София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица

Качеството, обаче се подобрявал, обясни експерт
21 яну 2018 10:15, Петя Славова
145
София запази традицията: Пак е най-мръсната евростолица
Снимка: кадър Bulgaria ON AIR

По данни на европейската агенция по околна среда България е най-замърсената столица в ЕС, така беше през 2016, ситуацията не се промени и през 2017. След като от началото на годината много граждански организации скочиха срещу невземането на мерки срещу мръсния въздух, следващата седмица на 25 предстои гласуване в общината.

Четни и нечетни номера на колите, забрана за влизане на автомобили в определени зони, евтин градски транспорт в дните на замърсяване – са част от предложените мерки, ще проработят ли –" коментираха пред Нова тв експертът по устойчиво развитие Боян Рашев и Стефан Димитров, който е  един от създателите и ръководител на Гражданска мрежа за измерване на чистотата на въздуха.

"Очевидно няма как да не повярваме на осъдителната присъда от Европейския съд”, каза Стефан Димитров.
България се намира в състояние на "екологична катастрофа", според него. Традиционните мерки срещу това, не са налични. "В момента трябва да се взимат мерки за управляването на една катастрофа", каза той.

"Проблемът с качеството на въздуха, не се решава с мерки", заяви експертът по устойчиво развитие Боян Рашев. Той подчерта, че това не става "от днес за утре".

Още по темата

Въпреки, че София е най-мръсната столица в Европа, качеството на въздуха се подобрява, каза той, цитирайки данни на европейските агенции.

Стефан Димитров подчерта, че проблемът не е само политически, а и на обществото. Той каза, че гражданите са длъжни да съблюдават тези въпроси и да се отнасят отговорно към тях.

Предложението за четни и нечетни номера на автомобилите е неефективно, смята Боян Рашев. Той каза, че във всеки град, в който е била предприета тази мярка, резултатът е бил повече от незадоволителен.

Главните мерки са насочени към транспорта и отоплението, каза той. Определени дългосрочни ефекти на предприетите политики, повлияват все още негативно върху въпроса с чистия въздух в цяла Европа каза тай, като даде пример за по-ниските дизелови акцизи на континента.

Стефан Димитров от своя страна подчерта, че данъчната политика трябва да бъде променена, за да се направи решителна крачка в решаването на този проблем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
19
 
! Отговори
Категоричен преди 6 години
При толкова *** какво се чудите!Търтеи, гледат само как да откраднат и да измамят държавата.
12
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Билетчето и ТЕЦ-а вместо начин за подобряване се ползват за обогатяване! И двете услуги трябва да са субсидирани, за да са достъпни за всички. Всичко останало е наливане от пусто в празно или крадене.
11
0
 
25
 
! Отговори
РАЗМИСЛИ и СТРАСТИ преди 6 години
На фотоколажа е пропуснат един ОСНОВЕН замърсител,евроромски кюнец излизащ директно от прозореца на бараката.
10
0
 
24
 
! Отговори
До 7 преди 6 години
А да не би сегашните кооперации да ги правят с гаражи. Правят ги с офиси и магазини. И всички служители в тези офиси и магазини идват с коли както и клиентите им. И къде паркират - паркират на тротоара след като обиколят 4-5 пъти квартала допринасяйки за чистотата на въздуха
9
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Едва ли има друг европейски град в който настилките зимата се обработва със сол и пясък, затова е такава *** и прахоляк по улиците. Като добавим на банкянския еднокнижник избирателите. А лобисткото му законче за фаровете, то с колко тона увеличи емисиите, при то абсолютно ненужно.
8
18
 
11
 
! Отговори
Az преди 6 години
Решението е така наречения данък селянин. Ако не си родом от София и искаш да си държиш колата на улицата и да я караш в града по 500 лева на месец. Пък ако щеш.
7
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стройте, стройте изсечете и малкото останали паркове и пак стройте. Които позволиха да се застроят междублоковите пространства на гилотината! Каквито и мерки да се вземат все тая. София е проектирана през 70-те години на миналия век за 800 хиляди човека и 60 частни коли, затова и повечето кооперации са без гаражи. Един кмет не съм чул да каже ще огранича строителството, напротив въртоглавите направиха пачки и почнаха небостъргачи да строят.
6
0
 
24
 
! Отговори
Имитация на дейност преди 6 години
Докато взимат мерки срещу малкия замърсител - колите, въздухът в София ще става все по-мръсен и това е факт. При замърсяване с ФПЧ от примерно 250 мкг/м3, каквото беше нялолко дни след Нова година, около 220 мкг/м3 беше заради горенето на гуми, дърва, въглища и т.н., а делът на колите беше около 2 мкг/м3. Останалите около 28 мкг/м3 бяха заради мръсните улици и тротоари, от които вятъра и всичко движещо се вдига прахоляка във въздуха. Всичко движещо се - пешеходци, велосипедисти, тролеи, трамваи,
5
2
 
29
 
! Отговори
.. преди 6 години
Билетчетата по принцип трябва да са по 1лв, а сега измислиха това зелено билетче .. измамници
4
12
 
25
 
! Отговори
от Плевен преди 6 години
Стига вече с тая софия . Отврати ни се тоя пропаднал град. Само за него пишете. Пишете за нещо друго .
3
0
 
14
 
! Отговори
Щьркел преди 6 години
Аз сьм с бронхит, едвали ще мога да си изживея старините на такова мрьсно место.
2
1
 
18
 
! Отговори
БИТАК преди 6 години
През есенно-зимния сезон най-големия замърсител на въздуха в София и битовото отопление.
1
0
 
38
 
! Отговори
.. преди 6 години
Е, поне сме първенци... не сме на опашката.