Къде е "велоалеята на смъртта" в София?

Колоездачи са сигурни: По-добре да я няма!
Обновена: 15 окт 2017 22:24 | 15 окт 2017 22:00, Анисия Иванова
38

8650 гледания   |  Още видео
Вместо безопасна велоалея в центъра на София, Столичната община изгради една от най-опасните велоалеи. В социалните мрежи мястото на ул. "Раковски" е известно като "велоалеята на смъртта".

Нито има колчета, нито е преградено нещо. По-добре да няма велоалея, отколкото да има опасна велоалея, оплакват се велосипедисти пред камерата на Bulgaria ON AIR.

Инстинктът за самосъхранение проговаря и в общинския съветник Стефан Марков, който признава, че не би карал по новоизградената велоалея.

До дни трябва да бъдат поставени физически прегради между колите и мястото за велосипедсти, за да не се стига до неприятни ситуации.
 


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
0
 
! Отговори
X преди 10 месеца
До 33, ти нормален ли си климата става за каране без специална подготовка 9 месеца от годината. Имам познати, които карат и през Януари, но това е вече е друга работа. На терена пък какво му има, то като има изкачване не значи, че не може да се кара.
35
0
 
3
 
! Отговори
До 34 Божо преди 10 месеца
Тротоарите в България се тесни и по тях няма място за велоалея. Ти виждал ли си каква е ширината във Виена, за която пишеш? Сравни я с тесните тротоари в България превърнати в велоалеи и тогава пиши!
34
2
 
1
 
! Отговори
Божо преди 10 месеца
До Анонимен - коментар 30
Виждали ли сте велоалеите във Виена да речем? Всички са на тротоарите, но не са само очертани, а с различна настилка. На никого не пречат и никой не помисля да ходи по тях.
А това на "Раковски" наистина е безумие. Шофьорите трябва да карат или по "велоалеята, или по трамвайната линия.
33
2
 
4
 
! Отговори
Факт преди 10 месеца
Нито климатът, нито теренът на София са подходящи за велосипедисти, но някои си мислят, че като се нарисуват едни жълти линии по тротоарите, за които мафията ще напълни джобовете с десетки милиони и ето ти, ставаме като Амстердам. Би трябвало прокуратурата отдавна да се е самосезирала за тези велоалеи в София, но така е само в нормалните държави.
32
1
 
5
 
! Отговори
??? преди 10 месеца
Цитат: До дни трябва да бъдат поставени физически прегради между колите и мястото за велосипедсти, за да не се стига до неприятни ситуации.
-+-+
След което за час ще ги премахнат, защото тролеите няма да могат да се разминат там. Раковски е предвидена за движение на тролеи, а не на велосипедисти. Сега минах по Раковски и мина един колоездач в едната посока и един в другата посока, а в същото време минаха десетки коли и в двете посоки, вкл. и два тролея, като времето беше прекрасно.
31
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
За тези, които не знаят как Фандъкова е сложила велоалея на Раковски - с жълта боя на двете платна е очертала по една полоса в двете посоки, с ширина колко метър до тротоара. Това означава, че по Ракавски вече не може да се спира до тротоара, вкл. и за линейки, пожарни и т.н., а който трябва да спре, спира насред улицата, запушва напълно движението в неговата посока и всички зад него чакат, докато тръгне. Гледах тролея как взима завоя при ул. Рачо Димчев от видеото - в велоалеята и в насрещното
30
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Очевидно е, че в София велоалеи могат да се правят само при строителството на нови пътища. По старите улици и булеварди, велоалеи не може да има. Това, което прави Фандъкова с тази боя най-вече по тротоарите, е престъпление. Велосипедистите трябва да си карат по улиците, както е било винаги в България. Те са си виновни, че напуснаха улиците и се качиха на тротоарите и вече никой не очаква велосипедист караш по улиците.
29
2
 
4
 
! Отговори
До 28 преди 10 месеца
"Оправдаващият ника си" защо велосипедистите непрекъснато карат по тротоарите или в насрещното или по-общо казано, защо велосипедистите непрекъснато нарушавате правилата? Искате да не загубите скъпоценните си 4-5 минути ли? Да не говорим за стреса, който предизвиквате в хората с безумнoто си каране. Редовно карате в насрещното и минавате на червен светофар, защото е "по-кратко". Да продължавам ли?
28
2
 
