Асфалт заменя паветата на "Прага" – вдигали много шум

Столичната община настоява – булевардът ще изглежда европейски!
Обновена: 5 юли 2017 09:28 | 5 юли 2017 09:23,
52

Паважът на столичния булевард "Прага" ще бъде сменен с асфалт. Такова решение е било взето с оглед на ремонта, който се извършва там.

Това обаче не се понрави на граждани, които подадоха сигнал в Министерство на културата, прокуратурата и РДНСК за предвижданото премахване на паветата, които в края на миналата година са били обявени за културно наследство със заповед на тогавашния министър на културата Вежди Рашидов.

"Ние не сме против ремонтите, напротив - държим те да се изпълнят, включително да се направи подземната инфраструктура", обясни в ефира на "България сутрин" по Bulgaria ON AIR Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

"Държим да бъде запазен автентичният вид на града. Освен това би трябвало да се направи качествен този паваж, както и на бул. "Дондуков", за да се спре с тези спекулации, че паветата едва ли не били виновни хората да си чупят колите. Държим паважните улици да бъдат запазени и евентуално Общината да реши това да бъде зона за 30 км в час", продължи Кирев.

Опонира му обаче Калин Николов, зам.-кмет на район "Красно село".

"Булевард "Прага" ще получи един съвсем нов изглед коренно различен от това, което е бил до момента. Смея да твърдя - европейски, модерен", категоричен бе Николов.

Той настоя, че общината се е съобразила с гражданите, като е решила да премахне паветата на "Прага", защото били получени множество жалби за високи нива на шум, именно заради тази настилка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Благоев преди 6 години
До ОбективенПо принцип изобщо не си прав. В София ограничението е 50 км/час. "Еколозите", които искат да се запазят паветата по принцип са платени от чужди държави. Никъде в Европа (а извън Европа няма нищо) няма булевард с павета. Павета има само по улици в центровете, където е пешеходна зона.
49
0
 
2
 
! Отговори
проф.Климент Хаджов преди 6 години
Павета се слагат само по улици забранени за автомобили. Колите по павираните булеварди вдигат много прах и шум. Не са екологични.
48
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Паветата чупят ходовата част и кормилните рейки на автомобилите!Да се махат!
47
0
 
0
 
! Отговори
Николай Михайлов преди 6 години
Фирма Трейс не реди паваж. Слагаме асфалт само. Ако е в София - претупваме и си оставяме ръцете. Та по тази причина махаме паважа.
46
10
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И като слънцето напече асфалта през лятото, какъв кеф е да висиш в задръстването на 50-60 градуса температура, особено ако нямаш или не пускаш климатик.
45
7
 
2
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Асфалт е необходим само за булевардите, по които се разрешава движение с по-висока скорост, т.е. с повече от 60-70 км/час. За останалите улици и булеварди паветата са по-добрият вариант, като може да се използват различни видове павета при необходимост. По паветата с форма на куб се кара по един начин, а по тези дето отгоре са правоъгълник, по друг начин.
44
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За големите улици - асфалт
43
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ясно е защо се сменят паветата с асфалт - защото това е една голяма далавера, от която мафията ще се нагуши яко.
42
6
 
3
 
! Отговори
До 40 преди 6 години
Като човек винаги живял в София и плащал и плащаш много данъци, искам паветата да се запазят и не съм съгласен с моите данъци всяка година да се ремонтира по два пъти асфалта, както е с асфалта полаган от фирми на ГЕРБ. И аз съм шофьор, но проблеми с паветата нямам. Проблем имат само джигитите, че не могат да летят като на село със над 100 км/час.
41
3
 
3
 
! Отговори
За паветета преди 6 години
Има павета и павета. По различните видове павета се шофира по различен начин и шумът и друсането са съвсем различни. Тук едни, като пишат за против паветата, смятат, че винаги става дума за най-друсащите павета с най-лоша изработка. Принципно с добре оформени павета е много по-добре в сравнение с асфалт по много причини, но човека дошъл от село едно си знае - асфалт.
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щом паветата са паметник на културата,моля бригадите които ги пренареждат да бъдат на заплата към министерството на културата и да бъдат приети в съюза на българските художници.Ще си общуват на маса с Веждито ище обменят идеи от професионален интерес.Аз като плащащ данъци към община София не желае с парите ми да се поддържа това безумие.
39
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Обективен:Застани ,уважаеми,с един микрофон и запиши шума по два горе-долу еднакво натоварени булеварди като Цариградско и Борис.После сравнявай и мери децибели ако искаш.Разликата е огромна.Павето е отживелица и начин да се точат пари.А от общината крият цените за пренареждане на паветата като шифър за ядрено оръжие,що ли?
38
3
 
3
 
! Отговори
Samo minavam преди 6 години
Някои ще ги открадне.Паветата струват много пари и се тьрсят
37
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Паветата предпазват от *** с велосипеди по пътното платно. Да живеят паветата!
36
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Преди 2г с майка ми със смупен прешлен на гърба минахме смоимейна на Спешна помощ въпросната Прага, защото подход за Пирпгов без павета няма. Еми такова мъчение и през войната не са причинявали на някой! Да ви имам историческата особеност, заврете си по едно паве където слънце не огрява!
35
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Икономически изгодно ли е да се плаща на 5 шведа да боцкат паве по паве на 4-лентов булевард? Само че плашането на час се таксува като на австрийски инженери от Алоине Бау. Да не говорим за прахта. Кийто живее в района знае за какво иде реч, на който му е мъчно за времето на танковете да ходи до военния музей да си ги снима. И двата накуп.
34
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Приберете си паветата, защото ще ви ги хвърляме по главите!
33
8
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
По принцип паветата са по-шумни от асфалта само при равни други условия, а това реално никога не е така и в крайна сметка много е вероятно, шумът при асфалт да е по-силен от този при паветата. На пръв прочит, за какви разлики се сещам. Първо, по асфалт се шофира по-бързо и шумът от двигателите е доста по-силен. Второ, където има асфалт се появяват и мотористи, а всеки знае, каква напаст и колко шумни са те, особено нощно време. Трето, наличието на асфалт би накарало повече шофьори да минават там
32
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
колко вреем издържаха повечето магистрали на ББ без да се напукат? - една година. А ул "Витоша", която я обновяваха точон след една седмица беше развалина. Колко пъти се напука 3 метродиаметър при хемус и какви градни дупки зейваха само в рамките на седмицити при Черни Връх? защо в лозенец години наред няма има неоправани улици. Я се разходете по Дондуков и тогава да коментираме.
31
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Качествен асфалт в България - това е виц! Асфалта в българия се слага, защото може да се спести от правенето му и другата година наново да извикат фирмите! та да вземат някой лев в повече!