Разширение на "зелената зона" в София – нови 5500 места

Платено паркиране: горната част на "Лозенец", "Оборище", "Възраждане"...
13 фев 2018 21:38,
97
Разширение на "зелената зона" в София – нови 5500 места
Снимка: Район "Възраждане" - Столична община

Режим на платено паркиране ще бъде въведен в горната част на квартал "Лозенец" и в участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село", съобщи "24 часа".

Зелената зона за паркиране в София ще се разшири с още около 5500 места. Паркирането ще стане платено в горната част на квартал "Лозенец" и в нови участъци от районите "Оборище", "Възраждане" и "Красно село".

Предложението за разширение на зелената зона е на районните кметове и ще бъде разгледано утре от транспортната комисия към Столичния общински съвет.

Ако исканията бъдат приети, по 1 лев на час ще се плаща в горната част на "Лозенец". Според прогнозите в квартала ще има 2300 места за паркиране в зелена зона. Там преди няколко месеца бе въведена зелена зона, но само в долната част на квартала.

В "Оборище" зелената зона ще се разшири с около 1100 места и ще бъде въведена в карето между бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", бул. "Данаил Николаев", бул. "Ситняково", ул. "Черковна" и ул. "Султан тепе".

В район "Красно село" паркирането ще стане платено в квартал "Крива река" - между бул. "Гешов", бул. "П. Славейков", бул. "Тотлебен" и ул. "Г. Софийски", както и в карето между ул. "Добруджански край", ул. "Йоаким Кърчовски", бул. "Тотлебен" и бул. "Скобелев". Там ще има около 700 паркоместа.

В район "Възраждане" зелена зона с около 1400 паркоместа се въвежда в участъка между булевардите "Сливница", "К. Величков", "Скобелев" и "Опълченска" - тоест в кварталите "Зона Б5" и "Зона Б18".

За въвеждането на зелена зона районните кметове провеждаха около една година обществени обсъждания и анкети сред граждани. В "Лозенец" например те бяха проведени още през 2014 г., но зелената зона бе въведена частично в края на 2017 г.

"По груби сметки общо новите места в зелена зона ще са между 5000 и 5500, ако СОС приеме и четирите искания. След решението на СОС ще направим проекти и тогава ще е ясен точният брой на новите места. Ще са ни нужни около 3 месеца за въвеждането на зоната - за поставяне на знаци, маркировка, антипаркинг колчета и др.", обясни шефката на "Паркиране и мобилност" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
2
 
8
 
! Отговори
До 70 преди 6 години
Не само може, а трябва да има ред в паркирането навсякъде, както е по закон. Сините и зелените зони нямат връзка с реда в паркирането - това са различни неща, но докато има хора като номер 71 mancho, все така ред няма да има и ще ни ограбват за щяло и нещяло.
65
2
 
10
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
По отношение на колите в София има два огромни проблема - единият е с паркоместата, които намаляват заради застрояването им, а в същото време не се строят паркинги, както е навсякъде по света. Вторият проблем е, все по-лошата организация на движението и паркирането в София. При платеното паркиране преобладават негативните последици, но това не интересува мафиотската фирма ЦГМ, бивша Паркинги и гаражи. Нищо от нашите пари, които смучат за платено паркиране, не отива за по-добри условия в София.
64
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така както е тръгнало, скоро цяла София ще е "зелена".
63
5
 
8
 
! Отговори
Живко преди 6 години
Ехх данче , не се наядохте с ваште хора
62
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Може да има ред и без да е платено. Но се иска воля, желание и работа само за заплата! А от градска мобилност свикнаха не да капе, а да тече към тях от далавери и безотчетност и няма току така да пуснат кокала.
61
2
 
13
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Навсякъде по света първо се правят паркинги, подобрява се общественият транспорт, а в София паркингите се застрояват, нови паркинги не се правят, общественият транспорт се влошава, но затова пък на мафията се дава възможност да събира парите от платените зони за паркиране, които постоянно се разширяват. Съвсем ясно е, че платените зони за паркиране не решават проблема с паркирането, а само го задълбочават.
60
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
да видим, значи ДАН!ЧЕТО позволява на РОМИТЕ да ЖИВЕЯТ в незаконни къщи собственост НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА, а БЪЛГАРИТЕ за да паркират ТРЯБВА ДА ПЛАЩАТ , суперрр, айде да идват избори че НИ ПИСНА ОТ СУДЖУКОВИ изпълнния
59
2
 
10
 
! Отговори
??? преди 6 години
ОчевАдно е, че кмета не си върши работата, както е по закон - да осигури ред в паркирането на цялата територия на общината. С някакво подобие на ред, където има платена зона за паркиране, мафията успя да убеди 80-те процента да искат платена зона за паркиране, за да имало ред!!!! По-важният въпрос е къде са паркингите, които трябват на град като София? Засега частните коли в София са малко, но като се удвоят и станат колкото са в подобни на София градове в Европа, какво правим?
58
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Две трети от колите в София са на хора, които идват от други места, за да работят в града.Колкото и да ги глобяват, те все някъде трябва да паркират.Но, ако им осигурят хубава работа и нормално възнаграаждение по родните им места, те няма да идват в София. По този начин ще се реши въпроса и с паркирането и с въздуха, без да се глобяват хората по измислени поводи.
57
4
 
