Паяците в "Младост" запълзяха: Да се вдигат ли коли без преглед?

В квартала очевидно има коли, които не са в движение от години
20 окт 2017 09:17, Петя Славова
103
Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение, но ако не се е намирала...", коментира Мицов в "България сутрин".

Още по темата

Центърът на София: "Успокоена зона" или нова зона на напрежение?

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Прочети още на: https://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2017-10-20/reshenieto-v-mladost-infrastruktura-vmesto-restriktsiii
 

Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение", коментира Мицов в "България сутрин".

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Спорните казуси по въпроса с провеждането на референдум за общия устройствен план в жилищния комплекс, както и вчерашното репатриране на автомобили, които нямат годишен технически преглед коментираха и кметът и зам.-кметът на столичния квартал "Младост" Десислава Иванчева и Биляна Петрова в студиото на "България сутрин".

"Ако в рамките на 2 години колата няма направен технически преглед, комисия от 3-ма представители на 3 различни институции създават протокол, установяват и стикират", обясни Десислава Иванчева.

По твърденията на потърпевши, че автомобилите им са вдигнати от паяк от частната им собственост, кметът на квартала отговори: "Гаражът, който имам в даден блок, не ме прави собственик и на парцела пред него".

След час стартира делото за забранения референдум за застрояването в "Младост", като гостите на Bulgaria ON AIR заявиха, че ще обжалват отказа на Столична община допитването да се проведе.

"Искаме протоколът да се обяви за нищожен, тъй като няма методика, която да определи със стара дата преброяването и актуализирането на хората", обясни Иванчева.

Биляна Петрова подчерта, че преформулирането на въпросите за референдума, както бе поискано от Столична община, зависи от това дали 5-10% са се подписали в подписката за осъществяване на допитването и колко от тях ще бъдат признати.

"Искаме да стартира процесът за обсъждане на подробен устройствен и общ устройствен планове, Затова и се прави референдумът - за да има гласност и всички да участваме в процеса", категорична бе Петрова.

Тя твърди, че е спорно колко е общият брой избиратели в "Младост", тъй като протокол на ЦИК твърди, че жителите са 87 829 хил. души, а според протокола на МРРБ - общият брой на гласоподавателите при избора за кмет на Десислава Иванчева през 2016 г. е 94 186 хил., което води до заключението, че за 20 работни дни хората са се увеличили с 6347 души.

"В 12 от тези дни трябваше да има огромни опашки. Аз и госпожа Иванчева бяхме в кметството тогава и такива не видяхме", обясни Петрова, като подложи верността на данните под съмнение.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: МладостКАТBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
1
 
37
 
! Отговори
До 68 За Япония преди 6 години
Все пишеш тук за паркомястото за Япония, но даваш ли си сметка, че в Япония гъстотата на населението отдавна е над 300 човека на квадратен километър, сега е около 335 човека на кв. км, а в България е около 64 човека на кв. км и от 29 години спада? Даваш ли си сметка, че София е около 1,3-1,5 милиона, а Токио е 10 пъти по-голям град, а в Голямо Токио са близо 35 милиона? Явно не знаеш и само механично пренасяш нещо, което ти отърва от японска на българска почва. Не се ли сещаш, че така вредиш, а
79
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Както си намерил 20лв.да бръмчиш днес с колата из София,така трябва да намериш и още 10лв.за да я паркираш на определените за това места.
78
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До кукатаОт къде на къде ще ми прибират колата! Ще я държа където си искам, моя си е!----Ако колата си е ТВОЯ, паркираш си я в ТВОЯ си гараж или паркомясто, там никой не може да те барне. Тротоара, улицата, градинката, зелените площи, детската площадка са общинска собственост и за да паркираш там трябва да покриваш определени изисквания - поне да си си платил данъците!
77
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене" - така се прави - празни приказки, без грам покритие, задължително условие да си политик в БГ - Как г-н Мицов? Как да си планираме града, по-конкретни предложения имате ли, или само си говорим глупости. Браво за акцията!
76
1
 
40
 
! Отговори
честито преди 6 години
Кухата самоковска компирица и още по *** общинари да измислят нещо друго!Например да построят паркинги!
75
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва да се наблегне на строенето на подземни и високи паркинги. Нагоре 5, надолу 5, общо 10 етажа. Компактен размер, 20 коли на етаж. Такъв паркинг може и да е с малка етажна площ и да не заема много място, но ще събере 200 коли. Ако ги има на всеки няколко стотин метра, спокойно може някои улици да се забранят за паркиране.
74
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
още 1 максимум 2 години и ще стане невъзможно да се придвижваш с кола из София.
73
5
 
