Разширяват "Зелена зона" в София, гражданите: "За"

Важно е да се въведе ред, убедени са от общината
12 май 2017 09:37,
115

Зелената зона, с решение на Столичния общински съвет, се очаква да бъде разширена през лятото на 2017 г. Причината е, че в момента квартал "Лозенец" е доста населен и жителите му не могат да намират паркоместа.

Кметът на район "Лозенец" Любомир Дреков коментира пред Bulgaria ON AIR, че през 2014 година е започнала информационна кампания, с която да се установи какво смятат жителите за въвеждането на платено почасово паркиране.

Тази кампания показва, че по-голямата част от тях са "За" осъществяването на този проект, защото въвеждането на зелена зона ще спре паркирането по тротоарите и ще могат те да бъдат ползвани от пешеходците по предназначение.

Планът е да бъдат въведени 3500 паркоместа, обозначени със съответната маркировка, които да улеснят гражданите, уточни кметът на "Лозенец".

"Важно е да се въведе ред и да се спре безразборното паркиране, което пречи на гражданите и разрушава тротоарите. Особено голям е проблемът в Долен Лозенец", допълни още Любомир Дреков.

За последните 15 години повече от 600 млн. лева са били акумулирани за извършване на ремонтни дейности и въвеждане на нови подземни и надземни паркинги, смятя от своя страна арх. Димитър Димитров от "Граждани за София".

Не е ясно обаче къде са отишли тези средства, тъй като положението с паркоместата в столичния район "Лозенец" остава непроменено.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


115
Още по темата: Лозенецзелена зона
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз лично съм "за". Наскоро до нас откриха поредният бизнес център и стана ад. Пълно с коли с разни У, РВ, ВН и какво ли не. Предпочитам да кихна едни 100 лева, но да имам паркомясто, отколкото да се чудя къде да си оставя колата пред собствения ми блок.
70
0
 
5
 
! Отговори
От предишния преди 6 години
В случая ни казват, че Фандъкова ще спазва закона, само ако си платим допълнително.Някои били "ЗА"!!!!
69
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По закон, кмета на общината, в случая Фандъкова, трябва да определи служба за контрол, която да контролира спазването на правилата за паркиране на цялата територия на общината. Е, Фандъкова изпълнила ли е задължението си по закон? Защо няма ред в паркирането, отговорност, за което носи Фандъкова и назначената от нея служба за контрол, ако има такава. Синята и Зелената зона нямат нищо общо с контрола от страна на общината за спазването на правилата за паркиране.
68
0
 
3
 
! Отговори
Ставри до 59 преди 6 години
Съгласен съм с това че ако направят анкета въпроса ще е подвеждащ Обществото отдавна е преспано.Това ги устройва идеално.Но ако бяха безкористни , въпроса щеше да е заден правилно.
67
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С този градски транспорт, в какъвто го превърнаха Фандъкова, Борисов, Мафиянски и Янчулев, без колите явно не можем да минем. Това е реалността, останалото са някакви идиoтизми на не особено нормални хора.
66
0
 
3
 
! Отговори
До 64 преди 6 години
Нищо никога не е гарантирано. Явно не знаеш как стоят нещата. Паркират ти пред гаража или "частното паркомясто", каквото и да означава това и това ти гарантира, че не можеш да паркираш на платеното от теб паркомясто. В това време онези от общината са заети да цоцат парици от паркиращите и не ти обръщат никакво внимание. Същото е и със служебния абонамент - паркира си там всеки, който си иска и не можеш да го изгониш.
65
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Принципно така се получава. Тези на Баучър сами поискаха зелена зона, защото нямаше къде да се паркира. Предпочитат да си плащат, отколкото да търсят места по половин час.
64
4
 
3
 
! Отговори
До 64 преди 6 години
Казваш, че хората с коли силно желаят да няма къде да паркират. Браво, продължавай в същия дух....
63
3
 
5
 
! Отговори
До До 56 преди 6 години
Няма такова нещо "да има къде да паркират". Само гаражите, частните паркоместа и служебния абонамент го гарантират. От там нататъка всеки се спасява. Така е по всички квартали из всички ггголеми градове
62
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В центъра на София могат да се освободят примерно почти половината паркоместа, които сега са в рамките на Синята зона. Просто трябва да се премахне понятието "служебен абонамент" и да не може никой да резервира паркоместа в Синята зона. Примерно парламента, ако знаете що места е окупирал. Разните банки, министерства и т.н. са същата работа. Нещо подобно трябва да има и в Зелената зона, но там тези места са доста по-малко. Иначе аз по принцип съм против всякакви привилегии, каквито са и зоните.
61
0
 
