Жители на кв. "Лозенец": Върнете ни Шестицата, иначе – протести

Общината да възстанови движението на трамвая до месец, искат те
Обновена: 16 мар 2018 19:27 | 16 мар 2018 19:10, Анисия Иванова
28
Жители на кв. "Лозенец": Върнете ни Шестицата, иначе – протести
Архив: Булфото

Гражданите на столичния квартал "Лозенец" са против готвеното закриване на трамвайното трасе до басейна Спартак. Те дадоха срок на Столичната община до един месец да възстанови движението на трамвай № 6 със същото разписание, както преди временното му спиране. Решението беше категорично взето на обществена дискусия, съобщават от "Спаси София".

В противен случай жителите на квартала заплашват с протести и гражданско неподчинение, припомняйки, че вече бяха събрани близо 5000 подписа срещу спирането на трамвая по бул. "Арсеналски".

Още по темата

"Преди две години кметът Йорданка Фандъкова обеща, че Шестицата се спира временно, за година и половина, заради строителството на метрото. Две години по-късно работата по метрото приключи, но управниците не само не спазиха обещанието си, но и възнамеряват завинаги да ликвидират трамвайното трасе", обясняват от организацията.  

От "Спаси София" са изготвили шаблон за жалба срещу ликвидирането на поредното трамвайно трасе в столицата и призовават всички столичани да участват в спасяването на Шестицата.

"Всеки може да намери жалбата на нашия сайт и може да я внесе лично в Столичната община на ул. "Московска" № 33 или онлайн през виртуалното деловодство на общината в call.sofia.bg", поясняват от организацията.

"Тази битка не е само за запазването на трамвая в Лозенец, който е безалтернативен и дава много полезни връзки за живеещите и работещите в района. Това е битка срещу систематичното унищожаване на един от символите на София - нейните трамваи. Това е битка за здравословен живот в нормална градска среда, както и срещу прахосването на публични средства и унищожаване на съществуваща инфраструктура, част от която основно ремонтирана едва преди няколко години. Освен това, няма никакви технически или финансови пречки трамваят да се възстанови, стига управляващите да спазят обещанието си", категоричен е Борис Бонев от "Спаси София"

Да се закрива готова инфраструктура на екологичен начин на транспорт, каквито са трамваите, в най-замърсената европейска столица е престъпление, настояват от "Спаси София". 


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
3
 
! Отговори
назд моме калино преди 8 месеца
великия американски трамваен скандал в българския варянт е все пак сме 60 години назад
20
1
 
4
 
! Отговори
делийт йес преди 8 месеца
то само линиите требва да с епочистят и да с епусне елктричеството храна и вода не требва за това само да не е с обществени поръчки че освен трамвай некой хора ше си фукат с ошфорките скъпите коли и пластмасовите каки из центъра
19
0
 
16
 
! Отговори
САЩ преди 8 месеца
Не си спомням град В началото на 20 век, започват да изчезват трамваи и биват заменени с мръсни задушни автобуси. Един служител от администрацията се усеща и почва да разследва случилото се. Оказва се че общинските власти са обслужвали корпоративни интереси на мафията.
Така докато гражданите се усетят цял град останал без екологично чистите трамваи.
Така че винаги си задавайте въпросът: Защо? Кой?
Лично мнение: автобусите трябва изцяло да бъдат премахнати.
Само трамваи и метро трябва да е София!
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 16
То боко още като кмет каза ,, Трамвая ще върви по Скобелев временно . Само докато приключи ремонта на Витошка " ...
17
1
 
12
 
! Отговори
Щирлиц преди 8 месеца
Върнете трамвая по Ломско шосе!!!!
16
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Племе, нима не осъзнавате важността на казаното. Все тая дали са 1 км или 1 м до новата метростанция... щом е обещано, че трамвай 6 ще се движи, то значи трябва да се движи. Точка по въпроса.
15
3
 
