Строителството расте, метрото също: Още 20 км след... 15 години

Третата линия тръгва 2019 г. - с автоматика от ново поколение
26 яну 2018 10:45,
42
Строителството расте, метрото също: Още 20 км след... 15 години
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Ако темпът на строителството в София се запази, е реалистично да се очаква разширение на метрото с още 15-20 км в следващите 15-ина години.

Това обяви шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев в навечерието на 20-годишнината на софийското метро. То стартира на 28 януари 1998 г., макар и скромно - с едва 6 км и 5 метростанции. 

Амбициите на ръководството на подземната железница е след 15 години тя да обхваща 45% от всички пътници в града и всички квартали да имат достъп до нея.

Третата линия на метрото, която се строи в момента, ще е в духа на най-новите световни стандарти и ще бъде доста различна от досегашната, обясни Братоев пред "Фокус".

Още по темата

Той припомни, че влакчетата ще бъдат без машинисти, макар че в началото ще стартират с машинисти. 

"Спецификата на третата линия на метрото, не само влаковете, а и на самата транспортна автоматика, е ново поколение, която е в полза на сигурността. Влаковете имат опция за работа без машинист, но ние ще започнем с машинисти. Така се случи и на 4-та линия на метрото в Будапеща. Техните влакове са с подобна опция", каза Братоев.

Той припомни и друга новост в третата линия, свързана с безопасността - метростанциите ще имат специални преградни стъклени стени между пероните и релсовите пътища с височина от 1,6 метра.

Строежът на третата линия върви по план и през есента на 2019 година трябва да бъде пусната поетапно.

"Реализацията на централния участък е на около 50%, а другият, водещ към "Овча купел" - на 14%", каза Братоев.

Той обясни, че софийското метро е едно от най-младите в Европа.

"Първият участък е строен 19 години, а сега за по-малко от 4 години трябва да построим 12 км, независимо, че условията са много по-тежки за строителство, отколкото тогава. Сега през центъра на града не можем да строим по този начин. Не отстъпваме по никакъв начин в европейски мащаб, дори в някои отношения нашето метро се дава за пример като по-добро – като естетическо оформление, като поддръжка", каза шефът на "Метрополитен".

Той цитира данни, според които за изминалите 20 години трафикът в столицата е редуциран с 25%, изградени са над 40 км трасе с общо 35 метростанции, автомобилите в столичния трафик са 55 хиляди по-малко, намалени са и вредните емисии средно годишно със 79 хиляди тона.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И кво сега ще излезе - едничката гордост на ГЕРБ - Метрото не било построено от тях.
21
10
 
10
 
! Отговори
i преди 6 години
Чета коментариите и ме обхващат черни мисли за държавата. Все се надявах, че при толкова откраднати пари може да намалее шопската простащина , но не би !!!
20
9
 
6
 
! Отговори
Цървуля преди 6 години
До Дикректор МилановаМиланова ако те кача на самолетоносача провинциалния ше се научиш да ревеш по убаво
19
7
 
15
 
! Отговори
Цървуля преди 6 години
Алоу директорката миланова добре я строиш тая ограда ама сичкото това дет се имате куреняци софиенци няма да я минавате.Ше си стоите у София .Решители да напускате 10000 кинта на ден глоба заради износ на простотия и нахалство.
18
6
 
42
 
! Отговори
шоп преди 6 години
Пущете го и до Манастирски ливаде че селинджър задръстват седмицата денонощно.
17
6
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тези дни се чествае 20 ГОДИНИ Софийско метро.Много ми е интересно как го е построил Мутро-Суджука, след като ГЕРБ е партия от десетина години, а преди 20 години сикаджията от Банкя още въртеше бухалката и изнудваше хората.
16
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Софийското метро е единстеното левашко метро в света. Чекираш се с лявата ръка и влизаш отдясно. Тези сгрешени системи им ги продадоха много евтино и разликата отиде в джоба на Братоев.
15
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Верно ли - цели 20 километра за 15 години.Ще умра от смях.
14
1
 
