В сърцето на София с 30 км/ч.: Зона на спокойствие или на напрежение?

Ефект върху чистотата на въздуха няма да има, прогнозира експерт
2 окт 2017 11:00,
46

Организацията на движение е наука, която не е за политици. Няма да е успокоена зона, а поредната зона на напрежение. По този начин автоинструкторът Красимир Георгиев коментира решението на общинския съвет в София да бъдат изградени две нови пешеходни зони от 1 март догодина и ограничение на скоростта до 30 км/час.

"Стана модерно да се говори само за скорост. Много често се натъкваме на феномена проба - грешка. Ще бъде извършен поредният експеримент с българските граждани", посочи той пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата

Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България е възможно решението да е прикриване на несвършената работа по организация на движението. По думите му виждаме куп недомислици - проблемът с паркирането, синята и зелената зона в този им вид, контейнерите вдясно по улиците.

Експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев подкрепя въвеждането на "успокоената зона" и уточни, че по основните направления няма ограничения от 30 км/час, а то важи за малките странични улички.

"Няма да има ефект върху чистотата на въздуха. Автомобилите, които най-много замърсят околната среда, се ползват с преференции по отношение на данъчната ставка. Изумявам се, че в събота се въвеждат тотално синя и зелена зона, остана и в неделя да направят. Всички бягат от зоната, паркират извън нея и затрудняват живеещите там", коментира още той в студиото на "България сутрин".

Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров не е взето експертно мнение и не е имало период на обсъждане на решението.

"В посочената зона има булеварди с 3 платна. И там ли ще важи тя? Ако ще говорим за 30 км/час, е много по-разумно това да бъде въведено в кварталните улички. В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той.

Тодоров подчерта, че общината не си е направила труда да изгради места, в които да се прибират кофите за боклук и да не пречат на движението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
19
 
! Отговори
Местен преди 6 години
До 23 предполагам разбираш, че визирах единствено зимния сезон. Дали 5 градуса по-ниска максимална температура може да се използва "много по" е кой както прецени. Но това по никакъв начин не прави твърдението, че времето в София не става за колоездене по-малко абсурдно. За справка, тази година, която зимата беше доста тежка имаше до сега около 30 работни дни, които не ставаха за ходене на работа с колело.
24
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Истината е , че градовете ни са супер шумни и всяка година става по зле.И трябва да помислят за нещо в тази насока. При по-малка скорост и шумът е по-малък. Аз съм си правил експеримент да карам със 80 и със 120 до работа - 12 км е - ами разликата е едва няколко минути - няма смисъл да се хвърчи... В нивата на шум обаче , особено при тежкотоварните има значителна разлика. А пък в София може и с градския транспорт. Всеки до тоалетната с кола се научи да ходи
23
1
 
20
 
! Отговори
Цитат преди 6 години
"В Македония и Румъния над 5-годинишни автомобили са с много високи мита. България се е превърнала в автоморгата на Европа, трябва да ограничим вноса на стари автомобили", обясни той (Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи)"Този говори без да мисли. Реалният реузлтат от тази забрана е още по-остарял автопарк, защото вместо да си купят стара кола на 10 години от Западна Европа и да дадат старата кола за скраб, продължават да си карат 20-30-40 годишната кола.
22
2
 
21
 
! Отговори
До 18 до ... преди 6 години
Я пак! В Стокхолм колко пъти казваш, че е по-студено от София?Среднодневни температури:През юлиСофия - min 15, max 27Стокхолм - min 14, max 22През януариСофия - min -2, max 5Стокхолм - min -4, max 0Това ли е по-студено в пъти?! Я вземи се образовай преди да пишеш тук.
21
0
 
18
 
! Отговори
vlady преди 6 години
До До обективенВ Сан Франциско много рядко става много топло или наистина студено - температури под 4-5 градуса и над 25 са голяма рядкост. На практика през цялата година има добри условия за колоездене.
20
3
 
23
 
! Отговори
Жоро преди 6 години
скоростта не убива, убиват наглите и безотговорни шофьори...
19
1
 
22
 
! Отговори
Оставки трябват преди 6 години
С първата част на "новината" съм напълно съгласен - това са нови зони на напрежение и имитация на дейност, заради несвършента работа по организацията на движението и паркирането.Във втората част Стратиев, като бивш служител на КАТ, не ме изненада, че не разбира нещата, за които говори, но отново ме потриса това което говорят от асоциацията на пострадали от катастрофи - както винаги досега безумни предложения. В държавите където са забранили вноса на стари автомобили, автопарка е по-остарял.
18
3
 
24
 
! Отговори
До 16 преди 6 години
Абсолютно няма нужда да променяме данъците на ретро колите - трябва да стимулираме всеки да има кола. Пък и нали сме русофили всички, нека паричките ни да изтичат през Лукоил към Русия. И те да работят на загуба: 220 бензиностанции, една рафинерия и 60млрд оборот и вече 10та година не плащат и лев данък. Да се вдигнат и паркинги в центъра, защото навсякъде по света като има задръствания в една зона, те правят паркинги за да могат още повече хора да натам с коли...
17
3
 
