Само 11% от столичани ходят пеша на работа

Автобус на градския транспорт = 40 коли по-малко по улиците
33
Само 11% от столичани ходят пеша на работа
Снимка: Булфото, архив

Едва 11% от софиянци ходят пеша до работа. Това става ясно от данни на Столичната община, която стартира информационна кампания, напомняйки, че "Чистият въздух зависи от всеки един от нас".

От "Московска" 33 призовават всички, които шофират активно, да използват летния сезон, за да слязат от колите си и да изпробват алтернативите на придвижване в града.

"София е европейската столица с най-много коли на глава от населението, като едва 11% от столичани ходят пеш на работа. За сметка на това, един автобус на градския транспорт означава 40 коли по-малко по улиците", става ясно от данните.

"Много голяма част от активните шофьори не са се возили от години с градски транспорт и допускаме, че впечатленията са им доста различни от това, което е реалността в момента. Голяма част от градския транспорт е обновен в последните години и той заедно с метрото е една от най-големите инвестиции за по-чист въздух и по-зелен град", каза зам.-кметът по околна среда на София Йоана Христова, цитирана от "Монитор".

От общината отбелязват, че вече 60% от градския транспорт на столицата е с нулеви вредни емисии, а 40% от автобусите са нискоемисионни. С доставката на още 60 нови автобуса на природен газ и на 20 електробуса пък 70% от автотранспорта ще е обновен.

"Метрото е най-бързият, удобен и екологичен градски транспорт. Всеки ден с него пътуват над 350 000 души, а с пускането на третата линия с него ще се придвижват 500 000 души днвено. Всяка година то спестява 75 000 тона вредни емисии, а с пускането на третия лъч - 90 000 т. Любопитен факт е, че тези, които пътуват с метро, изгарят 43 800 калории годишно", посочват от кметството.

Лице на кампанията е певецът и актьор Орлин Павлов.

"Градът ни е препълнен с коли, задръстванията са огромни, а въздухът, който дишаме е много мръсен! И всичко това зависи само от нас. Аз обичам да карам колело и така се придвижвам много по-бързо и приятно по улиците на София. Включих се в кампанията, защото чистият въздух зависи от всеки един от нас!", заяви той.


33
Още от
Напиши коментар Коментари
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Лелеее, возих се с тролей №6 тези дни, мизерията е пълна, само аз май дупчих билет от 1,60....
30
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В София заради велоалеите, замърсяването на въздуха стана по-голямо. Защо е така, всеки с поне малко ум в главата, би трябвало и сам да се сети.
29
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Чистият въздух в София е голяма тема, с която кметицата и кликата й непрекъснато спекулират. Наднормено замърсяване в София има само с ФПЧ през зимата в най-студените дни, заради отоплението. Заради колите няма наднормено замърсяване. Колите в София замърсяват с ФПЧ 24 пъти по малко от неизмитите от фандъковци улици. Построяването на един небостъргач спиращ естествената вентилация на въздуха, увеличава замърсяването повече от хиляди коли.
28
1
 
2
 
! Отговори
ХХХ преди 2 месеца
Сега на градски транспорт се качвам средно 3-4 пъти месечно, всеки път нещата са по-зле. Ако трябва да отида някъде на непешеходно разстояние, ползвам кола. Не виждам нищо смислено, което да се отнася до мен в статията.
27
0
 
2
 
! Отговори
ХХХ преди 2 месеца
Преди доста години ходих с градски транспорт на работа за 35-40 минути и рядко с кола за 15-20 минути. После започнаха оптимизациите и времето за пътуване бързо започна да се увеличава, а с въвеждането на Синята зона, с кола не можех да ходя на работа. Когато времето за пътуване с градски транспорт стана между един час и два часа, се преместих да живея в центъра на София на 10 минути пеша.
26
1
 
