Борисов настоя: Скъпа зона за колите в центъра на София!

"В модернизацията на столицата се инвестират огромни средства"
Обновена: 21 фев 2018 14:46 | 21 фев 2018 13:15, Веселина Йорданова
285
Борисов настоя: Скъпа зона за колите в центъра на София!
Снимка: БТА

Премиерът Бойко Борисов предложи "скъпа зона" за коли в центъра на София. Повод за това стана подписването днес в МС на договори за обновяване на района между МРРБ и Столичната община.

"Като постигнете да се уплътни и с метрото зоната, трябва да направите скъпа зона в София в центъра така както в цяла Европа. Който иска сам човек да се разхожда с колата из града, трябва да си плаща повече, защото се замърсява и въздухът повече. Тези пари трябва да отидат в места, където да свалим хората от автомобилите – по-евтино, по-бързо, 100% екологично чисто", коментира той след подписването в началото на днешното правителствено заседание.

Районът на "Златна София" около парламента, "Граф Игнатиев" и книжният пазар "Славейков", градинката на "Св. Седмочисленици", площад "Гарибалди", ще бъдат обновени и облагородени. Предвижда се подмяна на настилки, допълнително осветление, озеленяване, ремонт на трамвайния релсов път по проекти на обща стойност 173.5 млн. лв. От тези средства 151 млн. лв. е безвъзмездната финансова помощ по ОП "Региони в растеж", а останалите – съфинансиране от Столичната община.

Борисов каза, че в модернизацията на София се инвестират огромни средства. "Едно време аз като станах кмет, най-младият тролей "Икарус" беше по-стар от мен, да не говорим за трамваите, нямаше нито един нов. Автобусите от Орлов мост по "Цариградско" до Плиска – черен дим, също бяха стари "Икарус"-и", даде пример той.

"151 млн. са много пари и то за едни от любимите места на софиянци, след Витошка, която стана прекрасна", каза още Борисов. Той допълни, че новите трамваи гарантират чистота на въздуха и по-малко шум. "Всичките тези 20 км трамвайни линии, които тропат и лопат сега, всичко това ще бъде обезшумено, за да могат в тези квартали хората да не чуват тези звуци", разясни той.

Близо 200 дка територия в централната градска част ще бъде обновена, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. Цялостно ще бъде обновена линията на трамвай номер 5 от кв. "Княжево" до Съдебната палата, с нови спирки с видеонаблюдение и 13 нови трамвайни мотриси. На всички светофари, по които трамваят преминава, ще му се дава предимство, което ще увеличи скоростта на движение.

Другите два проекта, по които бяха подписани договори, са за социална интеграция и изграждане на дневни центрове за подкрепа на деца с увреждания.

Регионалният министър Николай Нанков заяви, че това са най-видимите проекти за софиянци. Той съобщи, че по оперативната програма договореността на средствата вече е 72%.

От своя страна Йорданка Фандъкова каза още, че се очаква Пътната агенция да обяви процедурата за избор на изпълнител за участъка от жк "Младост" до АМ "Тракия" до средата на март. По думите й това означава, че има шанс до края на годината да започне разширението на Софийския околовръстен път.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


285
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
130
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
- Кога Борисов ще си отвори очите и ще настоява за по-високи заплати.Е нали току що ги вдигнаха заплатите бре. На депутати, Министри, Премиер, Президент.Още с колко искаш да ги вдигнат?! Айде поне другият месец да дойде и тогава.
129
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Историята се повтаряА защо искаш да идваш задължително с личната си кола в центъра? Защо не дойдеш с колело, градски транспорт или такси?
128
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кога Борисов ще си отвори очите и ще настоява за по-високи заплати.
127
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Що?Абе върни се на село и си карай на воля и паркирай безплатно, където си искаш. Там няма задръствания, няма сини и зелени зони щото всички от село се домъкнахте в София и направихте голяма навалица. Затова в София има зони, а на село няма.
126
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пак засмърде на стар памперс.
125
0
 
17
 
! Отговори
До 154 преди 6 години
Да, прав си!Отвори ми очите...Настина, това е добре премислена и особено нагло налагана политика за прецакване и набутване на електората.Гарантирано от ГЕРБ!
124
0
 
