Министерско решение: Паветата по "Дондуков" остават!

На 5 юни тръгва ремонтът на столичния булевард
1 юни 2017 09:00,
50

Паветата на "Дондуков" остават. Това е становището на министъра на културата Боил Банов след общественото обсъждане на бъдещата визия на столичния булевард, съобщи за Bulgaria ON AIR зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.
Още по темата

Участъкът ще бъде затварян на етапи, като в нито един случай движението по него няма да бъде спирано изцяло.

Активните ремонтни дейности трябва да започнат на 5 юни, като ще стартират с подмяна на канализацията от страна на "Софийска вода", а от средата на месеца ще започнат да се подменят тротоарите и пътната настилка.

По повод искането на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, Министерството на културата да обяви паветата в София едновременно за обект на движимото и недвижимо културно наследство и всички павирани улици да бъдат запазени в стария си вид, Евгени Кресев коментира, че по малките улички паветата трябва да бъдат запазени, защото спомагат за убиване на скоростта и запазват облика на столицата. По големите булеварди, изпълняващи важни транспортни функции обаче е въпрос на дискусия дали те са най-удачната настилка.

Очаква се да започне ремонтна дейност още по бул. "Асен Йорданов", бул. "Шипченски проход", бул. "Монтевидео", "Овча купел", "Тодор Каблешков" и бул. "Прага", а също така трябва да бъдат ремонтирани подлеза при хотел "Плиска" и спирката на "Окръжна болница". В момента има и обявен конкурс от страна на главния архитект за изграждането на пешеходни мостове по Околовръстния път.

"Една от целите ни е да се разшири веломрежата в София. Там където съществуващата инфраструктура позволява велоалеи ще бъдат поставени", каза още зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
9
 
2
 
! Отговори
прави впечатление преди 6 години
Че повечето коментиращи тук не са горещи привърженици на павета. Откъде в общината извадиха мнозинство при гласуването на обикновените граждани за паветата?
27
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не паветата, а името на този булевард трябва да се смени, защото е срамно Правителственият Център да е ограден от булеварди с руски имена сякаш е московско предградие, а адресите на българският Президент и българският Премиер да са на бул.Княз Александър Дондуков - Корсаков 1 и 2 !!!
26
9
 
3
 
! Отговори
Cris преди 6 години
До AzPavetata se ostavyat v Germaniya samo v malkite ulithi.Glavnite i natovareni se podmenyat s asvalt.
25
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Изключително "полезна" новина.
24
0
 
5
 
! Отговори
Eдин преди 6 години
А плочките от тротоара на ул. Суходолска - италианците ги разкопават и предават на един от тях - складира ги в двора си и ги изнася за Италия под носа на общината, полицията и прокуратурата. Страх ме е, че може да дойде време и паветата да станат обект на износ от същия меринджей и тогава ще ги демонтират като нищо от Дондуков. Та да го има пред вид той наречения министър на културата.
23
3
 
2
 
! Отговори
ponti преди 6 години
...може няколкото вагона с жълти павета, подарени на царя не са стигнали закърпили ситуацията с гранитни. много стилно!
22
2
 
1
 
! Отговори
един друг преди 6 години
*** - ceляндури
21
5
 
4
 
! Отговори
един друг преди 6 години
Мдааа, така става когато *** управляват София (и страната). Само не разбирам щом паветата са част от културата и наследството защо не са изложени из музеите.
20
8
 
2
 
! Отговори
ponti преди 6 години
Наскоро имах гости от Холандия и ги настаних в едно много добро и нескъпо хотелче на Дондуков. Хареса им в София, но ме питаха защо около президенството и мин. съвет пътищата не са асфалтирани, а и паветата са различни.. от едната страна жълти от другата гранитни? Опитах да се позова на историята, но по физиономиите им разбрах, че не бях много убедителе. Егати културата, егати автентичността..
19
7
 
3
 
! Отговори
павист преди 6 години
Ще разорен всички софийски улици. По красиви са с павета. А и се убива скоростта, демократично е.
18
3
 
8
 
! Отговори
Циклоп преди 6 години
Най-сетне едно добро решение
17
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На архитектигте и благоустройството дайте тогава историята и киното щом паветата са към културата. Tая държава никога няма да се оправи там горе всички са ненормални.
16
6
 
8
 
! Отговори
еколог-автентик преди 6 години
Настоявам да се павира Цариградското шосе и Магистрала Тракия. Инак лягам на протест в центъра
15
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
като се дава думата на некаращите и непритежаващите автомобили, крайния резИлтат е това. Част били от културата, той целия булевард със сградите по него прилича на нищо ама култура било...
14
3
 
9
 
! Отговори
Az преди 6 години
До АнонименВ много европейски столици има павирани не само пешеходни участъци и тротоари, а и улици в центъра. Паветата не означават страна от третия свят :DDD
13
1
 
4
 
! Отговори
щип тибидидип преди 6 години
".....също така трябва да бъдат ремонтирани подлеза при хотел "Плиска"не че нещо...*** няма такъв хотел вече.А на "Т.Каблешков" кво ще му правят??? Къде по-разбити булеварди има!
12
1
 
7
 
! Отговори
паважа преди 6 години
Хубаво - да останат паветата, но павета не се поставят така. Би трябвало основата трябва да е бетон и върху него т.е. само най-горната част, която се износва да е от павета. А то какво се получава - земята се трамбова, изсипва се самосвал пясък и *** редят павета отгоре! И при първия преминал автобус или камион паважа става на дупки. Е, извинявай ама такъв паваж - не става!
11
0
 
15
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
Павета, бетон, асфалт, чакъл е без значение при положение, че се работи толкова некачествено, че още при издаването на обекта всичко започва да се разпада и пропада! Пари има, но се краде и пести от всичко :( Ако строяха така както си правят именията из Бояна, Драгалевци и т.н. нямаше да е така!
10
8
 
11
 
! Отговори
Стамат преди 6 години
Кощунство, имало е прекрасни черни пътища, които са толкова по-типични за Столицата, защо са заменени с павета? Да се махнат всички настилки, калта е толкова по-автентична. А, и да се смени мотото на града - "Расте, но не увира"
9
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще се точи бюджета от партийни фирми с безкрайни ремонти на ремонтирания участък!По-добре изобщо да не правят ремонт, най-много да стане по зле.