Разширение на "зелената зона" в София – нови 5500 места

Платено паркиране: горната част на "Лозенец", "Оборище", "Възраждане"...
97
Разширение на "зелената зона" в София – нови 5500 места
Снимка: Район "Възраждане" - Столична община

Режим на платено паркиране ще бъде въведен в горната част на квартал "Лозенец" и в участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село", съобщи "24 часа".

Зелената зона за паркиране в София ще се разшири с още около 5500 места. Паркирането ще стане платено в горната част на квартал "Лозенец" и в нови участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село".

Предложението за разширение на зелената зона е на районните кметове и ще бъде разгледано утре от транспортната комисия към Столичния общински съвет.

Ако исканията бъдат приети, по 1 лев на час ще се плаща в горната част на "Лозенец". Според прогнозите в квартала ще има 2300 места за паркиране в зелена зона. Там преди няколко месеца бе въведена зелена зона, но само в долната част на квартала.

В "Оборище" зелената зона ще се разшири с около 1100 места и ще бъде въведена в карето между бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", бул. "Данаил Николаев", бул. "Ситняково", ул. "Черковна" и ул. "Султан тепе".

В район "Красно село" паркирането ще стане платено в квартал "Крива река" - между бул. "Гешов", бул. "П. Славейков", бул. "Тотлебен" и ул. "Г. Софийски", както и в карето между ул. "Добруджански край", ул. "Йоаким Кърчовски", бул. "Тотлебен" и бул. "Скобелев". Там ще има около 700 паркоместа.

В район "Възраждане" зелена зона с около 1400 паркоместа се въвежда в участъка между булевардите "Сливница", "К. Величков", "Скобелев" и "Опълченска" - тоест в кварталите "Зона Б5" и "Зона Б18".

За въвеждането на зелена зона районните кметове провеждаха около една година обществени обсъждания и анкети сред граждани. В "Лозенец" например те бяха проведени още през 2014 г., но зелената зона бе въведена частично в края на 2017 г.

"По груби сметки общо новите места в зелена зона ще са между 5000 и 5500, ако СОС приеме и четирите искания. След решението на СОС ще направим проекти и тогава ще е ясен точният брой на новите места. Ще са ни нужни около 3 месеца за въвеждането на зоната - за поставяне на знаци, маркировка, антипаркинг колчета и др.", обясни шефката на "Паркиране и мобилност" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова.


97
Още от
Напиши коментар Коментари
90
1
 
2
 
! Отговори
Ели 2 преди 3 месеца
Така че монетата има две страни, не може буквално да четем законите и да не ги тълкуваме.
Това е разликата между добрият и посредствен адвокат, както казваше дядо ми, завършил право в Швейцария.
Пак казвам - смирение, отстъпване, хуманност. Не мога да се сърдя на хора с 20% ид. части, че са паркирали 20 мин. пред подземния ми гараж. Но мога да се сърдя на жена с 10 гаража, която поради селския си манталитет 20 минути е паркирала пред гаража ми, а има три такива.
Простакът е неспасяем!
89
0
 
1
 
! Отговори
Ели преди 3 месеца
В цял свят паркирането е привилегия, но... Трябва да бъдат създадени условия за живущите в конкретен квартал. Имам съседи с 2-3 коли и две деца - да са здрави, нормално! Имат три апартамента и не им е бил осигурен гараж, което е скандално, защото притежават 20% от идеалните части. Сега тези хора са ощетени, в същото време трябва да плащат за ремонти 20%, питам какви са правата им?
В този смисъл те са ощетени. Нещо в Закона куца. В същото време имам 4% ид. части и имам гараж... Справедливо ли е?
88
3
 
4
 
! Отговори
Ами преди 3 месеца
Ами нека цяла София стане синя,зелена и всякаква там зона. И всички идващи от провинцията (особено тези от Перник )да спират накрая на града и от там...да му мислят.
87
0
 
7
 
! Отговори
Коза гаранти преди 3 месеца
Гледайте и ако трябва с камъни и дърве изгонетете турците дето разчистват бившия Балканкар за строеж на няколко небостъргача. Тогава ще видите откъде изгрява слънцето.
86
0
 
9
 
! Отговори
RE: Не става... преди 3 месеца
Крива река, Ами Буе
Въпросът е, че на мястото на сегашния Кауфланд можеше да се построи огромен паркинг за живущите в Крива река, общината продаде парцела на инвеститор, а той го препродаде на немците. Можеше първа кола на семейство да паркира на символична цена. А сега строят на Баница, Ами Буе, голяма сграда на Даскал Манол, и се очаква и на Григорович - бившето районно. Да не говорим, че няма грам отстояния от сградите.
Чакаме още около 600 коли. Хората ще се изпотрепят, без гарантирано място
85
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За пореден път е сбъркана последователността на работа. Първо трябва да се преброят сега паркиращите и да се види за колко коли няма да има паркоместа с въвеждането на платено паркиране. После трябва да се построят паркинги с брой места по-голям от липсващият брой паркоместа преброени на първата стъпка. Като се изградят тези паркинги, се въвежда платеното паркиране, от което вече няма нужда. По света така правят, но в София мафията решава.
84
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За да се реши проблемът с паркирането в София, трябва да се намери начин за масово строителство на закрити паркинги, които да махнат поне 70-80% от колите от улиците. Това е решението, а не платените зони и парите в джоба на мафията.
83
0
 
