Зелена София - без коли в центъра, още пешеходни зони и велоалеи

Какви са рисковете и къде е баланса...
5 окт 2017 09:18, Петя Славова
90

Удължаване на пешеходните зони и повече велоалеи в София. Това са част от препоръките на световноизвестния архитект проф. Ян Геел за подобряване на градската среда.

Той препоръчва на Столичната община да изнесе трафика извън центъра на града. Една от идеите е част от бул. "Цар Освободител" да бъде затворена за коли.

И докато от общината са категорични, че ще търсят баланса между движението в града и насърчаването на пешеходно и велосипедно движение, според неправителствения сектор разчетът на доклада от местната власт може да се окаже погрешен.

"Най-големият риск, който стои пред нас в момента, е този доклад да се произведе в едно механично изкуствено и неефективно рисуване на велоленти и велоалеи по тротоарите и просто затваряне на няколко преки от пешеходния център", коментира пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от "Спаси София"

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
5
 
! Отговори
Отново до 80 преди 6 години
Относно твърдението, че няма колоездачи, които не спазват правилата, познавам доста такива, мога да ти дам пример с кой да е детски отбор по колоездене в БГ. Има хора, които карат децата си на столче отзад, според вас те пресичат ли на червено? Карат ли в насрещното? Иначе поздравления за вас, който спазва всички ограничения, никога не изпреварва/престройва неправилно, никога не спира на забранени места, може би сте единствения.
80
0
 
4
 
! Отговори
До 80 преди 6 години
Доста наивен опит за доказване на теза, единствено може да изтръгне усмивка... Все едно въпроси: "Какъв процент колоездачи изпреварват при непрекъсната линия на международен път?", "Какъв процент колоездачи паркират неправилно?" и отговора да докаже, че колоездачите спазват най-много правилата. Процентът колоездачи, които пресичат на червено е като пешеходците. Ако хвърлиш 100 пешеходеца на един междуградски път, колко от тях ще се движат в нарушение, тоест в посока на движението?
79
0
 
0
 
! Отговори
Хари преди 6 години
до 76,79 и 80вярвяйте в каквото си искате, никой не ви кара насила да го правите, въпроса е защо плюете по "такива като мен", просто ви дадох пример. Въпроса е до култура и възпитание. До Поредния - много добре знам какво съм написал - за бутането казах че ми се иска - не че го правя. повярвай, след това което изстрадах не го пожелавам на никой. и да не се потретвам - ЗА спазването на правилата от всички.. дерзайте
78
0
 
1
 
! Отговори
До 79 преди 6 години
Бъркаш разбира се.Има доста шофьори, които спазват правилата и аз съм един от тях, докато колоездачи спазващи правилата няма. При това друго е по-важното - нарушенията какви са. Какъв процент от шофьорите минават на червено и какъв процент колоездачи? Какъв процент от шофьорите шофират в насрещното и какъв процент колоездачи? Какъв процент от шофьорите шофират по забранени за тях места и какъв е процента на колоездачите? При колоездачите процента е 100, при шофьорите е много по-малко.
77
2
 
0
 
! Отговори
Статистик до 76 преди 6 години
Шофьорите, колоездачите, пешеходци, мотористи и тн, произлизат от едно и също общество и отношението и към законите и правилата е едно и също. Както не се наказват нарушенията при колоездачи, така не се наказват и тези при шофьорите. Шанса да срешнеш шофьор, който не нарушава правилата от 100 шофьора, е абсолютно същия като този да срещнеш колоездач.
76
0
 
1
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
Но там пешеходниците тичат по пътеката, когато светне червено, защото иначе ще ги прегазят. А и е търсен начин как да се оптимизира трафика реално. При нас това не може да стане, защото е по-важно поредния депутат или министът да мине по-бързо през центъра, като катаджийте спират всички останали, без значение, че това води до огромни задръствания. И, о ужас, не е пълно колездачи, няма специални велоалеи в центъра и даже има коли. Добре,че тия излизат от Европа да развалят картината и утопията.
75
0
 
1
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
И за да не бъде празнословен, като спасяващите София, ето още един пример/предложение. В центъра на Лондон има движение на автомобили. В най-централната част могат да влизат само коли с Евро 5/6 и срещу доста голяма сума платена за това. Движението е натоварено, но се преминава много бързо. Решението им е просто. Качили са записите от всички камери за период от 6 мес в техния супер компютър, по-стар и по-слаб от наличния при нас, и той е анализирал и задал оптималния режим на светофарите.
74
1
 
1
 
! Отговори
-=-=-=- преди 6 години
Колоездач спазващ правилата не съм виждал в последните 25 години, така че на такива като Хари не вярвам.
73
0
 
2
 
! Отговори
Факт преди 6 години
За София трябват подземни паркинги - навсякъде в София. Само след като се преместят в подземни паркинги паркираните по улиците коли, може да се правят и велоалеи. Дотогава, велосипедистите да си карта по улиците, както е по закон, а не по тротоарите.Зелените зони - късно е либе за китка. С разрешението на кмет и общинари, всичко зелено в София се застрои и презастрои. Проблемите в движението и паркирането са следствие на общинско-кметска некадърност и корупция, презастрояването, пълната липса н
72
0
 
