Обновление: София заделя 46 млн. лева за 13 нови трамвая

Мотрисите трябва да пристигнат у нас до 15 месеца
Обновена: 17 окт 2017 09:07 | 17 окт 2017 08:12, Александър Попов
138
Обновление: София заделя 46 млн. лева за 13 нови трамвая
Снимка: Спаси София

Столичната община ще задели 46,3 млн. лв за 13 нови трамвая.

От "Столичен електротранспорт" съобщиха, че вече са сключили договор с чешката компания "Шкода" за доставката на новите возила. Мотрисите трябва да бъдат бъдат в столицата до 15 месеца.

Те са нископодови и с вместимост 200 човека и са предвидени за експлоатационна скорост от 70 км/ч. На външен вид моделът прилича на новите трамваи Pesa Swing, с които София се сдоби наскоро.

Машините ще бъдат с 61-месечна гаранция. В договора е записано, че компанията ще обучава ватманите да управляват машините и ще доставя материалите, необходими за оперативната им поддръжка. Чешкото дружество бе избрано да достави трамваите въз основа на по-добрите техни показатели, въпреки че предложената цена беше по-висока от цената в другите подадени оферти.

Новите мотриси ще се движат по линия 5 – от "Княжево" до Съдебната палата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


138
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Герберастките крадльовци пак са се нагушили с комисионни. Защо са избрали най-скъпите трамваи. Няма логика.
86
2
 
9
 
! Отговори
Как е по света? преди 6 години
Световният опит казва, че всички линии на метрото трябва да са с дублиращ надземен обществен транспорт, но в София са едни умници, начело с Фандъкова и махнаха трамвайни и автобусни линии. Разбираемо е како прави Фандъкова - постепенно премахва надземният градски транспорт, за да освободи място за колите на мутрите. Премахването става по два начина - като разрежда превозните средства до такава степен, че хората масово спират да пътуват по дадена линия и второто - като закрива линии или ги мести
85
2
 
9
 
! Отговори
дедо Йов преди 6 години
"Новите мотриси ще се движат по линия 5 от "Княжево" до Съдебната палата"Така де, щях да се учудя да ги пуснат по натоварени линии като 18,3,4,6 и т.н.
84
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ГЕРБ - едно хубаво заведение ще има в София и ще го махнете - оставете Маймунарника, оправете истинските проблеми - най-големите мутри се оказахте от всички!
83
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 72 vladyМай не знаете, че под този стръмен участък вече има метро? И че трябва да си особено "ентеуеганден" да запазиш трамвая по това екстремно и дублирано вече трасе?Поздравления за ентеуегенднозтта, другарю!
82
5
 
6
 
! Отговори
Фактът.. преди 6 години
...че тук се подвизават хора, които са напълно уверени,че българските трамваи, произвеждани в т.н. Трамваен завод са били напълно равностойни на добрите световни аналози е поредното доказателство, че за да си комунист е нужна тежка мозъчна увреда...
81
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До РалиБихте ли привели доказателство, че този тип трамвай може да бъде купен за 500 000?Благодаря предварително за усилието да ни осведомите!
80
3
 
5
 
! Отговори
Рали преди 6 години
Абе какви са тия 40 милиона?? Тя нормални ли са. Със С класи да ни возят ще е по евтино. Но трамвай същата марка е 500,000 лева... къде са останалите 35 милиона?? Кажете!!
79
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Усмихнатото лице на корупцията - Фандъка ! Гарантирано от Герп!
78
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен65 Пример днес, ГЕРБ- БКП !!!Бездарни *** .
77
0
 
3
 
! Отговори
Otrovata преди 6 години
Хората вече хайпер луп ще пуснат ние още с парните трамваи...
76
5
 
15
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Трамваят беше премахнат 2009г. T6A2 бяха закупени много преди това след няколко тежки аварии на БГ дараци. За цялата си история трамвайният завод не успя да създаде нормален трамвай - всички са с много примитивна конструкция, куп конструктивни недостатъци и недомислици.
75
9
 
9
 
! Отговори
До 72 vlady преди 6 години
Фандъкова разреши по друг начин проблема със стръмният участък - махна трамвая, за да не се изложат закупените от нея дараци. То Фандъкова махна и други трамвайни и автобусни линии и сега заради "оптимизациите" на Фандъкова, на много места има проблеми през зимата, а като се случи авария в метрото, само гледай сеир.
74
4
 
9
 
! Отговори
vlady преди 6 години
T6A2 са поръчани след няколко тежки аварии с БГ дараци на стръмния участък между Хемус и Баучер по Черни Връх, тъй като имат надеждна спирачна система, защита срещу боксуване, по-голямо сцепно тегло и по-добро управление.
73
2
 
3
 
! Отговори
От 77 преди 6 години
Поправка - през 1989-та се внасят 37 Т6В5, а не след 1989-та, както съм написал.
72
7
 
7
 
! Отговори
До vlady преди 6 години
Май нещо ни подлъгваш.След 1989-та наистина се внасят 37 броя чешки Т6Б5, но те са за по-широките линии на линия 21 и 22, които са построени малко преди това.40 броя чешки Т6А2 се внасят чак през 1990-1991 година, за да се спре производството на Трамвайният завод и да започнат далаверите със закупуването на трамваите.
71
5
 
13
 
! Отговори
vlady преди 6 години
До АнонименБългарските трамваи бяха безнадеждно остарели дори в сравнение с чешките като конструкция на талигите, спирачната система, системата за управление и т.н. Неслучайно в последните години на тоталитарния режим се закупиха T6A2 и T6B5.
70
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
5 и 7 са линии с голям пътникопоток, трасета в прилично състояние и минимум особено проблемни участъци и затова по тях се движат нови трамваи. Примерно 8 и 10 имат разбито трасе по Стамболийски, 3, 4 и 18 по Каменоделска, 11 и 12 към Илиянци и за да се пускат нови трамваи трябват качествени основни ремонти на посочените участъци.
69
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не съм запознат затова питам:ако един трамвай струва 3.5 милиона и вози макс 200 човека и приемем че линия 5 е най-най натоварена, то кога ще се избие тази инвестиция?
68
1
 
8
 
! Отговори
Мирослав преди 6 години
До 68 : Е как няма как само да се краде? Ела да видиш пътя до вилната зона в която имам къща. Ходихме при кмета да питаме защо плащаме данъци, а път няма? Той ни обясни, че път има... Направен е през 2008 година със съдействието на стария кмет на общината, със съдействието на правителството, разбира се с европейски пари. Демек път 3км само на хартия - крадене без нищо за нас....По-добре да бяха го направили и да бяха откраднали няколко милиона, но ние щяхме да имаме път до вилната зона!