3
 
! Отговори
Кретен преди 10 месеца
Защо автомобилите минават непрекъснатата линия?У България живее матреал!И ако не си сложил яки огради,не биеш и не стреляш,няма начин да се съблюдават правилата.По молове и на други места майстори пресичат ДВОЙНА непрекъсната осова линия,защото не искат да загубят свои скъпоценни 4-5минити.Да не говорим за задръстването и предпоставките за ПТП които предизвикват,блокирайки движението в двете посоки.Редовно при ляв завой се навлиза в насрещното.От кръстовище не излизат по-най късия път.
27
1
 
2
 
! Отговори
GD преди 10 месеца
До Истината
И щом толкова много знаеш с представи как дете на 13 години кара само в трафика между колите и спазва правилника и ръкомаха с ръце на всяко кръстовище и завой, докато в главата са му покемони и последното ниво от играта, която цъка на телефона.
26
3
 
4
 
! Отговори
Истината преди 10 месеца
Истината е, че в София всички велоалеи нарисувани върху тротоар или платното за движение, трябва да се премахнат, а велосипедистите да си карат както е по закон - по улиците. По тротоарите закона разрешава велосипеди само на деца до 12 години и така и трябва да бъде. Не върви заради 500-1000 човека, да страдат два милиона, както е сега. Фандъкова очевидно не знае какво да прави и най-добре е да подаде оставка.
25
2
 
5
 
! Отговори
+++ преди 10 месеца
Точно на този завой на Раковски, с което започва видеото, тролеите едва успяват да завият, ако отсреща има колона. Много ми е интересно как тролеите ще минават там след като пътя е стеснен заради глупaвата велоалея?!
24
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Раковска, която и без друго е тясна (щото все няако я е спрял, я зарежда магазин), с тая велоалея я направиха от 4-лентова на двулентова.

А най-малоумното е, че на същата улица има тролейбусни спирки и пешехоцди и велосипедисти се засичат.

И защо има такива гризи за велосипедистите (които не плащат данъци), а няма за колите, на които общината им прибира данък?
23
7
 
4
 
! Отговори
Дръндер преди 10 месеца
На тия дето говорят против велосипедистите един съвет! Затваряйте си *** уста като не знаете за какво говорите!
22
1
 
7
 
! Отговори
някой преди 10 месеца
Второ: липса на паркинги на ключови метростанции. Това също би решило част от проблема. Доста пари се наливат от зоните, нека най-после да се използват по разумен начин и да подпомогнат трафика в града. Трето: Метрото също трябва да се движи на по-малки интервали през двата пика, сутрин и вечер. Миналите сте вече границата за нормална услуга и това отказва част от пътуващите. Четвърто: зимата почиствате ВСИЧКО! Защото новите ви велоалеи ще останат затрупани, това сме го виждали.
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
София или някой друг град никога ама никога няма да станат рай за велопедистите . Нито архитектурно нито манталитета ни позволява този лукс . При положение , че една лека кола струва колкото една месечна заплата ни чакат още повече проблеми .
20
2
 
12
 
! Отговори
някой преди 10 месеца
Много удачен момент да пуснеш новите велоалеи... средата на Октомври. Те зимата велосипедистите на върви се движат по улиците, ама нали парите трябва да се усвоят. Първо: оправете градския транспорт, спешно. Зима идва. Нека се движи на разумни интервали, а не хората да го чакат по 30 мин. в снега и да не може да побере всички желаещи. През зимата така и така една част от автомобилите няма да се движат, нека тези хора да видят предимство в този транспорт, така може и през лятото да го ползват.
19
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Фандъкова очаква от ганювци, холандски манталитет? хахахах - ПРЕГРАДИ!
18
4
 
15
 
! Отговори
глупост преди 10 месеца
Това изобщо не е вело алея, а е част от платното. Дори да се поставят колчета, колите ще ги избият за няколко дни, особено на завоя. Поредната БГ глупост, само фандъкова ще дрънка, че удължава вело трасетата...
17
1
 
3
 
! Отговори
Помийна Яма преди 10 месеца
Всички да ги няма, Бай Ганьо си е Бай Ганьо,ще кажеш ти на Бай Ганьо къде да паркира..Елате да видите в Студентски град велоалеите са за тротинетки и се ползват за паркоместа, но парите се водят усвоени.*** държавица с още по мръсни хорица.