Мечтата на главния архитект: Пл. "Света Неделя" без коли

Пешеходна зона трябвало да има и пред Съдебната палата
Обновена: 22 май 2017 13:32 | 22 май 2017 13:07, Камелия Цветанова
17
Мечтата на главния архитект: Пл. "Света Неделя" без коли
Снимка: Булфото, архив

Главният архитект на София Здравко Здравков поиска да бъде разширена пешеходната зона в центъра на София и движението на коли да бъде забранено и на площад "Света Неделя".

"Желанието ни е пл. "Св. Неделя" отново да бъде на хората. Все още сме на етап задание, което искаме след като бъде изработено, да се подложи на обществено обсъждане. В ранна фаза искаме да чуем мнението на хората, за да може когато възложим проекта, да имаме решение поне на 30% на самата задача", коментира той.

Според него така ще се обвържат пешеходните връзки.

"Сега, когато минете покрай площад "Св. Неделя" виждате как храмът е защитен отвсякъде с едни "железни воини", както се изразиха колегите от екипа ни геоархитекти. Желанието ни е този площад отново да бъде на хората, като се върне и липсващото парче от мозайката, което да свърже "Витоша" с площад "Св. Неделя", оттам да отидете към Ларгото или по ул. "Съборна" да слезете към градската градина", обясни Здравков.

Макар че движението на коли ще бъде спряно, трамваите ще продължат да минават оттам, защото не пречили на придвижването на пешеходците в този участък.

"Работим в посока на спиране на движението пред Съдебната палата от ул. "Ал. Стамболийски" до ул. "Алабин" да мислим за затваряне на движението. В момента подготвяме симулации на трафика, за да установим как ще влияе. Разговаряли сме и с ръководството на съда да намерим начин за тези паркирани около 14-15 автомобила пред Съдебната палата да им намерим на друго място – или на ул. "Позитано", или на примката на трамвая. Все още обсъждаме варианти. Не искаме да направим нещо в посока да пречим на хората, които идват до Съдебната палата, а по-скоро да създадем една пешеходна връзка от "Витоша" до пл. "Св. Неделя", допълни главният архитект.

Той посочи, че до месец ще възложи заданието на обществено обсъждане, след което то ще бъде преработено и коригирано и ще се търси проектант.

"Възлагането на проекта може би ще бъде факт до края на годината. Надявам се догодина, ако има финансиране, да бъде и реализацията", добави арх. Здравков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 12В Германия е много скъпо за по- мръсните коли, независимо от възрастта, особено за дизела 5 пъти повече от бензина, затова и го написах опростено, данъка се изчислява по-сложно. Тук може да се опиташ да си го изчислиш сам на български:lawstudio.me/posts/nemski-danak-nedvizhimi-imoti-danak-MPS-Germania.html В Германия са осъзнали, че онкологията им излиза по-скъпо. А ние, особено последните години, за да предвижваме дебелите си *** по-евтино, тровим себе си, деца си и другите, горейки ниско качествена нафта. За голяма радост на нашите приятели онколозите!
12
0
 
2
 
! Отговори
До 12 преди 6 години
Казваш, че в Германия данъка за колите е в пъти по-нисък от данъка в България.В България за новата ми кола 2000 куб. см. и 140 к.с. плащам примерно 500 лева данък, а в Германия, ако е бензин плащат 40 евро (78 лева), а ако е дизел 190 евро (372 лева). Правилно ли те разбрах? Това може би защото в България заплатите са 20 пъти по-високи от немските заплати ....
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"....Дизеловите автомобили действително са доста икономични, но отделят токсични сажди и азотни оксиди, за които се смята, че са ключов фактор за смъртта на над 3 млн. европейци всяка година. ..............."***/bg/news/8/es-dizelovite-avtomobili-shte-izcheznat-po-barzo-ot-ochakvanoto.htmlГермания,Закон за данъка върху МПС:................2,00 евро на 100 куб. см. или 9,50 евро на 100 куб. см. за дизелови двигатели, плюс 2 евро за всеки грам емисия на въглероден диоксид на километър, който надхвърля позволената емисия..............
10
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бай Рангеле, че те колко са софиянци, само наследниците на онези шопи с вмирисаните беневреци.Както пише Иречек, къпането за тях е рядко събитие, а някои се къпят два пъти в живота си - когато ги кръщават и когато ги опяват.
9
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЗА ВСЯКА ТРОШКА НАД ДЕСЕТ ГОДИНИ - 1000 ЛЕВА ДАНЪК ЗА ВСЯКА ГОДИНА ГОРНИЦА.МАЛКО ЩЕ ПООСКУБЯТ СОФИЯНЦИ, НО ТЕ СА ФРАШКАНИ С ПАРИ.А БРАКМИТЕ ЩЕ НАМАЛЕЯТ, ВЪЗДУХЪТ НЯМА ДА Е ТОЛКОВА МРЪСЕН.
8
0
 
5
 
! Отговори
До 6 преди 6 години
То разумното е друго за пешеходните зони, но в София няма как да стане, защото едни "много важни да не казвам какви" няма да може да ги карат на работа с колите. Става дума за тези дето работят в Парламента, Министерския съвет, Президентството, разните министерства и агенции, разните съдилища, вкл. и Съдебната палата. Мен ако питат - никакви МПС, вкл. и трамваи и тролеи, в един широк център ограничен от Опълченска, Сливница, Васил Левски, Скобелев, но това няма да стане. Това е центъра на София.
7
0
 
7
 
! Отговори
До 3 преди 6 години
Ти защо си показваш носа извън пещерата? Стой си в пещерата и не пречи на другите да живеят!
6
2
 
5
 
! Отговори
бай Рангел преди 6 години
Браво! Всички ***,заедно с колите им обратно в аграрния сектор! София - на софиянци!
5
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Струва ми се добро предложение, пешеходни зони в центъра е нормално в по развитите страни.
4
4
 
8
 
! Отговори
до 1 преди 6 години
И без евроатлантически гейове.
3
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не площада, върнете ни града. Мястото на колите е в гъзовете на скапаняците, които ги карат. Всички шофери - вън от града.
2
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Уж за хората, а защо не им казва имената?Спрат ли движението ще изникнат заведения като гъби и пак няма да има място за обикновените хора то търговци, търгаши, панаиржии и гледачки.
1
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А пък аз си мечтая София без мутри!