В сърцето на София с 30 км/ч.: Зона на спокойствие или на напрежение?

Ефект върху чистотата на въздуха няма да има, прогнозира експерт
2 окт 2017 11:00, Мария Захариева
46

4084 гледания   |  Още видео
Организацията на движение е наука, която не е за политици. Няма да е успокоена зона, а поредната зона на напрежение. По този начин автоинструкторът Красимир Георгиев коментира решението на общинския съвет в София да бъдат изградени две нови пешеходни зони от 1 март догодина и ограничение на скоростта до 30 км/час.

"Стана модерно да се говори само за скорост. Много често се натъкваме на феномена проба - грешка. Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани", посочи той пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е възможно решението да е прикриване на несвършената работа по организация на движението. По думите му виждаме куп недомислици - проблемът с паркирането, синята и зелената зона в този им вид, контейнерите вдясно по улиците.

Експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев подкрепя въвеждането на "успокоената зона" и уточни, че по основните направления няма ограничения от 30 км/час, а то важи за малките странични улички.

"Няма да има ефект върху чистотата на въздуха. Автомобилите, които най-много замърсят околната среда, се ползват с преференции по отношение на данъчната ставка. Изумявам се, че в събота се въвеждат тотално синя и зелена зона, остана и в неделя да направят. Всички бягат от зоната, паркират извън нея и затрудняват живеещите там", коментира още той в студиото на "България сутрин".

Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров не е взето експертно мнение и не е имало период на обсъждане на решението.

"В посочената зона има булеварди с 3 платна. И там ли ще важи тя? Ако ще говорим за 30 км/час, е много по-разумно това да бъде въведено в кварталните улички. В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той.

Тодоров подчерта, че общината не си е направила труда да изгради места, в които да се прибират кофите за боклук и да не пречат на движението.

4078 гледания   |  Още видео


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
18
 
! Отговори
Браво! преди 11 месеца
Ред е на "Крива река".

То не беше паркиране по тротоари, градинки, на пешеходни пътеки, пред входовете на къщите ни, на завои, еднопосочни улици по 2 редици, няма видимост, и е предпоставка за ПТП-та, още малко ще паркирате в тоалетните ни.

В цял свят паркирането е ПРИВИЛЕГИЯ, а не право.

Сбогом, Андрешковци.

Да ползваш нещо без да плащаш е национален спорт.

Адмирации към г-жа Фандъкова и членовете на Общинските съвети.
44
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
в Хановер на входа на страничните улици има табела и надпис - ЗОНА СЪС ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СПАЗВАНЕ НА СКОРОСТ ДО 30 км/ч . всички странични улици .
43
1
 
20
 
! Отговори
До 41 преди 11 месеца
Не се ли опровергаваш самичък? Поради същите причини поради които има облекчение за електрическите автомобили трябва да има утежняване на по-неекологичките по еди какви си критерии... Дали за това трябва закон/наредба няма никакво значение ...
42
1
 
21
 
! Отговори
Бахура преди 11 месеца
Иначе е похвално, че можеш да четеш и си си наравил труда да отвориш конституцията. Сега остава да направиш и четене със осмисляне... Виж, това е по-трудно.
41
1
 
21
 
! Отговори
Бахура преди 11 месеца
До Анонимен 35: Ти си нямаш и идея, момко...

(1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. - това значи спрямо имуществото и доходите. И въобще не значи, че трябва да се плаща на база стойността им. За колите има смисъл да се направи данъка спрямо вредата за обществото - следователно по-мощните и по-неекологичните падат под теслата. Под втория параграф попадат по правило старите коли.
40
2
 
18
 
! Отговори
До 37 Дали преди 11 месеца
Май налапа въдичката.
Конституция на РБ
Чл. 60.
(2) Данъчни облекчения и утежнения могат да се установяват само със закон.
---
Ел.колите са пример за данъчно облекчение чрез закона, което след време ще отпадне, но сега се прилага за насърчаване на купуването на ел.коли. Намаленията на данък МПС според Евро 6,5,4,3 и т.н също са пример за прилагането на този текст от Конституцията, но те отчитат и стойността на колата.
39
2
 
18
 
! Отговори
До 38 преди 11 месеца
Пишеш, ама не мислиш.
Продължителността на шума пряко се отразява и на нивото на шума. Едно е една кола да ти шуми, друго е 5 коли едновременно да ти шумят, а точно това се получава при намаляване на скоростта на движение, а при задръстване не е една кола, а примерно 10 или 20 коли, които ти шумят. И да, трудно е да се поддържа 30 км/час, но ти явно не си шофьор щом ги плещиш тези дивотии.
38
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
При 30 км/час в една натоварена улица се образува веднага колона и в една отсечка от примерно 100 метра ще има 15 коли в колона, на минимално разстояние една от друга. Ако скоростта е 50 км/час, ще има примерно 7 коли в тези 100 метра и няма да има задръстване.
37
1
 
