Отново опасно мръсен въздух, а къде е зеленият билет?

За да го има в работен ден, трябвало решение на общинарите
71
Отново опасно мръсен въздух, а къде е зеленият билет?
Снимка: Булфото, архив

В последните дни софиянци отново дишат опасно мръсен въздух, особено след края на работното време, но общината се придържа строго към правилата и отказва да въведе зелен билет в работен ден.

Още по темата

Системата на БАН регистрира превишение на среднодневните норми в една до две станции в последните дни, но според общинската програма това не е достатъчно за по-евтин градски транспорт, пише в."Сега".

В последните дни замърсяването е особено тежко рано сутрин и вечер, но следобед ситуацията е сравнително добра.

Зелен билет беше въведен само веднъж - в неделя, като само в метрото това увеличи пътниците с 12 000 до 118 хил. Зеленият билет струва 1 лев и важи за цял ден в цялата градска мрежа.

"За мярката въвеждане на зелен билет, изобщо за всичко, което е свързано с цени и стойности в градския транспорт, трябва да има решение на общинския съвет, защото тук говорим за отчетност. Не може просто кметът да си помисли днес колко ще струва билетът, трябва да има много ясна отчетност. Аз разговарях с моите колеги и тъй като беше за първи път въведена тази мярка, само два-три дни след като общинският съвет гласува, проследихме, видяхме и начина на организация, необходимите промени, които да се направят, така че ще коментираме още начина на въвеждане. Всичко е възможно, ще проследим, ще видим по какъв начин да се случи", коментира вчера кметът Йорданка Фандъкова на въпрос защо в тези дни не се въвежда зелен билет.

Вместо това общината продължава с другите мерки като миене и машинно метене на улици, но то е твърде ограничено.

Междувременно жители на "Западен парк" и "Красна поляна" отново ще протестират срещу отровите, които дишат - на 5 февруари под прозорците на Столичната община. Хората там не престават да се оплакват от изгарянето на всякакви материали с цел отопление.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
1
 
37
 
! Отговори
Зелен хайвер преди 6 години
Някой може ли да ми каже къде се продават "зелени" билети? В рейса днес нямаше, и вчера... Може би само по будките на градския транспорт, които се броят на пръсти...
58
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Че кой ви излъга че ще има зелен билет, ами колите освен че замърсяват те носят приходи защото някъде трябва да паркират.Не е добре да се намалява трафика.Вие наистина ли си мислите че общинарите са толкова глупави , с тези приходи сега те са на Банско на чист въздух заедно с семействата си нали е мръсен въздуха в София, така че се налага.
57
0
 
44
 
! Отговори
червен билет преди 6 години
До къде сме я докарали,21век хората да се отопляват с памперси и дрехи втора ръка!
56
0
 
35
 
! Отговори
Некой си... преди 6 години
До Ели, 44: Роза на вятъра не е това, което си написала. Роза на ветровете е правилното понятие и се използва в ОВОС, с него се онагледява средногодишното разпространение на вятъра в дадена област, демек посоката на вятъра. Роза на ветровете се прави по статистически справочници от БАН.
55
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мръсният въздух е само и единствено заради отоплението на твърдо гориво. Факт е, че 2018 г. заради повишението на цените на тока през последните 15 години, топлината енергия, бедността на основната част от населението бяхме върнати в 18 век и вече 80% се хората се отопляват с кюмбета домовете. Ако тока беше сега 10 стотинки kWh щяхме да се отопляваме като бели хора предимно на ток и газ. Европейци сме били, не не сме живи опушени талибани сме.
54
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Зеленият билет не променя нивото на замърсяване на въздухът. Защо ни занимават със саморекламите на Фандъкова?
53
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Крайно време е нашите политици да се предвижват с колелета да дават пример.
52
1
 
38
 
! Отговори
Бат Жоро преди 6 години
Зелен билет през работни дни? Общинарите са хитри. През почивните дни става горе-долу, но през седмицата!!! Та дори хората да слязат от колите, им стига само един ден да се повозят в тъпканицата, да хванат я грип я друга болест и не зелен, ами пембен да е билета, да им плащат да се возят с грАДСКИЯ транспорт, никога повече няма да се възползват от подобна "услуга".
51
3
 
36
 
! Отговори
Зелен билет преди 6 години
Зеленият билет е най-приложимия стимул за хората, да се откажат от трошкомобилите и действително показа ефект!Явно с т.н. миене или по точно понпръскване тук -таме в прахта, общината няма да подобри качеството на въздуха - просто не се мие както в европейските градове.За това да се пуска зеления билет е единственото работещо решение за софиянци,
50
9
 
