В сърцето на София с 30 км/ч.: Зона на спокойствие или на напрежение?

Ефект върху чистотата на въздуха няма да има, прогнозира експерт
2 окт 2017 11:00,
46

Организацията на движение е наука, която не е за политици. Няма да е успокоена зона, а поредната зона на напрежение. По този начин автоинструкторът Красимир Георгиев коментира решението на общинския съвет в София да бъдат изградени две нови пешеходни зони от 1 март догодина и ограничение на скоростта до 30 км/час.

"Стана модерно да се говори само за скорост. Много често се натъкваме на феномена проба - грешка. Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани", посочи той пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е възможно решението да е прикриване на несвършената работа по организация на движението. По думите му виждаме куп недомислици - проблемът с паркирането, синята и зелената зона в този им вид, контейнерите вдясно по улиците.

Експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев подкрепя въвеждането на "успокоената зона" и уточни, че по основните направления няма ограничения от 30 км/час, а то важи за малките странични улички.

"Няма да има ефект върху чистотата на въздуха. Автомобилите, които най-много замърсят околната среда, се ползват с преференции по отношение на данъчната ставка. Изумявам се, че в събота се въвеждат тотално синя и зелена зона, остана и в неделя да направят. Всички бягат от зоната, паркират извън нея и затрудняват живеещите там", коментира още той в студиото на "България сутрин".

Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров не е взето експертно мнение и не е имало период на обсъждане на решението.

"В посочената зона има булеварди с 3 платна. И там ли ще важи тя? Ако ще говорим за 30 км/час, е много по-разумно това да бъде въведено в кварталните улички. В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той.

Тодоров подчерта, че общината не си е направила труда да изгради места, в които да се прибират кофите за боклук и да не пречат на движението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
18
 
! Отговори
Браво! преди 6 години
Ред е на "Крива река".То не беше паркиране по тротоари, градинки, на пешеходни пътеки, пред входовете на къщите ни, на завои, еднопосочни улици по 2 редици, няма видимост, и е предпоставка за ПТП-та, още малко ще паркирате в тоалетните ни.В цял свят паркирането е ПРИВИЛЕГИЯ, а не право.Сбогом, Андрешковци.Да ползваш нещо без да плащаш е национален спорт.Адмирации към г-жа Фандъкова и членовете на Общинските съвети.
44
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
в Хановер на входа на страничните улици има табела и надпис - ЗОНА СЪС ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СПАЗВАНЕ НА СКОРОСТ ДО 30 км/ч . всички странични улици .
43
1
 
20
 
! Отговори
До 41 преди 6 години
Не се ли опровергаваш самичък? Поради същите причини поради които има облекчение за електрическите автомобили трябва да има утежняване на по-неекологичките по еди какви си критерии... Дали за това трябва закон/наредба няма никакво значение ...
42
1
 
21
 
! Отговори
Бахура преди 6 години
Иначе е похвално, че можеш да четеш и си си наравил труда да отвориш конституцията. Сега остава да направиш и четене със осмисляне... Виж, това е по-трудно.
41
1
 
21
 
! Отговори
Бахура преди 6 години
До Анонимен 35: Ти си нямаш и идея, момко... (1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. - това значи спрямо имуществото и доходите. И въобще не значи, че трябва да се плаща на база стойността им. За колите има смисъл да се направи данъка спрямо вредата за обществото - следователно по-мощните и по-неекологичните падат под теслата. Под втория параграф попадат по правило старите коли.
40
2
 
18
 
! Отговори
До 37 Дали преди 6 години
Май налапа въдичката.Конституция на РБЧл. 60.(2) Данъчни облекчения и утежнения могат да се установяват само със закон.---Ел.колите са пример за данъчно облекчение чрез закона, което след време ще отпадне, но сега се прилага за насърчаване на купуването на ел.коли. Намаленията на данък МПС според Евро 6,5,4,3 и т.н също са пример за прилагането на този текст от Конституцията, но те отчитат и стойността на колата.
39
2
 
18
 
! Отговори
До 38 преди 6 години
Пишеш, ама не мислиш. Продължителността на шума пряко се отразява и на нивото на шума. Едно е една кола да ти шуми, друго е 5 коли едновременно да ти шумят, а точно това се получава при намаляване на скоростта на движение, а при задръстване не е една кола, а примерно 10 или 20 коли, които ти шумят. И да, трудно е да се поддържа 30 км/час, но ти явно не си шофьор щом ги плещиш тези дивотии.
38
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При 30 км/час в една натоварена улица се образува веднага колона и в една отсечка от примерно 100 метра ще има 15 коли в колона, на минимално разстояние една от друга. Ако скоростта е 50 км/час, ще има примерно 7 коли в тези 100 метра и няма да има задръстване.
37
1
 
