Паяците в "Младост" запълзяха: Да се вдигат ли коли без преглед?

В квартала очевидно има коли, които не са в движение от години
20 окт 2017 09:17, Петя Славова
103
Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение, но ако не се е намирала...", коментира Мицов в "България сутрин".

Още по темата

Центърът на София: "Успокоена зона" или нова зона на напрежение?

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Прочети още на: https://www.bgonair.bg/sutreshen-blok/2017-10-20/reshenieto-v-mladost-infrastruktura-vmesto-restriktsiii
 

Решението за "Младост" не е в рестрикции на гражданите, а в инфраструктура. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR общинският съветник Венци Мицов, след като акция в столичния квартал, подета от кмета на района Десислава Иванчева, разбуни духовете. Паяци вдигат автомобили без технически преглед, независимо дали са паркирани в частна собственост.

"Имало е поне 7-8 кампании, доста се е писало по темата, нищо не се е правило. Имало го е като намерение в общинските власти. В "Младост" очевидно има коли, които не са в движение от години. Ако колата се е намирала в частен имот, разбира се, че това е нарушение", коментира Мицов в "България сутрин".

Той обаче е категоричен, че има изключително сбъркана логика и когато се строи не се спазват елементарни норми. По думите му в "Младост" проблемите са вечерно време след 18 часа, а зоните за паркиране не работят вечер.

"Трябва да си планираме града така, че да е добър за живеене", завърши общинският съветник.

Бившият директор на КАТ Алекси Стратиев уточни, че колата, която се вдига, се води изоставена и не е минала технически преглед, а няма и платена Гражданска отговорност.

"Общината е взела мерките своевременно, действала е съвместно с районното управление и инспектората на Столичната община", поясни още Стратиев.

Той посочи, че общината има право да вдига автомобили, които не са паркирани спрямо закона. Според Стратиев общинарите трябва да предлагат услуги, които улесняват паркирането.

"70% от автомобилите са над 15-годишни. Новият автомобил плаща 3 пъти по-висок данък. Старият плаща 100 лева, новият - 300 лева", възмущава се бившият шеф на КАТ.

Спорните казуси по въпроса с провеждането на референдум за общия устройствен план в жилищния комплекс, както и вчерашното репатриране на автомобили, които нямат годишен технически преглед коментираха и кметът и зам.-кметът на столичния квартал "Младост" Десислава Иванчева и Биляна Петрова в студиото на "България сутрин".

"Ако в рамките на 2 години колата няма направен технически преглед, комисия от 3-ма представители на 3 различни институции създават протокол, установяват и стикират", обясни Десислава Иванчева.

По твърденията на потърпевши, че автомобилите им са вдигнати от паяк от частната им собственост, кметът на квартала отговори: "Гаражът, който имам в даден блок, не ме прави собственик и на парцела пред него".

След час стартира делото за забранения референдум за застрояването в "Младост", като гостите на Bulgaria ON AIR заявиха, че ще обжалват отказа на Столична община допитването да се проведе.

"Искаме протоколът да се обяви за нищожен, тъй като няма методика, която да определи със стара дата преброяването и актуализирането на хората", обясни Иванчева.

Биляна Петрова подчерта, че преформулирането на въпросите за референдума, както бе поискано от Столична община, зависи от това дали 5-10% са се подписали в подписката за осъществяване на допитването и колко от тях ще бъдат признати.

"Искаме да стартира процесът за обсъждане на подробен устройствен и общ устройствен планове, Затова и се прави референдумът - за да има гласност и всички да участваме в процеса", категорична бе Петрова.

Тя твърди, че е спорно колко е общият брой избиратели в "Младост", тъй като протокол на ЦИК твърди, че жителите са 87 829 хил. души, а според протокола на МРРБ - общият брой на гласоподавателите при избора за кмет на Десислава Иванчева през 2016 г. е 94 186 хил., което води до заключението, че за 20 работни дни хората са се увеличили с 6347 души.

"В 12 от тези дни трябваше да има огромни опашки. Аз и госпожа Иванчева бяхме в кметството тогава и такива не видяхме", обясни Петрова, като подложи верността на данните под съмнение.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: младостКАТBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
8
 
41
 
! Отговори
прогресивен преди 6 години
Не виждате ли, че вече няма място, не ви ли става неудобно? Има начин да си разкарате колите - почваме да ги драскаме. Всичко, което се намира в междублоково пространство или градинка е застрашено.
59
9
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Плащаш данък - имаш място, всяка друга логика е порочна.
58
3
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То това е проблема в БГ . Всеки дава за пример Европа ...Обаче тук като наложат глоби или почнат действия - веднага жлъч се излива. Тука ако може да е като в Германия , обаче с нашата анархична мисъл и закони :)))
57
8
 
44
 
! Отговори
Ей чшшш преди 6 години
Не можете да кажете на ***, че щом използва колата си веднъж на 2 години, то не му трябвало кола. Кои сте вие? Аба от кадя на кадя бааа?
56
8
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Винетка за София.Който иска да кара кола в София трябва да си плаща.
55
6
 
47
 
! Отговори
Сашо преди 6 години
До До 48 СашоВие сте е** си аристократите. имате коли, които карате веднъж на 6 години и ги държите пред блока, колите ви се ремонтират за 2-3 месеца, че за какво ти е кола, като ще я ползваш два дни в годината? Честно, не мога да разбера логиката. Това с германската баба, дето си е купила колата да ходи събота и неделя на пазар го няма дори и в Германия. Хората си купуват кола, когато им трябва, когато минават по 20+ км на ден и му е по-рентабилно да си има кола отколкто да ползва транспорт.
54
4
 
