До 2019-та: Последна мода в метрото – без машинист, един вагон

Нови влакчета и още 12 километра метролинии обещават от общината
46
До 2019-та: Последна мода в метрото – без машинист, един вагон
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Нови влакчета и 12 км нови метролинии обещават от Столичната община до 2019 година.

Първият от новите метровлакове, които ще се движат по третата линия на метрополитена, вече е произведен, съобщи зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

Той обясни, че модернизирането на новите машини е свързано с цялостното им задвижване, с което се позволява те да бъдат управлявани от автоматик, без наличието на машинист.

Още по темата

"Това, което ги отличава от другите метровлакове е, че те са изцяло проходими, т.е. от единия край на влака може да се стигне до другия край, без да се напуска самата машина. А това се явява едно добро удобство за пътниците", информира Крусев пред "Фокус".

Той съобщи, че новите влакове имат системи за икономия на енергията и за по-комфортно пътуване.

"Метровлаковете можем да кажем, че са от последно поколение и са най-модерните на пазара", обясни още Крусев.

Зам.- кметът допълни, че приоритетни проекти за настоящата година са продължаване темпа на строеж на метрото, обновяването на градския транспорт и насърчаване на екологичните форми на придвижване в столицата.

"Обновяване на транспортната инфраструктура във всички райони на София също ще бъде цел на Столична община", обясни Крусев.

Той коментира и откритата вчера нова отсечка от бул. "Брюксел" до Летище София. Според него тя ще доведе до облекчаване на трафика в столицата, както и подобряване на екологичната картина в района.
 


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
2
 
! Отговори
"-" преди 9 месеца
А, останалата част от България - без София, разбира се - на кого ще я подарите???
Или може би ще обявите търг и ще я предадете под аренда заедно с населението???

Защото някои области в Бг макар и срамежливо, но вече обявиха че искат в Румъния, а след време други области може да решат, че по-добре да бъдат част от Турция или Гърция.

Накрая Бг като територия ще се превърне на нещо наподобяващо Лихтенщайн!
42
0
 
0
 
! Отговори
европатриот преди 9 месеца
До РОССИЯ
Като теб са мислели и чартистите през 19 век в Англия, но явно изоставането на чипа в главата ти с два века не е проблем.
41
0
 
2
 
! Отговори
РОССИЯ преди 9 месеца
това ознчава че работните места на гражданите в бг истиват браво няма да има заплати тогаа метрото трбва да струва стотинки
40
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
влакчета, парички, заплатка, журналистчета. Всички с умалителни, защото всичко в нашата държавичка е малко и имитира истинското.
39
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Анонимен 34
Как според теб спира метро без машинист, ако някой излезе на релсите?
Метрото без машинист спира на спирките, на сигналите, иначе си върви със зададената скорост и толкова. Робот без мозък.
Добре де, всеки ден не изкачат хора на релсите, но може да се случи.
Но се затварят вратите всеки ден по N на брой пъти. Сещаш ли се как се затварят вратите от робот?
38
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Има само два начина да накарате българите да не се движат в центъра на София с каручките си. Или им искате пари за да шофират там или им давате пари да ползват градския транспорт.
От първия вариант влизат пари в общинския бюджет,а от втория - излизат.
37
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Подходящ момент за референдум за излизане от ЕС!
36
8
 
6
 
! Отговори
Един българин преди 9 месеца
До: номер 34

Бас ловя, че ако от утре в София пуснат летящи таксита, българинът пак ще е недоволен, пак ще мърмори, пак ще намира кусури, пак ще критикува, пак ще oплювa...
35
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До: "Ивайло" (номер 14)

Спокойно, на новата линия като я открият, ще сложат.
За старите линии засега не се предвиждат.
34
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Странно, но в 21 век има хора които коментират негативно метрото без машинист, такива има в Унгария, Франция и Великобритания, вероятно някой пропускам. Всички знаят за Япония, но нещата отдавна са в Европа, но ние сме свикнали да сме провинция, а не винаги е било така!!!
33
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Такива линии има от години в Англия, Испания, Франция. Реално не представляват удобство за пътниците, не виждам нужда да се хвалят. Важното е да са редовни!
32
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Едно не разбирам, защо автора на статията нарича влаковете влакЧЕТА? Трамвайте по тази логика са трамвайчета, автобусчета и т.н. Тя да не би да си мисли че в метрото ще има детски играчки - влакчета. АЛооу, това влакче, ако те нагази лошо се пише.
31
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Браво!
30
3
 
3
 
! Отговори
Стамат преди 9 месеца
Най-добре да сложат по едно магаренце отпред, този ток ми се вижда опасен.
29
1
 
4
 
! Отговори
В. преди 9 месеца
До Иван
Знаех си, че японците са луди.
28
8
 
3
 
! Отговори
Иван преди 9 месеца
Без машинист това е лудост
27
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
имам повече вяра на китайски компютър отколкото на бгеец
26
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
ако нещо автоматикът се скофтяса аз ще взема управлението нищо че не мога,ще се наауча той батяя ви боки не мое ама беше кмет и трети мандат без надежда да го финализира
25
5
 
11
 
! Отговори
Туск преди 9 месеца
Машините настъпват с бясна скорост. Ако някой има по - големи деца да ги пренасочва да учат Ай Ти, иненерство, медицина или нещо свързано с нея, учители. Такивахора ще се търсят след време. Те, даже, сега се търсят. Да не си губят времето с лаладжийски специалности, а да учат нещо читаво. Щото, ако не се приспособиме към света на машините, ще трябва да ровят по - кофите за *** или да ходят да копаят на село.
24
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Машината си е машина,тя не само може да се развали,но и да греши дори и когато "не греши".На машина не може да се разчита,така както се разчита на човека и хуманоида.