Зелена София - без коли в центъра, още пешеходни зони и велоалеи

Какви са рисковете и къде е баланса...
5 окт 2017 09:18, Петя Славова
90

Удължаване на пешеходните зони и повече велоалеи в София. Това са част от препоръките на световноизвестния архитект проф. Ян Геел за подобряване на градската среда.

Той препоръчва на Столичната община да изнесе трафика извън центъра на града. Една от идеите е част от бул. "Цар Освободител" да бъде затворена за коли.

И докато от общината са категорични, че ще търсят баланса между движението в града и насърчаването на пешеходно и велосипедно движение, според неправителствения сектор разчетът на доклада от местната власт може да се окаже погрешен.

"Най-големият риск, който стои пред нас в момента, е този доклад да се произведе в едно механично изкуствено и неефективно рисуване на велоленти и велоалеи по тротоарите и просто затваряне на няколко преки от пешеходния център", коментира пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от "Спаси София"

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
3
 
0
 
! Отговори
Край преди 6 години
В момента колите в София са повече от законните места за паркиране. Местата много повече няма да станат щото няма празни терени - колите трябва да станат по-малко.
60
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ХариРедовно виждам колеги велосипедисти да се мушат между колите, да карат колелото при пресичане на кръстовище по пешеходната пътека и да минават на червен светофар - все нарушения, които създават предпоставки за ПТП. После реват, че не ги пазят. Не знам твоя случай какъв е точно,но поне 90% от настоящите карачи на велосипед наистина правят каквото си искат на пътя.Същото се отнася и до мотористите.Но това е логично следствие от пълната липса на контрол.А последствията понякога са трагични
59
1
 
1
 
! Отговори
Край преди 6 години
Даващите примери от Европа да кажат колко е данъка за кола там, лесно ли се взема преглед там и колко е на час паркинга в центъра па и в покрайнините.Да си беден не е оправдание да си ***.
58
0
 
2
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
Даже тук има пример от един от тях възмутен, че ми написали акт, след като го ударила кола, а той само бил преминал на червен светофар. Неясно защо част от хората на колела, обикновенно най-крякащите, си мислят, че те имат само права. Тъй като дават много примери за други държави, нека да дадат и пример за наказанията, които се налагат там за колездачи и пешеходци. Колко пъти сте видяло в България колездач да бъде спрян за проверка за алкохол и да бъде наказан ако кара пил?
57
1
 
1
 
! Отговори
Край преди 6 години
В ценностната система на българчето колата е символ на обществен статус. При нормалните народи има милиардери с коли по на 20г. и такива с колела. Тука и последната квартална карачка джитка с кола - често с такава каквато не може да поддържа. Виждал съм Кайн на който от гумите му стърчат теловете вече.Разбирам софиянчето - колата му е най скъпата вещ а умението да я кара - единственото което е научил в живата си - НО на това му иде КРАЯ.
56
0
 
5
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
В Германия в част от градовете има големи (за по 5К коли) безплатни паркинги, където да си оставиш колата през деня и да се качиш на транспорта. Навсякъде първо се мисли за организацията и след това се въвеждат забрани/ограничения. А колездачите, които вдигат толкова шум в коментарите под всяка подобна статия е крайно време да помислят не само за това какво те искат, а и как спазват правилата за движение.
55
0
 
5
 
! Отговори
Поредния преди 6 години
От известно време следя темата и ми прави впечатление, че Спаси София, ДЕОС и велосипедистите реагират, като някакви диктатори. Ако не споделяш техното мнение си мързел, ***, задръстен и т.н. Постоянно се дават примери с Холандия и Дания, но половинчати. За пример в Амстердам за да махнат паркираните коли от улицата са изпразнили един от каналите, под който да направят паркинг за живущите и след като е готов да забранят паркирането на улицата.
54
0
 
5
 
! Отговори
Jddn преди 6 години
До ПешеходецТова ли ти е аргументът? Разглезени? Извинявай, че предпочитат удобството на колата и възможността да отида на няколко различни места днес из града и да си свърша работата 5 пъти по-бързо от колкото, ако се прекачвам на различни рейсове, трамваи и пр.
53
1
 