9
 
! Отговори
До 62 преди 6 години
А утре на умник като тебе, като му се спука тръбата в къщи и стаята ти стане каато плувен басейн и запонеш трескаво да въртиш телефони за помощ, да ти отговорят, че няма да дйде никой на твоя адрес, защото при тебе не може да се паркира?Или да ти пишат една тройна цена, за да могат да си платят глобата майсторите, заради паркирането.Това ли считаш за нормално?Ти имаш ли представа, какво е да ходиш на сервиз на Витошка без кола, но да паркираш на Мазволея и да носиш всичко на ръка до адреса?
56
5
 
5
 
! Отговори
Край преди 6 години
В Истанбул има 18 млн. население - де не мислите че там по-има къде да се паркира на БЕЗПЛАТНИ паркинги и въпреки това кола на тротоар не можете да видите. Пък тука сме уж европейци. Всъщност по отношение на колите българите са нещо като косоварите и македонците афганистанците и пакистанците. Само в Прищина съм виждал толкова "лукс" коли седма употреба накачулени по тротоарите.
55
2
 
6
 
! Отговори
До 59 преди 6 години
Много си ***! Тези, които бълнуват са Народното събрание и идеята беше да се съберат пари от зоните, да се построят подземни паркинги и после срещу минимална такса за поддържането им да може да се паркира лесно и навсякъде.Обаче им се услади да ни цицат, без да даваат отчет къде отиват парите.Преди няколко години се разкри голяма афера в Градска Дебилност, където са изтичали парите като река, но я потулиха. Ако не бяха крали, можеше и да построят паркинги с тези пари.
54
4
 
8
 
! Отговори
Край преди 6 години
Да си качваш колата на тротоар "щото няма къде" е като ромското "крадем щото съм безработник"Кметицата е длъжна да осигури проходими тротоари и да прилага закона с глобата от 200 лв. а не да се прави на шушумига за да я обичат простите.
53
7
 
3
 
! Отговори
Край преди 6 години
Приветствам всяко ограничение на личните коли на пазарен принцип. Колет в София трябва да намалеят наполовина за да се отпуши града и оправи въздуха. Без коли трябва да останат тези които не могат или не искат да си плащат.
52
2
 
7
 
! Отговори
До 58 преди 6 години
Не си прав.Тези, които качват коли по тротоарите ги качват от нямане на къде. Аз работя в сервиз и трябва да посещавам хората и фирмите по адресите им. Питаш ли ме как се работи с тези зони, дето ги измислиха. Докато паркирам колата и трябва да я местя, а няма къде да се мести и няма къде да се паркира.Дори да направят глобите по 10 000 лв ще има хора да нарушват, защото няма как иначе. Ако имаше направени паркинги, мислиш ли, че някой щеше да иде да се качва на тротоар, вместо в паркинг?
51
8
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 години
Тия дето бълнуват БЕЗПЛАТНИ паркинги в голям колкото София град да одат да се перат че миришат на мартенско зеле. Безплатни паркинги в големите градове НЯМА освен в Северна Корея.
50
4
 
3
 
! Отговори
Митко преди 6 години
До Фандък Общ БойкотСъгасен съм с теб и подкрепям мнението ти но каква е другата алтернатива която ще влезе в сила и ще въведе някакъв ред ? Щом общината не глобява всички тези нарушители където се качват с колите по тротоарите ще го направи зоната - те вече са се разбрали кой от какво ще печели !
49
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Може и да сте забравили, но на общината се разреши да събира данък паркиране в зони, за да съберяла пари и да построи безплатни подземни паркинги, където да си паркираме колите.Така щяло да се запази за хоррата гррадското пространство.Освен това, разрешиха им само за една година.После удължиха разрешението увеличиха таксите и продължават така но безкрай. А паркинги няма. Замазват ни очите с два три паркинга на входа на София, а не в града.Сега чакам такса дишане, защото въздуха е замърсен..
48
8
 
5
 
! Отговори
Край преди 6 години
Паркираното е ОГРАНИЧЕН ресурс и за това трябва да бъде ПЛАТЕН. потребява този който си ПЛАЩА. Така е устроен света.
47
6
 
7
 
! Отговори
Идеално преди 6 години
Най-накрая (за Крива река, горни Лозенец че и Зона-Б5). Имам две коли, но съм с две ръце за зоните, даже и по кварталите. Трябва да има ред и Гaньовците трябва най-накрая да го разберат и осмислят, като не става доброволно со малко кьотек (пари).Аз съм Европеец и искам да живея като в Европа, не като в Ориента или СССР!Всеки знае как беше центъра преди въвеждането на зоните, в момента така са и цитираните от мен квартали,ако на някой това му е нормално не знам. А за паркингите, безплатен обяд