Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.

Строителството на новата отсечка върви по план
27 фев 2018 16:07, Екип на Investor.bg
65
Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.
Снимка: Архив, Булфото

Строителството на първи и втори етап от третата линия на метрото върви по график. В някои участъци има леко изоставане от две-три седмици, но сме приели, че забавяне до един месец за толкова сложен проект с продължителни срокове за строителство е допустимо. Това каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД, по време на конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2018 – Кохезия и свързаност".

Още по темата

Той очаква в края на август догодина първият участък от третата линия да бъде пуснат в експлоатация. Първият влак за новата линия на метрото вече е произведен и в момента текат изпитания, за да бъде сертифициран по българските изисквания. Той ще бъде с опция за автоматично движение. Очаква се през юли в София да пристигнат първите пет влака, поради което тече и интензивно изграждане на метродепо "Земляне", което трябва да ги приеме, каза Братоев.

Светослав Пехливанов, ръководител проект Метродепо "Земляне", каза, че към януари е налице 53% изпълнение на строителството на депото с изградени паркинг, автомивка, бензиностанция и транспортен проход. Започнал е строежът на административна сграда за нуждите на метродепото, а гаражното и ремонтното хале се довършват. Пехливанов очаква до четири месеца то да е готово да приеме доставката на влаковете.

В момента софийското метро разполага с 40 км линии, 22 от които са изградени в предишния програмен период 2013-2017 г. В процес на строеж е третата линия на метрото, която е разделена на три етапа. Първият етап от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село" има 8-километрово трасе и включва 8 метростанции.

Вторият етап от "Овча купел" до Горна баня е с дължина 4 км и ще разполага с 4 метростанции и обща жп и метроспирка в Горна Баня. Строителните работи започнаха през юни-юли миналата година. За третия етап има готов проект, но все още не е осигурено финансиране. По думите на Братоев при наличие на финансиране той може да бъде завършен за около три години.

По думите на ръководителя на "Метрополитен" все повече хора в София възприемат метрото като подходящо за транспортното обслужване. Той посочи, че през 2015 г. метрото в столицата е превозвало 87 млн. пътници, през 2016 г. – 89 млн., а миналата година – 91,8 млн., без да е пуснат нов участък.

В момента 340 000 пътници дневно пътуват с метрото, а до 2020 г. се очаква те да нараснат до 500 000. Според прогнозите след две години дължината на линиите на метрото трябва да достигне 52 км.

Братоев изтъкна и екологичната роля на метрото, като по думите му е регистрирано намаление на вредните газове със 79 000 тона годишно спрямо сценария без метро. С пускането на третата линия намалението трябва да достигне 90 000 тона годишно.

Скоростта на движение на метрото пък е два пъти по-висока спрямо надземния транспорт и автомобилите. Според данни на Братоев средната скорост на придвижване на метрото е 36 до 39 км/ч спрямо 14 км/ч за надземния транспорт и 22 до 24 км/ч за автомобилите.

Четете още новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
2
 
5
 
! Отговори
Киров преди 6 години
До Анонимен Ами като закрихте всички работни места в провинцията да мрем ли? Ако имаше работа никой нямаше да Ви дойде в скапаната дупка софия.
58
0
 
5
 
! Отговори
Киров преди 6 години
До Анонимен Северозападналия иска пътища от татово време и е западнал щото лапаха навсякъде. Искаме магистрала защото моста при Видин е в нищото ако не си ходил в региона неговори глупости поне! От 4 пътя до Видин нито един нестава за пътуване!
57
0
 
2
 
! Отговори
аз преди 6 години
До АнонименПърво: не е вярно, че само Полисхарт го ползват! Има и други в близост. Второ: С какво Полисхарт са по-лоши от Нова ТВ?! Да не говорим, че служителите на Нова ТВ сигурно масово си ходят с колите! Независимо, че имат наблизо спирки! Трето: От там минават няколко автобуса, които после отиват в посока към Нова ТВ!
56
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 56: Колега прав си Онзи Софиянски погреба Град София. След него Неграмотната Тиква минаваше като инженер от НАСА. Макар че Не разбра какво е работил като "кмет".
55
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До vladyХейтър, София трябва да ИМА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, а не едно метро и всичко извън него да мре. В интерес на истината още про Софиянски почнаха с простотиите - заради метрото промениха маршрута на трамвай 3 и от Захарна Фабрика - центъра стана Захарна Фабрика - гробищата. И сега този трамвай е почти винаги празен. Или пък трамваите до Дървеница, които направо ги унищожиха, а те покриваха спирки, където метрото не вървеше (ама това вече е заслуга на гербавите).
54
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименБоли ви, ама ако не беше Софиянски да ви размрази метрото, нямаше да има с какво да се биете в гърдите.А от бб и фъндъкова ще останат само четвърт околовръстно, презастроявания, непочистени улици и мръсен въздух.
53
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До vlady34 - 20 000 пътници на час ?!? Настоявам, да видя цифрите !
52
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 43 от ГерманияПрав си, и там има бъготии, ама такива, като в България ги няма. Проблема им е, че от кризата насам, мнгоо сметки се объркаха. Тези проекти, бяха рентабилни тогава, но сега не са чак толкова и е чудят, как да се оправят.
51
3
 
