София в Топ 100 по задръствания - 38 мин. в трафика всеки ден

Шофьорите в столицата губят повече време, отколкото във Вашингтон
7 ное 2017 22:55,
120
София в Топ 100 по задръствания - 38 мин. в трафика всеки ден
Снимка: Архив, Булфото

София попадна в топ 100 на градовете с най-големи задръствания в света. Според класацията на световна компания за навигация столицата ни е на 24-то място в Европа по най-тежък трафик и на 83-то в света, пише bTV.

Според класацията всеки ден в задръствания в града губим средно по 38 минути или 144 часа за година. Заради задръстванията времето за придвижване в столицата се удължава с близо 30%.

Най-много време в задръстванията прекарваме в час пик вечер - тогава пътуването ни се удължава с цели 66%. Сутрин не е много по-добре – тогава пътуваме с 58% по-дълго.

Според кмета на София, за да се облекчи трафика, повече хора трябва да променят навиците си.

"Всички излизаме с автомобилите си и искаме чист въздух… Инвестираме в градския транспорт и се надяваме повече хора да използват алтернативен начин на придвижване", заяви Йорданка Фанъдкова.

A засега шофьорите в София губят повече време в задръстванията, отколкото в град като Вашингтон, например.

Ситуацията в столицата на съседна Румъния е още по драматична - Букурещ заема 5-то място в индекса за най-големи задръствания.

Най-много време се губи в Мексико, Банкок и Джакарта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бараката може да струва 2000 лв, но поддръжката и не е евтина!Значи са достатъчно богати.Но обичат да мрънкат и да се оплакват само!
51
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
България се превръща в град държава ...
50
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 57Барка за 2000 лева не те прави богат. А и някой хора живеят на неудобни локации, спрямо работата си. Ако ти отнема 50-60 минути с 3 смени на градския транспорт, но с кола, дори и със задръстването е 35-40, всеки ще предпочете колата.
49
2
 
8
 
! Отговори
Грух преди 6 години
До "живеят на 5 минути от дома"Супер е, но там, където аз работя, за са съм на 5 минути, ще се изисква да имам 300 000 за апартамент :(
48
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки иска да кара кола, какво очаквате да се получи накрая ?Не искат да се возят в градския транспорт.Бедни били в България ... стига бе ;)Всяко семейство е с минимум 2 коли, а реват, че са бедни !
47
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Съжалявам, но градския транспорт е високорисков начин на транспорт. Я ще те намушка цuганин, ямще те ограничава, я ще хванеш някаква зараза, защото не е чистени от две години, а може и да с умреш от задух, защото в автобус със 60 места, са пуснали 120 човека ... А и някой "тийнейджър" може да те набие !
46
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз работя на 5 мин от дома и нямате си на представа как ти се повишава качеството на живот, няма да се блъскаш из натовареното движение, няма да обикаляш да паркираш, няма нерви - пожелавам го на всеки.
45
10
 
4
 
! Отговори
Разградлия преди 6 години
Софиянчета, не са ви виновни селяните, вие сами си го направихте това. Всичката администрация (дори и морската) е в София, има повече вузове от всеки друг град, и това става защото вие го искате, а го искате щото сте късогледи. Дори прилапахте скелета на мамута от Асеновград, щото не може тия СЕЛЕНИ да имат такава рядка находка, а вие не. Дянков единствен усети каква е работата и се опита нещо да измисли, ама една птичка пролет не прави.
44
4
 
7
 
! Отговори
Хмммм преди 6 години
Нормално...При положение,че София е ненормално претъпкана- от цялата страна идват тук,чужденците идват тук,бежанците идват тук...Столицата вече се пръска по шевовете!
43
0
 
6
 
! Отговори
САс преди 6 години
До До :):) 46В румъния - трафика го управляват същите юнаци като тука .Да не очакваме различни резултати
42
1
 
1
 
! Отговори
Селянин преди 6 години
Е кой, аз ли да кибича по един час докато ида на работа аххахаха
41
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
е кво друго да е като кацат селчовци от близо и далеч с каручките м? В нашия вход се продадоха преди няколко месеца някакви мухльовци от бургаско и хоп 2 броя 15-20 годишни барутници на паркинга
40
0
 
5
 
! Отговори
Благодарим ти Данче преди 6 години
Хвърли 18 милиона на румънците от UTI без никакъв резултат. А напослседък положението е повече от трагично
39
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
точим секирката за шофьорите от едно известно време насам. А като (отново) праснем данъците на шофьорите и се окаже че замръсяването с ФПЧ е от немиенето на улиците и градинките превърнати на "паркоместа", кво правим?
38
1
 
14
 
! Отговори
еди кой си преди 6 години
Не може да се наврат 2 млн души в град с изградена инфраструктура за 1 млн обитатели... + хиляди пътъващи всеки ден от околията. Някои управници се нагушиха с много пари покрай прекомерното застрояване и сега положението е повече от трагично
37
2
 
3
 
! Отговори
До :):) преди 6 години
Провери пак: гугъл за tomtom traffic index Букурещ е топ 5 през цялото време... И общото за всичките най-задръстени градове е едно - транзитът минава през центъра и се правят широки водещи на там... Един вид гениалността на бг урбанизма - 8лентов скоростен път водещ към малките централни улици?! Тоест докато не се стеснят пътищата в центъра - няма да се оправим.
36
2
 
17
 
! Отговори
:):) преди 6 години
за Букурещ може да се поспори, нещо стара информация.Отдавна в Букурещ се кара по леко от София.Проверено .
35
5
 
14
 
! Отговори
Men преди 6 години
За кореняка задръстванията са повод за гордост. Така той си мисли че клоаката застава редом до големите градове и пърдейки в наследствения си коптор в центъра чувства как се издига в йерархията на гражданите на големите градове. Ако някой ден има късмета да излезе от това място ще изживее абсолютен културен шок.
34
0
 
20
 
! Отговори
bzzzzz преди 6 години
Транспорта е наука, ........ в столична община едва ли го разбират това
33
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой построи кръстовището на Семинарията?Кой направи кръговото на Лъвов мост,където градският транспорт е без предимство?Кой наби отделни ленти за ляв завой на К.Величков?Светофарите не са настроени според трафика.За какво беше този преход от Ч.връх до Вапцаров,след като не можеш да завиеш към най-голямата частна болница Аджъбадем(Токуда)?Бясно строителство,ремонти и безумна организация на движение.Това е проблемът господа от Столична община и ГЕРБ.