1
 
! Отговори
Край преди 6 години
Някой пък иска слизането от колите да важало за всички. Няма такова нещо бе братчет. От колите ще слезат хората които не са склонни да си ПЛАЩАТ. Щото са бедни или просто щото не им се налага да ги имат щото живеят в центъра.
52
6
 
6
 
! Отговори
пешеходец преди 6 години
До До 29"Щом хората не слизат от колите въпреки задръстванията, би трябвало да ти просветне, че колата им трябва и не могат да си свършат работата с градски транспорт или пеша, както явно си мислиш."Не, просто са разглезени ***.
51
1
 
6
 
! Отговори
Хари преди 6 години
Който иска да си кара колело да си кара. Въздуха е отврат в София, карам повече от 20г и колело и кола - за работа и за удоволствие, има и *** с колела които искам да слезна и да ошамаря - не знаят правилата за движение и си правят каквото искат. Не може всеки да е цар на пътя - яки санкции за всички нарушаващи правилата без значени пеша, колело, кола, танк!!!
50
1
 
3
 
! Отговори
vse edno преди 6 години
До Колело ли?: Че е равен, равен е....Но за температурите изобщо не сте прав/а. А и в Холандия /южната част/ имат хълмисти местности, сравними с изкачването до Симеоново. И става дума за придвижване с велосипед за София....не за околните села. Но като искаш да си наопаки, намираш доводи всякакви.
49
1
 
4
 
! Отговори
Хари преди 6 години
Толкова народ оплю велосипедистите! Защо? Какво ви пречат? И да, карат по тротоарите заради кре"тените по улиците - трябва да има вело алеи, това че има проблем с трафика е съвсем друго нещо. Лично мен ме размаза пълен нeкaдърник явно, с готината си кола, 2 месеца се възстановявах от катастрофата и докато чаках в Пирогов да ме зашият от КАТ ми написаха акт че аз с колелото съм минал на червено!!! Така бил казал свидетеля (колегата на въпросния шофьор) :) стига толкова мисля...
48
1
 
2
 
! Отговори
Интелигентите с кола преди 6 години
"Колата няма алтернатива" - когато се направи - "Защо ми взимате пространството?""Направете безплатни паркинги в центъра" - какъв *** трябва да си за да искаш безплатен паркинг в най-задръстената зона?!
47
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименЗащото ги газят колите, затова ...
46
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
България - Най-тлъстата нация в ЕС ! "Ама то е шото нимаме колтуръ на ранини !" - Това не е оправдание. Това е половината проблем.Или може ли някой да ми обясни защо, когато се върна от екскурзия, не съм сигурен, дали не съм кацнал в Калифорния, защото средното тегло се качва с по 25 кило ?
45
3
 
3
 
! Отговори
redordead преди 6 години
В Норвегия 2025 година ДВГ ще бъде забранен и ще се мине само на коли с алтернативна енергия. В България не виждам това как би се случило. Реално, един вид изход е да се направи нещо като винетен стикер зониран за София, който да е 1000 лева за влизане в центъра за 1 година. На който не му изнася - метро, таксита, автобуси. Градът е за хора, не за коли и паркинг. И да, карам кола доста често, защото си возя детето на градина, но ще сляза ако се наложи!
44
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какви велоалеи чакате да въведе кметицата, Фандъкова за толкова време не можа да махне паветата да не дишаме прах, да не си чупят хората колите и да могат да си чуят приказката. Изобщо не им дреме.
43
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тук това няма да се случи, не и скоро. *** си е купил кола и иска да е навсякъде да е с него, понеже смята, че без кола му личи какъв лузър е. Дизеляка пуши, *** е доволен и вдишва с пълни гърди изпаренията на промишления прогрес, а после кашля черно и гледа уплашено при лекаря. *** - това сме всички ние.
42
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така и не стана ясно защо велосипедистите не си карат по улиците, както е по закон, а карат по тротоарите и искат и специални велоалеи за тях?! С други думи тротоарите са за велосипедистите и пешеходците нямат място на тротоара, улиците също са за велосипедистите, а велоалеите са бонус за велосипедистите.