"Въздушен геноцид": На второ място сме по смъртни случаи заради въздуха

Гражданите поискаха повече измервателни станции в София
20 дек 2017 11:00, Петя Славова
97

Според Световната здравна организация (СЗО) България се нарежда на второ място по смъртни случаи на глава на населението заради мръсния въздух. Вчера шест столични квартала излязоха на протест срещу "въздушния геноцид".

Гражданите поискаха от Столичната община поставяне на повече измервателни станции за съдържанието на фини прахови частици и вредни емисии във въздуха.

Още по темата

"Вече е възможно да се прогнозира състоянието на атмосферата, а ако са известни източниците и концентрациите на замърсяването за срок между 48 и 72 часа могат да се вземат управленски решения", посочи проф. д-р Христомир Брънзов, директор на НИМХ за "България сутрин".

Той обясни, че системата за ранно предупреждение на въздуха в София показва потенциала на атмосферата, който определя замърсяването за следващите 72 часа в различни райони.

"След като данните бъдат изчислени, информацията се подава до Столичната община. Допустимата стойност на замърсяване е 50 микрограма, а гражданите могат да следят нивата онлайн на сайта на общината", каза още проф. д-р Христомир Брънзов пред Bulgaria ON AIR.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
0
 
1
 
! Отговори
... преди 6 години
Когато си Веган и Био-маняк и много внимаваш, какви токсини и лоша карма приемаш с месото, но не ти пречи да дишаш отровен въздух и да пушиш цигари! Безценно!
88
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имам страхотен лакмус за *** кратуни. Само като прочета, че нещата ще станат по-добре като се забрани нещо, като се увеличи цената на нещо или се сложи колосална глоба за нещо и веднага ми се оцветява на кухо.
87
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До NaturalА според теб този сайт как се е появил? Един ден много му се приискало, и хоп - на пръкнал се от самосебе си.Нали като кликнеш върху всеки popup, някъде на екрана излиза информация за неговата индикация. А дали тя представлява резултатите от измерване на нещо в друго нещо и съответната скала за концентрация, е подробност. С други думи, пак опираш до някаква използвана информация. Въпросът е, доколко е коректна и достоверна, което пак опира до някакъв метод за набиране и оценка.
86
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Все пак през лятото и дърветата пречистват въздуха.Това е една хич немаловажна подробност,за по-мръсния въздух през зимата,отделно от горенето за отопляване.
85
0
 
0
 
! Отговори
Natural преди 6 години
Незнам какви са тия станции и прогнози. Аз вярвам на това:bulgaria.maps.luftdaten.info/#13/42.6743/23.3466
84
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ФАНДЪКОВА ДА ПОДАДЕ ОСТАВКА!!НАПРАВИ СОФИЯ ГЕТО
83
4
 
1
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: 86ОК навит съм! Моята кола е дизел, от по-старите, тоест няма никакъв катализатор, завирал съм си носа в ауспуха (честна дума) и дишам свободно без ни най-малко да изпитвам неудобство от това! Едва тогава усещам лек аромат на нафта, иначе ако не си завра носа отзад дори не мирише на нищо! Напомням, че Рудолф Дизел отначало е замислил своя двигател за растително олио и сега се говори за биодизел.
82
2
 
9
 
! Отговори
Край преди 6 години
Ей тия с дизеловите дараци така и не разбраха че замърсяването е зимата защото София е в поле оградено от планини и зимата се не проветрява а е мъгливо и държи смога ниско между блоковете. И заради кюмбетата също.Като са ви толко еко дизелите а да ви затворя в гаража до работещата кола за една цигара време.
81
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Бъдеща селянкаНапълно сте права, как така по празници и събота и неделя въздухът е осезаемо и многократно по-чист в сравнение с работни дни, а автомобилите не били виновни? Ама картофената кметица не смее да сложи винетки и да забрани отровните автомобили, по-лесно е да се обвинят стотината семейства от виетнамските общежития, че цапат въздуха на цяла София,нали.Важното е да мразим ромовете и да ги обвиняваме за всичко, все едно те са ни управлявали последните 30 г., и да не слизаме от колите, за да не заслабнем, пък после да ревем, че сме хем болни, хем дебели.
80
1
 
