Фандъкова обеща: Без дизелови автобуси в София

90% от автобусния парк е нов, купуваме рециклирани трамваи
12 окт 2017 14:58, Анисия Иванова
42
Фандъкова обеща: Без дизелови автобуси в София
Архив: Булфото

Столичната община окончателно е решила да приключи със закупуването на дизелови автобуси. Решението е взето миналата година и подновяването на автобусния парк ще е с автобуси на газ. Подготвя се процедура за закупуването и на 20 електробуса.

Решението е гласувано и от Столичния общински съвет като част от усилията за подобряване чистотата на въздуха в столицата. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова при откриване на конференция за чистотата на въздуха "Sofair". Форумът е организиран от "Зелена София" и Столична община и ще продължи и утре. В него участват експерти от Париж, Виена и Наймейхен.

90% от автобусния парк е подменен, закупуват се нови рециклирани трамваи. Подготвя се процедура за модернизация на трамвайните линии и закупуване на 13 нови трамвая, каза още Фандъкова.

Мярка в посока подобряване качеството на въздуха кметът на София посочи новите автобуси и метрото.

"75 000 тона вредни емисии са спестени годишно след построяването на втората линия метро. А с изграждането на третата линия се очаква да бъдат спестени годишно 50 000 тона вредни емисии", обясни кметът.

Тенденцията е за продължаващо намаляване на вредните вещества във въздуха от 2011 година насам.

Друга мярка за подобряването качеството на въздуха е разширяването на мрежата за зелената система. Голямото предизвикателство е намаляването на финните прахови частици - през лятото те са били минимални, но през зимата се очаква показателите на тези частици да се повишат, каза още тя.

Фандъкова отбеляза, че увеличаването на синята и зелената зона за паркиране се прави много внимателно, а целта не е да се печели, а да се намали ползването на лични автомобили и да се насочат хората към градския транспор.

Кметът каза още, че има заявки за разширение на "Топлофикация” – София.

"Генералната дирекция "Околна среда” на ЕК ни стимулира да побързаме с реализацията на проекта за инсталация за оползотворяване горивото от завода за отпадъци в "Топлофикация” – София. Това е инсталация, която ще донесе ползи за около 40 000 домакинства да бъдат топлоснабдени, около 30 000 домакинства да получат електроенергия от отпадъците”, обясни тя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тия дето твърдят че колите не замърсяват, нямат никаква връзка с реалността.На който и голям булевард в София да излезеш веднага се чувства колко е мръсен въздуха.Ако се отклониш в някоя пряка въздуха става доста по-чист.Така че,нямам нужда от статистики,вярвам си на носа и дробовете!
40
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фандъка да провери изследванията по въпроса, статистиките и всичко останало. Както и другите баламурници из Европа.Пътния транспорт генерира 3.9% от замърсяването на въздуха. Производство на електричество и отопление - 45.7%. Производствени(промишлени) мощности - 26.4%. И така нататък. Какво сте се вкопчили в автомобилите и транспорта?!? От утре всички да сме на колела, една кола да не се движи и това ще е няма и 4% подобрение. А Фандъка дава луди пари за стотни от % подобрение. Аре у лево.
39
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Учителнице, вместо да крадете със Суджук бей, работете за по-висок стандарт. Със Суджука крадете като за последно, от тока, парното, водата, поръчките и ремонтите. Като брулите така, кой да има кинти за нива кола? Или само тези които са около вас на хранилката. И най-лесното, забрани и вдигане на таксите. Мисля, че на Суджука не остава много. Американците са се хванали за закона Магнитски и ще има ритници от там.
38
2
 
2
 
! Отговори
на сметка е преди 6 години
Еко или е меко евро парите в джоба на сметка , а който си иска зеленина , чист въздух и вода да хваща балкана , столичната кметица направо да забрани всички софийски джипове т.е.пари те не миришат на изгорели газове е е е , да му мислят "богатите столичани".
37
5
 
0
 
! Отговори
Никк преди 6 години
Метана е най-безвреден със сигурност.Ако имаше заеми за нови коли от порядъка на 2-3% годишно щеше да е много добре. Нов, бърз и начесто градски транспорт. Ограничаване на трафика - например номера с четни числа влизат в центъра днес, утре - само нечетни.Според мен трябва домакинствата да се насочат към използването на слънчеви колектори, фотоволтаици, изолация.
36
0
 
