За по-чист въздух в София: Тръгват новите еко автобуси

От утре 20 от тях тръгват, основно по линии в "Кремиковци"
34

Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Зам.-министърът на околната среда и водите Николай Кънчев участва в официалното представяне на новите екологични автобуси на Столичната община заедно с кмета Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Ивайло Московски и общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Още по темата

"Приветствам обновяването на автобусния парк на София като мярка за подобряване качеството на въздуха. Подмяната на старите дизелови превозни средства в масовия градски транспорт с нови на метан е сериозен принос по един от приоритетите в сферата на околната среда", заяви зам.-министър Кънчев. 

Докладът за новите автобуси е одобрен от Столичния общински съвет по предложение на Контрера, общински съветник от ВМРО. С него се дава съгласие за сключване на договор за превоз на пътници с транспортния оператор МТК ГРОУП. Компанията се задължава да осигури 60 нови автобусa по стандарт Евро 6 за собствена сметка и да поеме превоза по автобусни линии в северните райони на София.

По предложение на групата съветници "Патриоти за София", превозвачът изгражда за своя сметка нова газово-компресорна станция за зареждане. Новите 60 газови автобуса ще заменят досегашните 20-30-годишни дизелови превозни средства, които обслужваха линиите и бяха сред замърсителите на въздуха в града.

"Оценяваме приноса на Столичната община в постигането на националната цел – по-чист въздух и здравословни условия на живот. Това става с мобилизирането на усилията на всички заинтересовани страни и активното съдействие на всеки от нас – и от страна на институциите, и на техните партньори в лицето на транспортните фирми. И на гражданите, които трябва да насърчаваме да се качват по-малко на автомобилите си като им предлагаме чист, удобен и екологичен обществен превоз", подчерта зам.-министър Кънчев.

Той призова общините за повече подобни инициативи в големите градове, които да намалят замърсяването на въздуха.

"Договорихме се с изпълнителите всички нови 60 автобуса на градския транспорт да бъдат климатизирани", пък сподели кметът на София Йорданка Фандъкова, предаде "Фокус".

По думите й те ще имат платформи за достъпност, камери за по-голяма безопасност на водачите, монитори за информация на пътниците.

"Виждате едни екологични и модерни автобуси", обеляза кметът на София. Тя обясни, че от утре 20 от тях ще бъдат в движение, основно по линии в район "Кремиковци".

"Така че хората от Долни Богров, Бухово, Желява и Ботунец ще могат вече да усетят разликата", допълни кметът на София. Тя подчерта, че са имали дълги преговори с партньорите си.

"Тази процедура беше проведена много отдавна. Първоначално аз отказах да сключа договор, впоследствие започнахме да водим преговори и всъщност постигнахме изгодни за общината условия. Намалихме цената", коментира Фандъкова и уточни, че тя е равна на тази, която се плаща на общинския оператор.

По думите й в новите договори са заложени допълнителни удобства.

"По мое настояване бяха сменени дизеловите автобуси с газови във връзка с нашето изпълнение на програмата за чистота на въздуха", допълни Фандъкова.

Кметът на столицата пожела безаварийно пътуване и приветства идеята за надписа на гърба на автобусите с призив за безопасно движение и поведение на пътя от всички шофьори. Тя благодари на всички, които имат заслуги за това да се направи един изгоден за общината договор и обърна внимание, че вносителят на доклада е общинският съветник Карлос Контрера.

От своя страна Контрера призна, че докладът му е минал с усилията на ПП ГЕРБ и на патриотите.

"Резултатите вече са налице, могат да бъдат видени и са от полза за столичани", каза той.

По думите му за година с 1120 тона минимум ще се намалят вредните емисии от въглеводороди. Според него това е сериозна стъпка към подобряването на екологията на града и изпълнение на програмата за качеството на атмосферния въздух, приета от СОС.

Карлос Контрера подчерта, че инвестицията за 60-те автобуса е една от най-сериозните през последните години в северните райони на София.

"Ще бъдат обслужвани линии, които до момента бяха оперирани с 20-30-годишни автобуси. Като подчертавам, че доставката на тези нови 60 газови автобуса са едно допълнение към общата политика на общината, т.е. тази година има и една стъпка в повече. Надявам се да работим за комфорта и добрия превоз на гражданите", коментира още той.


