София, скоро: Нощни автобуси с билет – 2 лв., по-ниски глоби...

Идеята не се приема еднозначно. Много таксиджии са против
21 фев 2018 19:05,
63
София, скоро: Нощни автобуси с билет – 2 лв., по-ниски глоби...
Снимка: архив, Булфото

Два лева ще струва пътуването с нощен градски транспорт в София. Столичната община планира през пролетта да бъдат пуснати експериментално няколко нощни линии от градската мрежа, без промяна в цената на билета.

Над 30 000 подписа са събрани в подкрепа на идеята за нощен градски транспорт в столицата. Инициативата е на организацията "Спаси София".

Работа до полунощ – това е ежедневието на Ваня Станева, която работи като сервитьорка в заведение в центъра на София. И макар че работи само на няколко крачки от метростанция, през нощта тя не може да се възползва от метрото. Затова се прибира вкъщи с такси.

Още по темата

"От чисто финансова гледна точка градският транспорт би ме облекчил доста повече, всяка вечер плащам по 8 лева за такси", обяснява Ваня пред bTV.

От "Спаси София" настояват за пускането на допълнителни 7 нощни линии в интервал на движение от 30 минути. Автобусите да тръгват от площад "Света Неделя" и да обслужват 25 софийски квартала.

Идеята обаче не се приема еднозначно. Много таксиметрoви шофьори са против.

В общината са решили да въведат експериментално нощни линии през пролетта.

"Ще направим съответната координация както със СДВР, така и с общинска полиция, съответно ще разчитаме и на видеонаблюдение, така че услугата да бъде максимално сигурна както за пътниците, така и за водачите", каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Все още не е ясно колко ще са нощните автобусни линии. Обсъждат се няколко варианта - 2, 3 или 4. Те ще имат обща спирка в центъра, уточни пък общинският съветник Зафир Зарков.

Нощното билетче на цена от 2 лева ще е за неограничен брой пътувания в интервала от полунощ до 4:00 ч. сутринта, когато ще се движат линиите.

Плащането на билет за багаж при пътуване в столичния градски транспорт пък отпада и носенето на куфари вече ще е безплатно. Това предвижда новата наредба за пътуване в градския транспорт в София, представена от общинските съветници Екатерина Йорданова и Зафир Зарков.

Наредбата ще бъде внесена в СОС до края на седмицата, а след това ще има един месец за обществено обсъждане преди да бъде разгледана от комисиите.

Намалява се и размерът на акта за нередовен пътник - от 200 на 50 лв. Актът се съставя, когато пътник без билет откаже да си плати санкцията от 40 лв. в рамките на 3 дни след нарушението.

"Възможно е и глобата да бъде намалена от 40 на 30 лв., но това ще се обсъжда тепърва", каза шефът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров.

Устройства за зареждане на мобилни телефони и лаптопи се предвижда да бъдат въведени в част от автобусите на столичния градски транспорт наесен.

"Предстои да инсталираме устройства за зареждане на мобилни телефони във всички нови автобуси, които купихме за градския транспорт в последните няколко години. Устройствата ще са тип USB и вероятно ще се монтират на вратите на автобусите. Искаме да направим още по-комфортно пътуването в градския транспорт. В много от автобусите има и безплатен Wi-Fi, така че докато сърфират в интернет, пътниците ще могат и да заредят мобилните си телефони", обясни зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Устройствата за зареждане ще са по 2 или 3 в автобус. Идеята е да има по едно на всяка врата. Всеки, който иска да ги ползва, ще трябва да включи кабела на телефона си към устройството.

Първият автобус със зарядни се очаква да бъде оборудван пилотно през август, уточниха от "Столичен автотранспорт". Безплатната услуга ще може да се ползва в поне 20 линии, сред които 102, 83, 120, 94, 213, 76, 72, 73, 74 и други, които се обслужват от нови автобуси.

