30-40 км/ч над разрешеното! Камера на Околовръстното ще лови джигитите

Монтират стационарното устройство между Казичене и разклона за "Хемус"
15 ное 2017 07:00, Василия Пейчева
73
30-40 км/ч над разрешеното! Камера на Околовръстното ще лови джигитите
Снимка: Архив, Булфото

Стационарна камера за скорост ще бъде монтирана на Околовръстното шосе на София в участъка между Казичене и разклона за магистрала "Хемус", съобщиха от Пътна полиция за "Монитор".

Основите на устройството вече бяха подготвени във вторник, а днес и самата камера ще бъде поставена.

По думите на инспектор Николай Крушарски от КАТ в този участък се наблюдава "едно предразполагане на водачите за каране с превишена скорост".

Към момента ограничението там е 90 км/ч, но според служителя на Пътна полиция само за 5 часа в понеделник са засечени 102-ма нарушители, преминали с превишена скорост.

Най-честото превишение е с 30-40 км/ч повече от разрешеното, допълва Николай Крушарски.

В този обновен участък от Околовръстното се правят често гонки и в неделя премиерът Бойко Борисов обеща да бъде сложена камера за скорост там, за да се прекрати тази практика.

Докато уредът влезе в експлоатация, там ще седи кола с мобилна камера, която да заснема всички нарушители, допълниха от Пътна полиция.

От там очакват съвсем скоро да се сдобият със 70 нови преносими и стационарни камери. В момента все още текат процедури по обществени поръчки.

Тече и процедура по изграждане на единен център за обработка на нарушенията и така няма да се налага на служителите в различните дирекции да обработват фишове, а само ще установяват нарушения и ще ги изпращат към центъра.


73
Още от София
"Софийска вода" откри мобилен център за обслужване на клиенти
Напиши коментар Коментари
65
0
 
0
 
! Отговори
Виктор преди 2 дни
Те хубаво слагат камери но поне едни лампи да сложат там нищо не се вижда и знак за камерата не са сложили това е малоумна работа.
64
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
90 км/ч е за двулентов път с едно платно за движение, каквито са повечето пътища в България, но е безумно малко за многолентови пътища, с две отделни платна за движение. Околовръстното е с осем ленти в две платна, но... 90 км/час, тук-там и 40-50 км/час. Не е изненада, че шофьорите масово нарушават правилата там.
63
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Има много места в София, където на широки улици и булеварди, с по две отделни платна за движение, където е безопасно да се движиш с над сто км/ч, но ограничението е като в населено място 50 км/ч и съответно задръстванията са поне двойно по-големи. Околовръстното е подобен случай и май си правят хранилка за глоби на КАТ.
62
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
За тези 28 години след 1989-та, в София се застроиха повече паркоместа, отколкото се създадоха, а живеещите в София се удвоиха, колите сущо се увеличиха доста. Ако имаше мисъл в действията на управлявалите и управляващите в София, досега щяха да са изградени толкова паркинги, че можеше да няма коли по улиците и нямаше да има тези огромни задръствания. За Околовръстното на София е ясно, при 4 ленти, скоростта трябва да е поне 120 км/час. Там е по-безопасно и от магистралите в България.
61
7
 
13
 
! Отговори
Иво преди 5 дни
В Германия са си решили проблема по следния начин - дават правото да си направиш фирма и да инсталираш камера. Камерата не е задължително да е обозначена и видима, даже повечето са добре маскирани. Държавата взима процент от глобите (мисля че 30%), останалите са за фирмата. Никой не смее да си позволи да кара с превишена скорост. А тук какво? Обявяват в новините къде слагат камерата, за да знаят всички и да намаляват само и единствено там. Живеем в абсолютно пародийна и глупава държава!
60
0
 