3
 
! Отговори
annybody преди 2 месеца
Хайде да си направим билетчето три лева, тогава да видим дали някой изобщо се използва градския транспорт - освен , разбира се, за тях транспортът винаги е бил безплатен.
25
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Градският транспорт в София е ужасен и много скъп. Пеша разбира се е най-евтино, но и с кола е по-евтино и по-важното е, че с кола е много по-бързо и по-удобно. Велосипедите не са за София и велоалеите трябва да се махнат. Велосипедите са за градове с голяма плътност на населението, обикновено 7-10-20 пъти по-голяма от тази в София.
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Колите в София са малко, но изглеждат много поради все повече влошаващата се организация на движението и паркирането. Велоалеите създадоха допълнителни задръствания, което доведе до по-голямо замърсяване на въздуха в София. Решението е просто - експерти да организират движението и паркирането в София, а не накадърниците на ГЕРБ в общината.
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Наистина са различни впечатленията ми от градският транспорт в София в сравнение с преди 10-15 години. Преди чаках автобуса 5-10 минути, сега го чакам 10-20 минути. Преди имаше повече всякакви хора, а сега са предимно пенсионери, ученици и онези дето пътуват на тумби гратис. Преди пътувах 50-60 минути, сега час-час и половина.
22
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В София колите са 2-3 пъти по-малко в сравнение с други подобни градове в Европа, но официално се твърди, че са 2-3 пъти повече. Как става тази шашма? Същото е и за всички български градове, които са областни центрове, а средно за цяла България сме значително под средното ниво за ЕС по брой коли на човек от населението.
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Много лъжи кметски и обшинарски, много. Не намерих нищо вярно в написаното, което изглежда като вярно, но не е.
20
0
 
6
 
! Отговори
До Столична община преди 2 месеца
Предлагам на целия СО да се качи в автобус 204 и 304 който нямат климатици, пълни са до горе и смърди на умрели. Да видят защо хората избират колите си пред градския транспорт. Предполагам има и други автобуси които са толкова ужасни освен горе споменатите.
19
1
 
8
 
! Отговори
кирил преди 2 месеца
Ако не си с метро или директна линия от точка до точка б, ще има да си чакаш на спирката. Транспорта е бавен и нередовен. С кола стигаш за 10 минути с автобус може да се влачиш час и отгоре.
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Явно по горните коментари са на служители на общината или градския транспорт обновяването на автобусите е частично единственото което е редовно са контролите даже и в метрото но забележете по линиите с ромско население липсват 350хиляди с метрото всеки ден и незнам още колко с на земния транспорт не са 11% или всички са безработни,ученици,пенсионери и *** гратисчии
17
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Много искам да ползвам градски транспорт, но уви, такъв при нас няма.
Който не е до метрото знае как минават автобусите и кога.
Много ми се иска и с колело да ходя до работа, но по пътя все някой иска да ме отнесе защото не тежа тон и половина и никой не ме забелязва.

Като цяло, ако СО иска хората да почнат по често да ходят пеша, с колело, с градски транспорт, да започнат да правят условия за това ползване. Не може да тръгнеш пеша в квартал Х и да няма никакви тротоари.
16
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
От 2 години не ползвам кола за придвижване в София. Чувствам се много по-добре от тогава. На работа ходя с трамвай и пеша.
15
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прословутите нови умни светофари, май дават ефект, като гледам коментарите на "гражданите". Щом стигате толкова бързо с кола до работа, значи задръствания особенни няма.
Сега обаче общината трябва да направи задръствания за колите и да даде видимо и ясно предимство на градския транспорт. Тогава всички тикви с таратайки, ще започнат да псуват, че е задръстено и пак няма да се качат на градския транспорт, но когато им вдигнат и данъците това ще се промени.
14
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Доказваме, че сме доста просто племе и единствения начин да станем "европейци" е насилствено, а именно като ни вдигнат данъците на колите и ни стане скъпо да караме стари дараци.
Някакъв обяснява за градския транспорт, че бил скъп - приятелю с годишна карта за 1 лев на ден пътуваш колкото и където искаш - това го няма никъде!!!
Факт, е че повечето превозни средства са вече нови и няма нищо общо с едно времешните смърделници.
Просто българина е "Тарикат" и докато не му бръкнеш в джоба, не става
13
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нищо против Адския транспорт, обаче зимата го чакаш 30 мин. на -15, а в автобуса по-студено от хладилник, лятото пък вътре не се живее от жега и цялото това удоволствие за 1,60 на превозно средство. А ако трябва да смениш 2 транспорта? Колко време и колко пари ще ти струва? Над час и 3,20 в посока. Е, не благодаря!
12
0
 
16
 
! Отговори
Пешеходец преди 2 месеца
Аз пък попаднах в обратна ситуация. Преди време живеех на 4 км от вкъщи и само в много лошо време ходех с гр. транспорт. Сега живея на 500-600 м. от работата, и понеже си свикнах с това ходене, сутрин излизам пак по същото време и си избирам заобиколни маршрути с дори и по - големи разстояния. Вечер ако имам време - пак така. Така се тонизирам, чувствам се по - добре. Но определено е друго усещането, да знам че мога да се прибера и за 5 мин при лошо време или някое по екстрено събитие вкъщи.