Като част от предстоящите подобрения за градския транспорт в столицата е планирано и поставянето на 220 нови електронни табла и видеонаблюдение по спирките.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Правят сто неща, но твърдо отказват да въведат системата за такусване. Защото трябва определени етноси да се возят гратис, нали?
36
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо аз ще се возя на рейс, а селянина X в кола?
35
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От къдя на къдя билет 2 лв.? Къде го има това?И защо, аджеба, билета се плаща само от непривилегировани граждани от български етнос? Бойче, Фандъче, кога бе сладури? Кога ще почнем да таксуваме прегорелите? Нещо взе да ни омръзва. То така са народите - търпят, търпят и после... спират да търпят.
34
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По -добре нощни маршрутки.Автобусите са прекалено големи,а и в маршрутка няма как да се пътува гратис защото се плаща при качване на шофьора.
33
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
...за неограничен брой пътувания в интервала от полунощ до 4:00 ч. сутринта, когато ще се движат линиите....Рай за пияндурниците и клошарите.Да му мислят шофьорите които ще ги дондуркат.
32
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А кога ще направите транспорта безплатен, за да може да се реши този проблем с колите?
31
6
 
4
 
! Отговори
до 29 преди 6 години
заплатите при комунизъмът както казваш, бяха 200 лева. но това бяха хартии с които можеш да си купиш само определена стока, нещо като лотариен билет, защото нямаше стоки и се купуваше на лотариен принцип, днес има , после не се знае кога има. та икономиката която рекламираш и ти е в главата е на голата вода, леля и. ама тва бетонните глави сте си така. пример - чакаш за телевизор по една година под номер в РУма. Е кви са тия пари бе ало. това не е банкнота ами лотариен билет.Я се образовай малко
30
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бакшишите нямат думата. И никой не им я дава.
29
4
 
3
 
! Отговори
Американ преди 6 години
Намалението на акта е rлynaвo, понеже хората от дума не разбират и няма да се научат да си плащат масрафа. За това трябва малко насилие.
28
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каква е логиката билета да е по-скъп, а глобите по-ниски? Да се стимулира гратисчийството ли? Ясно е, че шофьорите ще искат по-високо заплащане за нощен труд (което е нормално), ама не лапате ли вече достатъчно, че поне на същата цена да ги оставите билетите?
27
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За да ме спечели обратно като клиент билета трябва да стане 10ст. и с неперсонализирана безконтактна гривна за 1000 пътувания в годината. Ако бъде открадната само неперсонализиран притежател на пин кода да си я възстанови. Сега мога да си купя колелоо за 200 да го карам и да го продавам всяка година на 100лв загуба да си купя чисто ново. къде ми е ползата да го чакам по 10-20 минути за да се тъпча като сардина за да стигна 20 минути по-бавно. 40 минути загуба всеки ден.
26
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При социализма когато билетчето беше 6 ст. българирите нямаха тоалетна хартия и банани а днес при капитализма магазините са пълни с изобилие от тоалетна хартия и банани.
25
3
 
10
 
! Отговори
тарантино преди 6 години
тоа нощния транспорт ше бъде психотрилър трагедия като знам кви хора има в нашия голям европейски град...куентин тарантино ше направи нов филм ноар
24
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Естествено, че мизeрните бaкшиши ще протестират!
23
1
 
8
 
! Отговори
Петърчо преди 6 години
ВАС какво реши по въпроса с цената на билетите? Това да се намаляват глобите и да се премахне билета за багаж ми изглежда малко като едно споразумение да си остане същата цена от 1.60 за сметка на някои отстъпки. Много хубаво не е на хубаво е казал народа *** проблема с поговорките е че произлизат от реалния живот и не са току така създадени. Дали е мъдър народа да не им вярва на чорбаджиите от СКГТ или не ще видим. Но мъдрия човек не се надява да е прав а да сгреши. Защото няма мъдри оптимисти.
22
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И 2.50лв да струва пак ще е по евтино от ТАКСИ
21
6
 
36
 
! Отговори
!!!!!!!! преди 6 години
Ако билетчето през комунизма е било 6 стотинки а днес и 2 лв, то се е вдигнало 33 пъти по толкова ! Ако заплатите през комунизма бяха 200 лв а днес са 500 то те са се вдигнали 2 пъти и малко ! въпрос ? Колко трябва да са заплатите според билетчето ? Отговор ! Над 7 000 лв ! Къде отиват парите от заплатите ви в шиб...я капитализъм ?
20
13
 
4
 
! Отговори
БГ преди 6 години
Софиянци искат евтин билет хаха а като вземате двойни заплати а някъде тройно от др част на България не се оплаквате
19
8
 
15
 
! Отговори
Спаси София pedali преди 6 години
Спаси София са тролска организация на заплата към общината. Идеята е да прокарват уж идеи на гражданите, а всъщност прокарват маскирани идеите на общината и получават за това апетитни държавни поръчки като например ремонт на парка Камбаните. Там прилaпаxа по 3000 лева за пребоядисване на кошче
18
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Искам да прекратите гратисчийството веднъж и за винаги.Гърч и за шведите,и за шведизираните българи.