Гневни столичани, двойна работа на парче: Есенните ремонти в София

Проблемите остават и около НДК, и по "Дондуков"...
24 окт 2017 09:18,
63
Гневни столичани, двойна работа на парче: Есенните ремонти в София
Снимка: Спаси София

Тазгодишните ремонти в София вече събират негативни коментари от столичани. В последните дни излязоха наяве нови скандални детайли от работата в центъра. Повече от три месеца, след като от Столичната община обещаха да подменят изпотрошените бетонни ограничители на спирката в тунела на НДК, нови колчета вече разделят хората, които чакат минаващите от там тролеи и колите. Дори с невъоръжено око обаче се виждаше, че ограничителите, на които иначе има светлоотразителни ленти, не следват права линия, а са сложени накриво. Още по-натрапчив е начинът, по който са поставени върху гранитните плочи на спирката - местата, където са циментирани новите колчета, са в унисон с кръпките по улиците в София, разказва "Сега".

Колчетата бяха отстранени, като поставянето на нови ще е за сметка на фирмата изпълнител. Защо обаче трябва да се върши двойна работа, не става ясно.

В началото на юли стана ясно, че тунелът на НДК ще бъде ремонтиран догодина. Дейностите ще включват цялостно саниране на стените и тавана му, полагане на нова хидроизолация, пътни настилки, поставяне на още светещи знаци, подмяна на осветлението с лед осветление и допълнителни мерки за обезопасяване на спирката.

От общината възнамеряват там да бъде изградена и вентилационна система. В момента вентилационна система има, но тя е частична.

Не изглеждат по-красиво и жълтите павета, които бяха пренаредени аварийно преди девет месеца. Част от тях се разместиха през тежката зима, но качеството на ремонтните дейности отново се оказва калпаво. Преди броени дни в близост до президентството наизскачаха павета. Образувалата се в следствие на това дупка не се вижда от шофьорите и може да бъде усетена едва след като колата попадне в нея, твърдят потърпевши.

Проблемът с жълтите павета обаче не свършва само на "Дондуков" 2. В абсолютно същото състояние са и част от павета в близост до стъклените куполи над Ларгото. Проблемът е от началото на октомври, но все още не е поправен.

Вероятно най-голямото недоразумение обаче е новата велоалея на ул. "Г. С. Раковски" от Френската гимназия до градинката "Кристал". Нейното обособяване се очаква скоро да приключи. Вече готовите участъци обаче предизвикаха множество коментари от колоездачи и шофьори, че велотрасето е опасно и още повече усложнява задръстванията. "Велоалеята е изпълнена на 80%. До дни ще бъде завършена и обезопасена", съобщи зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев пред "Сега". Според него наличието й не е проблем, тъй като пропускливостта на автомобилното движение не е намалена.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До НИКтози път монтираните предпазители изглеждат доста здрави и трудно ще се счупят. Всеки е монтиран с 3 болта! Обаче ми се струва, че са монтирани погрешно наопаки със сигналната маркировка към тротоара, а не към платното за движение.
28
0
 
30
 
! Отговори
НИК преди 6 години
Някой да каже колко струва едно от тези недоразумения, които слагат на пътя и по този начин оформят "велоалея". Въпросните пластмасово-гумени недоразумения вече са изпочупени поне на петте кюшета преди три дни бяха така, а не ми се мисли след зимата, като минат няколко пъти снегорините какво ще остане от тези неща. Ама така е, като всичко се прави за пари, а не с мисъл за удобство на хората. Ако може някой да преброи колко велосипедисти ще минат за един ден по новата велоалея за никъде на Мадрид
27
0
 
29
 
! Отговори
демиург преди 6 години
Боже, тия не можаха ли да пуснат пове един канап за права линия, щото друга техника не познават!
26
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Заради тези колчета не могат да се отварят инвалидните рампи на новите тролеи. Така създава ГЕРБ достъпна среда, наслагаха ги по всички спирки. Фирмата производител да не е на някой суджук?
25
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
тази велоалея на Раковска трябва да спечели годишната награда за Тъпота на Столична община! По-голяма глупост да се съсипе улица не е праване. Вече има монтирани предпазни бордюри наредени по освевата линия. Понеже платното е едно в посока, всяко изхвърляне на смет или спиране на превозно средство голям габарите задръства цялата улица. Отделно тези бордюри са риск за шофьорите при завой - на всичкото отгоре те имат светлоотразители, които не са към улицата, а към тротоара и не се виждат на тъмно
24
3
 
