Нощен транспорт в София? Нужда има. А пари има ли?

Общината не мисли за туристите и работещите до късно, смята НПО
18 юли 2017 14:45, Мария Захариева
57

5506 гледания   |  Още видео

Неправителствената организация "Спаси София" предлага в столицата да бъде въведен нощен градски транспорт, тъй като се оказва, че това е един от последните европейски градове без такава услуга.

Организацията предлага седем линии да осигуряват нощния превоз.

"Администрацията не си дава сметка, че животът не спира в 23:30 ч. Липсата на евтина, бърза и редовна алтернатива на такситата през нощта води единствено до огромни пропуснати ползи за бизнеса, културата и туризма", категоричен бе Гергин Борисов от "Спаси София".

Пред Bulgaria ON AIR той посочи, че в момента биват ощетени не само хората, които са навън в късните часове, за да се забавляват, а също така и туристите и най-вече гражданите с нестандартно работно време.

От организацията отчитат, че средно на месец работодателите дават за ваучери за транспорт около 350 лв. за служител.

Те настояват линиите на градския транспорт да се увеличат, а превозните средства да бъдат по-редовни и по-бързи. И най-вече наземният транспорт да не бъде в противовес с метрото.

Зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев посочи, че в момента Столичната община прави проучване, което трябва да бъде завършено до края на 2017 г., за това колко хора биха използвали нощен градски транспорт, тъй като размерът на средствата, които трябва да се вложат, е доста голям.

"Също така трябва да сме наясно каква сума са склонни да плащат гражданите за подобна услуга, защото статистиката показва, че навсякъде, където тя е въведена, билетите са от два до три пъти по-скъпи в сравнение с дневните тарифи", обясни Евгени Крусев.

Той уточни още, че сред един от основните проблеми стои въпросът със сигурността. Поради тази причина се работи за поставяне на камери за видеонаблюдение в целия градски транспорт на столицата.

Евгени Крусев допълни още, че в рамките на три години предстои да бъде въведена електронна система в превозните средства, която да таксува пътниците на база разстояние или време. А до есента всички нови автобуси да бъдат оборудвани със зарядни станции.


57
Още от
Напиши коментар Коментари
46
0
 
0
 
! Отговори
O'Ужас преди 8 месеца
До Ужас

Теб какво по - точно те притеснява, да не би да даде някоя феноменална идея през последните години или пък да направи нещо за София?
45
0
 
1
 
! Отговори
Моника Маковей преди 10 месеца
При комунистите винаги има дефицит на нещо, най-вече на акъл. Ако даскалицата по руски крадеше само с едната ръка, а не с двете, парите щяха да и стигат. Това нейно поведение само потвърждава комплексите от произхода и. Тя още се притеснява, че трамваят може да спука гума. Наистина Фавалите Младост, Мусагеница и още няколко няма трамвай, но там живеят предимно съселяните на кмета и те си консумират за "удоволствие и мярка в МАЗАТА". Те на Театър, Опера или Културно мероприятие не ходят.
44
0
 
3
 
! Отговори
немски преди 10 месеца
Преди години живеех в Германия в Дортмунд. Всеки петък имаше няколко автобуса на центъра, които караха хората по кварталите. Последните бяха до 01:30 до колкото си спомням.

Не е задължително да си пияница,че да се прибираш късно. Бил съм на доста концерти, чийто край е след 23:00. Докато стигна до спирката, след едно две прекачвания и вече няма транспорт. По големите концерти и фестивали в Европа винаги осигуряват допълнителен градски транспорт.
43
0
 
4
 
! Отговори
мда преди 10 месеца
Тези от НПО спаси София , какво са направили, освен да усвояват кинти като екоталибаните
42
0
 
3
 
! Отговори
Ужас преди 10 месеца
Да пуснат и телефон да може да си поръчваш рейс. Тези от Спаси София не могат да мислят, но с чужди пари , могат да се правят на интересни.
41
0
 
2
 
! Отговори
зоро преди 10 месеца
нощните рейсове не трябва да имат спирки, а всеки който им махне да спират и да ги возят пътниците до пред входовете им. Шофьорите трябва да помагат на гражданите да уцелят копчето на асансьора и да ги придрожават до леглата
На три ракии не е лесно да стигнеш до спирката
40
1
 
2
 
! Отговори
ива преди 10 месеца
Не помните ли че в София имаше нощен транспорт на линии към студентски град които се смятаха за натоварени в късните часове.
Равносметката за една линия беше над хиляда лева загуба на нощ. Ако има 10 линии ще имаме загуба от 10 хиляди на нощ или над 3 милиона на година.
Да ги платят тези от Спаси София, дето нищо не са направили за София
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Може но тогава билетчето ще скочи на 3 лева.
38
2
 
2
 
! Отговори
истината преди 10 месеца
Кой нормален човек ще стои по нощите един час на спирката за да спести 2 лева от такси.
Никой.
Кой ще иска да дава нощно време дежурства и да си рискува живота ако не получава двойна заплата
37
0
 
4
 
! Отговори
смях преди 10 месеца
ако е истина казаното , щеше да има желаещи частни фирми, които с маршрутки да извозват хилядите желаещи да се возят нощно време в София. Да ама , не .
целта е да се возят гратис шепата пияници през нощта.
Трябва да има по една патрулка с всеки автобус
36
2
 
3
 
! Отговори
Тикволандия преди 10 месеца
Евгени Крусев е герберска калинка. Без един ден трудов стаж заместник кмет.
35
0
 
5
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 10 месеца
Интересно в кои други градове я има тази услуга. Пак някакви съчинения с елемент на разсъждение без никаква фактологическа подкрепа. Да, ако има нощен или поне до 1-2 часа обществен транспорт няма да е лошо, но едва ли е жизнено необходимо. Тези "огромни пропуснати ползи за бизнеса, културата и туризма" ги вижда само Гергин и други войнстващи майки, които няма какво друго да правят в неделя сутринта освен да се възмущават и протестират.
34
0
 
4
 
! Отговори
Панталеев преди 10 месеца
Само дето нормалните хора вечер са си при семействата и децата, а къркачите ще побийват малко шофьорите може и другото да им го правият от време на време.А че ще потрошат някои друг автобус няма проблем те са застраховани.
33
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
То да има ама в цивилизована държава, а тука посред бял ден е страшно
32
0
 
4
 
! Отговори
Joko преди 10 месеца
Крусев ли си КУРсев ли си не знам, ама като дойдете от село само ламтите за пари ! Моеш ли ми рече къде арчите парите от билетче по 1,6 лв. Така не се управлява град като София. Така се управляват *** на село !
31
2
 
3
 
! Отговори
вятър преди 10 месеца
Те да оправят наземния транспорт през деня, после да мислят за през нощта.
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
350лв средно на служител и то средно? да си наемат хора някъде по отблизо, не от съседен град.
Или да купят апартаменти и да им ги дават под наем, ще спестят :D
29
1
 
4
 
! Отговори
я у лево преди 10 месеца
Орбан много правилно ги е подгонил разни НПО-та, неправителствени организации и тям подобна плява.
28
0
 
5
 
! Отговори
TheProducer преди 10 месеца
Много неадекватен младеж. И в Германия този транспорт не е по-скъп. Да се информира, преди да бълва небивалици.
27
1
 
0
 
! Отговори
WtF преди 10 месеца
350 лв. за служител.или е 35 лева на месец щото 350 лева е наем на половин апартамент на месец на работник иначе , нощни автобуси до летището едва ли но , маршрутки и баничарки по става .......