5
 
! Отговори
голем разбирач преди 6 години
До Анонимензащото отдалечени квартали са Казичене,Курило,Владая-----------------------Казичане и Владая са села, а Курило е квартал, ама на град Нови Искър. Аре давай го по-полека.
50
2
 
4
 
! Отговори
dido преди 6 години
до 48 Бе той нека прави , но за ДЪРЖАВАТА а не да чувам само София та София
49
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 49 50Другарю и ти можеш да започнеш да строиш къща , но след 30 години да има само основи. Така, че без Борисов нищо нямаше да има , а сега е готово и се използва метрото, магистрала Тракия, магистрала люлин и още и още много .
48
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каквото и да си говорим , ако кметове не бяха Борисов и Фандъкова никога нямаше да имаме метро нито магистрали и булеварди. Щом като и северозападналия район прави протести за магистрали значе им увряха дървените комунистически глави, че асфалт не се яде , ама без него няма нищо за ядене.
47
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каквото и да прави г-н Борисов наш *** все ще е недоволен.
46
1
 
9
 
! Отговори
Българин от Германия преди 6 години
10 години се строи новото летище в Берлин и краян не му се вижда. Разходите скочиха до небето, наказани няма, в борда на директорите стоят кмета на Берлин и губернаторът на провинция Бранденбург.
45
1
 
9
 
! Отговори
до 43 от Германия преди 6 години
Само за информация - Берлинското летище вече го строят ч0 години и все отлагат пусковия срок. Цената стигна астрономическа сума. Тук един мост над Рейн до Леверкузен вече от 4 години е затворен за товарни автомобили - позволени са 40 км /час. Новата подземна гара в Щтутгард стана синоним за корупция, протакано строителство и безгранично растящи разходи. Така че, моля по-внимателно с "чужбина" и "навсякъде по света".
44
0
 
6
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Радиусите на кривите и дължината на захранващия участък неизбежно се вземат предвид при проектиране на метро, никъде по света няма метро с криви с малък радиус, на които влаковете да се амортизират и да са принудени да преминават с около 30km/h и по-малко. Също захранващите подстанции се съчетават с метростанции. Нова Телевизия е встрани от трасето и метростанция там би означавала две проблемни криви с радиус под 300 метра и сериозно забавяне на метрото, да не говорим за амортизацията.
43
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тя и София не струва тея тръгнали да я плюят и да гледат провинцията.Ами Кърджали беше град с население 50 хил. души, сега е 20 хил. души. При умиращи градове и села кой да прави нещо?Никой няма да инвестира в нещо, което умира.София е сравнително жива (след 22.00 ч. няма никой по улиците), но и нея искат да унищожат. Като ликвидирате и София и край, няма да има къде провинциалистите да идват да работят. Сега Перник и всички близки градове и села до София работят в София. И тя ви пречи?
42
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тогава въобще да ги правят всички спирки в нищото. Защото те в чужбина сигурно нищо не разбират, че метрото им е нормално.Отделно тук се строи със скоростта на ***. Ако навсякъде по света се строеше така, мегаполисите никога нямаше да имат метро.В Истанбул от 1996 г. до 2019 г. трябва да достигнат построените участъци 750 км.А тук комунистите започнаха края на 70-те години и досега 40 км. построени.Бравос разбирачите.
41
1
 
6
 
! Отговори
до анонимен преди 6 години
В началото прочетох само първата част на заглавието и помислих,че БДЖ е възкръснало---------И аз това си рекох, но се оказа, че новината е за Сф метро!Уви, родния ни "политически елит" не вижда по-далеч от Сф и едва ли в скоро време ще има инвестиции в най-евтиния пътнически и товарен транспорт!!!!
40
1
 
8
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Дължината на захранващия участък в метрото е около 2 километра, съответно разстоянието между станциите трябва да е по-малко. Също има и ограничение за радиусите на кривите и няма как метрото да обслужва всички обекти. Ако мине по Христофор Колумб, то Дружба 2 остава далеч встрани. Разни анонимни хейтъри да попрочетат малко за релсовия транспорт.