"Синя" и "Зелена" зона – с ново работно време, с нови паркоместа

Софиянци са дали 3 млн., за да приберат колите си от наказателните паркинги
26 сеп 2017 20:00,
83
"Синя" и "Зелена" зона – с ново работно време, с нови паркоместа
Снимка: Архив, Булфото

От началото на годината до края на август софиянци са дали малко над 3 млн. лв. без ДДС, за да приберат колите си от наказателните паркинги и да им премахнат скобите, пише "Монитор". От принудителното задържане в касата на Центъра за градска мобилност са постъпили 2,06 млн. лв., а от преместване на колите малко над 964 хил. лв.

От 1 октомври влиза в сила и ново работно време на зоните за платено паркиране, както и удължаване на синята зона в събота. Синята и зелената зона в работни дни да бъдат от 8:30 до 19:30 часа. До края на месеца платеното паркиране ще бъде от 8 до 19 часа.

Сега столичани плащат за престой в центъра до 14 часа в събота, но от следващия месец времето ще бъде увеличено до 18 ч.

Нови зелени зони ще бъдат въведени в "Лозенец" и "Средец".

В "Средец" ще бъдат разкрити 1193 платени паркоместа и отделно още 31 инвалидни. Те ще бъдат в участъка между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михай Еминеску" и улиците "Мизия" и "Хан Омуртаг".

В "Лозенец" ще се въведат 3500 места за платено паркиране. Новата зелена зона ще обхване участъка между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни връх".

Обособяването на паркоместа, сигнализацията и маркировката струват на Центъра за градска мобилност около 3,5 млн. лв.

Цените на платеното паркиране си остават същите - 2 лв. за синя зона и 1 лв. за зелената. Постоянно живеещите в по-скъпата от двете централни зони остава да плащат 150 лв. годишно, в зелената - 100, като втората кола излиза два пъти по-скъпо.

Финализирана е и обществената поръчка за закупуване на 10 паяка. ЦГМ ще преброи за тях 2,5 млн. лв. Те ще бъдат изплатени на лизинг.

С новите специализирани автомобили за принудителното преместване на колите от общинското дружество целят да въведат по-добър контрол на движението в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
3.5 милиона лева за обособяване на паркоместа, сигнализация и маркировка? Тоест, 745 лева за паркомясто? 745 лева струва половин кофа бяла боя? Живея в Лозенец и съм свидетел на случващото се, и мога да кажа, че върху асфалт на 40-50 години, ноя
15
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Кривондел Мало-ум-ен ли си ? Какъв си ? За "Трабант","Запорожец" и подобни не се чакаше . За "Москвич" се чакаше година две, а за "Лада" и "Волга" по 5-6 години. Всяко семейство имаше НОВА кола. За стара - никакъв проблем, но никой не се напъваше както сега за 2-3 автомобила.
14
10
 
20
 
! Отговори
Грую преди 6 години
Всеки иска да си купи апартамент в София, но не иска да дава пари за гараж. И за какво да дава? И в София може като на село да паркира по тротоари и ниви без пари.Нормално е и културните хора да поискат сметка за това. Ще ви научим да пътувате като всички в големия град - с градски транспорт. Ако не искате - знаете ценоразписа.
13
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Къде го отвяхте към социализма бе? Дайте да говорим за 18-ти век тогава, и тогава паркирането на файтоните е било безплатно!В момента София е ад от коли паркирали по тротоарите, по платната за движение, по градинките. Това трябва да се спре!А специално в Лозенец (за Средец не знам), зелената зона се въвежда ПО ЖЕЛАНИЕ на живущите там. И са абсолютно прави! И аз искам в моя квартал да стане така, но не можем да се организираме...
12
0
 
28
 
! Отговори
Alf преди 6 години
Вдигнаха ми колата от Центъра за градска мобилност, от КАТ ми написаха акт. Осъдиха КАТ но от Центъра за градска инфантилност не ми връщат парАтА така че да знаете къде живеете и тези двете институции са незаконни и двете
11
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ХА-ХА-ХА !А младите знаят ли, че за кола се чакаше около 10г? Пък и нямаше много
10
4
 
23
 
! Отговори
Бойко стягай ги тези преди 6 години
До АнонименToва е единият от проблемите, но по-големият проблем е че карат супер опасно, супер бързо шофират в града,не пускат мигачи,престрояват се когато си искат и като цяло са супер нагли..не искам да обидя никой но повечето със номера PK,EH,KH,E,EB са абсолютни откачалници на пътя.. и се чудя КАТ защо спи а не ги глобява??? Глобите за превишена скорост в града са достатъчно големи или за нарушаване на пътните правила..но защо не ги прилигат не само към онези по горните а и към всички????
9
12
 
12
 
! Отговори
Кривондел преди 6 години
До 6Младите знаят ли, че през соца се внасяха парите авансово и се чакаше по 7 години за Трабант? Затова и места имаше май, а?
8
14
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какви изстрадали автомобилисти, какви паркинги в Европа бе?В цяла Европа паркирането в гъсто населени зони е платено. И това не е защото някой си печели пари от това, а ЗАЩОТО Е ПО-УДОБНО!Първо, тротоарите се връщат на хората. Второ, повече хора ще тръгнат с метрото и ще стане по-чисто и спокойно. Трето, ако на някой все пак му се налага да отиде с кола, ще даде левче, но ще намери въобще къде да паркира.Трябва и Младост и Люлин да станат зелени зони, иначе не се издържа!
7
0
 
17
 
! Отговори
Б.Б. преди 6 години
Охаааа хазната се пълни :) българина ще бъде богат ! Вервайте ми !
6
2
 
10
 
! Отговори
Б.Б. преди 6 години
Охаааа хазната се пълни :) българина ще бъде богат ! Вервайте ми !
5
5
 
42
 
! Отговори
Бойко стягай ги тези преди 6 години
Добре де каква е тази подигравка събота за повечето хора е НЕРАБОТЕН ден и тези общинари сега искат да я удължът до 18:00 часа??? Защо?? Достатъчно пари вземат от тези зони не разбирам мотива какъв е освен още да ни дерът кожите!!!
4
15
 
13
 
! Отговори
Кривондел преди 6 години
В цяла Европа да живееш и паркираш в центъра е лукс. Градски транспорт и метро са алтернативата.
3
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фандъкова - ОСТАВКА!Но от друга страна това е начина да се противодейства на дивите провансъри от провинцията, които а нищо на света не искат да слезнат от бподвижните си бараки, явяващи се коли!И бенза трябва да им се вдигне, че да спрат да пъплят, да задръстват и да мърсят!
2
6
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В европа има построени големи общински паркинги, в България НИТО ЕДИН.
1
6
 
46
 
! Отговори
Някой преди 6 години
Вместо да търсят варианти за решаване на проблема с паркирането, те измислят нови ограничения за изстрадалия автомобилист. Фандъкова има чиновнически но не и широк поглед върху проблема.