33
 
! Отговори
ceko преди 6 години
Всички стари коли да се спрат
49
3
 
41
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Замърсяването на въздуха в София е от горенето на гуми, въглища, дърва и т.н., те ми коментират транспорта, зеления билет или цената на билета!!! Това е отвличане на вниманието от проблема и означава, че който в тема за замърсяването на въздуха в София пише за транспорта, иска по-мръсен въздух в София. Наднормено замърсяване на въздуха има само с фини прахови частици, а ако транспортът замърсяваше много, щеше да има един куп други наднормени замърсявания на въздуха.
48
1
 
35
 
! Отговори
... преди 6 години
Така и аз съм съгласен че не цената на билета качи хората на колите. Те не са слизали от тях че за да се качват. Всеки ден минавам през цариградско и мога да ви кажа че в 90% от автомобилите се вози само шофьора. Да не говорим че в София колата е бавно и тромаво превозно средство.Мога да ви кажа че градския транспорт издухва гъзарите с лимузини и БМВ-та заради бус лентите които надявам се да станат повече.
47
3
 
37
 
! Отговори
до 26 преди 6 години
Не е вярно, че хората се качиха на колите след качването на цената на билета...Честно казано няма значение дали цената ще е 1,60, 1,00, 0,50 или без пари. Винаги ще има комплексари, които ще искат да се возят с колата, защото това ги кара да се чувстват значими. По същата причиниа същите тези спират на инвалидни места, тротоари и градинки... Време е да се започне с рестрикции и глоби. Дру г въпросът, че трафикът не е основният замърсител на въздуха. Всички знаем кой е той...
46
2
 
41
 
! Отговори
Ели преди 6 години
Във други държави кофите за *** са в подземни помещения, които се мият всяка вечер, по този начин няма хвърчащи фасове, найлонови торбички и др.Зоните трябва да се разширят, не може живущ да няма къде да паркира, заради безброй наематели на офиси. Буферни паркинги за идващи от провинцията.В София рано или късно ще плъзне епидемия, въпрос на време е.Мръсотията се вижда с просто око. Да не говорим за разбитите тротоари.Преди 2 г. асфалтираха тротоарите, сега са разбити от паркирали камиони
45
0
 
44
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Успоредно с предишното, трябва да се мият улиците и тротоарите на София редовно, т.е. поне веднъж седмично и то всички улици, а не само 3-4 улици и Фандъкова да се хвали, че е измила София. Това са големите замърсители в София - използването на твърдо гориво и неизмитите улици. Всичко друго е пренебрежимо малък замърсител.
44
0
 
38
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Има няколко прости неща, които трябва да се направят, съобразявайки се с времето, което е необходимо за тях и възможностите на хората. Първото е да се спре горенето на гуми, пластмаси, найлони, стари дрехи, отработени масла, стара дограма и т.н. и да остане засега само използването на дърва и въглища. На вторият етап трябва да се вкарат дървата и въглищата в някакви норми, а на третия етап трябва да се сложат и филтри на комините или да се забрани използването на твърдо гориво в големите градове
43
1
 
49
 
! Отговори
Ели преди 6 години
Колата ми на 20 г. е с данък 120 лв., другата на 10 г. данък 230 лв.Как СО ще насърчава закупуването на нови коли?Застроихя се части на С-я, които служеха като "роза на вятъра" - професионалистите знаят за какво става въпрос.Няма забрана в София да се горят дърва и въглища! Улиците пролет - есен не се мият. Разкошен парцел на Борис беше продаден на магазин, а там можеше да се изгради паркинг със символични цени за живущите в района.Няма сериозни глоби за кучешки ф*екалии, къде е зоополицията?
42
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма как НИЕ да се ограничим, когато няма да се ограничат тези, които замърсяват горейки силно замърсяващи материали. ТЕ не са НИЕ.
41
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма значима връзка между транспорта и наднорменото замърсяване на въздуха в София, причинено от горенето на гуми, въглища, дърва и т.н.
40
8
 
33
 
! Отговори
Край преди 6 години
Един предлага да протестираме срещу мръсния въздух, друг Фандъкова да ни носи на гръб. Трети да сварим ромите. Все ялови идеи.да се ограничим трябва НИЕ. И Фандъкова трябва да я принудим да ни ограничи.