23
 
! Отговори
До обективен преди 6 години
Винаги са ме забавлявали хората говорещи за как климата не ставал за колоездене - замислял ли си се, че има велоалеи и велоинфраструктура в градове където е в пъти по-студено(Стокхолм) и градове където е много по-топло(Сан Франциско) където има силно развита веломрежа и масовост? Още по-забавни са ми и тези с аргументите, че релефа не ставал ... Образовай се преди да говориш...
16
2
 
26
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Климатът в София не е като в Амстердам и да се правят тротоарите на велоалеи, е като да се прави ски писта в Сахара. Същата работа е с тези ограничения от 30 км/час. То едва ли някой кара по-бързо там, но дайте да имитираме дейност, защото сме некадърни да се справим с организацията на движението и паркирането в София, което забатачихме още повече с платените зони за паркиране, за които лъжем, че хората ги искали.
15
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма нищо лошо да караш ретро кола, стига да и сложиш катализатор и да е изправна. няма нужда данъка и да е по-висок, отколкото на новите. Иначе само стимулираме индустрията на автомобилостроенето (чуждото) и фирмите за внос на автомобили, като си сменяме колите на всеки 8-10 години и старите отиват на моргите.
14
2
 
32
 
! Отговори
Безделников преди 6 години
Като сме безделници, да не сме без празници!Язе не съм селянин, дойдох у Софето от окръжен град.Мама, тато и бабичката събраа пари и ме пратиа, да не гледат как моолузувам и ръчкам у Нето.Вино и ракия обещаа да си носа ,домашно.Я и за тва зимах колата за 2 бона-резак и още 2 дадох за Айфоуна.Тука брате се живее страшно-делиме една квартира труица и ми се връзва по 100 лева(пенсиата на бабичката).Работа ми се не работи, а и Нета е фрукотевица.Яд маа само,че тиа с колелетата ме изпреварват!
13
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не закачайте кофите за смет те са си направо национална гордост. Поставят ги където им падне, но най-често пред завои или пешеходни пътеки или се разхождат по пътното платно от едииният край на улицата до другият.Ако изградят места за правилното им поставяне трафика ще се отпуши много, но ще изчезне очарованието на Софето.
12
8
 
22
 
! Отговори
Местен преди 6 години
За който си мисли, че няма да има разлика от преди и сега:Успокоена зона = пешеходец с предимство, иска да пресече - спираш и чакаш.Пред теб велосипедист - караш зад него.Следващата стъпка е вържат велоалеите, които водят до центъра и да сложат камери по бус лентите и ще видите, че София ще почне да прилича на нещо...
11
1
 
38
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Колкото скоростта е по-ниска, толкова повече замърсяването е по-голямо. В същото време при по-ниската скорост задръстванията са по-голями и замърсяването се увеличава още. Радвам се, че някой е прочел и осмислил това, което пиша от години - основният проблем е в неладърността на кмета и шайката му да се справи с организацията на движението и паркирането в София, а тези зони за платено паркиране и ограниченията на скоростта са имитация на дейност плюс пореден грабеж.
10
0
 
24
 
! Отговори
НАГЛОСТ преди 6 години
Трите звездички дето сте ми копнали значи,че не признавате думата ПРО..СТАК!
9
1
 
43
 
! Отговори
НАГЛОСТ преди 6 години
О СВЕЩЕНА ПРОСТОТА! Тия *** не знаят ли,че автомобилите горят най-много и изхвърлят най-много вредни газове когато работят на първа и втора скорост? При потегляне може да достигнат и до разход от 30 на сто.Тази скорост с която ще ги карате да се движат оптимална ли е и какво целите?Ще има ли тапи и как ще ги предотвратите? СТРАШНО НЕЩО Е *** ДА Е НА ВЛАСТ!!!!
8
1
 
30
 
! Отговори
Бай Иван преди 6 години
20, 30, 50, 100 km/h какво значение има колко е ограничението когато няма кой да те санкционира ?Или като повечето закони за движение по пътищата ще се прилагат когато има ПТП или загинал пешеходец?
7
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва да се спре автомобилното движение в цяла София и нещата ще се оправят веднъж завинаги.
6
0
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе вие вестник ли сте или телевизия? То бива бива простотия ама ващо на нищо не прилича. Отваряш да четеш и хоп - веднага ти тръгват 2 видеота едновременно. Е аз да чета, да гледам едното, да гледам другото или да слушам и двете едновременно? Некадърна работа. Хванати от кол и въже решили да се правят на журналисти. Не става така драги ми чалгари. Трябва учене. С чалга и алкохол до никъде не се стига.