Ето го зеления билет за лев! Ще го продава и шофьорът

Готови са и карти за преференциално пътуване
26 яну 2018 15:20,
126
Ето го зеления билет за лев! Ще го продава и шофьорът
Снимка: Център за градска мобилност

Центърът за градска мобилност в София показа как ще изглежда зеленият билет, с който в столицата ще се пътува при замърсен въздух.

Той е в зелен цвят и на лицевата му страна е указана цената му от 1 лв. И това, че важи за всички линии. На гърба има надпис: "Въздухът е по-чист, защото използвам градски транспорт днес".

Зеленият билет ще се продава и от шофьорите в градския транспорт.

Още по темата

"Водачите на обществените превозни средства ще продават  "зелен билет" в дните, в които стойностите за замърсяване на въздуха в столицата са завишени", съобщи Центърът за градска мобилност.

Вече са направени и картите за преференциално пътуване из цялата градска мрежа.  Те ще се разпространяват и в Пунктовете за продажба на превозни документи на ЦГМ и "Метрополитен".

Пътуването със "зелен билет"  е извънредна мярка, която цели да стимулира хората да оставят автомобилите си и да използват градския транспорт в дните с висока концентрация на фини прахови частици.

Решението за това беше взето от Столичния общински съвет на 25 януари т.г.

ЦГМ обяви и че има готовност да пусне допълнителни коли по линиите на обществения транспорт в периодите със силно замърсяване на въздуха.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


126
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
2
 
18
 
! Отговори
трябва... преди 6 години
Трябва да има пълноразмерен градски транспорт за да се намали автомобилния поне наполовина а не закрити нередовни мръсни превозни средства и линии за които да плащаш хлеб и половина .Накртатко Скапания зелен билет нема да доведе до нищо а само израходва средства които могат да бъдат дадени за други цели
80
12
 
27
 
! Отговори
Пандемия преди 6 години
Въздухът в София е пълен с фини фандъчести частици - който ги вдиша, става гербераст!
79
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Градския транспорт не беше ли държавна собственост?
78
5
 
9
 
! Отговори
костана преди 6 години
А товаа законно ли е зелен билет и изобщо тази система на градския транспорт ? защо контролиорите са държавни общински служители ?
77
11
 
18
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Велоалеите в София правят въздухът по-мръсен, което не е неочаквано. Всеки с малко ум в главата можеше да го предвиди, но в общината явно няма такива. Масовият градски транспорт е голяма тема, но според мен не толкова скъпият билет и евтините карти са проблемът, а в това, че градският транспорт се влоши много в последните 27 години. Силно разреден, премахнати линии, неудобни превозни средства на градския транспорт и т.н. При това масовият пътник е различен от този преди 30 години.
76
14
 
14
 
! Отговори
Европеецо преди 6 години
Ако искат зелен транспорт - велоалеи, много евтини карти за градски транспорт, скъпи данъци за коли.И евентуално газификация с братски мирикански газ, че руския е вражески.
75
7
 
21
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Повече от ясно е, че даже всички коли да не се движат, замърсяването ще си е пак толкова над нормите, както и ако се движат. Гумите няма да спрат да горят, както и въглищата, дървата и всичко останало, което замърсява в София.
74
3
 
25
 
! Отговори
Европеецо преди 6 години
Хората които се возят редовно в адския има карти за месеца или за годината.Най-скъпия вариант е понякога кола с понякога билет от 1лв и едва ли някой прави така.Тоя билет каква работа върши?Да спести едни стотинки на няколко случайно дошли в столицата?Но от герберунгел не може да се очаква интелигентно решение...
73
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При замърсяване от 200-600 мкг/м3, каквото имаше днес, зеленият билет ще го промени с примерно 0,01 мкг/м3 неясно в каква посока - дали към увеличение или към намаление.
72
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В пиковите моменти на трафикът, в София се движат до 50 хиляди автомобила. За повече няма място. На ден не знам дали ще се съберат 2 милиона, но не това е важното, важното е колко коли се движат едновременно, а дали една кола се движи 4 часа или четири коли се движат по 1 час една след друга, на практика е едно и също относно трафикът.
71
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
1 лев за едно пътуване или за целия ден?
70
9
 
11
 
! Отговори
Евгени преди 6 години
40-50 000 коли казваш :) При силен трафик на ден в София се движат над 2 млн автомобила ;)
69
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И защо се захванаха пак да решават въпроса чрез коллите?Цели квартали миришат на изгоряла гума и пластмаса, понеже любимото малцинство краде кабели и ги кори нощем. Но човека с колата няма къде да мърда. Ще го стрижат, ще си пълнят касичките...Тези 40 000 - 50 000 коли, с които идват хора на работа в София, ако се спрат, замърсяването ще изчезне.При това е нужно много малко - да им се осигурят нормални условия за работа и заплати по родните им места.
68
5
 
19
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 6 години
Някой фен на Бойко не ми харесва коментарите, може би му прави фелацио..Искаш Бойко, получаваш мутра и окрадена държава!
67
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако ще и бенбен да е, при сегашната организация и регулиране на трафика много хора няма да се откажат от колите.
66
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ама защо се стесняват с този билет?!?Могат да го продават и по 10 лв. Малко само е нужно, могат да преместят десетичната точка с една позиция надясно.Така куппилия билета ще позеленее и ще имаме вече реализиран проекта "Зелена София".И защо билетът е с десетична точка, а не с десетична запетая, какъвто е Българския стандарт?Авторите на дизайна на билета а и тези, които са го одобрили, в кой свят живеят? Може би в САЩ, където се ползва десетична точка?
65
5
 
22
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 6 години
Вигнаха билетчето на 1,60, за да могат да направят еко билет на цена 1 лев.Ние всички падаме от МАРС. БОЙКО, подай си оставката моля и ни избави от гнусните си машинации!
64
2
 
17
 
! Отговори
Защо няма хигиена? преди 6 години
Добре че ще се кача в час пик в автобуса или в метрото в смръднята на ***,а и като отвориш прозорец затварят миризливците нали са свикнали и в тях да е така. Не е лошо ако искат някой да ползва тоя транспорт да вземат мерки за чистотата на въздуха и вътре.
63
1
 
5
 
! Отговори
БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕР преди 6 години
фалшификаторите потриват ръце....
62
1
 
26
 
! Отговори
Аз преди 6 години
Има хора, които никога няма да слезнат от автомобилите, по-лесно е по-удобно е т.н., ако ще и безплатен да е градския транспорт. Затова общината да намали целогодишно цената на билета. Та някои хора по икономически причини да преосмислят нещата. Аз докато разбера днес замърсен ли е въздуха сам запалила колата и няма да се връщам, че да взема градския транспорт. Трябва да се мият улиците и да се озаптят *** да горят всякакъв ***.