12
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Автобусите и колите не са проблем. Проблем през зимата е отоплението с твърдо гориво, а през лятото проблемът е в неизмитите улици.
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой точи зъби за тлъсти печалби, прикривайки се зад идеята, Чист въздух. Нека кажем за качествата на горивата у нас. Знаете добре, в пъти по-лоши от тези в ЕС. Никой нищо за това. Старите коли, дизелите. Я проверете лизинг на нова, напр.Сузуки swift. 300 кинта на месец, да е 120 се приема, но за тази кошница 300 е много. Кой може да си го позволи и заслужава ли си?Не. С нищо не се облекчава Обикновения човек, но забрани, глоби и такси, ще вдигат. Фандъковице Рапона те е монтирал с измама, спри
34
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хайде стига с тази Фандъкова ! Фандъка това, Фандъка онова... На всички е ясно, че от нея нищо не зависи... даже и в Белчин !
33
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така не се чисти въздуха. По добре направете платено шофирането в центъра на града, защото Бай *** масово купува старите дизеляци на Европата.
32
1
 
3
 
! Отговори
до МЕН преди 6 години
Задръствания в Карлово има ли? Замърсявания?Проблема на София е София ,не може да се решават проблеми на един град с такси за цялата държава.Вдигнете си там местния данък,билета все тази.И аз не харесвам старите коли ,ама хората са с нови заплати ,как да си вземат и с малкото ,нови.Ако в София имаш алтернативен транспорт в дълбоката провинция ,само с кола може да намериш по-добра работа ,ако за нея плащаш като поп и без работа ли да останеш.Мисля ,че ме разбра трябва да се дава за ново.
31
0
 
6
 
! Отговори
строежи.... преди 6 години
Строят метро, голям обект, излиза камион натоварен с пръст, покривало, 2-*** му мият гумите от двете страни.Въртя се около бизнес парка в София, нова сграда, частен проект, излиза камион, 2-*** с по една метла чистят зад него.Минавам по симеоновско, частен проект, но с по-малко контрол, пътят е целият в прах, там дори не метат, И двете ленти чакат дъжд да ги отмие....
30
6
 
1
 
! Отговори
Men преди 6 години
До до МЕННе съм, само че дъртите таралясници са опасни и замърсяват и това е факт! Един бил на газ, друг на метан- само дето 90% са слагани от разни гаражни разбирачи, а всичките тия таралясници горят яко масло и антифриз. А решението е просто - нормални технически прегледи и високи данъци. Ще е от полза на всички - няма да има задръстания, въздуха ще стане по-чист.
29
1
 
4
 
! Отговори
до МЕН преди 6 години
Всяка втора дума ти е за старите коли.Ти да не си дилър на автомобили?
28
4
 
5
 
! Отговори
Men преди 6 години
До АнонименДрън дрън, истината е една - парното и тока трябва рязко да поевтинеят, данъците на стари коли да се вдигнат пъти и градския транспорт да се поооправи още малко.
27
0
 
1
 
! Отговори
до 23 преди 6 години
Само да добавя ,че експертите на ЕС може да имат доста "таланти" за мнението си.Знаеш какъв свят обитаваме.
26
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо си мисля, че нов и рециклиран са противоположности и не може да е нов рециклиран?
25
1
 
3
 
! Отговори
до 23 преди 6 години
Мнението трябва да се защитава.Може и да е правилното.А на София приоритет трябва да са и Трамваи ,Тролеи и Метро,другото е запълващо вакума.Не съм от София ,напълно независимо мнение си е.Просто цялата епопея с дизелБАНА ми звучи ненормална,все пак горивото е по икономично за километри пробег ,а от там и емисиите му може да се смятат по друга формула.Както и да е със здраве ,най важното.
24
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Смотаната но крадлива Кметица защо не признае причината за замърсяването по принцип? Ниския стандарт, Сивата икономика, източването на ДДС, кражбите от всичко, корупцията, ниското заплащане са причина да се купуват старите коли от ЕС. Ако се направи лизинга на новите коли нормален, ако бензина е на нормална а не надута цена, кой ще кара дизел??? Хората купуват дизели защото разхода е по-малък, но поддръжката по-сложна. А кой ще следи за качествата на горивата? В сравнение с дизела в ЕС, нашия е
23
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В цял свят се опитват да намалят вредите от двигателите с вътрешно горене по един или друг начин, напук на петролните компании и лобисти, дори и китайците полагат ОГРОМНИ усилия, но наш *** си държи да му пуши и да се трови... Манталитет, какво да го правиш...
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 14добре е да се знае, че не си химик, щото си толкова упорит, че има хора дето ще си помислят, че явно разбираш повече от експертите на ЕС.