София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица

Качеството, обаче се подобрявал, обясни експерт
21 яну 2018 10:15, Петя Славова
145
София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица
Снимка: кадър Bulgaria ON AIR

По данни на европейската агенция по околна среда България е най-замърсената столица в ЕС, така беше през 2016, ситуацията не се промени и през 2017. След като от началото на годината много граждански организации скочиха срещу невземането на мерки срещу мръсния въздух, следващата седмица на 25 предстои гласуване в общината.

Четни и нечетни номера на колите, забрана за влизане на автомобили в определени зони, евтин градски транспорт в дните на замърсяване – са част от предложените мерки, ще проработят ли –" коментираха пред Нова тв експертът по устойчиво развитие Боян Рашев и Стефан Димитров, който е  един от създателите и ръководител на Гражданска мрежа за измерване на чистотата на въздуха.

"Очевидно няма как да не повярваме на осъдителната присъда от Европейския съд”, каза Стефан Димитров.
България се намира в състояние на "екологична катастрофа", според него. Традиционните мерки срещу това, не са налични. "В момента трябва да се взимат мерки за управляването на една катастрофа", каза той.

"Проблемът с качеството на въздуха, не се решава с мерки", заяви експертът по устойчиво развитие Боян Рашев. Той подчерта, че това не става "от днес за утре".

Още по темата

Въпреки, че София е най-мръсната столица в Европа, качеството на въздуха се подобрява, каза той, цитирайки данни на европейските агенции.

Стефан Димитров подчерта, че проблемът не е само политически, а и на обществото. Той каза, че гражданите са длъжни да съблюдават тези въпроси и да се отнасят отговорно към тях.

Предложението за четни и нечетни номера на автомобилите е неефективно, смята Боян Рашев. Той каза, че във всеки град, в който е била предприета тази мярка, резултатът е бил повече от незадоволителен.

Главните мерки са насочени към транспорта и отоплението, каза той. Определени дългосрочни ефекти на предприетите политики, повлияват все още негативно върху въпроса с чистия въздух в цяла Европа каза тай, като даде пример за по-ниските дизелови акцизи на континента.

Стефан Димитров от своя страна подчерта, че данъчната политика трябва да бъде променена, за да се направи решителна крачка в решаването на този проблем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Най-високите стойности почти винаги са в крайните квартали, където трафикът е малко"Особенио в Младост трафикът е малко :))
92
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
това си е държавна политика ...да ама скоро сме щели да приемем еврото казаха ВЛАСТВАЩИТЕ . Въздуха и мръсотията ще ги обсуждат след 3 години казаха
91
2
 
2
 
! Отговори
До 85 преди 6 години
Ако Орлов мост е,, краен квартал",едно от най замърсените места,значи ти не живееш в София.Освен това си малък щом не помниш когато горяхме *** и нафта на поразия-до началото на 80те.Колите бе деца /количеството им/ ,всеки живял 50-60 години в София ще ви го каже.Вие младите нямате нито спомени,нито сте живели във времената на кюмюра пред всяка шахта и ,,семейната бригада"
90
1
 
6
 
! Отговори
Хер Вернер преди 6 години
До преди 30-на годни имаше сума ти заводи + Кремиковци. Тецовете не бяха на газ и много от къщите се отопляваха на въглища и дърва, но колите бяха малко и улиците се миеха. Замърсеността беше предимно е по "ниските" квартали и то рядко и не в тези високи стойности. Сега сички *** ходят и до тоалетна с колите си.
89
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бойко вече 10 години - ИМА ДРУГИ ПР е ОРИТЕТИ , никога не го е интересувало как живее нормалният българин и софиянец ..НИКОГА.. Важното е наще фирми и хора да са на власт и който не слуша видяхте.ПОКАЗНО УБИТ
88
3
 
