Таксиджии: Как да поддържаме колите със стотинки?

Искат 1 лев на километър през деня и 1,14 лв. през нощта
21 дек 2017 16:30,
84

Таксиметрови шофьори протестираха пред Столичната община. Те настоваха за фиксирана минимална цена на километър и поискаха спешни мерки от общината.

Още по темата

1 лев на километър през деня и 1,14 лв. през нощта – за тези цени настояват таксиметровите шофьори.

"Себестойността на 1 км е около 90 стотинки. Фирми, които не са таксиметрови компании си правят пиар на наш гръб, като обявяват цени под себестойност", коментира един от таксиметровите шофьори пред Bulgaria ON AIR.

Според хората от бранша подбиването на пазара и ниските тарифи водят до невъзможност за заплащане на патентния данък и поддръжката на колите. Затова много хора са принудени да теглят кредити.

"За мен трябва да е 2 лева първоначалната тарифа. Не може с тези стотинки да поддържаме колите", отбеляза дама, присъстваща на протеста, а нейн колега подчерта, че това все пак не е евтин транспорт, а "услуга-лукс".

От Столичната община обясниха, че от два месеца водят преговори, но исканията на превозвачите са разнообразни, а исканата минимална цена от 1 лев засега е невъзможна.

Анализът ще е готов най-рано след месец. Бунтът в жълто обаче ще продължи – категорични са шофьорите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
9
 
! Отговори
extremist преди 6 години
"Себестойността на 1 км е около 90 стотинки" - ИНТЕРЕСНО , ЩО ЛИ НА МЕН МИ ИЗЛИЗА ПО-МАЛКО ??? И АКО СЕБЕСТОЙНОСТТА Е 90ст/1км. КАК ВЕЧЕ ДВЕ И ПОВЕЧЕ ГОДИНИ ПОДДЪРЖАТЕ ТАКСА 79ст/1км ??? (ЯВНО ИЛИ ЛЪЖЕТЕ ИЛИ ПЕРЕТЕ ПАРИ ИЛИ ИМАТЕ БОГАТ СПОНСОР , А)
36
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да освободят цените и да им гледат сеира. Ама да пуснат и Юбер да работи!
35
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Алоууу,бакшита,вместо натодъцът да протестира за минимална заплата и пенсия,чичо бакш ми реве.Смятай,баце,ква държава сме!@@
34
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз пък искам само да получавам пари, без изобщо да работя!
33
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В белите вропейски държави, стандарта за таксиметров автомобил е Мерцедес Е - класа. В Гърция за да станеш таксиметров шофьор трябва да платиш около 100000 евра, като лиценза може да се наследява. Затова там таксиметровите шофьори са краен брой, с безупречни автомобили, вежливи и предоставящи услуга на цена, сравнима с тази тук.Тук 50% от малолитражките са директно за скрап а още 40% са неизправни и подлежат на спиране от движение. Предлага се услуга без качество, на висока цена от съмнителни..
32
1
 
25
 
! Отговори
попмат яко преди 6 години
Сипва метан за 18лв и кара двеста километра. Само с един средно дълъг курс от 15 километра си избиват 18те лева. И му остава гориво за 185километра. Каквито и поддръжки да имат печелят. Ако не печелеха нямаше да ги има навсякъде.
31
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Решениетио хора е свободният пазар....т.е компаниите предлагащи най приемливи цени на потребителя. Ако има конкуренция цените се регулират от търсенето и качетвото на предлаганото. Но.....в България е все още монопол на една вече остаряла таксиджийска индустрия. Затова изгониха Юбер. В Канада, спец. Монреал където живея решиха много бързо проблема. Хората избират му Юбер и такси. И качеството се подобри и бързината на услугата.....и цените. Все пак потребителя решава коя услуга ще ползва...
30
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Няколко истини, които повечето пропускат.Освен цена на километър има и първоначална цена, цена на повикване, цена за престой и т.н.Таксиметровата фирма, към която са определя цените и те не могат да ги вдигат сами, както пишат няколко човека тук. Самостоятелните таксита са малко и повече приличат на копърки, отколкото на таксита.В себестойността на 1 км/превоз влизат освен горивото и лизинговите вноски, застраховките и др. Такси от 70000 лева и лизинг за 5 години е с 1170 лв. месечна вноска
29
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тия нахалници ми писнаха.
28
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ааааа, ама разбира се, че е "услуга лукс"! То си е направо върхът на сладоледа да ви вози пушещ чичко по потник, в 30 годишна "каляска", а от радиото да се лее новия хит на Азис... ама вие като не разбирате от лукс, кой ви е виновен, а?
27
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аа тези искали общината да им сложи минимална цена да не им подбиват цената. О от какъв зор? На който му е малко 1 лв да сложи направо 1.60. КОйто иска да кара на 90 стинки, що не? При разлика от 70 стинки в цената няма да им спаднат много клиентите осбенно ако се постараят с обслужването.
26
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Откъде накъде искат държавата или общината да им позволи да ни дерат. Да вдигнат цената в рамките на сегашните лимити и ще видим кой ще оцелее, те или ние.Вечно мрънкащи, миришещи с мръсни коли и с претенции, срам нямат.
25
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
90ст на километър им е себестойността?? Я да каже как го смята, изключително съм любопитен.
24
1
 
12
 
! Отговори
Знаещ преди 6 години
Оф, пак трябва да се намесвам в този безумен спор. Какво е искането - ами да се сложи "минимална тарифа" ! Че къде то има това бе пичове ? Нали е пазарен механизъм, ... а ? А, ... ама там монополистите слагат някакви тавани на цените ... ? Ами - ето решението на проблемата - регистрирай си ЕООД с капитал 2 лева, регистрирай се като ДЗЛ, плати си патента и си шампион ! А,... не искаш да си плащаш ли ... ?!?
23
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не съм фен на кака Данче, ама много се радвам, че скоро ще има и 3 лъч на метрото... колкото повече лъчове на метрото, толкова по-малка нужда от услугите на тия. :)) Претенциите им големи, ама като завали силен дъжд и даже телефоните не благоволяват да вдигнат. Та човек и да иска да си плати, няма как.
22
2
 
16
 
! Отговори
Хитър Петър преди 6 години
UBER и дотам с таксиджиите и техните искания и циркаджийски истории.
21
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"подчерта, че това все пак не е евтин транспорт, а "услуга-лукс"." лукс е в скандинавските страни, където колите са чисто нови, а шофьорите са облечени в костюми и не миришат
20
2
 
14
 
! Отговори
Ива преди 6 години
А какво им пречи да си сложат по-високи цени? Доколкото ми е известно се намираме в условия на пазарна икономика.
19
2
 
26
 
! Отговори
пътник преди 6 години
много са ви и стотинките....от централна гара до токуда дали е 40км?ама може да е 40 лв.и то на човек където отива да се лекува с последните си пари...
18
3
 
20
 
! Отговори
Аре стига бе преди 6 години
При положение, че карат на газ или метан и най-простия човек може да пресметне - прескъпа е услугата им в момента. Масово се ползват и корейски автомобили. Като ме возят в Майбах, тогава ще платя повече!!!