Фандъкова: До 2020 г. очакваме да са пуснати всички 12 км метро

Състоя се церемония по отбелязване на 20 години от пускането на метрото
Обновена: 28 яну 2018 15:50 | 28 яну 2018 15:45,
79

Снимка: БТА

Вече 50% от изграждането на първия и най-тежък участък от третата линия на метрото - централния, са готови. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро, които се строят в момента с 12 метростанции и с метрото да свържем Околовръстния път при Горна Баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част. Това каза кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на церемонията по отбелязване на 20 години от пускането на метрото в столицата, предаде "Фокус". 
Още по темата
"В момента подготвяме на първо място продължението на третата линия в посока кв. "Левски" - още 3 км, и в посока кв. "Слатина" и бул. "Цариградско шосе", каза още Фандъкова.

"Да си пожелаем на добър час. Проектът променя не просто средата, а и наземната инфраструктура. Всички знаят, че откъдето мине метрото, се изграждат нови булеварди, кръстовища, градинки. Затова хората очакват с нетърпение и единственият въпрос, който се задава, е "Кога и при нас?", отбеляза столичният кмет.

"Метрото е не само най-големият транспортен, но и екологичен проект за столицата", подчерта Йорданка Фандъкова. 

"Безспорно метрото променя града ни. Не можем да си представим в последните 20 години градът ни без метрото", заяви столичният кмет. 

Фандъкова отбеляза, че метрото е най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства, според ЕК. 

"Не можем да си представим развитието на града ни без метрото, не само по отношение на транспорта. Днес метрото заема 34% от градския транспорт, но това е и най-големият екологичен проект", добави тя.

"Днес отново имаме превишение на фините прахови частици. Сутринта, благодарение на много хора, беше направена добра организация и за първи път в София беше пуснат, след решението на Общинския съвет от четвъртък, в продажба "зеленият билет", заяви Фандъкова и добави, че първи желание да оставят автомобилите си имат хората с достъп до метрото, затова задачата им е строителството на метрото да продължи. 

"20 години след пускането на първия участък знаковият проект за метрото не спира, а продължава", подчерта Фандъкова.

"Имаме 2 метролинии и сме на средата на строителството на третата. Вълнуващо е 20 години след пускането на първия участък да можем да отчетем един от най-важните факти - знаковият проект за метрото не спира, а продължава. За мен това е най-важното от първия ден, в който станах кмет. Заявих ясно, че метрото ще продължи да се развива и се надявам всички да мислят така. Благодарна съм, защото получаваме огромна подкрепа това да се случва", каза Фандъкова.

"Днес ние строим по над 3 км на година и това е възможно благодарение на огромната финансова подкрепа, която получаваме от ЕК", заяви столичният кмет. 

Йорданка Фандъкова благодари и на българските правителства, които са подкрепяли проекта за метрото през всичките години със съфинансиране. Тя отбеляза, че темпът на строителство е възможен, благодарение на екипната работа между институциите. 

"Искам специално да благодаря на министър-председателя Борисов и в качеството му на кмет, който подготви заедно с екипа си проекта за втората линия и който вече като министър-председател в три правителства подкрепя изключително сериозно проекта за метрото", каза още Йорданка Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
0
 
2
 
! Отговори
Фъндьо преди 4 години
Брей, 2019 трябваше да са пуснати 12 км, а вече сме края на януари 2020, а дори още и 100 м не са пуснати! Нещо говорят за лятото 2021-ва дори!
72
1
 
2
 
! Отговори
Ричарт преди 6 години
По добре да се изгражда метро дори и в други градове, отколкото да се купуват военни самолети и оръжие. Зорлем от НАТО ни накараха да унищожим ракетите и танковете и да съкратим армията, а сега ни задължават да им изкупуваме оръжието. Трябва да бъдем като Словения без армия. Вместо големи разходи за армия и въоръжаване, другите големи градове могат да направят поне по един лъч метро.
71
0
 
5
 
! Отговори
Джи Ес преди 6 години
Метрото е най качественият градски транспорт. Освен че е евтин и екологически чист транспорт, се движи безпрепятствено. Затова трябва непрекъснато да се удължава с нови лъчове и разклонения. Дори в Париж имат скоростно метро. На този етап това метро ни върши чудесна работа. Дано се направи четвърти лъч околовръстно метро, което да бъде със скоростни влакове. Трябва да се гледа с перспектива към бъдещето. Още от сега трябва да започне проектирането на четвъртия лъч.
70
0
 