20
 
! Отговори
до 21 преди 6 години
В бизнеспарка не се позволява да се паркира на тротоар. Частния собственик следи за това, и се спазва. Ако се паркира на тротоар тротоарите ще бъдат разбити, а зелените площи-унищожени. За да бъдат и вашите квартали перфектни-не паркирайте на тротоар и зелени площи. Пример-в София преди години беше ремонтиран изцяло улица Гео Милев, и тротоарите- бяха добре наредени. Днес плочките са разбити-поради паркиране на тротоар. Даже има и нелегални платформи за по-лесно и плавно паркиране на тротоара.
23
4
 
18
 
! Отговори
Capital преди 6 години
До 11Да разбирам ли, че на Раковска има ограждения за велосипеди ? Понеже вчера бях свидетел на същата ситуация в Лондон. Та улицата е със същите габарити,а трафика и по голям .Няма алея с ограждения за велосипеди, а една лента на която никой не стъпва ! Когато дойде линейка ВСИЧКИ се изнасят леко в дясно на велолентата и края на тротоара. И нещата се случват. Сигурен съм, че го тренират и преди да вземат книжка ! Вчера това ми оправи деня ! Дано доживея да го видя и в България !
22
0
 
31
 
! Отговори
боян преди 6 години
ремонтите са на баницата мекото - идеалният вариант за непрекъснато наливане на средства в "правилните" фирми, които после се отчитат на когото трябва.а крусев е едно чутовно недоразумение в екипа на общината, което като го плюеш вика, че вали
21
3
 
35
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Имам въпрос - защо в Бизнеспарк всичко е направено ПЕРФЕКТНО - улици, тротоари, алеи , паркинги и тревни площи , а в останалата част на София всичко е пълен провал !В Бизнеспарка извънземни ли са строили , марсианци или български фирми?!?
20
1
 
24
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Толкова си могат наште ,, майстори,,! Навсякъде , където погледнеш има некадърно направени тротоари и улици!!
19
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А велоалеята на ул."Раковски", е продукт на мозъчен прутоберанс на герберски фекало-маймюн. Уникална кметица, колкото т//па и крадлива, толкова и смотана!!!
18
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
г-жа Фандъкова не ства за кмет, колкото да е симпатична. Просто й нареждат какво да усвои, т.е. да окраде, и тя изпълнява. И вече 7-8 години всичко е на наш гръб- ние плащаме, пък разни наши фирми постоянно ремонтират.
17
0
 
42
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Управниците ни да отидат в Нови Сад да видят асфалтирани улици и перфектно наредени тротоари и то само от вдин вид плочки , а не каквито е скимнало на различните строители . На ул. Нишава по протежение на 200м има 12 вида плочки и 7 различни нива !
16
22
 
3
 
! Отговори
обяснение за прости преди 6 години
На спирките колчетата " отиват" към бордюра, за да има място за чакащите пътници. Ако не отиват къмбордюра, пътниците имат навиците да чакат дори и отвъд зоната с колчета, и това е риск за живота им при инцидент. Затова на спирки колчетата се редят по -близо до бродюра. На места, където няма спирка, а е тротоар-колчетата са по-далеч от бордюра. На снимката е очевидно,че е сниман тротоар, преминаващ в спирка, и на която чакат пътници. Щеше да е неправилно, ако подреждането е равно на спирка.
15
0
 
36
 
! Отговори
Жоро преди 6 години
нищо ново...покажете един качествен ремонт, че да се надяваме на втори :-)
14
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Боядисаха преди седмица една пешеходна пътека на Дондуков - при улиците Бачо Киро и Малко Търново. След няколко дни половината бой се изтри
13
0
 
29
 
! Отговори
Морски преди 6 години
Ха ха,Фандъкова краде здраво евросредства,само от метрото 60 млн.лева.
12
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 13Ние само това правим, гласуваме кои да се наредят да крадат! Покажете ми някой които няма най-нагло да краде !
11
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Идва линейка или пожарна на Раковски и спира къде? Спира насред улицата и напълно запушва движението, защото Раковски очевидно е улица, на която не може да има велоалея. Велоалеи се правят там, където има място за тях, а не където й скимне на Фандъкова, както е сега.
10
37
 
1
 
! Отговори
аман от хейтъри преди 6 години
Правилно е наредено. Частта с по навътре сложени колчета е тротоар. А където колчетата отиват към платното е спирка. Дали недоволниците правят разлика между спирка, и тротоар?