9
 
! Отговори
Билетче 1.60 преди 6 години
Да вземат да оправят грАДският транспорт. Да оптимизират схемите, да пуснат повече превозни средства. Тогава хора доброволно ще слязат от колите си. Никой не иска сутрин за добро утро да виси на стъпалата на автобуса, да го натискат отпред и отзад, да се задушава от липсва на въздух и да пристига смачканяк на работа. На връщане същата схема. Да не говорим, че София е голяма и понякога се налага да се сменят по 3 превозни средства, което е убийствено. За това хората избират колата!
60
0
 
5
 
! Отговори
Законът казва преди 6 години
Закон за движение по пътищатаЧл. 167. (1)...(2) Служби за контрол, определени от кметовете на общините:1. контролират в населените места ..., както и спазването на правилата за паркиране от водачите на пътни превозни средства, на правилата за движение от пешеходците...;*Някъде да виждате възможност общината да поддържа ред само в Синя и Зелена зона?Ето как ни пробутват ние "да искаме" да плащаме още и още.
59
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И паркинги да се построят ( неясно къде) , дори срещу символична такса, пак ще си стоят празни. Българинът не е свикнал да плаща за такава услуга и по- скоро ще паркира по дърветата, отколкото " да им плащам на тия".А че тази идея за зелената зона е недомислена и неприложима - няма спор.
58
0
 
7
 
! Отговори
До 56 преди 6 години
Очевидно хората искат да има ред в паркирането, както и да има къде да паркират и не искат Синя или Зелен зона. Общината, ако направи анкета ще зададе въпроса по друг начин: "Искате ли да има Зелена зона, за да има ред в паркирането?" и отговора е предварително ясен. При това анкетата относно реда в паркирането сама по себе си е безмислена, защото реално въпроса е: искате ли общината да спазва закона?
57
1
 
1
 
! Отговори
alf преди 6 години
вече не вадя веригата и флекса на батерий от багажника заради тези зони като колело си закл колата за стълбове канали саксий квото има
56
0
 
12
 
! Отговори
Акъл имат ли? преди 6 години
Прости хора са по-голяма част от българите. Ей! В доброволно робство се вкарват. В Лоценец искали зелена зона, че вечер нямало къде да паркират. А, бе, питам аз - през деня къде паркирате колите си?! Навярно в някои квартали без платени зони, нали?! Пълните паркоместата пред чужди блокове. Сигурно и хората там реват, че няма къде да паркират. Като направят цяла София платена - колите ви ще стоят на трупчета пред вас, защото няма да е позволено да стоят пред работата ви по 8-9ч.
55
0
 
10
 
! Отговори
Ставри пие рикия преди 6 години
Има ли представителна анкетна извадка,за да се види всъщност какво точно искат хората от Лозенец и въобще от всички квартали в София.Най вероятно няма.Защото хората не искат зони . Искат паркинги.За това и проучването му на този тъ...пак е пълна измислица.Общинарите от години го карат по пътя на най малкото съпротивление.А и това им дава възможност да крадат.И не само те .Има и други на хранилката с тези зони репатриране и прочие.Общинска фирма Паркинги и гаражи.Хахах.Поне и сменете името.
54
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма никаква връзка между реда в паркирането, който по закон е задължение на общината за цялата територия на общината и разните сини и зелени зони създадени, за да може мафията в общината и около нея, да събира допълнителни и по принцип ненужни такси от хората. Това, че ни внушават, че има такава връзка и някои балaмурници се хващат на тази лъжа си е техен проблем.
53
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Точно в Лозенец е странна тази ситуация, все пак не става дума за Младост. Да, презастроено е, но повечето сгради са ниски, т.е има малко апартаменти-> малко обитатели и би трябвало малко коли. Освен това новите сгради , строени през последните 20-25 години си имат гаражи. Това че някой се е стиснал да си купи такъв, или че тричленно семейство има четири коли си е техен проблем.
52
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Още от байтошово време имаше проекти за подземни паркинги в центъра на София, но не достигна време да ги направят. Дойде 1989-та и всичко се забрави. Демократите улисани да направят бързи пари, не виждаха в тези паркинги възможност да откраднат много и то веднага. Примерно, подземен паркинг се предвиждаше в карето между улиците Раковски, Хан Аспарух, Ангел Кънчев и Неофит Рилски, както и други такива под съседните карета. Това е бъдещето, но в общината са избрано с конкурс по некадърност.