Нощен транспорт в София? Нужда има. А пари има ли?

Общината не мисли за туристите и работещите до късно, смята НПО
18 юли 2017 14:45,
57

Неправителствената организация "Спаси София" предлага в столицата да бъде въведен нощен градски транспорт, тъй като се оказва, че това е един от последните европейски градове без такава услуга.

Организацията предлага седем линии да осигуряват нощния превоз.

"Администрацията не си дава сметка, че животът не спира в 23:30 ч. Липсата на евтина, бърза и редовна алтернатива на такситата през нощта води единствено до огромни пропуснати ползи за бизнеса, културата и туризма", категоричен бе Гергин Борисов от "Спаси София".

Пред Bulgaria ON AIR той посочи, че в момента биват ощетени не само хората, които са навън в късните часове, за да се забавляват, а също така и туристите и най-вече гражданите с нестандартно работно време.

От организацията отчитат, че средно на месец работодателите дават за ваучери за транспорт около 350 лв. за служител.

Те настояват линиите на градския транспорт да се увеличат, а превозните средства да бъдат по-редовни и по-бързи. И най-вече наземният транспорт да не бъде в противовес с метрото.

Зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев посочи, че в момента Столичната община прави проучване, което трябва да бъде завършено до края на 2017 г., за това колко хора биха използвали нощен градски транспорт, тъй като размерът на средствата, които трябва да се вложат, е доста голям.

"Също така трябва да сме наясно каква сума са склонни да плащат гражданите за подобна услуга, защото статистиката показва, че навсякъде, където тя е въведена, билетите са от два до три пъти по-скъпи в сравнение с дневните тарифи", обясни Евгени Крусев.

Той уточни още, че сред един от основните проблеми стои въпросът със сигурността. Поради тази причина се работи за поставяне на камери за видеонаблюдение в целия градски транспорт на столицата.

Евгени Крусев допълни още, че в рамките на три години предстои да бъде въведена електронна система в превозните средства, която да таксува пътниците на база разстояние или време. А до есента всички нови автобуси да бъдат оборудвани със зарядни станции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хахаха и с КАКВИ ПАРИ ще го направите? Да не говорим за лобито от потни, мръсни, смръдливи шофьори на едни жълти коли с надпис "такси".
21
4
 
6
 
! Отговори
Shark преди 6 години
Нали не сте забравили според КТ колко се заплаща за нощен труд?? Ако мислите че е оправдано да се плащат завишени надници заради това разни пиянки да бъдат прибрани посред нощите, давайте. Само че е добре да направите допитване сред софиянци, защото този разход ще е на техен гръб!
20
0
 
3
 
! Отговори
бг капиталист преди 6 години
Нужда има. ..как разбрахте ???Липсата на евтина, бърза и редовна алтернатива на такситата през нощта води единствено до огромни пропуснати ползи за бизнеса, културата и туризма...ахааа, ето къде било кучето - сън не ни лови, заради т.н. "пропуснати ползи". къде се намирате вие бе, знаете ли колко кинти могат да се строшат докато спите ! марш на тръстиката, ше ми спят те, а паричките ше изтичат покрай нас!
19
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нощно време всички по леглата.
18
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе вие на шофьорите по редовните линии не плащате заплати та какво остава за нощни смени.
17
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Чехия нощен транспорт работи в повечето големи градове и никъде няма специална/по-голяма такса за него..........
16
1
 
6
 
! Отговори
маларт преди 6 години
Това, че навсякъде, където е въведен нощен транспорт, цената е два пъти по-висока, не е истина. В Полша - град Вроцлав(700 000 жители) дневен билет 3 злоти(1.40 лв), нощен 3.40 злоти(1.60 лв).
15
0
 
7
 
! Отговори
и ние да не плащаме преди 6 години
Естествено че трябва - *** как ще стигат от Факултето до Витошка да пие *** едно коктелче със социалните помощи и мангизите от кражби и контрабанда? Целия градски транспорт е превзет от тумби гелосани ***, които абсолютно без билети си обикалят София, превозват чували с ***, хранят се и пият бири , викат и осмърдяват всичко. И ни карат да плащаме за "удоволствието" да пътуваме в тая *** ? Кога единно българите ще откажат да плащат със *** мотив "немаме пари"?
14
3
 
