До 2 години: София ще има близо 200 км велоалеи

Мислят и кръгови кръстовища, по които да минават и колелета
24
До 2 години: София ще има близо 200 км велоалеи
Снимка: Булфото

До края на 2019 г. Столичната община предвижда да има между 150 и 200 км велоалеи, става ясно от програмата на общината за развитие на велотранспорта, приета през миналата година.

Днес в общината се състоя семинар на тема "Планиране и изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на Столична община" с цел обмяна на добри практики между София и Посолството на Холандия. Семинарът цели да пренесе част от опита на Холандия в българската столица и да подпомогне развитието и популяризирането на велосипедния транспорт за града.

Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев посочи, че Столичната община е представила своите основни проекти за развитие на велосипедната мрежа на града, така че да се свържат всички велоалеи в една мрежа и велосипедът да стане предпочитан начин на придвижване. Освен централните отсечки, мислим и как да свържем централните части и крайните отсечки на града в обща велосипедна инфраструктура, посочи Крусев.

По думите му важен акцент е насърчаването на културата на придвижване с велосипеди, което и холандските експерти са откроили като основно предизвикателство, през което те са преминали. Крусев съобщи,че холандските му колеги са представили изключително интересни решения за кръгови кръстовища, в които се съчетава преминаване на автомобили и велосипедисти.

Той коментира и протеста на организацията "Обществен релсов транспорт", която настоява за запазване на паветата на бул "Прага", както това стана на бул. "Дондуков". Ремонтът на "Прага" започна преди дни и предвижда подмяна на паважната с асфалтова настилка. По думите на Крусев единственото общо между "Дондуков" и "Прага" е, че и двете артерии са булеварди.

"Бул. "Дондуков" е в сърцето на София и е част от резервата "Сердика - Средец" и там паветата има смисъл да останат”, отбеляза Крусев, цитиран от БТА. Бул."Прага" свързва трите най-важни болници и само този, който не е пътувал с линейка, той не знае какво е да преминаваш с кола на Спешната помощ от там", каза Крусев.

Освен това по думите му паветата по "Прага" са по-едри за разлика от тези по "Дондуков" и съответно шумът, който причиняват паветата по "Прага", е огромен.

Крусев коментира и твърдения на "Спаси София", че по релсовия път на бул. "Дондуков" се поставяли найлони, което компрометирало качеството на ремонта. Зам.-кметът отрече подобни практики и каза, че релсите по "Дондуков" се поставят от един от най-известните проектанти на релсов път в България с 35-годишен опит в тази дейност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2 години пешеходците ще останат с 200 км тротоари по-малко - браво ГЕРБ ....
19
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Толкова много улици и булеварди има за велосипедистите, сега и тротоарите официално ще станат техни. А пешеходците къде да ходим?
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Велоалеи на тротоара само, ако за пешеходците остава място за успоредното движение на две широки детски колички - за близнаци. Май не се сещам някъде в София да има такъв тротоар освен до жълтите павета. Ако Фандъкова не спазва това правило, да си ходи на село!
17
0
 
7
 
! Отговори
Мони преди 6 години
Хубаво е да има велоалеи, но да се проектират от.знаещи.хора. Писна ми от напъните на Фандъкова да се хвали, че София е европейски град. Не можем да се сравняваме даже с европейските провинции. Но ,тя не е софиянка и хал хабер си няма колко зелена и чиста беше София. Всяка вечер се миеха улиците през лятото. Витоша се виждаше . Сега високо строителство ни Витоша, ни Люлин. Велоалеята по тротоара до НДК е по-широка от тази за пешеходци. Ако минава майка с количка ще слезеш на платното
16
1
 
7
 
! Отговори
Пешеходец преди 6 години
Улиците и булевардите винаги са били разрешени за велосипедистите? Защо и велоалеи на тротоарите ще и се правят?! Тротоарите в София е тесни и по тях не може едновременно да има пешехоdци и велосипедисти. Мястото на вeлосипедистите е на улицата, както е по закон. Само децата под 12 години може да карат колело по тротоара - както е по закон.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За Прага са прави - шумът от тези едри павета е ужасен, само да не стане писта. А велоалеи докатоне видя наистина мислени добре не вярвам, в момента са 2-3 такива в София
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
мен ме е страх с колата да не ме убият джигитите, а с колело си е много рисково преживяване, иначе подкрепям, но все пак при тези автомобилни състезатели покрай мен по-добре друг вариант за придвижване.
13
0
 
4
 
! Отговори
Години опит преди 6 години
35 години опит, ама едно магаре като работи 20 години не става кон, а става дърто магаре.
12
2
 
12
 
! Отговори
Стефчо преди 6 години
В София ако работното ти място е под 8 км на посока, е безумие да се ходи с кола. Един ел Велосипед може да поддържа скорост от 20-35км почти без да си даваш усилие и дори при повечето случай ще стигнеш по бързо отколкото кола в час пик.
11
1
 
9
 
! Отговори
Али Реза от Банкя преди 6 години
И защо?!По-добре алеи за каруците на ***,че това е бъдещето.
10
2
 
6
 
! Отговори
Димитров преди 6 години
В Амстердам на велоалейте вече има електрически хъбове през няколко стотин метра на които можеш да си паркираш велосипеда с ел двигател и да си го зареждаш през това време. Ще ги стигнем ама на най си.
9
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И 200 км. по-малко нормални тротоари.
8
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В сравнение с повечето столици София изглежда плачевно, а тези не спират да се хвалятхвалят. Смешна история. Един Белград или Букурещ им скрива шапките.
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
това, че се консултарат с холандци е нож с две остриета:- или правят всичко както трябва и дословно, защото точно холандците знаят най-добре за какво става дума- или се 0сират зверски и за пореден път доказват, че всичко е пунта-мараще видим какво ще стане
6
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
200km велоалеи - 10см боя и 15см за велосипедиста... и 200млн усвоени...
5
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каквото и да си говорим става дума за много пари! Слагаме маркировка, обявяване я за велоалея и прибираме едни парички.
4
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо не пуснете с колело уважаемия представител на Холандия да мине на колело през тунела на Люлин? А "Велоалеята" по Тодор Александров е пародия, много опасна пародия. Стесниха драстично платната, колите минават с 200 км/ч. покрай горките велосипедисти-страдалци...
3
13
 
14
 
! Отговори
Истината преди 6 години
А тротоари ще останат ли? В Младост пешеходците трябва да вървят или по улиците или по велоалеите на Фандъкова.Така и не стана ясно, защо изобщо се правят велоалеи в София?! По почти всички улици и булеварди в София, велосипедистите имат право да се движат, както всички останали ППС. Защо освен улиците и булевардите, на велосипедистите да се дават и тротоарите?! Нещата вървят към това, че хората ще поискат забрана на велосипедите в София и ще са прави.
2
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ама и те ли ще са от павета културно-историческо наследсво?Като на Дондуков?
1
3
 
23
 
! Отговори
кор преди 6 години
Тия кво? Ще опасат околовръстното ли? Или ще боядисат 200 км тротоари с жълта боя да маркират "велоалеите"?Искат да стигнат Копенхаген и Амстердам, ама едва ли.