4
 
! Отговори
възхитен преди 6 години
За разлика от не качествените пътища и транспортни съоръжения, метрото е сравнително добре направено. Дори може да се каже че е гордостта на София. Дължината на метрото трябва непрекъснато да се удължава и разклонява.
69
0
 
3
 
! Отговори
Иво преди 6 години
Какви са тези глупости, че метрото губи на година 130 млн.лв. То целите разходи са 60 млн.лв в т.ч. ел.енергия, поддръжка, полицейска охрана, заплати, осигуровки и резервни части. Приблизително толкова са и приходите, с които се покриват горните разходи. Вижте икономическата рамка за градския транспорт към бюджета на СО. Там всичко това го има за метрото и за останалия градско гранспорт.Хайде не говорете наизуст.
68
1
 
2
 
! Отговори
БАБА БУНА преди 6 години
КАТО ИМА МНОГО ПАРИ И БАБА МОЖЕ ДА СТРОИ МЕТРО,ЗАЩО НЕ ИЗЛИЗА КМЕТА ПО СТРОИТЕЛСТВОТО,А САМО ТИ ДАНЧЕ" СТРОИШ" МЕТРОТО,МНОГО СИ ПЕЧЕНА,ТАМАН ЩЕ СЕ КРИЕТЕ В МЕРТОТО ОТ МРЪСНИЯ ВЪЗДУХ И ОТ КОМШИИТЕ,КАТО ДОЙДАТ НАГОСТИ.,НА ЛОВ ЗА ТЕРОРИСТИ.
67
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Оставка за Борисов , разследване и дълъг затвор .
66
1
 
2
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
До 44И какво им дреме на 5 мил. българи които не са в Шопия за метрото?То и на 1 мил. в Шопия също не им дреме защото и те не го ползват!А прав си - дреме ни защото часта която се плаща от Шопия се плаща от данъците на всички българи без реално да им е от полза. Затова това метро е най безполезното нещо в България! Защото дори и вие не го ползвате на пълния му капацитет и затова то си е просто поредния АЕЦ Белене или Цанков Камък с тази разлика, че поне го довършват.
65
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Метрото е оптималното като транспорт за град като София.Другото е граждани от селски тип, по един в кола с големи претенции.
64
0
 
8
 
! Отговори
леле мале преди 6 години
3 км на година построено метро било успех!?Нали срока за трети лъч беше до 2019 г?
63
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Г-жо Кметице,не се ли нагуши вече.То не бе лапане ,то не бе чудо.Големия покровител ,Суджука.Негова е заслугата.
62
2
 
6
 
! Отговори
Щирлиц преди 6 години
И спирка пред сараите на Доган да спретнете,ей!Заслужил е другарят!
61
2
 
3
 
! Отговори
радев преди 6 години
и да го открие друг кмет
60
2
 
7
 
! Отговори
Строим, но нехаем преди 6 години
Заради строежа на метрото в "Овча купел", частта от ул. "Крушов връх" между "Народно хоро" и магазина "Кауфланд" е натоварена с движение свръх малките възможности на и без това повредената й настилка. Беше ясно, че единственият достъп до магазина за дълго време ще бъде тази улична отсечка и тя се нуждае от ремонт, включително основата, но не би ... И сега дупките по нея вече са трапове и растат, водата ги залива и скрива от погледа на шофьорите, общината я няма никаква, включително Фандъкова ...
59
1
 
7
 
! Отговори
митроту преди 6 години
метрото като стане пълноразмерно другите 40 50 процента от града пак с трамвайчета китаиски рейсчета и неколко соларисчета шкода ш еостане мм да
58
3
 
5
 
! Отговори
кртицата преди 6 години
Некой на марс и на луната повторно ше кацнат ние са ше свържема двумилионното градченце с влакче подземята което ше свърже едното краиче на града с другото и голфчето ше остане пред блока и нема да фръга це о 2 у въздуха и ше просперираме ааа
57
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 50Причината за загубите не е че са руски а че няма платежни пътници. Повечето са ученички и пенсионери с карти за намаление, а останалите са на коли.
56
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Има ли Христо Смирненци тук да ми обяснят за Слатина?
55
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 44ЕС пуска паре за строителство, но не и за поддръжка. За сега шайката прибира пари от БДЖ за да изглежда проекта печеливаш. Но така изглеждаха нещата и преди 30г. После стана ясно че са строени безмислици!
54
11
 
3
 
! Отговори
13 преди 6 години
PRAVA E!!!10 PTI DA MOGA- ZA NEIA CHTE GLASUVAM!!!