Пилотно: Кондуктори ще спират гратисчии в София

Проектът ще обхване крайградски линии с по-дълги маршрути
6 ное 2017 13:16, Анисия Иванова
45
Пилотно: Кондуктори ще спират гратисчии в София
Архив: Булфото

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) в София започва пилотен проект за въвеждане на кондуктори в градския транспорт в столицата. Идеята е по този начин да се намалят гратисчиите и да се помага на пътниците, обясни  ръководителят на дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" в ЦГМ Пламен Църноречки.

От 6 ноември 20 контрольори ще изпълняват функцията на кондуктори по линията на автобус 27. "Тя върви по маршрута от бул. "Мария Луиза" до село Кътина, община Нови Искър, и я избрахме, защото минава както през централна градска част, така и в крайградски райони", допълни той.

Те ще валидират превозните документи, ще продават билетчета за еднократно пътуване, ще дават информация за маршрута – да ориентират пътниците къде е спирката, на която слизат, каква е връзката й с друг обществен транспорт, да разберат каквото ги интересува относно други линии, да съветват за най-удобния маршрут, и т.н.

Този опит ще продължи около 2 месеца, проектът е пилотен, но идеята на ЦГМ е да въведе подобно обслужване и на други, предимно крайградски, линии.

"Доста сложно е да минем изцяло към кондуктори, ще ни трябват много хора. В момента като контрольори работят между 200 и 250 души. За това ще се съсредоточим към линии, по които се пътува по-дълго, с по-дълги маршрути, които свързват крайградската част с централния район", каза той в интервю пред "Фокус".

ЦГМ иска да промени разбирането за пътуването в градския транспорт. Кондукторът е само малка част от тази концепция. Опитваме се да възпитаме хората, че могат да разчитат на подкрепа, а и да намалим гратисчиите, обобщи той.

Църноречки допълни, че към настоящия момент цената на билета за градския транспорт няма да се промени. Кондукторите ще продават билета за 1.60 лв.

Относно въвеждането на "тикет система" в градския транспорт той обясни, че за нея има обявена обществена поръчка и срокът за подаване на документи от страна на участниците е 20 ноември.

"Нужно е около година-година и половина да се изгради и след това Общинският съвет ще трябва да вземе решение дали да се таксува по време или по разстояние", каза Църноречки.


45
Още от
Напиши коментар Коментари
42
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
А стюардеси ще има ли.
41
2
 
5
 
! Отговори
Шофьор преди 5 месеца
Трабва да има кондуктори,и така ще има по-голяма събираемост на приходи от билети.вярно цената на билета е безумно висока.Тука в
провинцията има кондуктори сутрин он 6.00 ч. до към 18.30 ч.
Първите и последните курсове пътниците се таксуват и проверяват от шофьорите.Като се качват от първата врата и слизат през средната и задната врата.Кондукторите помагат на майките с детски колички,на възрастните хора и на пътниците в неравностойно положение.
Няма вандализъм не се режат седалките
40
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Я СДЕ ОПИТАЙТЕ В ИСТАНБУЛ ДА СЕ ВОЗИТЕ БЕЗ БИЛЕТ
СЛЕД ПЪРВИЯ ОПИТ ВЕЧЕ ЩЕ ПЪТУВАТЕ С ДВА БИЛЕТА ЗА ПО-СИГУРНО.
39
2
 
9
 
! Отговори
Константин преди 5 месеца
Така е в Бургас и е добре.
38
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До 23:Значи Русе освен,че е малката Виена е и малкия Лондон.Защото при нас отдавна е така-влизаш от първата врата и си купуваш билет,или таксуваш картата на устройството.Само от време на време минават по двама кондуктори да проверяват,и точно ,когато ги няма гратисчиите се вмъкват през 2-та или 3-тата врата.
37
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Шофьора само следи дали ще изпиука устройството.