31
 
! Отговори
... преди 6 години
Не знам но знам, че съсредоточаването на цялата държава в 2 града доведе Аржентина до крах! Но то е ясно, че при нас е държавна политика всичкото да е в София! Дори министерствата дето нямат нищо общо със София и няма как да имат са там! Това довежда до това, че хората от провинцията или ше си умрът бедни и болни там или ше идат по други държави дето това не е баш така! Това е простата истина!
13
8
 
8
 
! Отговори
До 10 преди 6 години
Хехе аз си работя от вкъщи бе пич, когато си искам. За тебе явно само с лопатата на вънка е работа ама времената се менят, няма вече манифестации и ленински съботници
12
13
 
22
 
! Отговори
ха-ха-ха-ха... преди 6 години
До Дикректор МилановаАло, "градски". Аз като съм от голям окръжен град - Варна и си купих миналата година апартамент в центъра на София и мен ли ще ме депортираш? :) В София е пълно с панелени философи, 250-то поколение чисти шопи, ха-ха-ха-ха-ха.....
11
32
 
27
 
! Отговори
Дикректор Миланова преди 6 години
Трябва да се построи Велика Софийска Стена с ограничен пропускателен режим, да се пускат жители с постоянна адресна регистрация, направена не по - късно от 2000 години, всичко друго се депортира с твърда ръка - така ще се стимулира икономиката в провинцията. Много маймуни на един клин станахте. Който иска да влезе временно в София - 50 лева дневен билет с максимален престой от 3 дена, след това затвор 1 година. София не трябва да бъде по - голяма от 1 милион, трябва да се отсее плявата!
10
7
 
9
 
! Отговори
до 2 преди 6 години
До Анонимен 2,денят ти започва почти по обед,така се работи по българските земи,шапка на тояга,що не ти харесват комунистите,та ти си построил не комунизма,а направо си в рая,и целия народ,не само ти,страхувайте се,ако един ден падне комунизма и ви се наложи да работите,тогава ще стане страшно
9
8
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
София няма да се разширява, защото в момента жилищната площ е напълно достатъчна, а населението намалява, а не се увеличава.
8
11
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На година по километър се строи. Пък и се хвалим. В Ню Йорк гадните капиталисти са построили 1000 км. метро, и ако трябва да се е строяло с тукашните комунистически темпове, то значи са го строили 1000 години. Да, ама не...
7
31
 
33
 
! Отговори
София, 5.7 Заплата преди 6 години
Не трбява да се разширява повече метрото, трябва да се изгонят провинционалните скакалци, работещи нискоквалифициран труд - всичко що е зидаро-мазач, келнер, продавач, барман, телефонист, дистрибутор и прочие - ВЪН, дикретктно в конски вагони и обратно към прованса! Всичко, що работи за заплатка по 1.2 чисто - ВЪН! В прованса пак ще вземат такива пари! Прекалено много кромид с елечета, напукани пети и" маркови" кожени якета Филип Плейн се навъдиха! Не се трае простотията и бездарничеството!
6
7
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Той цитира данни, според които за изминалите 20 години трафикът в столицата е редуциран с 25%"По-големи лъжи не бях чел. Преди 20 години колко автомобили се движеха в София и колко се движат сега? Само вижте данните от регистрациите на КАТ и ще ви стане ясно какви глупости говори този.
5
7
 
20
 
! Отговори
обикновен преди 6 години
Добре,след като трафикът в София е редуциран следва,че има по-малко коли,по-малко вредни емисий,а постоянно се тръби,че въздухът е по-мръсен?!Нз как става това. Или всеки си говори каквото му е кеф или аз съм глупав?
4
8
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Недоволните комунисти ще бъдат извозвани с червени икаруси
3
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Dalaveri komidionni ot metro schiseta s dupki trotoari ulizi rasbiti mrasna stoliza s mutrenski savedenia kasina prostitutki mafiata v vg milionerite bes obrasovanie no s grupirovki ohraniteli bia4i tova e anarhia ne demokrazia 100 eur na mesez gerberite milioneri ohraneni debeli grosni ujas e