5
 
! Отговори
някой преди 6 години
като в Сингапур да го направят - да си купиш кола да е лукс, ама яко лукс както е там. Там живеят 5 милиона души, а няма никакви задръствания по улиците, защото една тойота тук струва 20 хиляди лв. нова, а там струва 90 хиляди и не всеки може да си я позволи, за това всички се возят на метрото или в автобуса и дори не е срамно, защото хората са умни, богати (85000$ бвп на човек) и си дишат чист въздух. Така се прави град на бъдещето, отидете и ще паднете
87
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
това е защото стандарта на живота е нисък и без пари нищо не става.НО НА ГЕРБ тва не му е проблет ,, ти си маат суджуци и трупат пачки а народа да го д....
86
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ГЕРБЕРСКА СОФИЯ
85
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой мисли ли че на ГЕРМ им пука дали е мръсно или не...важното е да има суджици
84
2
 
8
 
! Отговори
Тодор преди 6 години
Нормално, като всички селяни са в София и отделно тези които прииждат всеки ден по 5 човека в кола с регистрация СО, ВР, КН, РК и подобни..... трябва всяка кола която влиза всеки ден да плаща данък, защото идват хвърлят си *** от колите, цапат, храчат и после защо София е мръс.на.
83
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако автомобилите бяха главният виновник, най-високите стойности на замърсяване с ФПЧ щяха да са винаги в централните части, а това не е така. Най-високите стойности почти винаги са в крайните квартали, където трафикът е малко, но пък кюмбетата са повече.
82
1
 
9
 
! Отговори
+++ преди 6 години
така замърсяването от отоплението се размива до няколко пъти по-ниски стойности. Втората манипулация е, че замърсяването заради неизмитите улици се прибавя цялото към колите, а то се дължи на това, че Фандъкова не организира редовното миене на улиците Освен това замърсяването от улици и тротоари, се вдига във въздуха не само от колите, а и от вятъра, от автобуси, тролеи и трамваи, от камиони, от велосипеди, че даже и от пешеходците. Това не може да излъже нормалните хора, че колите били виновни.
81
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тук се пишат глупости от хора, които не живеят в София. По празниците, когато улиците бяха пусти, въздухът си беше отново мръсен. Изводът е само един-автомобилите не са главният замърсител.
80
1
 
9
 
! Отговори
+++ преди 6 години
При средна възраст от 11,5 години на колите в София, реалната средна възраст на движещите се коли според изминатите километри е 7-8 години. Това са реално нови коли, които замърсяват изключително малко. За да "докажат", че колите замърсяват най-много, фандъкова и групата й, правят две прости манипулации. Първата е, че стойностите са средногодишни, а се знае, че отоплението освен, че е сезонно, зависи и от часовете на денонощието и огромното замърсяване от отоплението се размива до няколко пъти п
79
4
 
5
 
! Отговори
Хер Вернер преди 6 години
В София вече и през лятото не може да се диша, не само през зимата. При липсата на каквото и да е прозводство (фабрики) единствения замърсител са таратаките, които напъплят ежедневно от всички краища на страната.
78
3
 
6
 
! Отговори
асен преди 6 години
Ами като всеки се е качил на кола , така е, 4-членно семейство е с 4 коли и това не е само в София а навсякъде , но там са с висока концентрация !
77
2
 
4
 
! Отговори
+++ преди 6 години
Средната възраст на колите в София е около 11,5 години, т.е. почти всички коли са доста екологични и е тъжно, че ни манипулират кой замърсява в София, на което куп хора се хващат.
76
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Замърсяване в София има, само когато стане студено и задимят печките за отопление. През останалото време няма замърсяване.
75
3
 
11
 
! Отговори
??? преди 6 години
Онези десетина дни след Нова година, когато въздъхът в София беше силно замърсен с ФПЧ, делът на колите беше под 1%, но според фандъкова и фандъковците, колите замърсявали.
74
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много е мръсно , не идвайте! Стойте си на чисто-пои селата.