6
 
! Отговори
До 55 преди 5 дни
Зависи какво разбираш под полза. Ако целта е повече глоби, си напълно прав. Ако целта е по-голяма безопасност на пътя, тогава явно грешиш.
59
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Истината е, че не колите в София са много, а организацията на движението и паркирането се влошава всяка година и това доведе до огромните задръствания в цяла София. Един от елементите на тази организация е разрешената скорост. Парадоксът е, че намаляването на разрешената скорост почти винаги увеличава катастрофите. Дру елемент са светофарите, които почти винаги създават задръствания на места, където преди светофарите не ги е имало.
58
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Намаляването на разрешената скорост, намалява и пропускателната способност на пътя. Ако при 110 км за единица време минават примерно 100 коли, то при 80 км/час ще минат примерно 80 коли и ако това са по-малко от колите, които искат да минат там, става задръстване, което също намалява скоростта и става още по-голямо задръстване и т.н.
57
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
Последният път когато минах по Цариградското карахме всички с 30-40 км/час чак до разклона за Младост и Дружба. Иначе когато няма задръстване си карам с 80 в най-лявата лента и рядко някой кара по-бързо, в една колона си от движещи се с еднаква скорост коли.
56
4
 
4
 
! Отговори
Х преди 5 дни
До Анонимен 43, абее малко си се объркал, не ограниченията създават задръстванията, а масово спящите шофьори. Освен това май не си карал скоро по Цариградско, там в лявата лента хората не карат с под 100
55
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
След като отново навсякъде се обявява къде ще е камерата, кога ще бъде монтирана и т.н. , ПОЛЗА ОТ НЕЯ НЯМА! Всеки ще я знае и точно там ще намалява. Глупост след глупост! Както и обявяването на всякакви "акции" на КАТ - казват от кога до кога ще са, като че ли подканят нарушителите в останалото време да си карат както си искат.
54
7
 
8
 
! Отговори
Иво преди 5 дни
Да сложат асфалт първо и да си оправят нивата, после да слагат камери. Там ако караш с ниска скорост, буквално си разбиваш колата заради дупките. С висока скорост гумите отскачат и буквално прелиташ над дупките.
53
5
 
10
 
! Отговори
Киртак преди 5 дни
Записи се трия. Мерките за събиране на санкциите не са адекватни на манталитета на преобладаващата част от водачите на МПС-та в България. Сваляне на номера, конфискация на автомобил и т.н. Засилен контол на достъпа до материалите от камерите и строга отчетност в КАТ. Карам на ръба на ограничението, а около мен масово профучават или ме притискат всякакви.
52
4
 
8
 
! Отговори
Ники преди 5 дни
Да купят едно 1000 камери, да се сложат на местата с най-много катастрофи и проблемът е на половина решен. Като оправят събираемостта нещата заспиват...
51
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
До Анонимен 43
Колега, всичко написано е вярно. Пропускаш само броя на колите. Към днешна дата в София се движат /или пустеят/ 2 милиона автомобила!!!
50
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
До До Анонимен 20

500 лева и то на ден. Аз нали бях в КАТ за 2 години. Беше отдавна, но тарифата бе проста - без колан 10-20 лева. Пивишение до 20 км - 20-40 лева. Над 20 км от 50 до 100 лева. Ако беше някои пият ... Ами телефони и лчни карти са си оставяли. Не ти трябват много - по 5-6 парчета на ден.
49
0
 
6
 
! Отговори
КЗЛ преди 5 дни
До Анонимен,
ограничението 50 е преди пешеходната пътека на Казичане. Останалата част е 90.
48
4
 
14
 
! Отговори
Келеш преди 5 дни
Войната по пътищата много лесно може да се пребори - с пунктове през няколко километра, които смятат средната скорост. От това няма как да избягаш.
47
0
 
20
 
! Отговори
Leo преди 5 дни
За мен е безумие на 8 лентов международен път да се сложи светофар и ограничение 50км/ч. В нормалните държави се изграждат подлези или пасарелки за пресичане на платното. Така е по-безопасно за пешеходците и се избягват излишни и *** ограничения. Реално това е единственият светофар ако се пътува от Благоевград до Бургас.....
46
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
снощи имаше репортаж по въпроса по Нова, озаглавен по същия начин. Само дето показваха как шофьорите в участъка караха с 90, а ограничението било 50. Айде да видим сега кое е вярно 90 или 50, или пак някой си е направил хранилка