19
 
! Отговори
иваноф преди 6 години
Много и всякакви мнения с тук-там капчица истина. Щяло да има тапи - ще има, след като има *** , които карат като Рацери на 1ва в задръствания, някакъв кадолу ми говори за нивата на шум и намесва продължителност, което не е ниво... Трудно се поддържало 30 - да, като искаш да караш постоянно с превишена скорост. Карай в Германия с 50 в зона 30 да видиш какво значи глоба на мига. Тия пък правят тест какво ще се случи, когато караш с 30 при ограничение 50..."У"мници... Да слагат и камери дано!
36
1
 
19
 
! Отговори
Дали? преди 6 години
До 35Ъхъъ, я коментирай данъците за електрическите коли. Ще подскажа, много по-скъпи са и имат ... 0 данъци.
35
1
 
19
 
! Отговори
До 32 преди 6 години
Защо пишеш за неща, които не разбираш? Автопаркът в България е остарял в сравнение с западна Европа, но не толкова много, както им се привижда на някои. Освен, че и в западна Европа има доста стари коли в движение, има нещо много по-съществено - статистика по възраст на колите и по това, колко километра са изминали през дадена година, което реално дава възрастта на колите, които се движат, а не само по регистрация. По груби сметки само 10% от километрите изминати в България са на коли над 20 г.
34
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тук някакъв дето хал-хабер си няма от данъци се пъне да раздава акъл. Конституция на РБЧл. 60.(1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество.По-нова кола, означава имущество на по-голяма стойност и съответно по-голям данък, както е сега и както трябва да бъде. Малолитражката и сега е с по-нисък данък. Това, което се пъне да ни убеждава, е някакво понятие еко кола и съответно неекологична кола, а е спорно коя е еко и коя не е.
33
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво точно се е променило? И сега не може да се кара с по-висока скорост в тези улици. А пешеходните зони изобщо не са големи и отдавна трябваше да се превърнат в такива. Съвсем на място са си промените.
32
1
 
19
 
! Отговори
До Бахуро преди 6 години
В джоба + по нервите, чрез успокоени зони/камери на бус лентите.
31
1
 
25
 
! Отговори
Бахуро преди 6 години
До 28 "До 25": Бръкни им в джоба и да видиш как ще слязат. Сега една камара лещници с 20+ годишни морги, дето на бензиностанцията са "капни за 10 (20)" се напинят да ходят и до *** с колата, щото... не са като "простолюдието" да ходят с градски. Но така е, когато селската ти чест нашепва...
30
5
 
20
 
! Отговори
Писна ми преди 6 години
Няма нито едно предимство при ограничаването на скоростта на 20, 30, 40, а и 50 км/час в градски условия и под 90 км/час при извънградски условия, освен ако наистина има опасен завой. Всяко такова ограничение води до по-голямо замърсяване, повече шум и повече катастрофи (екпертите в Западна Европа знаят защо). Единствено доставчиците на горива са на печалба, заради по-големият разход на горива при по-ниската скорост.
29
1
 
19
 
! Отговори
Урбанист преди 6 години
Факт е, че на място, където никой от хората тука не би си помислил, че хората могат да слезнат от колите си, където нещата са били в пъти по-зле от тук, са започнали да се оправят може да гугълне moscow transformation. Хубавото е, че човекът направил това възможно, сега ще работи в София.
28
2
 
23
 
! Отговори
Бахуро преди 6 години
Аз викам да обърнат скалата за данъците да е както трябва - нова, еко и маломощна кола - нисък данък. Стара, неекологична и мощна - висок данък. И всичко, малко по малко, ще си дойде по местата.
27
3
 
19
 
! Отговори
До 25 преди 6 години
Факт е, че никой няма да слезе от колата, за да се бута в градския транспорт. Трябва да не си особено умен, за да си мислиш така. Много по-бавно, по-скъпо и къде може да те оберат, в колата ли?Нивата на шум - това, което си написал е много спорно. Примерно при скорост 25 км/час и 50 км/час - много се съмнявам, че като чуваш два пъти по-дълго време колата с 25 км/час, шумът ще е по-слаб. Второ, при ниска скорост стават задръствания, а най-шумно е когато колите тръгват в колоната и когато спират.
26
4
 
20
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
Компютърът на моята кола показва, че при 30 км/ч тя харчи с около 50% повече гориво, отколкото при 50 км/ч. Ефектът от това ограничение ще са изнервени шофьори и много по-мръсен въздух. 30 км/ч се поддържат много трудно. Това означава, че движението ще върви на тласъци и вероятно освен задръстването ще има и доста инциденти. 30 км/ч извън кварталните улички е безумие!