Па аз мога да си направя устройство, кото да ми пиука от джоба, докато доближавам някаква карта там :)
36
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Чудно как ще вземат пари от ***, които цял живот ги учите да не плащат?
35
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В момента цената на билетите е безумно висока. Разбира се никой няма да си купи карта, която не му трябва, само защото цената не билетите е толкова висока. Нормалното е да се стимулира пътуването първо с градския транспорт чрез по-ниски цени на пътуването и второ, пътуването с редовен превозен документ, вместо пътуване гратис. Сега се стимулира използването на личната кола вместо градския транспорт, както и пътуването без билет. За мен реалната цена на билета е доста под 1 лев.
34
0
 
9
 
! Отговори
До vlady преди 5 месеца
Нормалното е хората, които пътуват редовно да пътуват с карти, а тези, които пътуват по-рядко да пътуват с билети, като цените на билетите и на картите трябва да стимулират закупуването им, а не возенето гратис или използването на автомобил вместо градския транспорт. От тази гледна точка, картата за цялата градска мрежа са един месец трябва да е колкото 80 пътувания с билет. От гледа точка на по-евтино пътуване - кола или гр. транспорт, цената на билета не трябва да надхвърля 60 стотинки.
33
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Представям си как кондукторите ще свалят примерно 7-8 млади и агресивни ***, ако се качат, особено в селата около София (които се напълниха с такива) и където полицията е далече! Няма толкова смел кондуктор, повярвайте.
32
0
 
4
 
! Отговори
До 29 vlady преди 5 месеца
Цена 5 лева е доста малко за едномесечна карта за цялата градска мрежа и цена на билета от 6 стотинки. Ако отиваш и се връщаш от работа с две превозни средства, това са 80 пътувания на месец, т.е. пак 5 лева, но има и съботи и недели, има и вечерни пътувания. При това в случая важното беше друго - не се мъчиш в препълнен автобус да дупчиш билет, може да се прехвърляш от един на друг автобус от различни линии, който е по-празен и най-важното - 5 лева при заплата от 200-250 лева е доста малко.
31
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До Анонимен 23

Oyster card. Която е заредена с пари. И при качването от 1-ва врата показваш картата на едно устройство което ти взима пари от тази карта и изпиуква. Шофьора само следи дали ще изпиука устройството.
30
4
 
8
 
! Отговори
vlady преди 5 месеца
Качване от първа врата е приложимо само за крайградски линии с умерени до по-слаби пътникопотоци - времето за проверка на превозния документ на всеки пътник да не говорим за евентуална продажба на такъв е прекалено голямо и престоите на спирките ще са поне 2-3 минути може би и до 5.
29
3
 
4
 
! Отговори
vlady преди 5 месеца
До Анонимен
Цена на картата 5лв при цена на билета 6ст е чудовищна и никой няма стимул да купува карти - дори при 30-40 пътувания на месец излиза по-скъпо. Нормално е цената на картата да е около 30 пъти цената на билета за да е изгодна и предпочитана. Нормално е пътуващите редовно да ползват отстъпка като редовни лоялни клиенти, а тези пътуващи епизодично да плащат по-висока цена за всяко пътуване.
28
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Преди доста години си имаше кондуктори в София. Имаше билети според разстоянието и можех примерно за две стотинки да пътувам доста с един трамвай. Можеше да си купиш билет с прекачване, ако трябва да пътуваш с повече от едно превозно средство и т.н. Сега обаче кондукторите не е ясно какво ще правят. Освен да го понабият, май друго не се очаква.
27
3
 
13
 
! Отговори
Кондуктор преди 5 месеца
Баща ми е кондуктор, кондуктор съм и аз.
Билети дупчи тате, жените дупча аз!
26
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До 23
И в Испания е на същия принцип, качваш се от първата врата и слизаш от втората и третата
25
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В Пловдив още не можем да ги махнем кондукторите. Системата за билети 2 години откакто е платена с 20 милиона лева, а не работи. Милионите потънаха някъде, но никой не пита къде, защото не е удобно? Тя щяла да заработи всеки момент ... но даже и тестово не работи :D

Май вместо европейската практика със съвременни електронни системи да се обслужва транспорта, ще вадим перфораторите от архива
24
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
А за автобусите през ромските махали - ще има ли осигурени и специални части за борба с безредиците?
23
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В Англуя са го измислили. Качваш се само отпред и показваш на шофьора карта или купуваш билет. Каква е тая глупост на всеки рейс контрола? Защо трябва да се дават двойно заплати. Още малко и стюардеси ще качат на трамвайте...