За гражданите и кривите павета: Ремонтът на бул. "Дондуков"

Ремонтите по останалите участъци продължават до последния ден на октомври
15 сеп 2017 19:30,
31

Снимка: "Спаси София"

Пускат за движение части от столичния булевард "Дондуков". Това са отсечките от Министерския съвет до улица "Г.С.Раковски" и от ул. "Кракра" до бул. "Васил Левски".
Още по темата
"Сега ще жънем каквото Столичната община пося", реагират веднага от "Спаси София". Те алармират за криви павета, които, според тях, бързо ще се разрушат под гумите на автомобилите, за некачествено наредени бордюри и "никакво подобрение в условията за пътниците в градския транспорт".

"Живеещите и работещите на бул. "Дондуков" и занапред ще трябва да търпят шумна и некачествено наредена настилка, а праха ще го дишаме всички", коментират от организацията.

Предвидената велоалея на булеварда вече е факт.

"Факт е, че за нея бяха намерени решение и воля - категоричността на Министерство на културата бе заобиколена, но не и тази на СДВР Столична Полиция за нежеланието им да "съгласуват" спиркови острови и трамвайни ограничители. Вече нямаме съмнение, че градският транспорт умишлено се игнорира, целенасочено се съсипва и че е жертва на некомпетентността и злонамереността на софийските институции", критично отбелязват още те.

Относно изпълнението на работата по тротоарите от "Спаси София" смятат, че като приоритет на Столичната община се очертават автомобилите, докато пешеходците са пренебрегнати. Причината - оставянето им за "довършване", след като е пуснато автомобилното движение.

"Следователно, за какъв "град за хората" можем да говорим?", питат още те.

От организацията са направили ред снимки на некачествения ремонт на трасето.

Те отново се обръщат към столичния кмет Йорданка Фандъкова, призовавайки я да коментира изпълнението на ремонта по булеварда и да бъде потърсена отговорност за некачественото изпълнение на поръчката.

Неравности на паважната настилка на кръстовището между булевард "Дондуков" и улица "Раковски" се забелязват при преминаването на всеки автомобил. Според Георги Бояджиев, който дълги години се е занимавал със строителни дейности, проблемът се дължи на кратките срокове за изпълнение на ремонта.

"За съжаление, няма вече павьори, няма добри специалисти, но все пак момчетата се стараят", коментира той преди няколко дни.

От фирмата-изпълнител обясниха, че неравностите на кръстовището не могат да се избегнат заради особеностите на участъка.

"Там има обръщане на наклони. "Раковски" е с един наклон, пътното платно на "Дондуков" е със съвсем друг. Нормално е да има едно пресичане на криви", обясни ръководителят на проекта към фирмата-изпълнител Красимир Цоклинов и допълни, че нямало как да има пълна равност, тъй като всяко паве е еднородно.

Според граждани, неравности се забелязват и при тротоарите, и велоалеите.

"От велоалеята към паветата има някъде сантиметър и половина разлика. Тази разлика къде ще отиде?", попита Георги Бояджиев.

Отговорът на фирмата е, че навсякъде има да се довалират и да се изравняват тротоарите.

След пореден сигнал от "Спаси София" за некачествения ремонт, миналия месец столичният кмет Йорданка Фандъкова заяви, че реконструкцията на бул. "Дондуков" се наблюдава от специалисти и след това може да се осъществи контрол.

"А ако има проблеми, може да се наложат санкции", каза тогава тя.

"Реденето на паветата изисква специални умения и компетентности. Изпълнителите, по наше настояване, привлякоха най-добрите специалисти и един от най-опитните павьори в годините назад, който твърди, че от екипа, който работи, повечето са негови ученици", отбеляза още Фандъкова.

Ремонтите обаче продължават. От Столичната община обещават движението изцяло да бъде пуснато в последния ден на октомври.

