За или против? "Зелена зона" в София скача с 4 500 места

Тя вече засяга нови райони от Лозенец и Средец
97

Зелената зона за паркиране в София се разширява с 4500 места. Платеното паркиране в центъра на столицата в две зони - "синя" и "зелена", беше въведено през 2012 г. Къде още столичани ще плащат по лев за час паркинг - показваме ви в следващите минути.

Снежанка Петрова живее в столичния квартал Лозенец. Според нея днес трафикът и паркирането в района не подлежат на никакъв контрол.

"Тук е винаги лудница. Като дойде с колата моя син и вика: Мамо, просто се вбесявам, защото няма къде да паркирам, тука е много населено", заяви Снежана пред камерата на телевизия Bulgaria On Air.

За да се урегулира паркирането, общината разширява зелената зона за платено паркиране с 4500 места в районите Лозенец и Средец. Мотивите на кметовете са сигнали и подписки от граждани, които са недоволни от препълнените с автомобили улици.

"Желанието на жителите на район Лозенец, особено в долната му част, е да се освободят тротоарите и зелените части от паркираните върху тях автомобили и единственият начин това да стане ефективно е чрез въвеждането на зелена зона", заяви Любомир Дреков, кмет на район Лозенец.

"Мотивът е да бъде облекчен трафикът от паркиращи коли на хора, които не живеят в квартала", аргументира се и Мария Ачкова, кмет на район Средец.

Мартин лесно е намерил място за да паркира - на тротоара. "Това е защото съм за 2 минути – за кратко паркирам", заяви той.

Други са против решението на районната администрация за разширяване на зоната за платено паркиране. 

"Аз съм против, защото за това, че съм се родил 69-та и цял живот съм живял на тази улица, всяка година ще трябва да давам пари за стикер на г-жа Фандъкова, която е дошла от Самоков  - за да удостоверява, че аз тука живея, това е дискриминация", заяви Борис Аврамов, жител на Лозенец.

Колко ще струва и колко ще спечели общината от разширяването на зелената зона в София – ще стане ясно след месец. Окончателното въвеждане на разширението ще стане през юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
0
 
3
 
! Отговори
Светослав Иванов преди 6 години
До КрайДо Край в гърба- върви си в Ню йорк или в Солун или на майната си.Единствения начин да съм съгласен с платеното паркиране е и аз да взимам дял от него.Ето няколко въпроса за размисъл-От колко години има синя зона?Колко паркинга са построени от тогава?Ако паркирането в зоните е платено, паркингите ще бъдат ли безплатни?Защо паяците още са незаконни?До кога ще ги търпим тия ***-плащаме им заплати за да ни обират.
91
0
 
2
 
! Отговори
Бай хуъ преди 6 години
Дано всички в ЦГМ пукнат и да не могат да изхарчат парите откраднати от нас...
90
1
 
7
 
! Отговори
Пенделвайси преди 6 години
Направете си сметка бе хора - зелената зона важи от 08:00 то 19:00 - това са 11 часа по 1 лев на час. Ако е заета нон стоп това са 4500*11=49500 лева максимално което може да им напълни джобовете - НА ДЕН. Айде направете си сметка до сега общо колко места синя и зелена зона има в София и къде отиват тия пари....
89
0
 
6
 
! Отговори
Против преди 6 години
2020та-цяла София зелена зона
88
1
 
5
 
! Отговори
Против преди 6 години
Няма смисъл от това... наистина... Хората пак ще паркират и нищо няма да се промени освен парите които ще отиват при хората отговорни за това. И за какво даваме пари ние за зелена зона - за да карат депутатите С класи и да спират където им падне ли? Не е и природата причината - въздуха в центъра е еднакво мръсен колкото в краен квартал като Младост - вижте картите със замърсяване. Не е и заради паркоместата - ако бяха кадърни тия *** щяха да вдигнат паркинги на етажи... *** накратко ($)
87
0
 
3
 
! Отговори
мимо преди 6 години
Стадиона ще се препълни!!!
86
4
 
1
 
! Отговори
Гост преди 6 години
Естествено, че за!
85
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Крайно време беше. Честито на Лозенчани. Селяните , които паркират в квартала, че в центъра е скъпо - ВЪН!
84
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблемът е, че общината не се погрижи да има паркинги, което е нейно задължение, а вместо това налага данъци и глоби. Платената зона за паркиране е горе-долу като един нов данък. Навсякъде по света първо се правят паркинги, а ако това не помогне чак тогава се въвеждат платени зони за паркиране. Колко паркинга има в София, където сега са платени зони? А колко паркинга има в тези два квартала, които сега ще ги прецакат да плащат за паркирането? Паркингите са два вида - общински и частни, но къде
83
5
 
1
 
! Отговори
А, "Крива река& преди 6 години
Добре де, а "Крива река"? Най-уникална улица с паркирали на тротоара коли е Каниц срещу детската градина, гаражите са капанчета, а на тротоара -трошки.Почвайте и нашия квартал, че ми писна от паркирали на тротоара железа без катализатори.Сложихте преди 2 год. асфалт и пак го разбиха трошляците на Ами Буе, не живеят в квартала, не плащат данъци. Колчетата между Каниц и Ами Буе ги сложихте само на завоя.Вижте на Гешов, пред кръчмата - къща са паркирали поне 4 автомобила, на велоалеята.Писна ми!
82
7
 