0
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
"Според Световната здравна организация (СЗО) България се нарежда на второ място по смъртни случаи на глава на населението заради мръсния въздух."До: номер 82На второ място къде? В Европа ли? Здравната организация която цитират се нарича "Световна", а не "Европейска". Значи би трябвало да сме на второ място в света?Къде в текста е уточнено че сме на второ място именно в Европа???Никъде не го пише!Еми умник съм, да. Защото чета ЦЕЛИЯ ТЕКСТ внимателно!
79
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Освен задължителни катализатори, да се забрани и отопляването с дърва. Въздухът в София е мръсен и през лятото, но когато хората се разотиват по родните места - в почивните дни, се усеща, че колите са един от главните замърсители!!!
78
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Един българинБейрут не е в Европа, бе уминик.
77
0
 
0
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: номер 77Статията е не хиляда, ами един милион процента подвеждаща, абе направо си е изсмукана от пръстите. Никакви здравни организации нищо не са открили, няма нужда изобщо да чета измислиците които са писали.Ако се отнася само за Европа или Европейския Съюз може, защото и в Лондон и в Стокхолм където съм бил не усетих да мирише на нищо. И в Будапеща не си спомням да съм усетил миризми, вярно беше отдавна но и там май.А вече казах - в Бейрут въздухът е сто пъти по-отровен от нашия.
76
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 68Не, че е важно, ама ти го спомена. За отровите минаващи през многото бели дробове питам, не се ли пречистват накрая?
75
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На някой от гъзарите, каращи 20 годишни аудита, живеещи в Младост прави ли му впечатление, че там въздуха е по-мръсен от този в Люлин, нищо, че няма нито къщи, нито катуни, които да пушат, а е доста по-нависоко и близо до планината? Може би защото е презастроено, и всеки бивш провинционалист , живеещ в нова кутийка 50кв. чиста площ за 100 хил. евро има по 2- 3 коли, за които няма място да ги паркира? Ама пак ромовете от виетнамските общежития са ви виновни, нали, баровци?
74
1
 
5
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
Е дрън-дрън та бръм! Фейк Нюз!Откъде го измислихте това "второ място" бе, умници???Бил съм в Бейрут шест месеца на работа, в столицата на Ливан!!!Идете там да видите на кое място са!!! Въздухът в Бейрут направо се вижда. Буквално!Вместо синьо небе виждате някакъв полупрозрачен димен газ, а че мирише осезаемо на бензин и дизел да не коментирам!На второ място сме били, ама по чушки! Червени чушки, пиперки!Друг е въпросът, че в много европейски столици не се усещат никакви миризми като тук.
73
0
 
13
 
! Отговори
1000 % преди 6 години
Статията е подвеждаща,и провокираща.Опипва се почвата и се сондира общественото мнение относно бъдещи държавни разходи,които естествено ще потънат в подходящите дълбоки джобове. Тези станции,струващи милиони ли ще изчистят въздуха,НЕ ,те само ще констатират това което се знае и сега,че въздухът е замърсен.Икономика няма,но е замърсен въздуха.И като се откраднат парите/усвоят/,кой ще спре на мутрите големите джипове,нали и на политиците са същите?Нали някой трябва да спре нечие производство ?
72
1
 
13
 
! Отговори
Оруел преди 6 години
Не само въздух- здравеопазване, ниски доходи, ниско качествени храни, липса на опразовние.Геноцида е по всички направления. Не са измирали толкова българи от турско време насам! Тиквата ще остане в история както искаше!
71
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 70Не знам какви са, но е факт,че крадат на поразия и ми е писнало от разни писатели да ме убеждават, че все ние собствениците на автомобили трябва да се бъркаме и да плащаме докато някои си бъркат в носовете и само констатират.
70
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Старите автобуси на градския транспорт имат ли катализатори или нямат ? - пушат като парни локомотиви и хората като се качат в тях се чудят дали ще стигнат живи до там за където са тръгнали.