34
Още от
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Трябват паркове и дървета за по-чист въздух, но за съжаление те изчезват!
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Аааа Турски автобус... ааа как така?
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 27 - прелитате велоталибаните на червено най-редовно, да
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Линия Кремиковци е една от най-натоварените и виновна за замърсяването на града.
Извозвак Кремиковчани работили в завода към града те дишайки замърсяват въздуха!
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Главният замърсител в София са непочистените улици, отоплението на твърдо гориво и основно строителните обекти и техниката към тях, които освен, че не спазват никакви норми разрушават и инфраструктурата на града!
23
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Главният замърсител в България са личните ни автомобили, които не сме склонни да оставим, дори когато отиваме за хляб. И аз едно време ходех за цигари с кола, сега с колелото се родих - няма задръствания, прелиташ през кръстовищата, няма занимавки с КАТ, няма зимно обслужване. Кеф.
22
2
 
7
 
! Отговори
pak prоsoto преди 10 месеца
Пак Турски автобуси!
Браво! Последните, които бяха закупени от Столична община се доказаха като -страшни боклуци! Огромни и високи, но с никакво място , с тесни пътеки и нелогични ръбове!
Браво... сигурно фирмата купувач пак ги е взела на безценица!
Да живей! : )
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ей, ама как са ги изтъпанчили за снимка и баш пред парламата бе!
20
2
 
6
 
! Отговори
Ханко Брат преди 10 месеца
Снимка номер 5 обобщава всичко. За крадливата учителка по руски език само цветя и жито.
Сама си го изпроси с коментара, че автобусите се амортизират за 9 - 13 години. Въпрос: Къде са ти амортизациите по активите ма!? Едната си я откраднала, а с втората правиш пак далаверка ........... Заменяш 20 - 30 годишни тумори.....за сметка на данъкоплатците. Фъндъкова, каквото си откраднала, да го похарчиш за лекарства и да не ти стигне...
19
1
 
3
 
! Отговори
Bai Hoi преди 10 месеца
Вижте какво, не си губете времето в спорове за евро 5,6,7 и т.н. Тези от вас, които четат авто издания и авто сайтове в нета добре са запознати с измамите на всички европейски производители особено що се отнася до дизеловите двг. Как те в реални условия замърсяват с 40-50 пъти повече от допустимите стойности във въпросното "евро 5,6". Кои с измама кои с вратичка в закона няма значение... всички изхвърлят много повече вредни емисии от реално обявеното...
18
2
 
5
 
! Отговори
До 8 преди 10 месеца
Прави си, че основният замърсител в София е отоплението на твърдо гориво, което през зимата е причина за около 80-90% от замърсяването в София, но не си прав за колите. Вторият голям замърсител, замърсяващ близо два пъти повече от колите, са неизмитите улици.
17
0
 
1
 
! Отговори
малко математика преди 10 месеца
Средният пробег на колите у нас е поне 10 пъти по малък в сравнение с този в Европа.Колкото и по чисти да са новите двигатели пак там въздухът ще е по мръсен.Ако ще и парни коли да караме пак няма да достигнем ония дето са въвели задължително Евро 6.
16
1
 
6
 
! Отговори
Кой ли замърсява? преди 10 месеца
Ако Фандъкова редовно мие улиците на София, замърсяването през лятото в София, ще бъде 3 пъти по-малко, а ако се спре и отоплението с твърдо гориво през зимата, тогава замърсяването в София през зимата ще бъде над 20 пъти по-малко. Ако се спрат всички МПС в София с двигатели на бензин, дизел и газ, замърсяването в София ще намалее през лятото с около 1/4, а през зимата с около и 1/30, т.е. почти няма да се усети.
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Като следваща стъпка в борбата с мръсния въздух, очакваме Данчето да раздаде на всички електронни цигари. И ако пак сме последни в класацията, време е Бойко да потупа некой висш чиновник в Брюксел по рамото, па барем станем предпоследни.
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Поредната далаверка на ГЕРБ, замаскирана зад красиви фрази за екология и чист въздух. Очевидно е, че чистотата на въздуха няма да се промени от това, че ще махнат дизеловите автобуси и ще ги заменят с тези новите. Реалността е, че чистотата на въздуха ще се влоши, заради появата на нови хора в София, появата на нови квартали с неизмити улици и хора отказали се от парно и преминали на отопление с твърдо гориво.
13
0
 
2
 
! Отговори
vlady преди 10 месеца
До Глобален Отоплител
Пълна глупост - процентото съдържание на въглерод в метана е по-ниско, отколкото в по-тежките въглеводороди съответно на единица гориво се отделя по-малко въглероден диоксид.
12
1
 
6
 
! Отговори
G преди 10 месеца
Хайде сега 2лв билет :)
11
2
 
4
 
! Отговори
Невен преди 10 месеца
Сега виждам марката - BMC. Сега разбирам... Първо китайските кошници, сега BMC, защо купуват боклуци само ... Защо не купиха пак МАН, Мерцедес или поне Соларисите ...
10
1
 
13
 
! Отговори
Невен преди 10 месеца
"Договорихме се с производителя да има климатизация". Ама това сериозно ли? Сигурно и гуми са се догорили да сложат ...
9
9
 
3
 
! Отговори
Глобален Отоплител преди 10 месеца
Тези еко автобуси може да не бълват сажди, но пък бълват тройно повече СО2 от дизелаците, с което допринасят за глобалното затопляне.
На голяма далавера сме - не се тровим и не хващаме рак, същевременно докарваме тропичен климат тук, за да се кефят децата ни на банани, палми и целогодишен мото сезон!
ОДОБРЯВАМ!