Междувременно заради ремонт се затваря участъкът от булевард "Васил Левски" до улица "Г.С.Раковски".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
3
 
! Отговори
нов преди 6 години
Това така е ремонтирано и така изглежда, че да те е страх да се похвалиш. Може да те помислят за побъркан, ако кажеш на някой дето за пръв път идва в София от Прага например, че това е нов булевард. :)
23
1
 
0
 
! Отговори
old man преди 6 години
до аноним 22, а жълти павета между президентство и мин. съвета виждал ли си?
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До бгНа некадърните управляващи и техните клакьори са им криви гражданите.
21
3
 
8
 
! Отговори
Гост преди 6 години
Не от "Спаси София" са искали паветата! Запазването на паветата ВИНАГИ искат от една друга неправителствена организация- ГИОРТ -гражданско сдружение за обществен релсов транспор. Незнам кой ги финансира за да отстояват такива *** интереси....А на Дондуков конкретния виновник за паветата е Министерство на културата- те издадоха заповед в последния момент да запазят паветата-било културно наследство..Дайте тогава да върнеме паважа на Цариградско шосе- преди 60-70г е било паваж...!!!
20
8
 
15
 
! Отговори
бг преди 6 години
Общината искаше асфалт, спаси София ревнаха да се запззят паветата.Общината запази паветата -спаси Софияя ревнаха че паветата са шумни ,неравни и прашни. На това народът му казва -хем сърби ,хем боли
19
8
 
7
 
! Отговори
old man преди 6 години
Не всяко красиво нещо е практично. За да няма проблеми с жълти павета, решението е просто.1. Махат се паветата! 2. Асфалтира се! Ползата: Пада нивото на шума в центъра на София!
18
2
 
11
 
! Отговори
Не разбирам преди 6 години
Хората по света за 48 часа вдигат небостъргачи - Китай.А тук в БГ една отсечка от 500 метра на Прага я правят 3 месеца.Вчера в 5 ч. само един строител работеше.Защо До Пирогов на Борис се даде огромно пространство за небостъргач и магазин, а не се помисли, че живущите в района няма къде да паркират.Там можеше да се изгради огромен паркинг, подземен, надземен. В Германия въвеждат изцяло автоматизирано паркиране, оставяш си колата на рампа, и роботизирана система я паркира по етажите.
17
9
 
12
 
! Отговори
ДонДон преди 6 години
Добре де, не бяха ли точно тези от "Спаси София", които протестираха "Дондуков да не се асфалтира, защотопаветата са били културна ценност на София?!!
16
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А кога бай Йоло Денев лега пред трамваите къде бяхте?Сега ша го направим Министер в правителството на Славча!
15
27
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименТака ги редяха че като минех с Москвича ресьорите не мърдаха. Днес минах по ново ремонтиранто трасе с Маздата и щяха да и изпаднат пружините.------------Ама там ти е грешката.След като си червен креттен, ще си караш москвето.С мазда никога нема да ти е комфортно.
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Знам ,че в България трудно се строи инфраструктура ,но дори ида се направи нещо ,после трудно се потдържа
13
9
 
27
 
! Отговори
Peter преди 6 години
Добре де, кой гений рева булеварда да се прави с павета ? Паветата са шумни, вдига се прах от тях и вече няма специалисти който да ги редят. Сега НПО-та и там които реваха за павета да излязат и да кажат колко са хубваи....
12
7
 
24
 
! Отговори
Циклоп преди 6 години
Йорданке, Йорданке, вместо да ни защитаваш интересите- ти защитаваш фирмите?!?!
11
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 8И на снимка 5 ли не видяхте нищо нередно?
10
2
 
25
 
! Отговори
Брадвата преди 6 години
Ремонтите в София са пълна торбичка с тестиси.. но те си знаят, такава е целта, да се прави пак ремонт и пак, и пак, и пак.. да се усвояват едни средства
9
13
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да сложиш павета през 2017 е като да си ремонтираш банята с.....блажна боя.Ама,такава,ногу убава,знаеш как стана,страхотно.Да,бе,знам,бе...
8
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не съм минавал скоро от там, но само аз ли не виждам нищо нередно от снимките в статията? Някой по-запознат да каже.
7
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така ли не я оправиха тая затънтена, балканска, панелна столица.
6
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спаси краката си.
5
3
 
32
 
! Отговори
Ставри Петракиев преди 6 години
Вече имам чувството , че всичко в тази държава се прави напук на хората !!!