21
 
! Отговори
Фандъков ВЪН! преди 8 месеца
Фандъков ВЪН!
14
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Не живея в София , но заради приятелско семейство- кореняци софиянци , не знам колко пъти може да са 1000 сме ползвали №6 ,когато им гостуваме , слизаш на автогарата или на гарата ,не ходя с колата, и без проблеми сме в Лозенец - суперудобно беше
13
3
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Живея в Лозенец, а работя на Ботев.
Вариант 1- хващам 102 за една спирка, прекачвам се на метрото до св. Неделя, после на трамвая отново - абсурд!
Вариант 2 - паля колата и висивам по задръстванията (имаме служ. паркинг), но пак пестя сума време.
Вариант 3 - хващам 6-цата, която не се влияе от трафика и съм за 10 минути в офиса.
Само един малък пример. Не всичко е метро и транспортът не бива да бъде само "извеждащ" до някоя метростанция.
Но как да го обясниш това на новостоличаните в общината
12
30
 
11
 
! Отговори
Спаси София pedali преди 8 месеца
Спаси София са тролска организация на заплата към общината. Плюят я и твърдят, че прокарват идеи на граждани, а всъщност пробутват идеите на същата тази община и получават в замяна апетитни обществени поръчки например ремонт на парка Камбаните където за пребоядисване на едно кошче Спаси София са прибрали по 3000 лева.
11
5
 
32
 
! Отговори
Даниел преди 8 месеца
До Жо

Кое му е доброто, увеличаваш тапите по този начин. Трамвая си има отделно трасе и не се бърка с авто-транспорта. Отделно при реконструкцията на Арсеналски ще стане страхотна тапа, защото няма алтернатива. Тм 6 е единствената алтернатива при подобна ситуация.
10
4
 
7
 
! Отговори
УЛ преди 8 месеца
Хоросан може ли да си ****ата
9
28
 
15
 
! Отговори
Хоросан преди 8 месеца
А жителите на Лозенец може ли да олигавят кочана?
8
8
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Поредната герберска лъжа! Това, че има алтернативен транспорт с прекачване не означва нищо. И 9-ката трябваше да се запази, но след пускането на метрото и ремонтът на "Черни връх" всичко замина. Да, не е проблем за 20-30 годишен младеж да походи 1 км, но за възрастни хора, майки с колички и инвалиди тези разстояния и прекачвания са огромен проблем. И трамвай през Дианабад до Ст. град трябваше да има, и 14 и 19 уж щяха да се възстановят. Юруш всички на колите - София за автоталибаните и това е.
7
6
 
49
 
! Отговори
Rock 85 преди 8 месеца
Този трамвай трябваше още миналата година да бъде възстановен, през лятото! Какво стана? Отделно, през 2016 година беше предвидена цялостна реконструкция на вече грохналото трасе на петицата по Борис, до момента - нищо! Щеше да има и трамвай до Дървеница, измислиха най-абсурдния маршрут и той естествено отпадна. Затова слагаме копчета на свтофарите и чертаем с жълта линия велоалеи.
Да изброявам ли още?
Фандъкова ВЪН!!!
6
14
 
17
 
! Отговори
Жо преди 8 месеца
ДОКОЛКОТО съм информиран, по трасето на трамвай № 6 ще пускат тролейбусна линия. Тя ще преминава през тунела на НДК, по бул. Черни връх и по бул. Арсеналски до Южния парк. Така ще се запази и автомобилното движение от бул Скобелев към бул Черни връх.
Това е добра идея.
5
26
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До christo_m

Много точно. Разстоянието до спирката на метрото при Хемус е много малко. След това марлрутът се дублира с метрото и други трамвайни линии. До Дървеница трябва да се направи, не това.
4
11
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Любимият ми трамвай... Със съученици от 127-мо се събирахме и ходехме към басейн Спартак с 6-цата. Дано бъде пусната отново в движение.
3
37
 
18
 
! Отговори
christo_m преди 8 месеца
Едва ли има по-безмислено решение от възстановяването на шестицата. Практически самостоятелно трасе е само отсечката от басейна до Хемус. Цялото останало трасе е метро или друг трамвай (1 или 7).
2
46
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Заможни бедняци си искат дрънкащия трамвай. За да пътуват без пари. Баби реститутки нямат пари за глупости.