Къде е "велоалеята на смъртта" в София?

Колоездачи са сигурни: По-добре да я няма!
Обновена: 15 окт 2017 22:24 | 15 окт 2017 22:00, Анисия Иванова
38

Вместо безопасна велоалея в центъра на София, Столичната община изгради една от най-опасните велоалеи. В социалните мрежи мястото на ул. "Раковски" е известно като "велоалеята на смъртта".

Нито има колчета, нито е преградено нещо. По-добре да няма велоалея, отколкото да има опасна велоалея, оплакват се велосипедисти пред камерата на Bulgaria ON AIR.

Инстинктът за самосъхранение проговаря и в общинския съветник Стефан Марков, който признава, че не би карал по новоизградената велоалея.

До дни трябва да бъдат поставени физически прегради между колите и мястото за велосипедсти, за да не се стига до неприятни ситуации.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
0
 
! Отговори
X преди 6 години
До 33, ти нормален ли си климата става за каране без специална подготовка 9 месеца от годината. Имам познати, които карат и през Януари, но това е вече е друга работа. На терена пък какво му има, то като има изкачване не значи, че не може да се кара.
33
1
 
3
 
! Отговори
До 34 Божо преди 6 години
Тротоарите в България се тесни и по тях няма място за велоалея. Ти виждал ли си каква е ширината във Виена, за която пишеш? Сравни я с тесните тротоари в България превърнати в велоалеи и тогава пиши!
32
3
 
1
 
! Отговори
Божо преди 6 години
До Анонимен - коментар 30Виждали ли сте велоалеите във Виена да речем? Всички са на тротоарите, но не са само очертани, а с различна настилка. На никого не пречат и никой не помисля да ходи по тях.А това на "Раковски" наистина е безумие. Шофьорите трябва да карат или по "велоалеята, или по трамвайната линия.
31
5
 
4
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Нито климатът, нито теренът на София са подходящи за велосипедисти, но някои си мислят, че като се нарисуват едни жълти линии по тротоарите, за които мафията ще напълни джобовете с десетки милиони и ето ти, ставаме като Амстердам. Би трябвало прокуратурата отдавна да се е самосезирала за тези велоалеи в София, но така е само в нормалните държави.
30
3
 
5
 
! Отговори
??? преди 6 години
Цитат: До дни трябва да бъдат поставени физически прегради между колите и мястото за велосипедсти, за да не се стига до неприятни ситуации.-+-+След което за час ще ги премахнат, защото тролеите няма да могат да се разминат там. Раковски е предвидена за движение на тролеи, а не на велосипедисти. Сега минах по Раковски и мина един колоездач в едната посока и един в другата посока, а в същото време минаха десетки коли и в двете посоки, вкл. и два тролея, като времето беше прекрасно.
29
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За тези, които не знаят как Фандъкова е сложила велоалея на Раковски - с жълта боя на двете платна е очертала по една полоса в двете посоки, с ширина колко метър до тротоара. Това означава, че по Ракавски вече не може да се спира до тротоара, вкл. и за линейки, пожарни и т.н., а който трябва да спре, спира насред улицата, запушва напълно движението в неговата посока и всички зад него чакат, докато тръгне. Гледах тролея как взима завоя при ул. Рачо Димчев от видеото - в велоалеята и в насрещното
28
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Очевидно е, че в София велоалеи могат да се правят само при строителството на нови пътища. По старите улици и булеварди, велоалеи не може да има. Това, което прави Фандъкова с тази боя най-вече по тротоарите, е престъпление. Велосипедистите трябва да си карат по улиците, както е било винаги в България. Те са си виновни, че напуснаха улиците и се качиха на тротоарите и вече никой не очаква велосипедист караш по улиците.
27
3
 
4
 
! Отговори
До 28 преди 6 години
"Оправдаващият ника си" защо велосипедистите непрекъснато карат по тротоарите или в насрещното или по-общо казано, защо велосипедистите непрекъснато нарушавате правилата? Искате да не загубите скъпоценните си 4-5 минути ли? Да не говорим за стреса, който предизвиквате в хората с безумнoто си каране. Редовно карате в насрещното и минавате на червен светофар, защото е "по-кратко". Да продължавам ли?
26
3
 