19
 
! Отговори
иваноф преди 11 месеца
Много и всякакви мнения с тук-там капчица истина. Щяло да има тапи - ще има, след като има тъпаци , които карат като Рацери на 1ва в задръствания, някакъв кадолу ми говори за нивата на шум и намесва продължителност, което не е ниво... Трудно се поддържало 30 - да, като искаш да караш постоянно с превишена скорост. Карай в Германия с 50 в зона 30 да видиш какво значи глоба на мига. Тия пък правят тест какво ще се случи, когато караш с 30 при ограничение 50..."У"мници... Да слагат и камери дано!
36
1
 
19
 
! Отговори
Дали? преди 11 месеца
До 35

Ъхъъ, я коментирай данъците за електрическите коли. Ще подскажа, много по-скъпи са и имат ... 0 данъци.
35
1
 
19
 
! Отговори
До 32 преди 11 месеца
Защо пишеш за неща, които не разбираш? Автопаркът в България е остарял в сравнение с западна Европа, но не толкова много, както им се привижда на някои. Освен, че и в западна Европа има доста стари коли в движение, има нещо много по-съществено - статистика по възраст на колите и по това, колко километра са изминали през дадена година, което реално дава възрастта на колите, които се движат, а не само по регистрация. По груби сметки само 10% от километрите изминати в България са на коли над 20 г.
34
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тук някакъв дето хал-хабер си няма от данъци се пъне да раздава акъл.
Конституция на РБ
Чл. 60.
(1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество.
По-нова кола, означава имущество на по-голяма стойност и съответно по-голям данък, както е сега и както трябва да бъде. Малолитражката и сега е с по-нисък данък. Това, което се пъне да ни убеждава, е някакво понятие еко кола и съответно неекологична кола, а е спорно коя е еко и коя не е.
33
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Какво точно се е променило? И сега не може да се кара с по-висока скорост в тези улици. А пешеходните зони изобщо не са големи и отдавна трябваше да се превърнат в такива. Съвсем на място са си промените.
32
1
 
19
 
! Отговори
До Бахуро преди 11 месеца
В джоба + по нервите, чрез успокоени зони/камери на бус лентите.
31
1
 
25
 
! Отговори
Бахуро преди 11 месеца
До 28 "До 25": Бръкни им в джоба и да видиш как ще слязат. Сега една камара лещници с 20+ годишни морги, дето на бензиностанцията са "капни за 10 (20)" се напинят да ходят и до кенефа с колата, щото... не са като "простолюдието" да ходят с градски. Но така е, когато селската ти чест нашепва...
30
5
 
20
 
! Отговори
Писна ми преди 11 месеца
Няма нито едно предимство при ограничаването на скоростта на 20, 30, 40, а и 50 км/час в градски условия и под 90 км/час при извънградски условия, освен ако наистина има опасен завой. Всяко такова ограничение води до по-голямо замърсяване, повече шум и повече катастрофи (екпертите в Западна Европа знаят защо). Единствено доставчиците на горива са на печалба, заради по-големият разход на горива при по-ниската скорост.
29
1
 
19
 
! Отговори
Урбанист преди 11 месеца
Факт е, че на място, където никой от хората тука не би си помислил, че хората могат да слезнат от колите си, където нещата са били в пъти по-зле от тук, са започнали да се оправят може да гугълне moscow transformation. Хубавото е, че човекът направил това възможно, сега ще работи в София.
28
2
 
23
 
! Отговори
Бахуро преди 11 месеца
Аз викам да обърнат скалата за данъците да е както трябва - нова, еко и маломощна кола - нисък данък. Стара, неекологична и мощна - висок данък. И всичко, малко по малко, ще си дойде по местата.
27
3
 
19
 
! Отговори
До 25 преди 11 месеца
Факт е, че никой няма да слезе от колата, за да се бута в градския транспорт. Трябва да не си особено умен, за да си мислиш така. Много по-бавно, по-скъпо и къде може да те оберат, в колата ли?
Нивата на шум - това, което си написал е много спорно. Примерно при скорост 25 км/час и 50 км/час - много се съмнявам, че като чуваш два пъти по-дълго време колата с 25 км/час, шумът ще е по-слаб. Второ, при ниска скорост стават задръствания, а най-шумно е когато колите тръгват в колоната и когато спират.
26
4
 
20
 
! Отговори
Кратун преди 11 месеца
Компютърът на моята кола показва, че при 30 км/ч тя харчи с около 50% повече гориво, отколкото при 50 км/ч. Ефектът от това ограничение ще са изнервени шофьори и много по-мръсен въздух. 30 км/ч се поддържат много трудно. Това означава, че движението ще върви на тласъци и вероятно освен задръстването ще има и доста инциденти. 30 км/ч извън кварталните улички е безумие!