Строителството расте, метрото също: Още 20 км след... 15 години

Третата линия тръгва 2019 г. - с автоматика от ново поколение
42
Строителството расте, метрото също: Още 20 км след... 15 години
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Ако темпът на строителството в София се запази, е реалистично да се очаква разширение на метрото с още 15-20 км в следващите 15-ина години.

Това обяви шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев в навечерието на 20-годишнината на софийското метро. То стартира на 28 януари 1998 г., макар и скромно - с едва 6 км и 5 метростанции. 

Амбициите на ръководството на подземната железница е след 15 години тя да обхваща 45% от всички пътници в града и всички квартали да имат достъп до нея.

Третата линия на метрото, която се строи в момента, ще е в духа на най-новите световни стандарти и ще бъде доста различна от досегашната, обясни Братоев пред "Фокус".

Още по темата

Той припомни, че влакчетата ще бъдат без машинисти, макар че в началото ще стартират с машинисти. 

"Спецификата на третата линия на метрото, не само влаковете, а и на самата транспортна автоматика, е ново поколение, която е в полза на сигурността. Влаковете имат опция за работа без машинист, но ние ще започнем с машинисти. Така се случи и на 4-та линия на метрото в Будапеща. Техните влакове са с подобна опция", каза Братоев.

Той припомни и друга новост в третата линия, свързана с безопасността - метростанциите ще имат специални преградни стъклени стени между пероните и релсовите пътища с височина от 1,6 метра.

Строежът на третата линия върви по план и през есента на 2019 година трябва да бъде пусната поетапно.

"Реализацията на централния участък е на около 50%, а другият, водещ към "Овча купел" - на 14%", каза Братоев.

Той обясни, че софийското метро е едно от най-младите в Европа.

"Първият участък е строен 19 години, а сега за по-малко от 4 години трябва да построим 12 км, независимо, че условията са много по-тежки за строителство, отколкото тогава. Сега през центъра на града не можем да строим по този начин. Не отстъпваме по никакъв начин в европейски мащаб, дори в някои отношения нашето метро се дава за пример като по-добро – като естетическо оформление, като поддръжка", каза шефът на "Метрополитен".

Той цитира данни, според които за изминалите 20 години трафикът в столицата е редуциран с 25%, изградени са над 40 км трасе с общо 35 метростанции, автомобилите в столичния трафик са 55 хиляди по-малко, намалени са и вредните емисии средно годишно със 79 хиляди тона.


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
4
 
2
 
! Отговори
Ангел Дрински преди 7 месеца
Разгонихте фамилията на София от коли. Ръмжат двигатели, коли се бутат кой да мине пръв, а пешедци рискуват всичко и минават на зигат. Смърди на изгорели газове та се не трае! Кои сте вие, кой ви дава права да ни стресирате, специални ли сте?
41
6
 
5
 
! Отговори
До 40 Край преди 7 месеца
Ако всичко в София беше като в нормален европейски град, както пишеш. общественият транспорт нямаше да е толкова зле. Метрото отдавна щеше да е с много линии с много по-удачни маршрути. Личните коли щяха да са много повече, но това нямаше да си личи по улиците, защото щеше да има нормална организация на движението и паркирането. Сега София прилича на град, в който някой като Край управлява.
40
4
 
4
 
! Отговори
Край преди 7 месеца
Така е ССС предпочеташ колата щото ти е безплатно паркирането, евтино горивото, никакъв данъка и прегледа. Ако всичко беше като в нормален европейски град - чинно щеше да си предадеш лимозината на Надин и да си купиш карта за градски транспорт. И града щеше да заприлича на столица в ЕС. Сега прилича на Прищина.
39
3
 
3
 
! Отговори
Край преди 7 месеца
Братоев милионер? глупости - отдавна е мултимилионер.
38
2
 
6
 
! Отговори
ССС преди 7 месеца
При 1.60 и миризлив, нередовен, а в доста случаи и опасно амортизиран градски транспорт, предпочитам да не слизам от колата, макар да съм на бензин
37
3
 
11
 
! Отговори
Факт преди 7 месеца
Метрото сега върши работа на около 10% от хората, с третата линия ще станат 15%. а не 40%, както ни лъжат някои. Останалите хора пътуват с друг вид транспорт - обществен или личен. Не случайно толкова много хора предпочитат да пътуват с личния си автомобил, на тях метрото явно не им върши работа, както и масовият надземен обществен транспорт. Не случайно такситата уж са много повече от нуждите на София, а все няма такси, когато ти трябва, това е защото просто общественият транспорт е много зле.
36
3
 
