Окончателно! Паветата на "Дондуков" победиха асфалта

Велоалея няма да има, не било безопасно да се кара по паважа
Обновена: 5 юни 2017 18:29 | 5 юни 2017 15:37, Камелия Цветанова
78
Окончателно! Паветата на "Дондуков" победиха асфалта
Снимка: Булфото

Първоначалното предложение на Столичната община част от паветата по бул. "Дондуков" да бъдат заменени с асфалт породиха доста спорове, но накрая Националния институт за недвижимо културно наследство към Министерството на културата излезе с решение, което сложи край на обсъжданията, защото е със задължителен характер.

Още по темата

А то е - паветата по бул. "Дондуков" се запазват в тяхната цялост и не се подменят с асфалтобетон в никоя част.

"Столичната община се съобразява с него и запазва павираната настилка", съобщи заместник-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Велоалея пък няма да има, защото по павирана настилка велосипед не би могъл да се управлява безопасно.

Активната строителна дейност по булеварда започва от днес.

"Дондуков" ще се ремонтира поетапно, постоянно ще има проходимост с по една лента в посока, движението няма да се затваря изцяло.

От днес "Софийска вода" започва да подменя инженерната инфраструктура по бул. "Дондуков" в участъка от "Кракра" до бул. "Васил Левски" в срок от около 60 дни.

Едновременно с това изпълнителят започва ремонтните работи по ул. "Кракра", а след това - в посока към Министерския съвет.

Предстои премахването на релсовия път и на пътната настилка.

Общият бюджет на проекта е 7,5 млн. лв. и включва изцяло ново строителство на релсовия път върху нова конструкция със съответните вибро и шумопоглъщащи елементи, нови тротоари с унипаваж, пренареждане на бордюрите, пренареждане на павираната настилка, която ще бъде направена по нов начин върху циментова подложка, така че тежкия трафик да не доведе до проблеми с настилката.

Организацията на движение по "Дондуков" след края на ремонта ще се запази в същия вид, информира заместник-кметът Крусев.

През втората половина на юли - началото на август, започва ремонтът на "Дондуков" в отсечката между бул. "Васил Левски" и ул. "Раковски".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
4
 
15
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Поветата са изключително здрава настилка но има и големи недостатъци . При дъжд и особено ако е имало и прах , паветата стават хлъзгави. Генерират силен шум и съсипват колите.Живущите на тази улица дали ще бъдат доволни?
41
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво е асфалт по Дондуков добре може да се види в асфалтираната му част. Примерно, тези последни 40-50 метра с асфалт с посока ЦУМ - кръстовището с бул Левски и още около 30 метра асфалт по Дондуков. Дупки, по скоро ями и т.н. Доста по-зле, от паветата след този асфалт.
40
1
 
22
 
! Отговори
Стар софиянец преди 6 години
Роден съм в София и помня времето, когато София се миеше редовно с маркучи, като по улицата имаше кранове, в които се включваха маркучите и се миеше с вода, която не беше питейна. После дойдоха водоноските и пак с маркучи. После дойде демокрацията и улиците спряха да се мият. Какво ви е виновна настилката, че улиците не се мият и има прахоляк?
39
0
 
10
 
! Отговори
До 39 преди 6 години
Не ставай смешен! Където и да е в София като си паркираш колата на открито, за часове става в прахоляк - някъде повече, другаде по-малко, като връзката с асфалт или павета е слаба. Лично при мен, прахоляка е бил повече, там, където има асфалт, но това си зависи от други фактори.
38
0
 
8
 
! Отговори
До 40 преди 6 години
И това какво общо има с паветата.Кога за последно е измит Дондуков? И въобще центъра на София.
37
18
 
12
 
! Отговори
Стар софиянец преди 6 години
Софиянци са за паветата,селяните са за асфалта.
36
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 34хаха, дай да поговорим за практиката, а ?чисто измита кола пренощувала на дондуков има толкова прах по себе си, че може да фалшифицираш Джокондата, но само от страната на булеварда. Даже и на цвят може да я докараш ... Няма значение кога е валяло, даже по-добре да вали.
35
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
500 години турско робство=500 години павета
34
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абре, сеяни, от центаро на София!Ако паветата беа по-убави, у белите държави немаше изопщо а ползват асфалт...
33
3
 
5
 
! Отговори
До 33 преди 6 години
Правиш любителски разсъждения.Тук главният проблем са фините прахови частици. Асфалтът в София го правят без необходимия наклон за оттичане на водата и резултатът е че при всеки дъжд измития от дъжда прахоляк се събира в големите локви по асфалта, докато при паветата не е така. После като изсъхне прахоляка от локвите се разнася навсякъде.
32
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
и за праха не е вярно изобщо, паветата са скрепени с ПЯСЪК, което е по-едрата форма на прах. Никога паветата не могат да бъдат по-чисти от асфалта.
31
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
е за какво ме караха да гласувам като някой друг взе решенеито вместо нас
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Истинатаза тия работи питай ченгетата, от тиа 7 милиона все ще има пари за 2-3 скоростни камери, то дондуков е толкова
29
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ууууу !реално нищо няма да ремонтиратзаради такива късогледи кемтове без тоопки София прилича на шарено гето. Презастроено, прашно, без читава инфраструктура, с няколко шарени градинки.у-у-у
28
4
 
11
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че нормално положените павета не разбиват колите, както твърдят някои. Проблем има, когато настилката не се поддържа, но същото важи в много по-голяма степен за асфалта, който изтрайва без ремонт много по-малко време в сравнение с паветата.Шумът - дали шумът при павета и по-голям от шума на мотористи каращи бясно по асфалта по всяко време на денонощието? Какъв ли ще е шумът от рязкото спиране на прекалено бързо каращи коли? А какъв ли е шумът от форсирането на двигателите?
27
3
 
7
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че в София улиците като цяло са разбити и почти веднага след като се ремонтират от общината, пак се нуждаят от нов ремонт. Точно тук е и същественото - разбитите улици с асфалт са много по-зле от разбитите улици с павета. При паветата се получават неравности, а при асфалта дупки и ями. Интересна тема е прахоляка и според мен при асфалт има повече прахоляк от при паветата, защото дъжда не може да го измие от асфалта, за разлика от паветата, а общината не мие улиците.
26
2
 
9
 
! Отговори
До 24 преди 6 години
Защо се обаждаш от село? Тролеите, които вървят по Дондуков, вървят по асфалтираната му част и никъде не върви тролей по павета. Като не знаеш кое как е, не се обаждай! То и останалото, което си написал е от същия дол дренки.
25
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 16Май доста бензин си подишал вече....
24
3
 
3
 
! Отговори
Жоро Павето преди 6 години
Евала, ше почерпим!
23
9
 
4
 
! Отговори
до 16 преди 6 години
Не е въпросът в това, че се чупят колите по паветата. Чупят се тролеите, за които всички плащаме, освен че дишаме праха и търпим шума от тях. Смесеният вариант предвиждаше велоалея, обособено трасе на трамваите, острови за спирките - все неща , които дават латрнатива и ограничават колите. Но от павета се краде много по-лесно и общината веднага смени вижданията за булеварда...