Идея: Скоростта в историческия център на София – до 30 км/ч.

Удължават пешеходната зона по "Витоша" до "Света Неделя"
28 сеп 2017 10:15, Мария Захариева
29
Идея: Скоростта в историческия център на София – до 30 км/ч.
Снимка: Булфото, архив

Ограничение на скоростта до 30 км/ч ще бъде въведено в историческия център на София. Това предложение ще гласува на заседанието си столичния Общински съвет в четвъртък.

Така нареченото "успокоено движение" ще важи за района между улиците "Алабин" и "Леге" и булевардите "Христо Ботев", "Васил Левски" и "Патриарх Евтимий".

Общинарите ще разгледат и предложение за удължаване на пешеходната зона по бул. "Витоша" до "Света Неделя". 


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
2
 
1
 
! Отговори
Факт преди 11 месеца
Всяко понижаване на разрешената скорост води до по-големи задръствания, повече катастрофи и по-голямо замърсяване.
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
30 км/час - по-голямо замърсяване. Ако това е целта да го направят 5 или 10 км/час в цяла София и замърсяването ще се почувства осезателно.
Иначе това, което са описали като улици не е каре и е неясно какъв район обхваща.
27
0
 
0
 
! Отговори
до Шаран-БГ преди 11 месеца
Специално в Германия и за градско и за извънградско, превишаване с до 20км/ч не се вземат точки, само глоба. И то след засичане се приспада толеранса на радара т.е. ако те светнат със 104км/ч по твоя километарж, в крайна сметка скоростта, която се пише е 100км/ч.
Това се знае и масово кората си карат с до 20+км/ч, а който изобщо не иска да го глобяват само с 2-3км/ч отгоре. Болшинството радари са общински (добре маскирани) и всичко това е напраено с цел печалба.

Във Франция обаче не е така.
26
1
 
1
 
! Отговори
Шаран-БГ преди 11 месеца
Ако решат и 10 км/ч да е , няма ли контрол и наказания , които да се прилагат веднага, на място, с цялата им строгост и без всякаква "избирателност" ---- все тая !! Нима сегашните 50 км/ч не са добри ? Никой не ги спазва!! Ха иди в Германия и опитай да караш с 52 км/ч според радара на полицая... в населено място !?!? При нас някой "умник" го измислил, че превишение до 10% не е нарушение и всички пердашат с 60-70 км/ч !! Скоростомерът показвал точно 50 км/ч...... Хайде де.......
25
1
 
1
 
! Отговори
Шаран-БГ преди 11 месеца
Ако решат и 10 км/ч да е , няма ли контрол и наказания , които да се прилагат веднага, на място, с цялата им строгост и без всякаква "избирателност" ---- все тая !! Нима сегашните 50 км/ч не са добри ? Никой не ги спазва!! Ха иди в Германия и опитай да караш с 52 км/ч според радара на полицая... в населено място !?!? При нас някой "умник" го измислил, че превишение до 10% не е нарушение и всички пердашат с 60-70 км/ч !! Скоростомерът показвал точно 50 км/ч...... Хайде де.......
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Да да и пак да! Искам 30 км/ч и на малката улица в Лозенец, на която живея
23
1
 
4
 
! Отговори
знаещ преди 11 месеца
То ...и аз искам да карам с 30 /с колелото ми де/, ама много дупки, Госпожо Картофка ...
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До ГАДОРЯН

Не всички сме безделници като теб, които се чудят какво да правят по цял! Когато имаш бърза работа, когато трябва да превозиш нещо и т.н. ти трябва автомобил. А за еко сектата има ел.автомобили.
21
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
"на солунска :) максимума който можеш да вдигнеш там е не повече от 50!"

Който кара с 50 на "Солунска" си е директно за отнемане на книжката
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Направете както в Европа преминаването през центъра и паркирането там да е много скъпо или да отнема много време и нерви и нещата ще си дойдат на мястото.
19
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
В Германия масово решават проблема със задръстванията по центъра по следния начин - на 1-во място естествено скъпите паркинзи, но има и друга хитрост - светофарите - изключително дълги, а ако минава трамвай или автобус, те могат да блокират светлините допълнително; също така липса на зелени вълни. Веднъж, 2 пъти се прекарваш да слезеш с колата и после установяваш, че с трамвая е по-бързо и доста по-евтино и нещата идват на мястото си.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
и това нещо не подлежи на никакъв контрол
17
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
по малките улици в това каре то и в момента не може да вдигнеш повече от 30 ... мярката от тази гледна точка е безсмислена

тя няма да спре джигита, който и в момента кара безразсъдно по никакъв начин, опитвам се да си представя ченге в радар на солунска :) максимума който можеш да вдигнеш там е не повече от 50! то са улички, хора, бабунки ... глупост е тази мярка, няма нищо общо с екологията. 30 км/ч не е оптимална скорост за нито един ДВГ, т.е. ще се отделят повече емисии отколкото при 50 км/ч
16
2
 
9
 
! Отговори
Оптимист преди 11 месеца
Аз също подкрепям идеята, защото живея в карето, но не очаквам да даде някакъв резултат.
15
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ограничението е само за малките улици в карето, не за булевардите! Като живеещ на такава улица, подкрепям с две ръце. Аман от джигити, които хвърчат по тесните улички и само вдигат прахоляк.
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ховърбордпе за мене ....
13
2
 
3
 
! Отговори
До 8 преди 11 месеца
Това е добра идея!
12
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
булевард! с ограничение от 30 км/ч :))

това няма нищо общо с екологията
да стегнат ГТП-тата на първо време ще има мнооооого по-голям ефект
11
15
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тоя тъпaнар, който е предложил 30км/ч ограничение, някога пробвал ли се е да покара малко с такава скорост?
10
4
 
15
 
! Отговори
ГАДОРЯН преди 11 месеца
Защото ходенето пеш и карането на колело са много по здравословни и щадящи природата господин мързеливец