Ентусиасти ще реставрират последния "пеещ тролей", търсят 8000 лв.

Емблематичните "Шкода 9" се движели по павирана София в средата на 20 в.
Обновена: 8 ное 2017 13:39 | 8 ное 2017 13:06, Анисия Иванова
28

3863 гледания   |  Още видео

Група eнтусиасти искат да реставрират стар тролей, но търсят 8 хил. лв., за да откупят емблематичното возило. В момента антиката е под заплаха да бъде нарязана за скрап.

Емблематичните возила "Шкода 9" редовно се движели по павирана София в средата на миналия век. Общо 395 броя от тях превозвали пътниците, а столичани още ги помнят като пеещите тролеи.

"Mелодията на тролея е пищящ звук, така меден, изключително популярен. Тролейбусът е с много интересно окачване и така много подскача при движение", споделя Виктор Чаушев от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" пред Bulgaria ON AIR.

Виктор и колегите му от сдружението се опитват да спасят последния останал тролейбус, доставен у нас с последната партида през 1981 г. В момента той е оставен в депо за скрап. За да го откупят и възстановят, на Виктор и колегите му са нужни 8 хил. лв. – до момента са събрани само 1300 лв., но има и друго условие - возилото трябва да се откупи до края на годината.

Спасението на чешкия тролейбус е част от амбициозен проект на младежите – наречено „Историческите тролейбуси на България“. Повече за инициативата може да научите и на сайта на сдружението - trolleybus.bgtransport.org.

 


28
Още от
Напиши коментар Коментари
22
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Това бяха великолепни машини и, както написа един от колегите, с тиристорно управление на двигателя, ново за времето си. Помня, че спечелиха голям конкурс за тролеите на Берген, Норвегия. А там има големи наклони и остри завои. С една дума - класа!
А билетите бяха по 6 ст. и ... ние бяхме млади!
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Да помолят политиците да им помогнат. Толкова пари "изпомпват" , че 4000 евро за тях са джобни за месеца. Има няма.
20
1
 
2
 
! Отговори
Георги преди 7 месеца
През 2012 видях в Пазарджик тези антики. Всъщност тогава те си бяха тамошния градски транспорт. После купиха нови и старите явно са заминали за скрап. Тогава се чудех, защо са още в движение, а и бяха доста шумни от въпросния меден звук.
Та питането ми е, защо е останал само 1 и кой е взел решение за бракуването им? Ако искате си пуснете google street view и напишете следните координати - 42.2009029,24.3208694. Това е обръщалото в Пазарджик, където има поне 5 такива тролей.
19
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
"8000 лева за скрап? Тука има нещо гнило"

Абе общинат им иска 2000, ама тия искат да съберат от балъците 8000, че да им остане да се почерпят.
18
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Тука общината малко се е изхвърлила с цената, която му иска. Няма чак толкова желязо в този тролейбус, че да спечели 8000 лева от нарязването му за скраб.
17
1
 
2
 
! Отговори
Тъ тъ пп си преди 7 месеца
До Топ-експерт

Ти си топ-неграмотник.
16
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Поредната простотия - хора без работа, ще реставрират отпадъци.
15
1
 
2
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 7 месеца
До Анонимен 13

Е ти колко зеле ще слагаш? 150 кг?
14
2
 
2
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 7 месеца
Виктор Чаушев - новият Сали Яшар.
13
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
А на мен ми трябват 120 лв., за да сложа кисело зеле в бидона...
12
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ако не ми изневерява паметта, тролеите от този модел бяха две разновидности - за Пловдив с две врати и за София с три. Този от кои е?
Нямаше ли държавен музей на трснспорта и съобщенията в Русе и защо не ги събира, възтановява и пази той.
11
2
 
17
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 7 месеца
1-2 ало измами и са готови с парите. Аз ли да ги уча как става?
10
10
 
13
 
! Отговори
Топ-експерт преди 7 месеца
Аз търся 1 000 000 лв за да рестартирам каруците и файтоните като евро-еко-био-превоз и туристическа атракция в столицата мисбя че евро-председадетвото е добър начин каруците да привмекат инвестиции ако се инвестира във самите каруци.
9
4
 
15
 
! Отговори
до софиянец преди 7 месеца
като си толкова грамотен - къде ти е пълният член на "човека"
8
8
 
17
 
! Отговори
Софиянец преди 7 месеца
Пеещите тролеЙ!!! Прав е човека, за 80-те процента, които не могат да се подпишат. Неграмотници!
7
2
 
19
 
! Отговори
BigDick4you преди 7 месеца
Ми неграмотни са
-какво да ги правиш!
Всеки в тая държава е учил-недоучил, и често работи това, което не е учил!
6
0
 
14
 
! Отговори
Грамотен Българин преди 7 месеца
До Анонимен №3

Толкоз по въпроса за грамотността на пишещите братя...
5
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Реставрацията не е евтин процес, дори и при наличието на доброволен труд т.е без труда, особено при много лошо състояние може да излезе по стойност колкото нова машина която излиза от конвейерна.Така че подобно деяние добре трябва да се обоснове икономически.А като гледам на първата икономическа спънка има засечка.
4
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Кзваха им пеещите защото когато шофьора подаваше напрежение към ел. мотора се чуваше един специфичен звук от тиристорното управление на ел. мотора. А задницата подскачаше при по висока скорост и неравности по пътя защото беше с ресьори а не с въздушни възглавници. В средата на 70-те години единствените тролейбуси в София бяха шкодата.
3
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Пеещите тролеЙ...