Три варианта за трасе на метрото до "Студентски град"

Обсъжда се втората линия да се разшири с 4 или 5 станции
12 яну 2018 08:08, Василия Пейчева
16
Три варианта за трасе на метрото до "Студентски град"
Снимка: Архив, Булфото

Три варианта за трасе на бъдещото разклонение на втората линия след метростанция "Витоша" ще обсъжда днес общинския експертен съвет по устройство на територията към главния архитект на София.

Първият вариант е с 4 нови станции и дължина 4,05 км. След станция "Витоша" се планират станции на бул. "Черни връх" до ул. ."Д. Манчев", в кв. "Витоша" - до комплекс "Сити Гардън", при бул. "Симеоновско шосе" и ул. "А. Разцветников" и в Студентски град - до бл. 24.

Вторият вариант е с трасе 4,9 км и 5 станции. Те са по бул. "Черни връх" до ул. "Д. Манчев", на ул. "Ст. Савов", на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "Проф. д-р Иван Странски", до НСА и при Студентска поликлиника.

Третият вариант предвижда 4 станции и 3,6 км. При него станциите ще са на бул. "Черни връх" до ул. "Д. Манчев", до комплекс "Сити Гардън", при бул. "Симеоновско шосе" и ул. "А. Разцветников" и до детска градина №79 "Слънчице" в Студентски град.

Според проучването най-много превозени пътници метрото ще осигури по второто трасе - 32 877 души на ден. Първото трасе ще привлече 22 341 души, а третото - най-малко - 19 096.

В доклада се посочва, че причина за по-добрите показатели за превозени пътници и спестено време за пътуване на втория вариант на трасето са повечето метростанции. Това обаче го прави и най-скъп.

"Целта е да се избере трасе на разклонението, което ще се отрази при промените в общия устройствен план на София и при намерения за строителство ще е ясно, че там се предвижда метро. Комплексната оценка по всички показатели показва, че вторият вариант с 5 метростанции е най-добър. Разликата в цената е около 10-15%. Кога ще се строи разширението, не е ясно, защото към момента няма осигурено финансиране, но трябва да предвидим трасето", обясни шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев пред "24 часа".
 


16
Още от
Напиши коментар Коментари
14
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Забелязвам тенденция всеки нов голям инфраструктурен проект да се оплюва и нарича кражба. От друга страна всички мрънкат, че не сме като европейските страни. Объркан народ сме българите.
13
13
 
4
 
! Отговори
Вуте преди 6 месеца
Това е ненужно,напълно излишно и прескъпо! Студентите и сега си имат метро. Но ,другаре, требе да се крадне още и още!
12
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
"Когато спрат европарите от какво ще крадат?"

Когато спрат европарите, това означава, че вече са ни изгонили от ЕС.
11
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До щщд
По-скъп е, но и по-удобен и бърз. Трамваите са зависими от трафик и има лимит на това колко често могат да се движат. Капацитета на метрото е по-лесен за скалиране и не е проблем да се пуснат повече влакчета, които да се движат по-често. Метрото е предпочитан начин на транспорт навсякъде по света
10
8
 
4
 
! Отговори
щщд преди 6 месеца
Преди 5-6 години идеята беше да се направят 17(седемнадесет!) нови трамвайни линии,които основно да обслужват метрото. Една от тях - по съществуващото трасе в Дървеница,към Студентски град и надолу по Г.М.Димитров. Нещо се умълчаха оттогава и сега налитат на несравнимо по-скъпия и неосъществим проект за нов лъч на метрото.
9
17
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ама изобщо не съм изненадан от втория вариант. Повече точене повече мръсотия при строенето. "ЛОГИКА" пари, пари, пари отиди на проститу*ка тя ще е безплатна явно!!!!
Не че искам да ви обиждам използвачите на метрото, но модните ценности от другата страна на планетата ще реват някои за извънбрачни деца.
8
3
 
25
 
! Отговори
Ами преди 6 месеца
И чий ще го дирят студентите по метролиния 2? Основния поток от Ст. Град е към софийския, а не към НДК????
7
3
 
26
 
! Отговори
bilder преди 6 месеца
Най - цересъобразен и логичен е варианта да се моделира трасе на метрото здължително да има станция на Ринг МОЛ, ИКЕЯ и НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО лифта за Витоша ! Това определено ще доста използвана метростанция !
6
4
 
3
 
! Отговори
До 2 преди 6 месеца
Естествено че вечно ще е на власт Бойко Борисов
5
3
 
3
 
! Отговори
bilder преди 6 месеца
До Анонимен
Кой те е излъгал че метрото се строи само с ЕU кинти ? :)) , то и сега не се строи само с такива пари !
Тепърва ще се развива системата в посока на тенденциите на заселване от шумния , мръсен център...
4
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В този му вариант ще е удобен при евентуално застрояване на района между МОЛ Парадайс, околовръстното и крайните улици на кв. Витоша За студентски град най-удачното ще е от Г.М. Димитров да се направи един изцяло нов лъч, който може да е с прекачване (като връзката на Сердика), другото за мен е безмислено.
Кой би си губил времето да обикаля през Сименовско, ул. Стефан Савов и МОЛ Парадайс.
И вариант две е да се направи МОЛ Парадайс-Зоологическата и по Г.М. Димитров до Слатина.
3
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Само лъжат хората. 2020 спират европарите и каквото е построено-построено.
2
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Вечно ли Борисов ще е на власт?Когато спрат европарите от какво ще крадат?Данъците ли ще вдигат,банки ли ще фалират?Може би достатъчно са натрупали за да дочакат старините си и да подсигурят поколенията си.
1
21
 
2
 
! Отговори
м да преди 6 месеца
Един път съм се качвал, от Т2 до ЖП гарата и нямам представа къде обикаля(не познавам София), но едва имах време да се кача в автобуса- с прекачване и тичане до автогарата почти час, но спестяваш 1,60 спрямо наземния вариант.