55
 
! Отговори
Чиновник преди 6 години
И още нещо. Всички се кефите, колко е чисто и подредено в чужбина. И там, не всеки човек има собствен гараж, НО колите, които са катастрофирали или с повредени двигатели НЕ СТОЯТ НА УЛИЦАТА. Или се поправят веднага, или се вкарват в гараж, или се бракуват. Но не стоят по улиците! Щото има яки глоби.
53
0
 
36
 
! Отговори
До 48 Сашо преди 6 години
О кой е този сервиз, в който може да ти съхраняват колата, докато я ремонтират? Нали ти е ясно, че примерно ремонта ще го направят не веднага, а след примерно най-рано един-два месеца, а сервизите място за съхранение на такива коли нямат.
52
4
 
55
 
! Отговори
Деян преди 6 години
До ЛъжитеПриятелю, аз карам т десет години само нови коли. На всяка 5 я сменям. Данъкът ми е 420 лева на година за чисто нова, новичка кола. Сто годишен барутник плаща крупните 50 лева. Това с отстъпките го забрави. Нова кола, която е над 100 к.с., не ползва отстъпка аради катализатора. Звънях в Местни данъци и такси да питам защо се получава така и отговорът беше: "... кат' имаш пари да си купиш нова кола, ще имаш и да си платиш данъкът бе господине...". Права е жената. Голям съм наглец, нали
51
5
 
49
 
! Отговори
Чиновник преди 6 години
До До 42"Или друг случай - живееш постоянно в чужбина или даже в друг град в България и рядко идваш на адреса, където е тази кола, примерно за половин година на всеки две-три години. Къде ще си държиш колата?"Веднага ти давам три варианта:1. В гараж. Ако нямаш гараж, може да и наемеш такъв.2. Паркомясто в частен двор. Ако нямаш собствен двор, може да си наемеш място в двора на някой друг.3. Ако си ползваш колата по 6 месеца на 2-3 години, то тогава не ти е необходима кола.
50
4
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имаше една кола , човека се блъсна в нещо до бизнес парка в младост 4, стоя 2 години на тротоара, само с паяка я местеха няколко пъти когато ремонтираха тръбопроводите.Собственика си се знаеше, махна табелите, бракува я, почна да я продава на части от самото място. 2 Години стърчаха ламарини, падаха стъкла, разпадаше се, а хората слизаха да вървят по улицата.
49
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако живееш постоянно в чужбина защо ти е кола? Или ако живееш в друг град защо не е при теб?по твоята логика да взема да си купя 5 коли под 100 коня на по 20 години за да плащам данък от 25лв и да ги оставя в 5 големи града, за като ида да имам?Вярно е че случаите са различни, но за това да обикаля общината и да въведе критерии а не ние да се дърлим. съседа има блъсната кола от преди 3 години, не можем да го накараме да я махне, защото не е на частен терен.
48
2
 
41
 
! Отговори
Сашо преди 6 години
До До 42Прочети това, което си написал и сам ще се сетиш колко е абсурдно. Ако не дай Боже катастрофираш, пред блока ли ще си оправяш колата? Оставяш я в сервиз, където да я съхраняват докато се ремонтира. Ако живееш постоянно в чужбина или в друг град, за какво ти е кола, която да стои паркирана и да гние пред някакъв блок на километри от теб, без да се ползва? Всъщност ние българите сме супер алогични хора.
47
12
 
36
 
! Отговори
До 42 преди 6 години
То лесно се правят обобщения, но живота не е толкова ***. Примерно след катастрофа, колата ти временно не можеш да я ползваш, докато не я оправиш, но това не можеш да го направиш още същия ден. Къде ще я държиш, докато я оправиш? Или друг случай - живееш постоянно в чужбина или даже в друг град в България и рядко идваш на адреса, където е тази кола, примерно за половин година на всеки две-три години. Къде ще си държиш колата? Има най-различни случаи, пр икоито просто няма къде другаде да оста
46
9
 
36
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Докато все още има хора, които използват термини като таралясници и други подобни, няма да се оправим. Това е факт.
45
3
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да минат и в другите квартали и в другите градове!крайно време е да си оберат таралясниците които очевидно с години не са се движили никога. По нашата улица има 3 коли без номера, храстите вече ги превземат.
44
6
 
41
 
! Отговори
месара преди 6 години
всички таралясници за скрап, нали знаете как минават на преглед срещу някой лев! хората няма къде да си паркират колите от такива, пред всеки блок има поне по 2-3 такива гнилочи. вдигайте ги и глобявайте собствениците!!!
43
3
 
39
 
! Отговори
Руска учителко преди 6 години
Паяците да влезнат в междублоковите пространства!
42
4
 
45
 
! Отговори
До Бай Иван преди 6 години
Ако няма стикер - не е в движение, ако не е в движение - мястото и не е на улицата.
41
0
 
54
 
! Отговори
Младост преди 6 години
Проблемът с паркирането го създаде общината като разреши застрояване и презастрояването в Младост, както и в цяла София, без преди това да се изгради инфраструктура и паркинги. Живял съм близо 30 години в Младост и много добре знам как беше и какво стана след 1989-та година. От трите паркинга до блока ми, за около 100 коли, останаха 2 за около 50 коли, а в същото време разрешиха построяването на 4 нови блока, като колите на новите са при нас, на тези два паркинга. Е, защо не се глобява общината,