Нова идея: "Бърза писта" за автобусите – ще минават по релсите на трамвая

Според депутат от ГЕРБ така щели да се намалят вредните емисии и времето за придвижване
33
Нова идея: "Бърза писта" за автобусите – ще минават по релсите на трамвая
Снимка: Булфото, архив

С редакция на текст от Закона за движение по пътищата се предлага да се даде право на шофьорите на автобуси и тролейбуси да използват и трамвайните участъци. Идеята е на депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.

Още по темата
Според него така не само ще се облекчи трафикът, но и хората, ползващи масовия градски транспорт, ще се придвижват по-бързо.

Предложението предвижда на няколко столични булеварда трамвайните трасета да се използват комбинирано.

Това е глътка въздух за столичани. Ще намали вредните емисии, ще намали задръстването. По този начин мисля, че ще постигнем основния ефект, към който се стремим: намаляването на фините прахови частици, обясни депутатът пред БНР.
 
Иванов уточни, че неговата идея не е релсите да станат като бус лентите.

"Това са отделни трасета, ако някой тръгне да минава през това трасе, не само ще бъде видян от всички, но ще бъде и заснет и санкциониран, мотивира предложението си депутатът.

Освен т.нар. "бърза писта" за автобуси и тролеи, поправките, които той е внесъл  предлагат и по-строги мерки срещу неправилното паркиране.

С въвеждането им ще се сложи край на неколкодневен престой на автомобили със сложени скоби по улиците.
В края на работния ден на съответната зона за почасово платено паркиране, “заскобените” коли ще бъдат премествани принудително.

Заради недоволството на софияци срещу премахването на паветата на столичния булевард "Прага" Иванов отсече, че паважната настилка е много шумна.

"Паветата са нещо красиво, интериорно се вписват в старата градска част, но са много шумни. Не зная как биха реагирали хората, които живеят по бул. "Прага", ако останат“, коментира той и допълни, че според него трябва да се търси баланс.


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
паветата ще бъдат гепени и после на вилите и при строители бизнесмени
28
1
 
17
 
! Отговори
няма значение преди 1 година
До Ганчо

всъщност в доста европейски столици я има тази практика , например Виена , там голяма част от автобусите се движат по трамвайните релси и наистина доста помага за облекчаването на трафика ;)
27
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има по света метробуси, които се движат в оградени ленти. Има и метротрамваи със същите
26
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ъъъъ.. Този разбирам, че е някъде от провинцията, и не знае различата между трамвай и автобус? Автобусите са поне 1.5 пъти по-широки от трамваите и не вкждам как могат две превозни средства да се разминат по трамвайно трасе. Пак за вносителя на предложението ще поясня, че трамваят кара по едни метални релси и не е безкрайно маневрен.
25
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Поредната Калинка на ГЕРБ решава какво да става в София.
24
1
 
22
 
! Отговори
Ганчо преди 1 година
Този се изказва неподготвен. Причината за това е, че в народното събрание са събрани "разбирачи" по всичко. Пратете го този човечец да види на запад от Трън дали такова нещо има някъде и след това да говори. За такива решения да се питат специалисти а не народни представители.
23
0
 
27
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 година
А тролеите-по релсите на метрото!Сменете доставчика,крайно време е.
22
0
 
22
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Ако започнат и да хвърчат , ще е най-добре!
21
3
 
22
 
! Отговори
ponti преди 1 година
Що се отнася до "вредните емисии" да отменят безусловното предимство на пешеходеца. Първо - пешеходеца спира много по-лесно и сигурно от 4-5-6 коли. Второ, за да мине един пешеходец, който по презумпция се хвърля на пеш. пътека спира цялото движение. За да изчакат ЕДИН пешеходец, всички коли, които потеглят бълват огромен облак газове, както е познато на всички шофьори, но не и на Настимир Ананиев и подобните му мисловни инвалиди.
20
0
 
24
 
! Отговори
ponti преди 1 година
Тези са ненормални! Ако това стане ще е пълен креш на всяко кръстовище! Това и жена ми не може да го измисли... и д и о т и!
19
0
 
34
 
! Отговори
ужас преди 1 година
И отзад още десет бакшиша на опашка да минат метър. В държави от Третия свят като България не минават тия работи.
18
0
 
27
 
! Отговори
ха-ха-хаааааааа преди 1 година
''Според депутат от ГЕРБ така щели да се намалят вредните емисии и времето за придвижване''-Ама наистина Боцмана е залагал капани и ги е ловил тия неговите......................
17
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По релсите на трамвая - имате предвид както в момента го правят безнаказаните шофьори ли?
16
1
 
29
 
! Отговори
Прасето Гошо преди 1 година
Това го видях в Прага ...само че там се движат само автобуси по релсите...техните селяни явно не ги пускат да напускат родното село ....и колкото пъти да съм бил там един селянин не съм видял по техните пътища ...без значение богат *** или беден селски ***...а тук при нас веднага ще се наредят след автобусите *** *** *** ***......
15
0
 
20
 
! Отговори
Хахото преди 1 година
До Джедай Мастър
Където аз живея има и физически отделени от пътя релси, но има и релси по средата на пътя. Рейсове все се движат. Разбира се, не на всички релси се движат рейсове, но в натоварените места е позволено.

Дори някои от бус лентите са по средата между двете платна и автобусите. Нещо като трето платно. Така че, това изобщо не е някаква небивала идея. По-скоро се съгласявам с номер 10 и защо чак сега ще се прави, а не да се чуди човек КАК би станало. Широкоразпространена практика
14
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо ги избрахме пак тия тъпаци
13
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Вече паветата не се вписват в интериора на два милионна София. Спомням си като дете на паветата ритахме футбол на ден минаваха по 10 лади и москвичи. Но това беше преди 40 години. Всички булеварди които са павирани трябва да се асвалтират и редовно да се мият а не да ревът че имало финни прахови частици. Паветата са монтирани с пясък е как няма да се вдига прах от сухият пясък? Преди не се вдигеше защото паветата се миеха всяка нощ а и трафика беша малък. А сега не ги мият а трафика е огромен
12
0
 
27
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 1 година
До Хахото

Там, където автобусите се движат по трамвайните релси, обикновено релсите са отделени физически някак от останалата част на пътя. В БГ по принцип не е така. Тук автобусите си карат по трамвайните линии когато си искат, както и много автомобили - било защото са селски тип, било защото други селски са паркирали като втора редица.
11
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хахото, повечето дежурни плювачи тук не са ходили по-далеч от местния клуб на БСП и информацията им за света е от партийния ръководител. Вестник Телеграф им е като Енциклопедия Британика.
10
1
 
19
 
! Отговори
до Хахото преди 1 година
Абсолютно вярно! Не знам защо толкова време е отнело на депутата, но това е,факт. По релсите се движат и всички автобуси и таксита. Надявам се скоро да,се въведе у нас.