Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.

Строителството на новата отсечка върви по план
27 фев 2018 16:07, Екип на Investor.bg
65
Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.
Снимка: Архив, Булфото

Строителството на първи и втори етап от третата линия на метрото върви по график. В някои участъци има леко изоставане от две-три седмици, но сме приели, че забавяне до един месец за толкова сложен проект с продължителни срокове за строителство е допустимо. Това каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД, по време на конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2018 – Кохезия и свързаност".

Още по темата

Той очаква в края на август догодина първият участък от третата линия да бъде пуснат в експлоатация. Първият влак за новата линия на метрото вече е произведен и в момента текат изпитания, за да бъде сертифициран по българските изисквания. Той ще бъде с опция за автоматично движение. Очаква се през юли в София да пристигнат първите пет влака, поради което тече и интензивно изграждане на метродепо "Земляне", което трябва да ги приеме, каза Братоев.

Светослав Пехливанов, ръководител проект Метродепо "Земляне", каза, че към януари е налице 53% изпълнение на строителството на депото с изградени паркинг, автомивка, бензиностанция и транспортен проход. Започнал е строежът на административна сграда за нуждите на метродепото, а гаражното и ремонтното хале се довършват. Пехливанов очаква до четири месеца то да е готово да приеме доставката на влаковете.

В момента софийското метро разполага с 40 км линии, 22 от които са изградени в предишния програмен период 2013-2017 г. В процес на строеж е третата линия на метрото, която е разделена на три етапа. Първият етап от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село" има 8-километрово трасе и включва 8 метростанции.

Вторият етап от "Овча купел" до Горна баня е с дължина 4 км и ще разполага с 4 метростанции и обща жп и метроспирка в Горна Баня. Строителните работи започнаха през юни-юли миналата година. За третия етап има готов проект, но все още не е осигурено финансиране. По думите на Братоев при наличие на финансиране той може да бъде завършен за около три години.

По думите на ръководителя на "Метрополитен" все повече хора в София възприемат метрото като подходящо за транспортното обслужване. Той посочи, че през 2015 г. метрото в столицата е превозвало 87 млн. пътници, през 2016 г. – 89 млн., а миналата година – 91,8 млн., без да е пуснат нов участък.

В момента 340 000 пътници дневно пътуват с метрото, а до 2020 г. се очаква те да нараснат до 500 000. Според прогнозите след две години дължината на линиите на метрото трябва да достигне 52 км.

Братоев изтъкна и екологичната роля на метрото, като по думите му е регистрирано намаление на вредните газове със 79 000 тона годишно спрямо сценария без метро. С пускането на третата линия намалението трябва да достигне 90 000 тона годишно.

Скоростта на движение на метрото пък е два пъти по-висока спрямо надземния транспорт и автомобилите. Според данни на Братоев средната скорост на придвижване на метрото е 36 до 39 км/ч спрямо 14 км/ч за надземния транспорт и 22 до 24 км/ч за автомобилите.

Четете още новини в Investor.bg


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
2
 
4
 
! Отговори
Киров преди 6 месеца
До Анонимен Ами като закрихте всички работни места в провинцията да мрем ли? Ако имаше работа никой нямаше да Ви дойде в скапаната дупка софия.
59
0
 
4
 
! Отговори
Киров преди 6 месеца
До Анонимен Северозападналия иска пътища от татово време и е западнал щото лапаха навсякъде. Искаме магистрала защото моста при Видин е в нищото ако не си ходил в региона неговори глупости поне! От 4 пътя до Видин нито един нестава за пътуване!
58
0
 
1
 
! Отговори
аз преди 6 месеца
До Анонимен
Първо: не е вярно, че само Полисхарт го ползват! Има и други в близост. Второ: С какво Полисхарт са по-лоши от Нова ТВ?! Да не говорим, че служителите на Нова ТВ сигурно масово си ходят с колите! Независимо, че имат наблизо спирки! Трето: От там минават няколко автобуса, които после отиват в посока към Нова ТВ!
57
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Анонимен №56: Колега прав си Онзи Софиянски погреба Град София. След него Неграмотната Тиква минаваше като инженер от НАСА. Макар че Не разбра какво е работил като "кмет".
56
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До vlady

Хейтър, София трябва да ИМА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, а не едно метро и всичко извън него да мре. В интерес на истината още про Софиянски почнаха с простотиите - заради метрото промениха маршрута на трамвай 3 и от Захарна Фабрика - центъра стана Захарна Фабрика - гробищата. И сега този трамвай е почти винаги празен. Или пък трамваите до Дървеница, които направо ги унищожиха, а те покриваха спирки, където метрото не вървеше (ама това вече е заслуга на гербавите).
55
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Анонимен

Боли ви, ама ако не беше Софиянски да ви размрази метрото, нямаше да има с какво да се биете в гърдите.