15
 
! Отговори
реалист преди 6 години
Видяла жабата, че оидковават коня и пя поискала. Вожда видял нещо на запад без да мисли иска да го приложи у нас. Но защо не каже какви са там заплатите и къде си почиват претъпните политици и мутри.
123
3
 
30
 
! Отговори
Историята се повтаря преди 6 години
Нищо ново под слънцето. Мине не мине време и на мутрите пак им се приисква простолюдието да не им се пречка докато те беснеят по улиците на София и се започва пак какви нови забрани да ни наложат, за да не се пречкаме на мутрие.
122
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тоя и цените на синята зона вече почна да оправя?
121
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бойчето, Бойчето, Бойчето.Да живеееееей УРАААА.Ние ще плащаме повече, и че бачкаме денонощно без пенсиониране.Само той да е добре и да станат нещата по негово. Истински мъжкар и генералисимус и това си е.Утре моля да вдигнат и тока и винетките и водата и поарното и хляба и гражданската отговорност и тол таксите.За баланс могат да намалят заплатите.
120
0
 
11
 
! Отговори
До 136 преди 6 години
Почитателю на Американците, разбирачо, сам ода те светна, че идеята за панелните блокове, патента за конструкцията им и използването им е Американско творение (на САЩ)Те първи са започнали да ги строят и от там идва това което тук не ти харесва, че било от социализма.
119
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И как колите в София замърсявали след като са доста нови? А-а-а сетих се, според Фандъкова и нейните хора, 90-95% от замърсяването заради колите е, че от неизмитите от Фандъкова улици се вдига замърсяващия прахоляк.
118
3
 
35
 
! Отговори
Що? преди 6 години
Купувам си кола, плащам еко такса, плащам "Гражданска отговорност", плащам регистрация... зачислявам я в данъчното - плащам данък, плащам технически преглед, плащам винетка, плащам скъпо гориво бафабар със всичките му акцизи и чудесии... и накрая някой ще ми казва колко и къде мога да си карам колата... Що?
117
21
 
2
 
! Отговори
Бойко EU преди 6 години
Вярвам в Г-н Борисов, всичките му решения досега са плод на добре премислена политика.ГЕРБ го подкрепяме безусловно.
116
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
""Едно време аз като станах кмет, най-младият тролей "Икарус" беше по-стар от мен".---Банкянският неграмотен Тиквун да не приказва наизуст.Единичните "Икарус 250" се произвеждат от 1968 г., а сдвоените "Икарус 280" от 1973-та. Тиквин е роден през 1959-та. (У БанкИ). Или заблуждава, или не знае да смЕта.
115
2
 
5
 
! Отговори
бик преди 6 години
бат боко се оплакал на един еврочиновник че фандъка какво ли не прави и пак не успява да накара инатите софиянци да се качат на градския и чиновника му вика нали ще идвам в софия след два дни тогава като видя каква е ситуацията ще ти кажа какво да правиш.идва ония и боко веднага за това пита а ония,лесна работа вдигни цените на парко местата до толкова че сами да се качат на градския транспорт
114
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Човека се грижи за чужденците от Евро съюза. Да има къде да паркират хората.
113
2
 
10
 
! Отговори
Митове и легенди преди 6 години
Мит е, че колите в София силно замърсявали въздуха. В София наднормено замърсяване има само през най-студените дни на зимата с ФПЧ, заради отоплението с твърдо гориво и горенето на гуми и други такива. Мит е и че в София колите са стари. Колите в София на над 20 годишна възраст са около 6,5%, а в останалата част на България са около 55%. 2/3 от колите в София са с ЕВРО 4, 5 или 6. Средната възраст на колите в София е 11-12 години.
112
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Борисов настоя: Скъпа зона за колите в центъра на София!"В модернизацията на столицата се инвестират огромни средства"Тоя определено не е със всичкия си!А може би е прекалено нагъл, помислил се е за център на света и господ?!?Абе ненормалнико, теб те возят 20 души охрана и спираш където си поискаш безплатно, а какво да каже дребния собственик на ЕТ, когото дерете на всеки два часа, докато се мъчи да си изкара прехраната в София?
111
2
 
4
 
! Отговори
Чиновник преди 6 години
До Джедай МастърЗасега идеята е Синя зона да стане 4 или 5 лв. на час и да работи без почивен ден.