Ремонтът на "Дондуков": Битка на паветата vs. асфалта

Граждански асоциации настояват паветата да останат
31 май 2017 09:00, Боряна Павлова
59

3824 гледания   |  Още видео
Предстои финалното обсъждане каква да бъде настилката на столичния бул. "Дондуков". Общината взе решение да предостави на Министерството на културата да определи как да изглежда булевардът.

"Очакваме да има задълбочен разговор за наследството на София. Странно е защо жълтите павета бяха обявени за паметник на културата, а гранитните - не", сподели Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

От организацията са категорични, че паветата по "Дондуков" трябва да се запазят и няма да отстъпят от позицията си. Успели са да намерят автентични павьори и предложили на общината експертите да работят по някои от булевардите в София.

"Дондуков има спешна нужда от реконструкция, но тя трябва да бъде направена качествено", настоя Веселин Кирев и подчерта, че гражданите и Министерството на културата са оставени без почти никакво време за финално решение.

В документацията за строеж трябва да има съгласуване с Министерството на културата, уточни той и попита защо това не се е случило по-рано.

Архитектът от организацията "Група Град" Ивайло Петков предупреди, че решението може да бъде прибързано, тъй като преди ремонта трябва да се отговори на множество въпроси. Някои от тях са как ще се обслужва инфраструктурата при ремонти и дали тя не трябва да бъде подменяна поради капацитет и други необходимости.

"Задълбочена експертност и диалогичност не е правена. Въпросът трябва да се постави на масата, ако искаме да имаме трайно решение", отбеляза архитектът пред Bulgaria ON AIR.


59
Още от
Напиши коментар Коментари
42
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съдейки по поставените минуси, на някои им харесва да се друсат по "Цар Борис 3".
Явно , карайки 30годишен дръгел им е все едно!
41
1
 
1
 
! Отговори
fsb преди 1 година
отговорът е много прост - По-добре павета, но ако са добре наредени и има кой да ги реди и поддържа адекватно, а не като тези на Цар Борис 3. Ако ли не - по-добре асфалт.
40
0
 
1
 
! Отговори
коментари на кило преди 1 година
Най-важното тук никой не го повдига като въпрос и затова всичко е просто чешене на езиците... а именно каква разликата в цената за строителството, какви ще са експлоатационните разходи, гаранционните срокове и кога най-накрая ще има обща визия за града за да може да се правят нещата не на парче а по план с цел облика на града да се подобри... Казвам го като човек който се занимава с материята.
39
1
 
2
 
! Отговори
До 53 Жоро Павето преди 1 година
Ами премести се в София, за да не пътуваш по 50 минути. Спазването на закона за движение по пътищата е първото условия за адекватно каране, има и други. Ти под адекватно май разбираш да караш с каквато скорост си искаш и която ти лично смяташ за адекватна, въпреки че според закона скоростта ти не е адекватна. По Дондуков - до 50 км/час, като това е даже много, защото през 30-40 метра има пешеходни пътеки. По шосето между Руски паметник и Княжево - до 50 км/час, като трябва да сложат 200 камери.
38
1
 
4
 
! Отговори
Жоро Павето преди 1 година
Еми по-добро сцепление има на асфалт - да, доказано. Колкото до другия "гражданин". Като ти е кеф да се влачиш по пътя и да пътуваш по 50 минути от работа до вкъщи - прав ти път. Не е нужно да караш с 200 за да караш адекватно
37
3
 
5
 
! Отговори
поправка преди 1 година
Пуснете и мнението на хомосексуалната организация Спаси София, само те не се са се изказали
36
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Глас народен-глас Божи!!!
Референдум за павета или асфалт по булевардите.
Право на глас-само срещу заплатени данъци към Софийска община.
И ще се види истината.
35
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Павираните улици наистина са хубави , но за градове, които имат запазени старинни сгради и площади!
Колко са запазените старинни сгради в София ?Полуразрушени пред разпад и други , които се събарят , за да се построи на тяхно място поредния стъклен кич.
Има и друго решение - улиците в старата част на Нови Сад са асфалтирани но машинно асфалта е нарязан на квадрати( имитация на павета ) Хем практично , а и естетично!
34
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз както съм се пързалял по асфалта преди Руски паметник, по никакви павета не съм се пързалял така. Беше само малко мокър асфалта, карах бавно и пак не мога да спра, а пред мен пешеходна пътека и майки с колички. За секунда станах вир вода. Добре, че все пак успях да спра и нямаше последици. От тогава си знам - много внимателно с асфалта. Не знаеш кога ще те изпързаля и ще стане белята. При паветата няма такива проблеми.
33
1
 
0
 
! Отговори
ПП преди 1 година
До Жоро Павето
Е защото на Софийски стъклен хАсфалт им сцепление нали .......
32
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аман от селяния. Нали паветата са част от облика на столицата, нали трябва да има някаква индивидуалност, а не всичко да бъде магистрала. В центъра на града седят смешни стъклените сгради и всички подобни простотии.
31
2
 
4
 
! Отговори
До 39 преди 1 година
Сцепление си има, но не карам с 200 км/час като теб.
30
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Асфалт искат тези, които при ограничение на скоростта до 50 км/час както е за населено място, сега шофират по паветата с 80-90 км/час, но им е малко и искат да шофират по асфалт с над 100-120 км/час. Това в голямата си част са селяни наскоро дошли в София заедно с манталитета си.
29
5
 
2
 
! Отговори
Не сме се напатили преди 1 година
Не не сме се напатили от асфалта на Бойко.
28
3
 
6
 
! Отговори
Печални факти преди 1 година
Не се ли напатихте от асфалта на Боцо и Свинетка? Не ви ли писнаха нацепените коловози? Само за миг си представете как ще хващате морска болест по ремонтирания Дондуков само след няколко месеца.Не ви ли стана ясно , че всичко у нас се прави поГЕРБерски некачествено... Паветата са си класика и са вечни.......но проблема е.....колко може да се открадне.
27
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 38
Ами купи си танк, все сте недоволни !
26
6
 
5
 
! Отговори
Жоро Павето преди 1 година
Павирания път е най-здравия път, но пръсне ли дъжд на паветата - Ела чакай сцепление, та спри.
25
2
 
9
 
! Отговори
До 35 преди 1 година
Ремонтът на кое. Предполагам ремонтите на асфалта, които ще са по няколко всяка година и ще затварят части от бул. Дондуков за ремонт. Явно на някои много има харесват непрекъснатите ремонти на асфалта.
24
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дон Дуков
23
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тази гражданска асоциация, да поеме ремонта им всяка година с тяхни средства. Прост народ проста държава.