А от бб и фъндъкова ще останат само четвърт околовръстно, презастроявания, непочистени улици и мръсен въздух.
54
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До vlady

34 - 20 000 пътници на час ?!? Настоявам, да видя цифрите !
53
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До до 43 от Германия

Прав си, и там има бъготии, ама такива, като в България ги няма. Проблема им е, че от кризата насам, мнгоо сметки се объркаха. Тези проекти, бяха рентабилни тогава, но сега не са чак толкова и е чудят, как да се оправят.
52
3
 
4
 
! Отговори
голем разбирач преди 6 месеца
До Анонимен
защото отдалечени квартали са Казичене,Курило,Владая
-----------------------
Казичане и Владая са села, а Курило е квартал, ама на град Нови Искър. Аре давай го по-полека.
51
2
 
3
 
! Отговори
dido преди 6 месеца
до 48
Бе той нека прави , но за ДЪРЖАВАТА а не да чувам само София та София
50
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До до 49 50

Другарю и ти можеш да започнеш да строиш къща , но след 30 години да има само основи. Така, че без Борисов нищо нямаше да има , а сега е готово и се използва метрото, магистрала Тракия, магистрала люлин и още и още много .
49
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Каквото и да си говорим , ако кметове не бяха Борисов и Фандъкова никога нямаше да имаме метро нито магистрали и булеварди. Щом като и северозападналия район прави протести за магистрали значе им увряха дървените комунистически глави, че асфалт не се яде , ама без него няма нищо за ядене.
48
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Каквото и да прави г-н Борисов наш Ганчо все ще е недоволен.
47
1
 
8
 
! Отговори
Българин от Германия преди 6 месеца
10 години се строи новото летище в Берлин и краян не му се вижда. Разходите скочиха до небето, наказани няма, в борда на директорите стоят кмета на Берлин и губернаторът на провинция Бранденбург.
46
1
 
8
 
! Отговори
до 43 от Германия преди 6 месеца
Само за информация - Берлинското летище вече го строят ч0 години и все отлагат пусковия срок. Цената стигна астрономическа сума. Тук един мост над Рейн до Леверкузен вече от 4 години е затворен за товарни автомобили - позволени са 40 км /час. Новата подземна гара в Щтутгард стана синоним за корупция, протакано строителство и безгранично растящи разходи. Така че, моля по-внимателно с "чужбина" и "навсякъде по света".
45
0
 
5
 
! Отговори
vlady преди 6 месеца
Радиусите на кривите и дължината на захранващия участък неизбежно се вземат предвид при проектиране на метро, никъде по света няма метро с криви с малък радиус, на които влаковете да се амортизират и да са принудени да преминават с около 30km/h и по-малко. Също захранващите подстанции се съчетават с метростанции. Нова Телевизия е встрани от трасето и метростанция там би означавала две проблемни криви с радиус под 300 метра и сериозно забавяне на метрото, да не говорим за амортизацията.
44
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тя и София не струва тея тръгнали да я плюят и да гледат провинцията.
Ами Кърджали беше град с население 50 хил. души, сега е 20 хил. души. При умиращи градове и села кой да прави нещо?
Никой няма да инвестира в нещо, което умира.
София е сравнително жива (след 22.00 ч. няма никой по улиците), но и нея искат да унищожат. Като ликвидирате и София и край, няма да има къде провинциалистите да идват да работят. Сега Перник и всички близки градове и села до София работят в София. И тя ви пречи?
43
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тогава въобще да ги правят всички спирки в нищото. Защото те в чужбина сигурно нищо не разбират, че метрото им е нормално.
Отделно тук се строи със скоростта на охлюв. Ако навсякъде по света се строеше така, мегаполисите никога нямаше да имат метро.
В Истанбул от 1996 г. до 2019 г. трябва да достигнат построените участъци 750 км.
А тук комунистите започнаха края на 70-те години и досега 40 км. построени.
Бравос разбирачите.
42
1
 
5
 
! Отговори
до анонимен преди 6 месеца
В началото прочетох само първата част на заглавието и помислих,че БДЖ е възкръснало
---------

И аз това си рекох, но се оказа, че новината е за Сф метро!

Уви, родния ни "политически елит" не вижда по-далеч от Сф и едва ли в скоро време ще има инвестиции в най-евтиния пътнически и товарен транспорт!!!!
41
1
 
7
 
! Отговори
vlady преди 6 месеца
Дължината на захранващия участък в метрото е около 2 километра, съответно разстоянието между станциите трябва да е по-малко. Също има и ограничение за радиусите на кривите и няма как метрото да обслужва всички обекти. Ако мине по Христофор Колумб, то Дружба 2 остава далеч встрани. Разни анонимни хейтъри да попрочетат малко за релсовия транспорт.