и за това контрола върху кола го прави щастлив. Народопсихология на първично племе.
95
3
 
10
 
! Отговори
Край преди 1 година
Оправянето на градския транспорт е свързано с драстичното ограничаване на личните автомобили. Тролея по Бъкстон не може да мине от коли сутрин. Да не говорим че българчето си паркира на авариики на спирката за баничка. Българчето е луд фен на колата. Това за него са върхови технологии и е най-голямото постижение в живота. Научаването да върти геврека е най- висшето умение което е усвоил. Натискането на газта и светкането по магистралата го изпълват с чувство за неземно превъзходство.
94
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В нотариалния акт на всеки имот са вписани и идеалните части от сградата, земята, върху която е построена, двора и т.н. Ако сграда в центъра има вътрешен двор и съседите се разберат помежду си могат да го обособят за паркинг, да сли сложат бариера и да имат гарантирано място там. Никой няма идеални части от тротоара или парко местата до сградата, съответно няма кой да ти гарантира паркомясто там! Да живееш в центъра си има своите предимства, а това е един от недостатъците, сори!
93
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Българинът е бая разглезен. За всичко и навсякъде - кола. Ако ще магазинът да му е на 500 метра - колата. Работата на 20 минути пеш - айде с кола. И всеки член на семейството има кола. После - беден бил.
92
5
 
5
 
! Отговори
КРАЙ преди 1 година
Гражданите са "ЗА" за да има ред - селяните са против.