2
 
! Отговори
Край преди 6 години
Некой пък реши че с данък от 20-100 лв. общината трябва да му направи паркинги навсякъде където иска да иде. Малък но много *** народ. Що не си заявиш претенцията на кмета на Ню Йорк дето първия час в паркинг ти е 20 долара. па и на кмета на Солун що го не кажеш.
81
7
 
4
 
! Отговори
Хитреци преди 6 години
В цял свят паркирането е привилегия. Шефът има най-хубавото място в подземен, или надземен паркинг на бизнес сградата. Пешеходците плащат данъци, за да имат право да ходят на тротоара, а не да го разбиват 20 г. трошки паркирали безобразно. В същото време сте си дали гаражите за фризьорски салони и капанчета, и укривате данъци от наемите.А да и колелета не карате, щото скандинавците са по-*** от Вас, цялото им правителство ходи с колелета. Затова сте първи по инфаркти и инсулти. Ще си плащате!!!
80
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво е едно от предназначението на данъците - изграждане на инфраструкура, в това число и паркинги/паркоместа за общо ползване. Значи, гражданите дават едни пари на общините за да бъде извършена точно определена работа. Общините не си вършат работата. Хората имат прова да си ги поискат обратно или да откажат следващо плащане.
79
0
 
5
 
! Отговори
До 78 преди 6 години
Бизнес центрове с гаражи!!!! Ти чуваш ли се?! В една бизнес сграда има едно паркомясто на 100 квадратни метра. А на тази площ работят 10 човека. Не знам за какви паркоместа бълнуваш. А всичко да се премести по моловете е безумие. Не че там има достатъчно паркоместа.
78
0
 
6
 
! Отговори
До 78 преди 6 години
Богати са, а ние не. Това, че имаш гараж как ти решава въпросът с паркирането като излезеш да си вършиш работата с колата, когато се налага? Ами по никакъв начин, даже се влошава положението, тъй като още една кола търси място за паркиране по улиците. Паркиране по улиците, в това е проблемът - няма изградени паркинги, както е по света, за да не паркираш по улиците.
77
0
 
5
 
! Отговори
До 78 преди 6 години
Бъркаш разбира се. Паркирането е право, а не привилегия, точно както използването на улиците и тротоарите за всяко друго разрешено нещо, примерно да ходиш по тях. От известно време доста малoумно се върти твърдение за Япония, което поне по няколко причини няма връзка с платените зони и реда в паркирането. Япония не е България - там населението е 20 пъти по-многобройна при само 3 пъти по-голяма територия от България. Там имат добре изграден бърз и удобен транспорт, в България няма такъв. Богати с
76
1
 
7
 
! Отговори
77777 преди 6 години
В София колите са малко, но проблема с паркирането е голям, защото общината не само че не си върши работата в това отношение, което е подсъдно, но и влошава ситуацията с разрешаването на безразборното строителство и със тези платени зони за паркиране. Не е трудно да се види как е решен въпросът с паркирането в подобните на София градове в Европа и да се разбере, че платените зони са паркиране са последното нещо, което се прави. В София е обратното, започва се с платените зони, като ни лъжат, че
75
1
 
7
 
! Отговори
77777 преди 6 години
Ред в паркирането е едно, а платена зона за паркиране е съвсем друго. По закон ред в паркирането на територията на общината трябва да осигури кмета, в случая Фандъкова и пак по закон общината може да въвежда платени зони за паркиране, като между двете неща няма никаква връзка или зависимост. Всеки, който смята, че трябва да се плаща за паркирането, нека да е наясно, че това няма връзка с ред в паркирането като причина да се въведе платена зона. Прокуратурата трябва да разследва Фандъкова защо не
74
7
 
7
 
! Отговори
Браво! преди 6 години
Паркирането не е право, а привилегия! В Япония, за да си купиш автомобил трябва да докажеш, че има къде да го паркираш.Писна ми от 12-20 годишни трошки паркирали на тротоари, зелени площи, завои, и пешеходни пътеки. На Иречек, Каниц, започнаха да паркират по две колони автомобили. Няма видимост нито за шофъори, нито за пешеходци.Препоръчвам - всички офиси, кафета, медицински центрове, работилници да са извън жилищните сгради, за тази цел има бизнес центрове с гаражи. Българинът да си плаща.
73
6
 
3
 
! Отговори
Вилаз преди 6 години
До Анонимен 74:Ми що не си избрахте по-кадърен кмет, бе тарикат? Например: профа. М.Мирчев - "Кукуригу-кукавицата" (-Катя, ти ли си?) Или оня "отцепника отвсякъде", къф` беше - "частния енерговед" Кадиев, дето на всички избори независимо какви, все е в листите и все е "Независимо - неизбираем", разбираш ли... То и на Барекадата жена му драпа за мястото на Фандъчка, ама сори... Не става! Демокрация - не сме съгласни, болшинството от столичани, разбираш ли!