4
 
! Отговори
Кретен преди 6 години
Защо автомобилите минават непрекъснатата линия?У България живее матреал!И ако не си сложил яки огради,не биеш и не стреляш,няма начин да се съблюдават правилата.По молове и на други места майстори пресичат ДВОЙНА непрекъсната осова линия,защото не искат да загубят свои скъпоценни 4-5минити.Да не говорим за задръстването и предпоставките за ПТП които предизвикват,блокирайки движението в двете посоки.Редовно при ляв завой се навлиза в насрещното.От кръстовище не излизат по-най късия път.
25
2
 
2
 
! Отговори
GD преди 6 години
До ИстинатаИ щом толкова много знаеш с представи как дете на 13 години кара само в трафика между колите и спазва правилника и ръкомаха с ръце на всяко кръстовище и завой, докато в главата са му покемони и последното ниво от играта, която цъка на телефона.
24
4
 
4
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че в София всички велоалеи нарисувани върху тротоар или платното за движение, трябва да се премахнат, а велосипедистите да си карат както е по закон - по улиците. По тротоарите закона разрешава велосипеди само на деца до 12 години и така и трябва да бъде. Не върви заради 500-1000 човека, да страдат два милиона, както е сега. Фандъкова очевидно не знае какво да прави и най-добре е да подаде оставка.
23
4
 
5
 
! Отговори
+++ преди 6 години
Точно на този завой на Раковски, с което започва видеото, тролеите едва успяват да завият, ако отсреща има колона. Много ми е интересно как тролеите ще минават там след като пътя е стеснен заради глупaвата велоалея?!
22
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Раковска, която и без друго е тясна (щото все няако я е спрял, я зарежда магазин), с тая велоалея я направиха от 4-лентова на двулентова.А най-малоумното е, че на същата улица има тролейбусни спирки и пешехоцди и велосипедисти се засичат.И защо има такива гризи за велосипедистите (които не плащат данъци), а няма за колите, на които общината им прибира данък?
21
8
 
4
 
! Отговори
Дръндер преди 6 години
На тия дето говорят против велосипедистите един съвет! Затваряйте си *** уста като не знаете за какво говорите!
20
2
 
7
 
! Отговори
някой преди 6 години
Второ: липса на паркинги на ключови метростанции. Това също би решило част от проблема. Доста пари се наливат от зоните, нека най-после да се използват по разумен начин и да подпомогнат трафика в града. Трето: Метрото също трябва да се движи на по-малки интервали през двата пика, сутрин и вечер. Миналите сте вече границата за нормална услуга и това отказва част от пътуващите. Четвърто: зимата почиствате ВСИЧКО! Защото новите ви велоалеи ще останат затрупани, това сме го виждали.
19
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
София или някой друг град никога ама никога няма да станат рай за велопедистите . Нито архитектурно нито манталитета ни позволява този лукс . При положение , че една лека кола струва колкото една месечна заплата ни чакат още повече проблеми .
18
3
 
12
 
! Отговори
някой преди 6 години
Много удачен момент да пуснеш новите велоалеи... средата на Октомври. Те зимата велосипедистите на върви се движат по улиците, ама нали парите трябва да се усвоят. Първо: оправете градския транспорт, спешно. Зима идва. Нека се движи на разумни интервали, а не хората да го чакат по 30 мин. в снега и да не може да побере всички желаещи. През зимата така и така една част от автомобилите няма да се движат, нека тези хора да видят предимство в този транспорт, така може и през лятото да го ползват.
17
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фандъкова очаква от ***, холандски манталитет? хахахах - ПРЕГРАДИ!
16
5
 
15
 
! Отговори
глупост преди 6 години
Това изобщо не е вело алея, а е част от платното. Дори да се поставят колчета, колите ще ги избият за няколко дни, особено на завоя. Поредната БГ глупост, само фандъкова ще дрънка, че удължава вело трасетата...
15
2
 
3
 
! Отговори
Помийна Яма преди 6 години
Всички да ги няма, Бай *** си е Бай ***,ще кажеш ти на Бай *** къде да паркира..Елате да видите в Студентски град велоалеите са за тротинетки и се ползват за паркоместа, но парите се водят усвоени.*** държавица с още по мръсни хорица.