37
 
! Отговори
куката преди 6 години
От къде на къде ще ми прибират колата! Ще я държа където си искам, моя си е! Ако искам ще я карам, ако искам - няма! Това с вдигането на колите с паяк е чиста кражба! *** от КАТ и Общината да измислят друга схема! Така е най-лесно, вдигаме и толкова! Също и фирмите които изкупуват стари и бракувани коли за авточасти! Дават 300 лв, а само един употребяван блок ти го продават за 700!Освен това почти всички такива фирми работят на черно! Кога в края на краищата ще започнат да мият улиците, ами
72
1
 
36
 
! Отговори
До 68 преди 6 години
Като пишеш за Япония, защо и не напишеш и за Токио:"Съгласно градския план, местните власти са длъжни да осигурят необходимият минимален брой паркоместа, а също и да пренасочват част от доходите си за развитие на частните паркинги."-Каква е гъстотата на населението в Япония и каква е в България. Има куп други въпроси, а ти като латерна всеки път пишеш едно и също, което само по себе си е безмислено.
71
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така е, подземния паркинг е дългосрочна инвестиция. Не получаваш парите веднага както от строежа на блока, но ако се даде на фирма да го стопанисва, за 10-15 год при тоя дефицит на паркоместа, ще се избият парите. А един паркинг не се строи за няколко години, а за десетки.
70
4
 
36
 
! Отговори
До 68 преди 6 години
Винаги издивявам, когато някой като номер 68 започне да пише за Япония и за собствено паркомясто или гараж. Толкова ли не се усеща, че става въпрос за различни неща? Купувам си колата, имам не едно, а "1000" паркоместа в подземния гараж на блока, в който живея, но какво ми помага това, когато тръгна из града или извън него, за да върша някаква работа? Къде да паркирам там, където отивам, за да си върша работата? До Япония ли да прескачам и да си оставям там колата? Писна ми от това малoумие.
69
0
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблема е един, вместо да се строят паркинги на по 3-4 етажа, общините продадоха тези места за блокове, без да мислят за колите. Много кинти изкараха кметовете и някои общинари но дойде проблема с местата. Един подземен или надземен паркинг не е направила Картофка, само глоби и рестрикции.
68
6
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
има други начини да се изчистят изоставените коли, не чрез кражба... япония трябва да декларираш паркомясто за да си купиш кола. тук имат по 4 коли карат една!!! елементарно е регистрация имаш ли адресна? колко апартамента? следователно толкова места... собствениците на заседели трошки имат и други коли с които се движат , на принципа като се строши си купувам нова, но старата не изхвърлям . като отиде в общината данъка по 3 за трета по 5 за пета кола и ще ги изчистят бързо бързо
67
0
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ясно е какво отдавна трябваше да се направи, започвайки още от 1991-1992 години, но също така е ясно защо не се прави и защо не се направи преди години. Трябва целенасочена политика на държавата и общините за преместването на паркираните по улиците коли в паркинги и гаражи. Вместо това политиката беше точно обратната - да напълним улиците с паркирани коли, за да може после общините да събират нови такси и глоби, докато общинарите броят парите от подкупите за разрешителните за презастроването
66
0
 
35
 
! Отговори
от 65 преди 6 години
Вие с тази ц ензура прекалихте. С какво думата мe-сти е обидна, че да излиза с "***" ?
65
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Миналата година познат като се прибра от Калифорния сподели че си е оставил ключовете от автомобила на съсед за да му мeсти периодично автомобила из улицата. Иначе му я вдигат с паяка и ще си плаща за престоя.
64
0
 
53
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Проблемът не е в тези коли, а защо изобщо колите се паркират по улиците, а не в гаражи и паркинги. Отговорът е *** - защото общината разреши застроването на съществуващите паркинги, както и презастроването на София, което е факт не само в Младост. С други думи общината пак прехввърля вината от болната глава на здравата. От собствената си корупция и некадърност към хората, които няма къде да паркират.
63
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Принципно, ако човек си плаща данък за колата в общината, има право да я държи на улицата, както всеки друг, независимо дали е минал ГТП и дали има застраховка, които се изискват само за да се движи колата, а не и когато стои паркирана.
62
0
 
43
 
! Отговори
do 60 преди 6 години
Нали знаеш че всичко се връща след време. Ще дойде момент ще си оставиш колата някъде и някой и***т като теб ще и удари един ключ. И после ще се жалваш по форумите какъв скапан народ сме и т.н.Със здраве, и по-добре впрегни акъла си в нещо по-позитивни.
61
2
 
31
 
! Отговори
Деян преди 6 години
До ЧиновникСъгласен съм, но има и друг вариант. Продават ги в България