16
 
! Отговори
+++ преди 3 месеца
Не ни трябват в София платени зони за паркиране.
Трябват ни платени закрити паркинги на поносими цени.
82
0
 
8
 
! Отговори
+++ преди 3 месеца
В София липсват закрити паркинги (подземни или многоетажни) за близо половин милион коли. Затова на 80-те процента колите по улиците им изглеждат много. По света по-голямата част от колите е скрита в тези паркинги и тези коли не са на улиците.
81
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
От общината вървят по-най малкото съпротивление - първо за проба се почна с центъра, после лека полека се разшири, от един цвят станха два, сега очакваме трети. Дали има друга държава в която за едно и също нещо да се плаща по 2-3-4 пъти, но на различни институции. А и до съгласните да плащат - лъжат ви, че във всички европейски градове е платено. Не е. И има ред!
80
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Роден съм и цял живот живея в Лозенец. За 60 г. по - голям хаос при паркирането от сега действащата система не е имало!
На нашата улица до офисите на едни муцуни те си "платиха" служебри шест парко меса и иди пробай да паркираш някъде.
През две улици, преди две съботи падна от бурята дърво и помачка коли на хората живеещи там. На платени парко места. Да не мислите, че някой ще обезщети хората?
Че те четири часа не пратиха екип да отстранят дървото!
Само лапане от селската семоковска пръчка!
79
0
 
11
 
! Отговори
Стар софиянец преди 3 месеца
Около 1980-та година в София се видя, че скоро ще има проблеми с паркирането и започнаха проучвания как да се реши проблема. Едно от предложенията беше да се построят огромни подземни паркинги в каретатаот улици и сгради в Центъра на София. Работата доста напредна, но изграждане на тези паркинги спря след 1989-та година. Тогава демократите бяха заети с това да крадат, а не да градят и това продължава и сега. Сега все още може да се направят много неща за паркирането, но в общината няма експерти.
78
0
 
12
 
! Отговори
Истината преди 3 месеца
Цялата работа е мафията в общината и ЦГМ да ни оскубят с още едни пари, като тук интересното е как умело манипулират хората с радост да си дават парите, вместо хората да искат ред в паркрането и построяване на огромно количество подземни и многоетажни паркинги, както е навсякъде по света, където има проблем с паркирането.
77
0
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 3 месеца
Живея в Центъра, където има Зелена зона, а в непосредствена близост е Синята зона. Тротоарите са лунен пейзаж, улиците също. Масово се паркира в нарушение на Закона, но на както на мяста очертани за паркиране, така и на забранени места, тъй като платеното паркиране създава много повече проблеми, отколкото решава. Примерно, на ъглите на улиците в района на Центъра за градска мобилност (Будапеща и Екзарх Йосиф), редовно има спрели коли, препречващи пешеходните пътеки и пешеходците няма как да прес
76
1
 
8
 
! Отговори
До 82 преди 3 месеца
Остави го 80. Той е от онези 80%, на които успешно промиха мозъците, че ред в паркирането имало само при платена зона за паркиране, а не както е по закон - на цялата територия на общината, при което дали има или няма платена зона за паркиране, няма никаква връзка с реда в паркирането. Иска да дава човека допълнителни пари на мафията - ами да дава.
75
1
 
8
 
! Отговори
до 80 "обективе преди 3 месеца
Изобщо не си обективен.Щом се слагаш така мазно,няма начин да не обичаш Добрички судужук и да не си от джендър-гербер-партията.
74
12
 
6
 
! Отговори
Край преди 3 месеца
Мислех че тия дето искат безплатни обеди вече са измрели или поне не карат коли. То се оказа че и младите хора обичат "безплатно" сирене от капана за мишки.
За да има ред и справедливост ВСИЧКИ законни места на които може да се паркира кола трябва да се разчертаят и да станат ПЛАТЕНИ. Кола извън тях не трябва да има.
Коли ще имат тези които могат да си ПЛАЩАТ другите на трамвая.
73
14
 
6
 
! Отговори
Обективен преди 3 месеца
БРАВО ЗА РЕШЕНИЕТО ЗА ПОВЕЧЕ ЗЕЛЕНИ ЗОНИ!!!

Живея в долен Лозенец и първоначално бях песимист за въвеждането на Зелена Зона, което стана в Ноември миналата година.

Сега съм НАПЪЛНО ЗА!!! Общината поправиха тротоарите, обозначиха местата за паркиране и всичко се спазва. За първи път от години децата могат да се прибират по тротоар вместо през лабиринт от коли.

Мисля, че това дава пари на общината да си върши работата по-добре. Трябва да се въведе навсякъде. Ще донесе ред и големи ползи!
72
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кога Факултета зелена зона?
Ще стане като контрольорите в транспорта. Видят ли индиец си обръщат главите и минават на пръсти.
71
0
 
12
 
! Отговори
Истината преди 3 месеца
Истината е, че почти навсякъде по света, където има коли, а няма паркинги, колите са по тротоарите, както и в София.