7
 
! Отговори
Факт преди 7 месеца
Доста лъжи се изприказваха за метрото, а и доста неща се пропуснаха.
Може би най-важното за метрото е да направят станциите по-дълги, както бяха замислени в началото и както бяха направени част от станциите, докато Бойко Борисов и фандъкова не решиха, че трябва по-бързо да реже лентички и да се тупа в гърдите, колко много бил направил и направиха част от станциите по-къси и резултатът е по-малко вагони във влаковете на метрото и в час пик става ад. Метрото върши работа на около 10% от хората, а
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Значи подкрепям с две ръце изграждането на метротранспортта в София. Това, което не подкрепям е г-н Братоев и шуробаджанащината, която е наложил в неговата администрация. В метрополитен се назначават само определени хора, които са близки до него. Там случайните хора са много малко. Иначе е безспорно, че метрото е най-прогресиращият транспорт в София, но който и да беше ръководител резултатът нямаше да е по-лош от сегашния !
34
2
 
12
 
! Отговори
до 32 преди 7 месеца
Ей Такива като теб най са ми неприятни. Ако строи за какво строи, ако не строи ми виж как е в чужбина. Как пък все оплакване..Качило се всичко на коли и писка(хубава приказка от преди 30 години). Как да стане, като причината да има задръствания и подобни сме ние хората...Аман значи..пууу
33
9
 
5
 
! Отговори
sa преди 7 месеца
Братоев и сие станаха милионери покрай това метро
32
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Значи в София и в следващите 15 години няма да има нормални улици и тротоари,пак всичко за метрото А ДАНО НЕ СТЕ ВИЕ СЕГАШНИТЕ ТОГАВА УПРАВНИЦИТЕ НА СОФИЯ.
31
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
АБЕ ЗАЩО НАРИЧАТ МЕТРОВЛАКОВЕТЕ ВЛАКЧЕТА????!!!!!Що за глупост,значи ГТ на София се състои от ТРАМВАЙЧЕТА,ТРОЛЕЙБУСЧЕТА,АВТОБУСЧЕТА,МИКРОБУСЧЕТА И МЕТРОВЛАКЧЕНЦА!!!Хора пък карат колички,камиончета,тирчета,джипченца,колеленца,моторченца.
30
3
 
10
 
! Отговори
178-мо поколение шоп преди 7 месеца
Язе само на метрото се возим, понеже влакчето в тунеля се движи и няма опасност да те резне тока, както при трамвайните линии
29
2
 
2
 
! Отговори
Баш селянин преди 7 месеца
До Дикректор Миланова

А ти от кое село дойде ?
Кучериново или Никола Козлево?
28
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
I korupziata raste gerb stroitelni firmi sa jasni vse edni i saschti ksto sa netro sanirane patischta magistrali i komisionni sa gerb kmetove i tn
27
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Дикректор Миланова

Че ти тогава треа си първата, която ше бъде въдворена... Кой те знае от кое село си се довлекла в Сф..като ти чета изказа и манталитета....голямата софиянка.
И на жълтите павета да си родена, всъщност, си селляндУрка, просто щото майка ти е била такава и на това те е и научила.
26
2
 
11
 
! Отговори
extremist преди 7 месеца
15-20 км в следващите 15-ина години. - ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА....НЕВЕРОЯТНИ ТЕМПОВЕ, КАКВА БЪРЗИНА;
25
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
ако се строеше с градоустройствен план щеше да е друго. Взимам за пример Китай - строят цял нов квартал. от 0-та го вдигат, няма такова нещо като имот взет със заменки в центъра на софето, ама то било градинка, ама стана кооперация.
24
1
 
16
 
! Отговори
extremist преди 7 месеца
автомобилите в столичния трафик са 55 хиляди по-малко - ЗАТОВА ВСЕКИ ДЕН СЕ ЧУДЯ КЪДЕ ДА ПАРКИРАМ И ЩО ТРОТОАРА Е ПЪЛЕН С КОЛИ.....
23
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Дикректор Миланова
напълно съгласен, но тази Велика Софийска Стена с ограничен пропускателен режим да служи най-вече столичани да не излизат от "хубавата" София, за да отиват на почивки в гадния прованс!