1
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
До ХариПич успокой се малко, ще ти прилошее. Първо не съм наясно с твоя случай. Ако си невинен и пострадал имаш моето извинение. Рядкост сте, но явно все още има и мислещи колездачи. Второ недей така смело с бутането. Упрекваш, че поставям всички под общ знаменател, но не виждаш собтвеното си писание. От всичко, което съм изписал само за това ли намери да се хванеш. И карам и колело, макар и рядко. И не, не презирам никого, но очаквам и изисквам всеки да спазва някакви правила, както и аз.
71
0
 
1
 
! Отговори
пак съм аз Поредния преди 6 години
До В германиятаДа не се объркате да нахраните друг. Абсолютно сте прав за безплатните паркинги там. Но тук в Обеля и Младост къде има безплатен паркинг за 2К автомобила. Ако визирате тези на метротополитен, аз съм ползвал единствено този на Черни връх, просто живея близо до него, и си платих 12-15 лв. ,вече не помня точно, защото не бях запазил билета за отиване към центъра. А да си говорим честно в Лондон с леката железница стигах до центъра за под 30 минути, а с кола за 40 минути, тук не
70
2
 
1
 
! Отговори
Хари преди 6 години
До Анонимен 62абсолютно съм съгласен колега, честно се замислям на моменти дали не побутна леко някой от тези шматки да му дойде акъла, особено пък голяма част от мотористите (както явно презиращият "онези от тях" по надолу в коментарите - Поредния - сподели че кара и мотор). Заради такива хора и разбирачи се лепят определения, но на кой му пука нали ти си на пътя и си цар, всички трябва да се съобразяват с теб. Не замислете се че има и други участници в това движение и си спазвайте праилника
69
1
 
1
 
! Отговори
Хари преди 6 години
като решението беше "разследването установи че вие не сте виновен и ви опрощаваме акт-а" - евалата, на виновния който не успя да ме пречука защото го видях на време и се хвърлих върху него, вероятно му е минавала мисълта, къв е тоя, от де дойде, майната му, аз си карам колата и това е, друг не ме интересува дори и на червено
68
1
 
0
 
! Отговори
В германията преди 6 години
До ПореднияТакива паркинги има обикновенно на 40м с транспорт от центъра. В центъра безплатно не съм виждал. Тук има в Обеля и Младост, като втория, въпреки че е за 2к коли, е много рехаво посетен.
67
0
 
0
 
! Отговори
Хари преди 6 години
До Пореднияпърво не съм "един от тях" - да видя някъде да хуля или да искам някакви неща??? Също съм за спазването на правилника, но явно не четеш и си пишеш ей така, да се храни по някой. и второ - докато има такива като теб оправия няма да има. За съжаление това е масата от нашето "общество". И ДА, възмутен съм че някой си има някъде връзка и се пише акт на в случая пострадалия без вина!!!! За справка след 2г обжалване и ходене по инстутуциите ми беше опростен акт-а за 20лв...
66
1
 
4
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
До Спаси София Вместо да си хвърляте паричките, получени по някакви странни линии, да водите някаква старци, разчитайки, че комбинацията професор-чужденец ще впечатли някого, направете нещо смислено. Платете на няколко човека да обикалят една седмица в централната част и да преброят колко са паркираните автомобили на министерства, агенции и комисии (депутати,министри, служители) и за един ден колко частни и колко подобно автомобила минават през центъра. Това ще ви даде много отговори.
65
0
 
3
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
До КрайДанъка е висок за стари автомобили, сравнявайки доход/данък, може да се окаже, че не сме толкова далеч. Паркирането в центъра, където няма жилища, е забранено на повечето места, където има жилища, има ограничения, различни за различните държави и градове, но се осигуряват паркоместа за живущите (платени разбира се,но цената не е огромна сравнена с дохода). А решението не е чак толкова трудно - подземните паркинги, за които слушаме обещания от 7-8 години.
64
1
 
1
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
Сигурно в Младост или до някоя бизнес сграда. А когато и там се въведе зона къде ще бъдат? Улиците пак ще се задръстят само, че с коли на живущи. Защо. Защото общината няма идея какво иска да постигне и прави кръпки с решенията си. Аз за мен съм си решил проблема. Всеки ден ползвам кола, през лятото мотор, когато имам възможност през деня ползвам метро, оглеждам и новите предложения за споделени електроавтомобили и подобни ПР акцийки няма да ме накарат да се откажат от автомобила.
63
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
АКо искат ред в паркирнето - всичко жълта зона. Ако си спрял неправилно - да те зинасят. Другото е рекет, който постепенно пъпли км всяко крайче на града. При това не осигурява нищо насреща.
62
0
 
2
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
А за липсващи светлини? А за това, че се движи по платното на бул.България, при условие, че там има алея? Или за това, че е решил, че Борисовата му е бащиния и може да си лети с колелото, а пешеходците да се оправят? Зелените зони за паркиране са необходимост и са задължителни, но и те трябва да се въвеждат в следствие на някаква стратегия, а не на парче, както е в момента. Два дни снимки на празни улици от Лозенец. Супер. А къде са колите на живущите по тези улици?