11
 
! Отговори
Бай Иван преди 6 години
По-добре да няма нощен транспорт в София, а фирмите които карат служителите си да бачкат след 22:00 часа да им осигуряват такси от качествени компании. Сега през деня си е опасно да се движиш с градски транспорт в София, пък какво остава по нощите.
13
3
 
6
 
! Отговори
Ценьо преди 6 години
Фандък като увеличи цената на билетите с 60% какво се промени? Каде съ ми парите бойковистке!!!
12
2
 
7
 
! Отговори
куката преди 6 години
"Общината не мисли за туристите и работещите до късно," Оооо, мисли, просто нямате представа как мисли, Сополивка вече мисли да се въведат нощни билети по 5лв.!
11
0
 
7
 
! Отговори
Крум Зарков преди 6 години
Много говори, но нищо не каза. Питайте го следващия път къде отиват парите от Синя и Зелена зона?
10
1
 
8
 
! Отговори
Фронто преди 6 години
Европейска милионна столица ли е от 21 век? Ще има - и нощни магазини и нощни барове и нощен транспорт... Социалният живот не спира щом Слънцето залезе. Място за коментар няма- хората са еднакво свободни през цялото денонощие и съответно имат нужда( и право) на всякакви услуги!Пари? Частен бизнес. А ако общината иска да се ангажира,то тя знае че е назначена в европейска,милионна столица и трябва да има решение,не сега да го търси. Като се кандидатираш за кмет,нали знаеш за какъв град си кандидат
9
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
хм, на няколко пъти бе пускано с цел да проучат, с различни маршрути, сега пак ще проучват...специално метрото до летището и автогарата може да се съобрази с идващите и заминаващите хора.Не е нормално да кацнеш в 23 примерно и да ти кажат "мии такси , щото няма друго".
8
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бизнес, култура и туризъм нямат никакви пропуснати ползи от нощен обществен транспорт. Да не говори глупости тоя ***. Работещите нощни смени, си хващат редовните линии късно вечер и рано сутрин. На театър ли ще идеш в 2 сутринта или в НИМ?? За всичко останало си има дринк&драйв.
7
1
 
7
 
! Отговори
Тиготурама преди 6 години
До 7 - Фандупкова, ти ли пишеш тука, или твойте калинки от Московска?
6
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ОТ 22 ДО 5 ЧАСА - БИЛЕТ = 5 лева
5
3
 
7
 
! Отговори
Градско развитие. преди 6 години
И нали затова е удобния редовен транспорт, за да се поощрят хората да го ползват, и да се развиват и по-далечните квартали. Като го направят да се плаща на разстояние, всичи от най-далечните квартали ще се качат пак по колите или ще се натъпчат в центъра. Кратките разстояния трябва да са скъпи, за да ходят хората пеша, с велосипед, а не да се хабят ресурси за 2 спирки.
4
2
 
11
 
! Отговори
Йорка Фандъкова преди 6 години
С тоя евтин билет няма как да има нощен, ако го дигнеме на два лева, тогава може! Ще плащате, роби, яко ще плащате до откат, ще ви стрижем такак, както и по турско не сте били стригани, ще ви съдерем кожата от гърба, радвайте се докато билетът е евтин - само 1.60, че скоро два-три лева ще го направим!
3
0
 
20
 
! Отговори
Гост преди 6 години
След като не са в състояние да осигурят охрана за наземния транспорт, нито имат желание да си развалят рахата, въвеждайки нощни смени, не виждам защо, не е денонощно метрото, което е така или иначе е направено така, че да дублира наземния транспорт, от нечий акъл, по-лесно се охранява, има изградена инфраструктура с камери, па и такава за изхранване на пътниците, само дето тоалетни няма, но то и градски тоалетни няма, софиянци го преживяха това.